Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Myyt auton tuolla hinnalla, ja sitten seuraavana päivänä soitetaan että siinä olikin sitä ja sitä vikaa ja olet velkaa heille.
Totta tämäkin. Toki nämä pussihousu jopparit ei koskaan siirrä autoa nimilleen, tai ota sille vakuutuksia tai maksa veroja, joten jos et heti ole itse aktiivinen ja ilmoita trafille todistelujen kera, että auto ei enää ole sinun, niin sit saat selvittelyn riesan myöhemmin kaikkien kivojen maksujen muodossa. Tuohon päälle viel muutamat ylinopeussakot tolppakamerasta, niin kylläpä taas naurattaa.

Tän takia en itse myy enää koskaan autoa. Ainoa auto mitä oon koittanut kaupata itse joskus parikymmentä vuotta sitten, vanha Mazda. Useampi mies soitteli siitä ja ois tyyliin pitänyt heille maksaa että hakevat pois. Oikeasti olivat todella töykeitä ja ois pitänyt olla priimaa maalipintaa ym. Siitä vittuuntuneena manasin mokomaa romua duunin kahvitauolla ja luettelin siinä samalla auton kaikki viat. Pomo huusi huoneestaan että hän ostaa sen pyydetyllä hinnalla koska ei ole muualta koskaan saanut noin rehellistä vikalistaa 😄 sen jälkeen autot on menneet vaihdossa tai lunastukseen (3kpl).
Juu, vähänlaisesti on tullut itselläkään myytyä autoja viime vuosina, tämä Honda on just semmonen rajatapaus, et vaihdossa se ois menny ilmaiseksi, mutta sit toisaalta ei tuo niin raato kunnossa ole, et suoraan paaliinkaan kannattais roudata.

Hinta tälle on asetettu suomen halvimmaksi ajokuntoisista autoista ja ilmoituksessa kyl mainitaan tunnetut viat ja ruostevauriot heti kärkeen, mutta silti vaikuttaa siltä, että uutta autoa on jokainen tulossa ostamaan parilla sadalla eurolla. Romu-ukko maksaa toisaalta saman ja silloin ainakin tietää, että perästä ei enää kuulu.

Naisen ostama, orava turvallisena markkinoitu linnun ruokinta vehje.

Screenshot_20231206_093219_QuickPic.webp

Eikös se perse ole liikkeessä ku hiidetään? Miten se voi paleltua?
Kyllä se vaan ottaa eniten kylmää lenkillä. Reidet ja takamus.
@Kajsna et al. suksikeskusteluun: rossarit on hyvät ja perusvarmat karvapohjakapulat, salomonit myös. Peltosilla selvästi enemmän haasteita pidon kanssa.

Jos osaa voidella luistelusukset, karvapohja pertsojen voitelu on lastenleikkiä. Kelinmukainen voide raudalla + siklaus & harjaus, aina uudelleen viimeistään silloin, kun pohja alkaa näyttää yhtään harmaalta. Ennen jokaista lenkkiä harjaus, kuten joku jo mainitsi.
Eli sit karvapohjat ja vähän voitelua matkaan mukaan. Jos nyt lopulta raaskin ostaa yhtään mitään, mutta ainakin olen päässyt ajattelussa pitkälle!

Tässä aamulla ollut jo neljä lyhyttä sähkökatkoa.
@Kiukku
Sitä ei ikinä uskois, mutta kun tuollaiset puoli metriä halkaisijaltaan olevat kaukolämpöputket voi mennä sekaisin. Hitsareilla. Kylmä- ja kuuma liemi, meinaan. Sitten kun laittaa isot pumput hurrittamaan, voi koko verkko pätkähtää alas ja tulla vilu.
Asioitten korjaamista ei auta, jos putket ovat syvällä kaivannossa, jossa päällä maat ja asfaltti.

Sinullakin sama tauti kuin minulla:
Huonot liksat ja säästää hautaan jne...
Jep. Onneksi tammikuusta marraskuulle sai maksaa kahta asuntoa ja reissata töihin toiselle paikkakunnalle, niin tuli heitettyä hukkaan useampi tonni tänä vuonna! 🤩

Oon vähän kehno ostelemaan asioita. Sit tulee joku hetki (hypomania...) ja ostaa samalla vauhdilla sitten muutamat jutut. Nyt oli lähellä, että oisin ostanut mm. pöytäliinan ja päiväpeiton, mutta pärjää ilmankin. Päiväpeittoa mietin edelleen vakavasti, se vois olla ihan järkevä hankinta.

päiväpeiton, mutta pärjää ilmankin. Päiväpeittoa mietin edelleen vakavasti, se vois olla ihan järkevä hankinta.
Mieti vielä.
Samasta syystä en hankinlipputankoa. Sitten pitäisi aina liputtaa. Ei tankoa —> ei stressiä.

Back
Ylös Bottom