Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taidan kyl ihan just kohta työntää Hondan suosiolla paalaimeen. Saatanan pussihousut soittelee näin kymmenen aikaan illalla ja reteesti tarjoavat elämäni diiliä, eli 300€ et tulevat hakemaan auton pois kynsistä. Se ulinan määrä, kun sopivan suoraan kehoitat kompuroimaan siihen kopio lapinleukuun mikä riippuu vyöllä...

Taidan kyl ihan just kohta työntää Hondan suosiolla paalaimeen. Saatanan pussihousut soittelee näin kymmenen aikaan illalla ja reteesti tarjoavat elämäni diiliä, eli 300€ et tulevat hakemaan auton pois kynsistä. Se ulinan määrä, kun sopivan suoraan kehoitat kompuroimaan siihen kopio lapinleukuun mikä riippuu vyöllä...
Myyt auton tuolla hinnalla, ja sitten seuraavana päivänä soitetaan että siinä olikin sitä ja sitä vikaa ja olet velkaa heille.

Tän takia en itse myy enää koskaan autoa. Ainoa auto mitä oon koittanut kaupata itse joskus parikymmentä vuotta sitten, vanha Mazda. Useampi mies soitteli siitä ja ois tyyliin pitänyt heille maksaa että hakevat pois. Oikeasti olivat todella töykeitä ja ois pitänyt olla priimaa maalipintaa ym. Siitä vittuuntuneena manasin mokomaa romua duunin kahvitauolla ja luettelin siinä samalla auton kaikki viat. Pomo huusi huoneestaan että hän ostaa sen pyydetyllä hinnalla koska ei ole muualta koskaan saanut noin rehellistä vikalistaa 😄 sen jälkeen autot on menneet vaihdossa tai lunastukseen (3kpl).

20231205_232738.webp

Tän takia en itse myy enää koskaan autoa. Ainoa auto mitä oon koittanut kaupata itse joskus parikymmentä vuotta sitten, vanha Mazda. Useampi mies soitteli siitä ja ois tyyliin pitänyt heille maksaa että hakevat pois. Oikeasti olivat todella töykeitä ja ois pitänyt olla priimaa maalipintaa ym. Siitä vittuuntuneena manasin mokomaa romua duunin kahvitauolla ja luettelin siinä samalla auton kaikki viat. Pomo huusi huoneestaan että hän ostaa sen pyydetyllä hinnalla koska ei ole muualta koskaan saanut noin rehellistä vikalistaa 😄 sen jälkeen autot on menneet vaihdossa tai lunastukseen (3kpl).
Eipä ole tullut itsekään myytyä autoa yli kymmeneen vuoteen.
Nykyään ostan niitä näköjään vaan lisää.

@Kajsna et al. suksikeskusteluun: rossarit on hyvät ja perusvarmat karvapohjakapulat, salomonit myös. Peltosilla selvästi enemmän haasteita pidon kanssa.

Jos osaa voidella luistelusukset, karvapohja pertsojen voitelu on lastenleikkiä. Kelinmukainen voide raudalla + siklaus & harjaus, aina uudelleen viimeistään silloin, kun pohja alkaa näyttää yhtään harmaalta. Ennen jokaista lenkkiä harjaus, kuten joku jo mainitsi.

denmark-1a37b365.png

No joo miksei? Ihan hyvin voisin muuttaa Kööpenhaminaan ja hakea ruotsin kansalaisuutta.
lippu.webp

Jó nap! Sinun henkinen kotimaasi on pustan ja paprikan maa Unkari. Suomalaisten sukulaiskansa juo vuositasolla huomattavan vähän kahvia. Lihaa syödään lähemmäs 90 kiloa, mikä on jonkin verran EU:n keskitason yläpuolella. Unkarissa ei juurikaan käytetä kannabista, ja unkarilaisten mielestä maan koulujärjestelmässä olisi parantamisen varaa.

Ennen jokaista lenkkiä harjaus, kuten joku jo mainitsi.
Suosittelen jokaisen lenkin jälkeen putsausta tällasella https://vauhti.fi/tuote/clean-and-glide-80-500ml-wipe/ Sitten vaikka 10 lenkin välein uudet vahat pohjaan.

Yllättävän paljon likaa tulee yhdelläkin lenkillä, toki riippuu missä päin hiihtelee, lapissa vähemmän kun asutuskeskusten lähellä. Keväällä varsinkin kostella lumella likaantuu ihan tolkuttomasti pohjat.

Back
Ylös Bottom