🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
"Whoever planned this assault should be jailed"

Onpas heittoja. Tommosta se sota on ja monelle taitaa tulla yllätyksenä. Oikeaa sotaa vuonna 2023 kun vastakkain tasavertaista armeijaa kalustoilla.

Ei rättipäätä vesiämpärissä vaan kunnon menoa WW2 meiningissä.
Paineet päästä eteenpäin mutta vastassa valmisteltuja asemia ja miljoonaa miinaa. En mä itsekään tietäisi miten tuosta miina ja muusta ansahelvetistä pitäisi edes päästä läpi ja samalla dronet hekojen kanssa kyttää jatkuvasti horisontissa ja tykistö alkaa moukaroimaan.

PV vois ottaa niitä muistiinpanoja ja laittaa halosen vitun aivopierut romukoppaan ja alkaa painamaan maamiinaa aivan perkeleesti.
Joo ei tuossa ole helppoa vaihtoehtoa. Tappiota tulee siihen malliin että kuukausi puskua ja sitten hiljasempaa vaihetta.

Minusta ryssien motivaatio on ollut yllättävän kova. Moni odotti ja toivoi että ryssät pakenis heti ja rintamalinja murtuisi, noin ei ole tapahtunut isossa mittakaavassa.

Onpa ironinen uutinen.
Mä taas sanon että lännen proxysodalle käy kuten vietnamissa, kuten afganistanissa
TAAS
Tajuatko ryssä ettei Jenkit käynyt proxysotaa Vietnamissa vaan suoraa sotaa. Neuvostoliitto kävi tuossa sodassa proxysotaa ja voitti. Ja Afganistanissa 80-luvulla Jenkit kävi proxysotaa Neuvostoliittoa vastaan aseistamalla Afganistanilaisia ja voitti.

Ratkaiseva tekijä noissa sodissa oli maanpuolustus tahto. Sitä Ukrainalaisilla riittää.

Joo ei tuossa ole helppoa vaihtoehtoa. Tappiota tulee siihen malliin että kuukausi puskua ja sitten hiljasempaa vaihetta.

Minusta ryssien motivaatio on ollut yllättävän kova. Moni odotti ja toivoi että ryssät pakenis heti ja rintamalinja murtuisi, noin ei ole tapahtunut isossa mittakaavassa.
Joo mä luulen että ryssillä auttaa motivaatioon nuo linjat mitä tehneet ja tietävät ettei yhden murtuminen ole vielä katastrof vaan takana heti toinen ja ukraina saa taas tehdä töitä hidastuen ja hidastuen. Nyt taitaa robotyne olla vähän stopissa.

Jossain oli haastattelu ukrainalaiselta sotilaalta joka manasi näitä miinoja ettei oikein tiedetä miten näiden kanssa pitäs toimia ja sotkevat asioita. Pirullisia ansoja myös ne panokset mitä jätetään vallihautoihin ja etänä laukaistaan sitten kun vastapuoli pääsee näihin "suojaan".

CNN väittää, että videolla olisi ukrainalaisia joukkoja geolokaation perusteella jo Noven ja Kharkoven lähellä. Tuo on reilu 12km Tokmakista.

nove.png

https://edition.cnn.com/europe/live...s-07-28-23/h_b888ceaa852914d154f897c46fed74ca

Edit. Tuo näkyy tässä kartalla myös.

View: https://twitter.com/NOELreports/status/1685046219029057537?s=20

Onkohan noihin lännen tarjoamiin koulutuksiin osallistunut myös upseeristo? Paljon on Ukraina kuitenkin kärsinyt kalustotappioita jo tässä vaiheessa hyökkäystä ja varmaan osa olisi voitu välttää paremmalla suunnittelulla.

Joo mä luulen että ryssillä auttaa motivaatioon nuo linjat mitä tehneet ja tietävät ettei yhden murtuminen ole vielä katastrof vaan takana heti toinen ja ukraina saa taas tehdä töitä hidastuen ja hidastuen. Nyt taitaa robotyne olla vähän stopissa.

Jossain oli haastattelu ukrainalaiselta sotilaalta joka manasi näitä miinoja ettei oikein tiedetä miten näiden kanssa pitäs toimia ja sotkevat asioita. Pirullisia ansoja myös ne panokset mitä jätetään vallihautoihin ja etänä laukaistaan sitten kun vastapuoli pääsee näihin "suojaan".
Eniten ryssien motivaatiota syö pitkät rotaatiot. Ryssät valitelleet puhelimessa ettei 6 kuukauteen ole päässeet pois rintamalta. Huhuja on että syyskuussa tulisi rotaatio. Saa nähdä miten onnistuu.

Ja kyllä kun noissa puolustus linjoista kykkii pidemmän aikaa niin sekin syö motivaatiota.

Vietnamin sota kesti 20 vuotta ja ryssien sota Afganistanissa 9 vuotta.

Back
Ylös Bottom