Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jahs

”Festivaalin järjestäjän mukaan syy on kurkkukipu. Winehouse ehti jo saapua Suomeen, mutta on jo palaamassa kotiinsa Britanniaan.”

Jahs

”Festivaalin järjestäjän mukaan syy on kurkkukipu. Winehouse ehti jo saapua Suomeen, mutta on jo palaamassa kotiinsa Britanniaan.”
No kurkkukipu my ass. Sillä oli sillon muitaki keikkoja joita peru ja joista uutisoitiin, ku oli aineissa tai kännissä tai molempia.

Hieman epäilyttää onko kyseessä lpl-tarjous.
Lpl?
e: Taitaa olla juuri se. Sama henkilö on ensin tarjonnut 11k ja sitten korottanut 17k. Tai sitten on vaan ylimääräistä rahaa.
Vähä pätäkkää tilillä, poikien kans istutaan iltaa, "vtu mie haluan tuon!" niin eka tarjous, "mennään saunaan!" "Joo!" "Perhana, jos joku tarjoaa silläaikaa ja unohan seurata, hetki pojat, laitan vähä isomman tarjouksen..."

Lpl?

Vähä pätäkkää tilillä, poikien kans istutaan iltaa, "vtu mie haluan tuon!" niin eka tarjous, "mennään saunaan!" "Joo!" "Perhana, jos joku tarjoaa silläaikaa ja unohan seurata, hetki pojat, laitan vähä isomman tarjouksen..."

Mitähän siinä menisi, joku 15 vuotta? Koulu 6v, erikoistuminen 6v (vai onko thx kirurkia 5? entiiä) ja vähän kokemusta että "johtavana sieluna".

Käsipareja...luulen että jäsen invis osaa vastata paremmin noihin pumppuhommiin, jos olen tulkinnut oikein niin ollut niissä mukana paljon enemmän kuin minä(*).

Mutta ymmärtääkseni veri-aivoesteen aivopuolella on nukkumatti ja invis, veripuolella ymmärtääkseni noissa letkutushommissa on yleensä pari thx kirurkia (toinen ottaa siirteitä kun toinen avaa konepeltiä, letkujen veto sitten yhdessä?) plus 1(-2) hoitajaa ja yksi hoitaja joka hakee sitä mitä tarvitaan.

(*) oma kokemukseni on siis kerta kun istuin oyssin sydänsalissa päivystysaikana kattomassa kun aloteltiin päivystysohitusta. En ymmärtäny yhtään mitään mitä tapahtu kun sydän-keuhkokoneen letkuja viriteltiin..

Minun hommissa on siis pääosin kädet veressä kaksi ihmistä jos ihan minimillä mennään + passari + anehoitaja + nukkumatti (joka voi vaeltaa salista toiseen). Eli 5 ihmistä osallistuu tavalla tai toisella. Sikäli tosiaan kun olen ymmärtänyt niin pumppupuolella on vähän enemmän tuota väkeä yleensä paikalla.
Kai nykyään saa oman leikkauksen UHD bluurayllä mukaan? Vois katella aina kun tekee mieli syödä rasvapizzaa tms. Ja kavereiden kanssa saunaillan ratoksi. Ja ryöpaikan tyky -päivillä.

Loputtomiin hyviä käyttökohteita ja aina voisi kaskunomaisesti toistaa tarinan siitä, kuinka lähdin somacreseptiä hakemaan.

Pumpuissa on pääasiassa kaksi kirurgia aina, toinen preparoi sekä on jeesinä, ja toinen on pääoperatööri. Lisäksi salissa on 1-2 anestesialääkäriä ja aina kaksi anestesiahoitajaa (anestesia- ja perfuusiohoitaja) pitämässä ihmisen hengissä että kestää leikkauksen. Ne on oikeasti aika saakelin hurjan näköisiä avoimena. Siihen päälle vielä operatöörin tukena toimivat instrumentoiva hoitaja sekä valvova hoitaja. Eli itse leikkaustuvan puolella hommaan osallistuu 7-9 ihmistä.
Perfuusiohoitajaa en osannut arvata...mutta sinänsä ymmärrettävää. Ajattelin että nukkumatti nuokkuu sen koneen vieressä, mutta joo, kerran olen ollut samassa salissa kun konepelti on ollut auki lajitoverilla. Omaa lajia läheisemmän olennon, sian, pumppua olen rempannut itekin.
Kai nykyään saa oman leikkauksen UHD bluurayllä mukaan? Vois katella aina kun tekee mieli syödä rasvapizzaa tms. Ja kavereiden kanssa saunaillan ratoksi. Ja ryöpaikan tyky -päivillä.

Loputtomiin hyviä käyttökohteita ja aina voisi kaskunomaisesti toistaa tarinan siitä, kuinka lähdin somacreseptiä hakemaan.
Teoriassa voisi, riippuu toki leikkuutuvan varustuksesta. Leikkausvaloissa on aika usein kameroita millä saa ihan kohtuullista kuvaa kirurkin niskasta.

Skoopeista saa FHD/UHD videota jos haluaa.

Tässä muuten selkokielellä tämä mun diagnoosi.

Koronaariangiografiassa kriittinen vasemman tyvibifurkaation ahtauma (LM, LADa, LCXa 90%) ja 5F diagnostisella kuvauskatetrin aikana korkkaa verenpainetta ja aiheuttaa rintakipua. RCAb diffuusisti sairas ja c-osan puolelta CTO ja kollateraaleja vasemmalta. LITA avoin. LV kine EF yli 50% ja ei MI, LVED 43 mmHg koholla.

edit. mitä ilmeisimmin aikaisintaan ti pöydälle, joten vielä odotusta riittää.

Tässä muuten selkokielellä tämä mun diagnoosi.

Koronaariangiografiassa kriittinen vasemman tyvibifurkaation ahtauma (LM, LADa, LCXa 90%) ja 5F diagnostisella kuvauskatetrin aikana korkkaa verenpainetta ja aiheuttaa rintakipua. RCAb diffuusisti sairas ja c-osan puolelta CTO ja kollateraaleja vasemmalta. LITA avoin. LV kine EF yli 50% ja ei MI, LVED 43 mmHg koholla.

edit. mitä ilmeisimmin aikaisintaan ti pöydälle, joten vielä odotusta riittää.
Melkein ymmärrän osan.

Back
Ylös Bottom