Oliko Jari Leino niin vahva?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janiiam
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän noista puutu kuin loppuojennus ja nostaa kuitenkin itse tangon telineeseen viimeisen toiston jälkeen. Eikös moni bodari juuri noin tee. Mutta ei se nyt 200x20 millään tyylillä ole nostanut.
Katsopa uudelleen, kuinka "helposti" ekat toistot nousevat, ja pohdi sitten, onko sitä seuraava lähikuva samaa sarjaa.. Kova oli Leino joka tapauksessa aikoinaan. Itse arvostan jopa Savolaisen edelle.

Mua ihmetyttää että loppuojennuksen pois jättäminen koetaan hommaa keventävänä? Kai se joillain voi niinkin olla. Itsellä sarja lyhenisi tuolla tapaa nostaen ja hapottaisi hulluna. No ehkä just jossain 20 toiston sarjassa voi päästä tolleen eteenpäin sarjassa nopeaa ja kevyt paino mahdollistaa lyhyen liikeradan pumppailun. Isommassa raudassa tuntuis hullulta lähteä takas alas ennenku on tultu ylös. En saisi painetta nostoon tolleen,enkä toisaalta alhaalta siten sitä pientä fuskuakaan.

Sitä mietin, että ne joilla penkissä on valtava ero vapaan tyylin ja puhtaamman tyylin ykkösessä tai sarjapainoissa ovat pikemminkin hyvän potentiaalin omaavia mutta nostotekniikan suhteen raakileita, kuin heikkoja? Jos kerran pystyy käsitellä isoja rautoja penkkipunnerruksessa, niin se kertoo että voimaa löytyy. Tuloksen romahtaminen siistimmin nostaen johtuu monilla siitä että siihen ei oo paneuduttu ja ei vaan osata hyödyntää jo olemassa olevaa voimaa. Sitten taas toisaalta, moni erittäin tekninen siististi nostaja ei penkissä hyötyisi välttämättä juuri mitään fuskulla, penkkitulos voi olla apuliikkeiden voimatasoon nähden jo niin tapissa, ettei tekniikan hajottamalla saisi välttämättä edes ennätystään ylös?

Ja edelleenkin, Freddy "Superhurri" Smulter on hyvä esimerkki teknisestä nostajasta joka onnistuneesti hyödynsi kaiken järkevän fuskun sekä treeneissä että kisoissa. Nosto oli tosi eloisaa, tai miten sen sanoisi. Hyvin kaukana eleettömästä ja ultrapuhtaasta sekä henkisesti että fyysisesti. Tuossa Pynnösen Jessen videolla Freddy vähän selittääkin noston filosofiaa, jalkojen sekä kaaren maximaalista hyödyntämistä, ja muistaakseni myös jollain tapaa tuo esiin sitä mitä itsekkin pidän tärkeänä, että asenteellisesti pitää tangosta lähtien pikkupainoissa lämmittelysarjoissa olla jo "tappamisen meininkiä" ja oikeaa latausta. Tätä kaikkea toki voi olla myös vähempi eleisellä nostajalla, persoona kysymyksiä. Useimmat kuitenkin hyötyy siitä, että oppii oikealla tapaa "heittäytymään" siihen nostoon ja rooliinsa ja uskaltaa pyrkiä dominoimaan sitä rautaa välittämättä mitä muut ihmiset ajattelee jne 🙂

View: https://youtu.be/MoFaA0g3JeI

Tottakai se loppuojenuksen poisjättö helpottaa suoritusta voimailumielessä, jos esimerkiksi toistomaksimi tehdään puolikkaina toistoina. Sen sanelee jo fysiikan lait, että jos nostomatka puolittuu, niin tehty työ vähenee samassa suhteessa. Jokainen toisto kuluttaa huomattavasti vähemmän energiaa. Sen takia on aika tärkeää että esimerkiksi sotilaspenkissä (toistovoimapunnerrus) on merkkistoppari käytössä, jolla pahimmat ylilyönnit vältetään. Mutta periaatteessa, jos puhuu toistomaksimista, niin jokaisen toiston tulisi olla täydellä liikeradalla tehty (penkissä rinnalta lukitukseen), tai muuten suorituksen vertailuarvo menee erittäin heikoksi. Tietysti tuossa taas tullaan siihen, että tottakai nostaja jolla on 10cm nostomatka puolen metrin sijaan, pystyy tekemään vaikka 80% 1RM raudalla luultavasti moninkertaisen toistomäärän pitkävälitteiseen kaveriin nähden, vaikka kestovoima-ominaisuuksissa/irtiottokyvyssä ei itsessään olisi juurikaan eroa.

Ja mitä se hyvä nostotekniikka sitten yksilötasolla tarkoittaa? Ilman hirveitä perseläskejä ei voi alaruumista heijata ilman hylkyä kisoissa, koska pakarat irtoaa penkistä välittömästi. Isommat kaverit taas voi, koska elää se perse saa muttei irrota penkistä. Samaten kaaren kanssa, sitä voi harjoitella, mutta jos on hoikempi ja pitkäkätinen kaveri, niin prosentuaalisesti se nostomatka ei sillä harjoitellulla keskivertokaarella paljon lyhene. Sitten jos on lyhyt nostomatka jo lahnapenkissä, niin se kaaren merkitys voi olla älytön, kun päästään siihen pisteeseen, että koko punnerrus on periaatteessa loppuojennuksen kaltainen liike optimitilanteessa, liikettä ei paljon tapahdu muuta kuin kyynärnivelessä noston aikana. Eli punnertajalla voi olla ihan hyvä tekniikka, vaikka nostomatka olisi pitkä, jos ruumiinrakenne ja välitykset ei muuta mahdollista. Eli tuo hyvä nostotekniikkakin (voimantuoton kannalta) on todella yksilökohtainen juttu.

Viimeksi muokattu:
Tottakai se loppuojenuksen poisjättö helpottaa suoritusta voimailumielessä, jos esimerkiksi toistomaksimi tehdään puolikkaina toistoina. Sen sanelee jo fysiikan lait, että jos nostomatka puolittuu, niin tehty työ vähenee samassa suhteessa. Jokainen toisto kuluttaa huomattavasti vähemmän energiaa. Sen takia on aika tärkeää että esimerkiksi sotilaspenkissä (toistovoimapunnerrus) on merkkistoppari käytössä, jolla pahimmat ylilyönnit vältetään. Mutta periaatteessa, jos puhuu toistomaksimista, niin jokaisen toiston tulisi olla täydellä liikeradalla tehty (penkissä rinnalta lukitukseen), tai muuten suorituksen vertailuarvo menee erittäin heikoksi. Tietysti tuossa taas tullaan siihen, että tottakai nostaja jolla on 10cm nostomatka puolen metrin sijaan, pystyy tekemään vaikka 80% 1RM raudalla luultavasti moninkertaisen toistomäärän pitkävälitteiseen kaveriin nähden, vaikka kestovoima-ominaisuuksissa/irtiottokyvyssä ei itsessään olisi juurikaan eroa.

Ja mitä se hyvä nostotekniikka sitten yksilötasolla tarkoittaa? Ilman hirveitä perseläskejä ei voi alaruumista heijata ilman hylkyä kisoissa, koska pakarat irtoaa penkistä välittömästi. Isommat kaverit taas voi, koska elää se perse saa muttei irrota penkistä. Samaten kaaren kanssa, sitä voi harjoitella, mutta jos on hoikempi ja pitkäkätinen kaveri, niin prosentuaalisesti se nostomatka ei sillä harjoitellulla keskivertokaarella paljon lyhene. Sitten jos on lyhyt nostomatka jo lahnapenkissä, niin se kaaren merkitys voi olla älytön, kun päästään siihen pisteeseen, että koko punnerrus on periaatteessa loppuojennuksen kaltainen liike optimitilanteessa, liikettä ei paljon tapahdu muuta kuin kyynärnivelessä noston aikana. Eli punnertajalla voi olla ihan hyvä tekniikka, vaikka nostomatka olisi pitkä, jos ruumiinrakenne ja välitykset ei muuta mahdollista. Eli tuo hyvä nostotekniikkakin (voimantuoton kannalta) on todella yksilökohtainen juttu.
Tätä voi jokainen penkkiharrastaja testata vaikka noin 80% 1RM raudalla, jos on treenannut eri oteleveyksillä. Ensin maksimileveä ote (tai mikä se vahvin oteleveys sattuu olemaan). Ja vertailuksi huomattavasti kapeampi ote (etusormet karhennuksen alkuun) -> liikerata pitenee huomattavasti. Ja sitten sillä toistomaksimi samalla suhteellisella kuormalla sen oteleveyden ykkösmaksimista. Kaikki toistot lukitukseen saakka täysiliikerataisena. On lähes varmaa, että jo tuolla kuormalla toistomaksimi leveämmällä otteella (jos oteleveyden ero on vaikka 20+cm) voi olla monta toistoa parempi. Pienemmällä kuormalla sarjojen pidentyessä ero vaan korostuu. Johtuu tasan tarkkaan siitä faktasta, että jokainen toisto vaatii suuremman työn. Ja solutasollahan se meinaa sitä, että se pidempiliikeratainen toisto kuormittaa energiantuotollisesti enemmän -> uupumus tulee aiemmin, jos sitä toistomäärällisesti mitataan. Tähän on sitten turha sekoittaa mitään tuntumabodausta, jossa sen osatoistonkin voi tehdä raskaaksi eliminoimalla tiettyjen voimantuotollisten mekanismien hyödyntäminen sarjan aikana. Mutta voimailumielessä vajaalla liikeradalla tehtyjen sarjojen arvo on IMO puhdas nolla, jos niitä aletaan minään mittarina tai vertailukohteena käyttää. Ja sama pätee tietysti ykkösiin. Sen takiahan ne kisatulokset on parempia verrokkeja, salitulokset kun voi olla formiltaan suuresti toisistaan poikkeavia. Mutta yksi tärkein juttuhan olisi tuo liikeradan täysimittaisuus, eli kädet lukitettuna. Tosin kyllä itsekin saliennätykseni nostin niin, että räkistä en ottanut tankoa lukitukseen. Suorille kyllä työnsin sitten. Pahojen nivelkipujen takia tuo -> kuorma enemmän lihaksistolla. Minulle henkilökohtaisesti se kyllä kelpaa salitulokseksi, jos joku kysyy ennätyksiä. Tiedän, että suoritusta se ei hirveästi helpottanut, mutta mahdollisti sen.

Viimeksi muokattu:

Kuvattu Gold'silla Espoon Matinkylässä. Olin siellä henk. koht paikalla vähän ennen kuvauksia, poljin kuntopyörää lehteä lukien, kun vierestä alkoi kuulua kumma humina. Vilkaisin sivulle, ja siinä painaa menemään Gary Strydom, meinasin pudota fillarin päältä silkasta säikähdyksestä. Nuo on nimittäin melko isoja, nuo Mr Olympia tason kaverit. Suomalaiset rivibodarit siellä seassa näytti kuin pikkulapsilta, vaikka ko. hetkellä siellä oli Leinon lisäksi useampi SM-mitalisti, Fathi, Leif Långbacka jne.

Sitä ihmettelen, että miksi on niin kova into vähätellä näitten eilispäivän legendojen saavutuksia, kun puhutaan ajasta ~15 vuotta ennen teidän sankarillista syntymäänne? Kyllä löytyy kovia jätkiä arvostelemasta, mutta kun menee salille, niin siellä niitä ei näe koskaan? Te tiedätte paremmin, jonkun rakeisen nettivideon perusteella, tai valokuvista, että mihin on nämä äijät pystyneet? Ei omissa jutuissa satu olemaan vähän lapinlisää aina silloin tällöin? Ainakin kun salilla katsoo näitä osatoistokyykkääjiä ja 5 sentin liikerataa prässissä, 3 sentin dippejä lisäpainoilla, niin on vaikea yhdistää sitä mitä lukee täällä, ja mitä näkee siellä? Leinoko valehteli sinulle, jonka tieto on kolmannen käden, kolmannensadannen käden tai vielä kaukaisempi väite, joka on pyörinyt ympäriinsä reilut 30 vuotta? Loukkaannuitte vallan, kun valhedellaan noin törkeästi? Vai meneekö se niin, että ihmisten voimatasot vaihtelevat, motiivi vaihtelee, loukkaantumiset haittaa suoritusta, aina ei pysty vetämään 100 lasissa jne. ja sekö tekee Leinosta valehtelijan? Olitte itse katsomassa vierestä esim. sitä niskantakaa punnerrusta, mitä hä? Ai se tapahtui 15 vuotta ennen syntymäänne, ja silti tiedätte siitä kaiken, varsinkin sen, että se oli feikki? Leino veti ko. yhteydessä seminaarin, jossa kertoi ihan itse seikkailuistaan, olitteko paikalla? Minä olin..

Kuvattu Gold'silla Espoon Matinkylässä. Olin siellä henk. koht paikalla vähän ennen kuvauksia, poljin kuntopyörää lehteä lukien, kun vierestä alkoi kuulua kumma humina. Vilkaisin sivulle, ja siinä painaa menemään Gary Strydom, meinasin pudota fillarin päältä silkasta säikähdyksestä. Nuo on nimittäin melko isoja, nuo Mr Olympia tason kaverit. Suomalaiset rivibodarit siellä seassa näytti kuin pikkulapsilta, vaikka ko. hetkellä siellä oli Leinon lisäksi useampi SM-mitalisti, Fathi, Leif Långbacka jne.

Sitä ihmettelen, että miksi on niin kova into vähätellä näitten eilispäivän legendojen saavutuksia, kun puhutaan ajasta ~15 vuotta ennen teidän sankarillista syntymäänne? Kyllä löytyy kovia jätkiä arvostelemasta, mutta kun menee salille, niin siellä niitä ei näe koskaan? Te tiedätte paremmin, jonkun rakeisen nettivideon perusteella, tai valokuvista, että mihin on nämä äijät pystyneet? Ei omissa jutuissa satu olemaan vähän lapinlisää aina silloin tällöin? Ainakin kun salilla katsoo näitä osatoistokyykkääjiä ja 5 sentin liikerataa prässissä, 3 sentin dippejä lisäpainoilla, niin on vaikea yhdistää sitä mitä lukee täällä, ja mitä näkee siellä? Leinoko valehteli sinulle, jonka tieto on kolmannen käden, kolmannensadannen käden tai vielä kaukaisempi väite, joka on pyörinyt ympäriinsä reilut 30 vuotta? Loukkaannuitte vallan, kun valhedellaan noin törkeästi? Vai meneekö se niin, että ihmisten voimatasot vaihtelevat, motiivi vaihtelee, loukkaantumiset haittaa suoritusta, aina ei pysty vetämään 100 lasissa jne. ja sekö tekee Leinosta valehtelijan? Olitte itse katsomassa vierestä esim. sitä niskantakaa punnerrusta, mitä hä? Ai se tapahtui 15 vuotta ennen syntymäänne, ja silti tiedätte siitä kaiken, varsinkin sen, että se oli feikki? Leino veti ko. yhteydessä seminaarin, jossa kertoi ihan itse seikkailuistaan, olitteko paikalla? Minä olin..
Valehtelu ja liiottelu on erittäin perseestä, ja henk. koht ärsyttää ankarasti. Liiottelua esiintyy aina ihan vitusti kaiken maailman lajien legendojen kohalla. Vaikkei niissä väitteissä olis mitään järkeä, ni tarpeeks moni mupetti ku elättää legendaa, ni jotkut uskoo mitä vaan sankaristaan. Tiesitkö muuten et Bruce Lee potkas heavy bagia niin lujaa et se lens 5 metriä ilmaan ja katosta läpi? No nyt tiedät, ja näin sanoo legenda 😅💩.

Vai meneekö se niin, että ihmisten voimatasot vaihtelevat, motiivi vaihtelee, loukkaantumiset haittaa suoritusta, aina ei pysty vetämään 100 lasissa jne. ja sekö tekee Leinosta valehtelijan?

Kuka täällä Leinoa valehtelijaksi syyttää? Onko se itse edes missään kertonut tuloksistaan? Nää tulokset on aina jotain foorumilla pyöriviä tarinoita, mitä joku on omien sanojensa mukaan todistanut vierestä joskus 30 vuotta sitten.

Ei täällä kukaan ole tietääkseni vähätellyt yhtään vaan korjattu epäkohtia kuten tuo aivan typerä väite 200x20 penkkisarjasta jollaista ei vaan tehdä edes pomputtelulla tai muulla kikkailulla jos maksimi on pyörinyt tuossa 210-220 kilossa.

Leinolla oli omalaatuinen treenisysteemi jossa revittiin vaan niin perkeleesti sen enempää tekniikkaan keskittymättä vaan painoa laitettiin liikkeelle joka treenissä 20-30 toiston sarjoista aloittaen ja siitä ylöspäin 1-2 toiston sarjoihin lopettaen ja saatananmoisella painojen repimisellä ja heiluttelulla sekä tempomisella. Eli se tarvittava intensiteetti ikäänkuin kaivettiin sieltä väkisin ja tulokset puhuu puolestaan. 160 senttiä ja 100-110 kiloa pyöreää lihasta. Lavapaino ei tainnut parhaimillaan alle 100 kiloa olla ja se on maailmanluokkaa tuohon pituuteen joka kestää kyllä vertailun tähänkin päivään.

Kritisoida tuota Leinon lähestymistapaa treeniin silti sopii sillä optimaalisin se ei ollut, koska intensiteettiä ei otettu tekniikasta vaan repimällä painoja siihen malliin, että paikathan siinä ennenaikaisesti myös tuhoutui täysin. Heavy duty rantautui Suomeen sen verran myöhässä Leinon priimaan nähden ettei täällä yksinkertaisesti vielä osattu muuta kuin repiä tuolla tyylillä päättömästi. Lihasten paksuus ja koko siis kertoo, että se tarvittava intensiteetti sieltä löytyi, mutta sitä ei vaan osattu tehdä järkevämmin.

Kuka täällä Leinoa valehtelijaksi syyttää? Onko se itse edes missään kertonut tuloksistaan? Nää tulokset on aina jotain foorumilla pyöriviä tarinoita, mitä joku on omien sanojensa mukaan todistanut vierestä joskus 30 vuotta sitten.
Älä nyt robo ottaa taas kierroksia herkästi

Mä muistelisin että suomessa oli tapana nostella isoilla painoilla.
Siinä mentiin vähän metsään bodaus mielessä.
Muualla oli isompia vaikkei treenanneet niin raskailla painoilla.

Tuolla edellä linkatussa kisassa Leino ottaa tiukan ykkösen 210 kilolla. Vähän on vaikea uskoa 22x200 vaikka kuinka kunto vaihtelisi.
Ourama ei ole perinteisesti kuulunut niihin luotettavimpiin tietolähteisiin, markkinamies kun on.
Toi 22x200 on jäätävintä paskanjauhantaa ikinä.

Mua ihmetyttää että loppuojennuksen pois jättäminen koetaan hommaa keventävänä?
Sama. Tuollainen bodari tyyli lihas kokoajan jännittyneenä on helkkarin hapottava. Itse en saa toistakaan enempää noin. Helpompi on ottaa joka toisto räjähtävänä ykkösenä pitäen yläasennossa aina pieni tauko. Kuten voimailijat tekevät. Toki näissä on yksilökohtaisia eroja millä tapaa on treenannut ja mitkä omat vahvuudet.

Sama. Tuollainen bodari tyyli lihas kokoajan jännittyneenä on helkkarin hapottava. Itse en saa toistakaan enempää noin. Helpompi on ottaa joka toisto räjähtävänä ykkösenä pitäen yläasennossa aina pieni tauko. Kuten voimailijat tekevät. Toki näissä on yksilökohtaisia eroja millä tapaa on treenannut ja mitkä omat vahvuudet.

Niin varmaan on lihas tensiossa, mutta vauhdilla pumppaamalla vajaita saa kyllä sen toiston raskauden minimoitua. Eri asia jos siitä halutaan tehdä raskas siitä osatoistosta. Mutta tässä viitattiin tuohon Leinon suoritustyyliin. Aika yleistä on loppupeleissä, että loppuojennus on heikoin osa-alue tai siis puolesta välistä ylöspäin, vaikka osalla toki jääkin tanko rinnalle jos jää. Mutta kisoissakin tuota paljon näkee, että rinnalta lähtee vauhdilla, mutta sitten tulee kuin seinä vastaan. Jos on sellainen tyyppi, niin se raskain osuus nostosta jää kokonaan pois. Ja niin muuten oli Leinollakin se heikkous, ainakin 1987 SVM penkissä tanko hyytyi ennen loppuojennusta kuin seinään.

Juurikin noin.
Tuo Leinon treenivideo mistä on nykyään pätkiä juutubessa oli siis tehty n.kuukauden treenin jälkeen kun piti about puolen vuoden breikin
-85 SM ja MMien jälkeen.
Mutta oliko Leinon seminaari GrandPrixin aikaan vai eri ajankohtana? Olen ollut Matinkylän Goldsilla Leinon seminaarissa mutta muistelen että eri ajankohtana... GrandPrixissahan oli jäähallilla, seminaari jossa kaikki kisaajat oli mukana...

Itse en ainakaan ole vähättelemässä kenenkään entisaikojen mestarin tuloksia, vaikka kyseenalaistinkin noiden hurjimpien väitteiden todenperäisyyden. Esimerkiksi Leinon 210-220 max penkki on oikeasti kova tulos huomioiden oman painon. Se vaan tuppaa täällä internetsotureiden ihmeellisessä maailmassa unohtua, että 200 merkistä on oikeassa elämässä varsin harvinainen rauta vielä tänäkin päivänä.

Ja lisätään nyt vielä sekin, että jos tuollaisen raudan ottaa doping-testien alaisuudessa tyyliin vahvamies, voimanostaja tai yleisurheilija niin saa olla ihan minkä kokoinen nostaja tahansa niin tulos on ihan helvetin kova.

Viimeksi muokattu:
Juurikin noin.
Tuo Leinon treenivideo mistä on nykyään pätkiä juutubessa oli siis tehty n.kuukauden treenin jälkeen kun piti about puolen vuoden breikin
-85 SM ja MMien jälkeen.
Mutta oliko Leinon seminaari GrandPrixin aikaan vai eri ajankohtana? Olen ollut Matinkylän Goldsilla Leinon seminaarissa mutta muistelen että eri ajankohtana... GrandPrixissahan oli jäähallilla, seminaari jossa kaikki kisaajat oli mukana...

Tuo treenivideo on myös kuvattu tietääkseni kerralla putkeen koko paska, vähän ehkä hikeä pyyhitty välissä. Pikku jälkihikeä puskee siinä loppuhaastattelussa ja on mies vähän kalpea. Hullu se mies on ollut treenaamaan ja eipä siinä, sen tuo homma vaatiikin.

Viimeksi muokattu:
Tuo treenivideo on myös kuvattu tietääkseni kerralla putkeen koko paska, vähän ehkä hikeä pyyhitty välissä. Pikku jälkihikeä puskee siinä loppuhaastattelussa ja on mies vähän kalpea. Hullu se mies on ollut treenaamaan ja eipä siinä, sen tuo homma vaatiikin.
Joo. Päivässä oli filmattu koko homma.
Tällä paljon spekuloidaan Leinon penkkiä ja treenityyliä.
Ehkä penkkispekulastiossa unohtunut kulmasoudut 😊 Veti jollain 125kg kässärillä yhden käden soutua ym
Keränen, Mårtensson ja Virtamo sen voi vahvistaa... kun olivat nuorten EMissä 1981 (Leino voitti, Keränen kolmas nuorten raskaassa, Mårtensson kolmas - 80kg) Pumppihuoneessa oli ollut ihmetystä kun Leino pumppasi kisaan... Jollain 180kg oli ottanut kulmasoutua... Kaarlo Kangasniemi oli joskus sanonut että valmentaisi lyhyessä ajassa Leinosta suomen kärki painonnostajan...
Olis kyllä hienoa jos Leino ja Jussi Kantola, toinen power bodybuilderi saataisiin jotenkin Miken podcastiin.

Joo. Päivässä oli filmattu koko homma.
Tällä paljon spekuloidaan Leinon penkkiä ja treenityyliä.
Ehkä penkkispekulastiossa unohtunut kulmasoudut 😊 Veti jollain 125kg kässärillä yhden käden soutua ym
Keränen, Mårtensson ja Virtamo sen voi vahvistaa... kun olivat nuorten EMissä 1981 (Leino voitti, Keränen kolmas nuorten raskaassa, Mårtensson kolmas - 80kg) Pumppihuoneessa oli ollut ihmetystä kun Leino pumppasi kisaan... Jollain 180kg oli ottanut kulmasoutua... Kaarlo Kangasniemi oli joskus sanonut että valmentaisi lyhyessä ajassa Leinosta suomen kärki painonnostajan...
Olis kyllä hienoa jos Leino ja Jussi Kantola, toinen power bodybuilderi saataisiin jotenkin Miken podcastiin.
No voi vittu aina vaa paranee, juu 125 kg kässärillä soutua 🤣. Olis varmaa tehny vähä tiukkaa jopa colemanilla

No voi vittu aina vaa paranee, juu 125 kg kässärillä soutua 🤣. Olis varmaa tehny vähä tiukkaa jopa colemanilla

Mistähän tuommoset porsaat edes löytyy? Näitä legendojen juttuja on kyllä kiva kuunnella, pitää vaan muistaa kuinka se aika kultaa muistot...

Vipareita ku tekis noilla 125kg hantteleilla niin siinä vasta oliski jotain mistä puhua!

Back
Ylös Bottom