Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tässä olisi todennäköisesti tulossa ulkomaan reissu länsinaapuriin 20-vuoden jälkeen. Eikös tuolla pärjää ihan ajokortilla näin Suomen kansalaisena?

Ruotsi on ottanut käyttöön sisärajatarkastukset Tukholman 7.4.2017 terrori-iskun johdosta ja ne jatkuvat edelleen Ruotsin oikeusministeriön päätöksellä 11.11.2022 asti.

Päätös tarkoittaa, että tarkastuksia voidaan suorittaa sekä Ruotsiin saavuttaessa että lähdettäessä. Tarkastuksia voidaan suorittaa myös Ruotsin ja muiden Pohjoismaiden sekä EU-maiden välillä matkustettaessa. Ruotsin poliisi suosittelee pitämään aina mukana passia tai kansallista henkilökorttia. Pohjoismaiden kansalaisten osalta riittää ajokortti. Henkilön täytyy kuitenkin tarvittaessa pystyä todistamaan kansalaisuutensa.

Ruotsi aloittaa henkilöllisyystodistusten tarkastukset rajoillaan 28.3.2022
Ruotsi ottaa käyttöön väliaikaisen rajavalvonnan 28.3.2022, mikä tarkoittaa, että:
- Kaikkien Suomesta ja Ahvenanmaalta Ruotsiin matkustavien yli 18-vuotiaiden tulee esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus lähtöselvityksen yhteydessä. Henkilöllisyyden todistamiseen kelpaa passi tai EU-standardien mukainen henkilöllisyystodistus. Pohjoismaiden kansalaisilta kelpaa voimassaoleva pohjoismaalainen ajokortti.
- Huomioithan, että saatat joutua esittämään voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen myös saapuessasi Ruotsiin

Jack_Daniel%27s_%26_Coca-Cola_RTD.jpg

Pelkästään sijoittajanäkökulmasta kahden vahvan brändin yhteistyö ilahduttaa, vai etkö tykännyt tuosta brändittömän kolan mausta?

6412703012404

Yhden tölkin olen maistellut eikä erityisempää valitettavaa... mutta ei vielä ole ilmennyt tarvetta uusintamaistelullekaan. 😁
Coca-Cola-version voisi testata sitten, kun se saapuu cittariin.

Purkki on kyllä huomattavasti vetovoimaisempi Coca-Colan logolla. (y)

oo5ed34s81w61.jpg

SpicyArcticHectorsdolphin-size_restricted.gif

Onko Herr Doctor jo menehtynyt ähkyyn?

Minä ostin eilen paikallisilta kreikkalaisilta falafelpitan. Niiden tsatsiki on erinomaisen valkosipulista - röyhtäytti mukavasti koko illan.

Laitoin kaverille viestiä että pitäisi vähän rst:tä leikata laserilla.

Vastaus kuului: "Olen just työlounaalla, palataan huomenna"

Onkohan kyseessä se kuuluisa pitkä lounas, kun kello on puoli 7 illalla.

Vähäiset ovat vaatimukset ruokalähetiksi pääsemiseksi...
Kävelin tuossa lähimarkettiin ja lähetti kysyi: "Tuossa on talo 8, missähän on talo 10?" 🤷‍♂️
Minä: "Jaa olisko toi seuraava tossa" 💁‍♂️ 🤦‍♂️

Minä asun talossa, jonka rappukäytävien ovet ovat sisäpihalle päin. Hoonosoomimainostenjakaja seisoi kadun puolella ja kysyi, kuinka taloon pääsee sisälle.

Back
Ylös Bottom