Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

eläinavusteinen terapia
bvvz4.webp

Kuulemma muiden ihmisten seura on niin tervehdyttävää. En kehdannut sanoa, että koen useimmat muut ihmiset helvatan tyhminä ja rasittavina 🙄
Jospa siellä on toinen samanlainen niin voit syrjäytyä ryhmätoiminnassa hänen kanssaan!

Minulla oli tässä joku kuukausi sitten yksi aika rehellinen keskustelu; sanoin mm. että ei minua kiinnosta jutella työroolin vuoksi kenenkään kanssa muuta kuin sen verran, kun on pakko. Kyllä minä tiedän, että sen lisäksi, että olen asiantuntija, olen myös mukava - mutta olen sitä vain, koska minulle maksetaan siitä ja työroolini sitä vaatii.
-Ja toki, joskus menen yksityiselämän sosiaalisissa tilanteissa "työmoodiin" ja keskustelen sujuvasti kenen kanssa tahansa asiasta kuin asiasta, mutta se on kuluttavaa ja jollain tapaa tilanteen vaativaa. Ihan kuin olisi töissä. Kategorisesti, en pidä ihmisistä. Pidän joistakin mutta noin yleisesti en.
Johonkin asiaan liittyen minulta kysyttiin tuossa keskustelussa: "Kiinnostaako sinua ollenkaan muut ihmiset, siis esimerkiksi tavata uusia ihmisiä?"
"Ei."
Kuulemma oli rohkean rehellinen kommentti, että moni ehkä kokee niin, mutta ei välttämättä sano sitä ääneen. - Miksi ei? Sehän on ihan normaalia täältä minun vinkkelistä käsin. 😅

Nyt viikon lomalle! Outofofficet: Tsek.

Minulla oli tässä joku kuukausi sitten yksi aika rehellinen keskustelu; sanoin mm. että ei minua kiinnosta jutella työroolin vuoksi kenenkään kanssa muuta kuin sen verran, kun on pakko. Kyllä minä tiedän, että sen lisäksi, että olen asiantuntija, olen myös mukava - mutta olen sitä vain, koska minulle maksetaan siitä ja työroolini sitä vaatii.
-Ja toki, joskus menen yksityiselämän sosiaalisissa tilanteissa "työmoodiin" ja keskustelen sujuvasti kenen kanssa tahansa asiasta kuin asiasta, mutta se on kuluttavaa ja jollain tapaa tilanteen vaativaa. Ihan kuin olisi töissä. Kategorisesti, en pidä ihmisistä. Pidän joistakin mutta noin yleisesti en.
Johonkin asiaan liittyen minulta kysyttiin tuossa keskustelussa: "Kiinnostaako sinua ollenkaan muut ihmiset, siis esimerkiksi tavata uusia ihmisiä?"
"Ei."
Samixii.

Aina kun kesäinen perjantai koittaa, niin joku laittaa naapuritalossa 70-80-luvun iskelmähumppaa soimaan niin että koko pihapiiri raikaa. Onkohan sillä mankka parvekkeella.

"Olen lomalla. Kun palaan poistan kaikki lukemattomat sähköpostit lukemattomana."
Minulla on aina pidemmällä lomalla (nyt ei, koska olen poissa vain viikon);
"Olen lomalla enkä palattuani lue ennen 30.7. tulleita viestejä. Jos viestisi on tärkeä, lähetäthän sen uudelleen 30.7. jälkeen."

Yhden ainoan kerran joku on ihan oikeasti lähettänyt minulle viestin uudelleen.

Tällaisia viestejä kuin tuo sinun tai minun pitäisi käyttää laajemmin; ihan turhaan ihmiset tuskastelevat loman jälkeen sähköpostin purkua - sehän on vain deleten hakkaamista koska kaikki minulle viestin lomani aika lähettäneet ovat saaneet tiedon etten tule heidän viestiään lukemaan ja jos he katsovat, että heidän viesti on aivan pakko saattaa tietooni, niin vastuu uudelleen lähettämisestä on heillä.

Nyt kun pääsi valittamisen alkuun, niin eihän tässä malta lopettaa...

Kolmannella sektorilla on paikkakunnalla säännöllistä toimintaa ihmisille, joilla viiraa päässä. Toimintaan osallistumista aina suositellaan.

Kilttinä ja yhteistyöhaluisena asiakkaana olen tietysti kokeillut noita. Mutta kun en ole kiinnostunut ryhmässä tapahtuvasta pelapelien kokoamisesta, bingon pelaamisesta, askartelusta ja muusta näpräämisestä. (Minulla on siis mielialahäiriö - en ole älyllisesti kehitysvammainen). Lisäksi tunsin itseni yhdeksi ohjaajaksi, sillä mukana oli sen verran sekavaa tai apaattista porukkaa. En kokenut minkäänlaista ryhmäytymistä enkä edes halua ryhmäytymiseen.

Nyt kesällä tämä poppoo on aloittamassa hämmästyttävän suosittua toimintaa eli torikaraokea 😖 Tässä kärsimys levitetään kenen tahansa keskustassa kuljeksivan tietoisuuteen: epävireisesti hoilataan suomi-iskelmän karmeimpia paloja yksin tai porukalla - ja nupit on ns kaakkoon. En ymmärrä, kuinka tuollainen voi mitenkään tukea/parantaa mielenterveyttä.

On myös erilaisia tuettuja lomia. Ihan kiva juttu, mutta niissä joutuu jakamaan huoneen tuntemattoman hullun kanssa tai maksamaan extraa yhden hengen huoneesta. Lomakohteet ovat aina jossain syrjässä ja kaukana. Aktiviteetteina ovat soutelu järvellä, ryhmäkävelyt pöpelikössä ja iltaisin mölkyn pelaaminen - oletettavasti vakavasta puheripulista kärsivien kurssilaisten kanssa 😖 En todellakaan aio poistua kodistani ja kissani seurasta tuollaisen vuoksi.

Psykiatri kertoi, että he järjestävät minulle joitakin psykologin tapaamisaikoja syksyllä. Tuo sentään kuulostaa hyvältä. Ainoastaan se hieman arveluttaa, että aiemmasta kokemuksestani tiedän, että alan jossain vaiheessa säälimään häntä enkä enää kehtaa valittaa elämästäni 😒

Psykiatri kertoi, että he järjestävät minulle joitakin psykologin tapaamisaikoja syksyllä. Tuo sentään kuulostaa hyvältä. Ainoastaan se hieman arveluttaa, että aiemmasta kokemuksestani tiedän, että alan jossain vaiheessa säälimään häntä enkä enää kehtaa valittaa elämästäni 😒
Se saa palkkaa siitä, että kuuntelee sun valitusta. Turhaa säälit.

Nyt kun pääsi valittamisen alkuun, niin eihän tässä malta lopettaa...

Kolmannella sektorilla on paikkakunnalla säännöllistä toimintaa ihmisille, joilla viiraa päässä. Toimintaan osallistumista aina suositellaan.

Kilttinä ja yhteistyöhaluisena asiakkaana olen tietysti kokeillut noita. Mutta kun en ole kiinnostunut ryhmässä tapahtuvasta pelapelien kokoamisesta, bingon pelaamisesta, askartelusta ja muusta näpräämisestä. (Minulla on siis mielialahäiriö - en ole älyllisesti kehitysvammainen). Lisäksi tunsin itseni yhdeksi ohjaajaksi, sillä mukana oli sen verran sekavaa tai apaattista porukkaa. En kokenut minkäänlaista ryhmäytymistä enkä edes halua ryhmäytymiseen.

Nyt kesällä tämä poppoo on aloittamassa hämmästyttävän suosittua toimintaa eli torikaraokea 😖 Tässä kärsimys levitetään kenen tahansa keskustassa kuljeksivan tietoisuuteen: epävireisesti hoilataan suomi-iskelmän karmeimpia paloja yksin tai porukalla - ja nupit on ns kaakkoon. En ymmärrä, kuinka tuollainen voi mitenkään tukea/parantaa mielenterveyttä.

On myös erilaisia tuettuja lomia. Ihan kiva juttu, mutta niissä joutuu jakamaan huoneen tuntemattoman hullun kanssa tai maksamaan extraa yhden hengen huoneesta. Lomakohteet ovat aina jossain syrjässä ja kaukana. Aktiviteetteina ovat soutelu järvellä, ryhmäkävelyt pöpelikössä ja iltaisin mölkyn pelaaminen - oletettavasti vakavasta puheripulista kärsivien kurssilaisten kanssa 😖 En todellakaan aio poistua kodistani ja kissani seurasta tuollaisen vuoksi.

Ihan normaalia toimintaa Suomen sosialistisessa tasavallassa. Tavoite ei ikinä ole nostaa ojassa olevaa ylös, vaan vetää muutkin sinne. 🪤

ryhmässä tapahtuvasta pelapelien kokoamisesta, bingon pelaamisesta, askartelusta ja muusta näpräämisestä.
Nyt kesällä tämä poppoo on aloittamassa hämmästyttävän suosittua toimintaa eli torikaraokea Tässä kärsimys levitetään kenen tahansa keskustassa kuljeksivan tietoisuuteen: epävireisesti hoilataan suomi-iskelmän karmeimpia paloja yksin tai porukalla - ja nupit on ns kaakkoon.
Aktiviteetteina ovat soutelu järvellä, ryhmäkävelyt pöpelikössä ja iltaisin mölkyn pelaaminen - oletettavasti vakavasta puheripulista kärsivien kurssilaisten kanssa
Kuulostaa kyllä joltain kansaneläkeikäisten harrasteilta.

Back
Ylös Bottom