Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kolme vuosikymmentä kurjuutta ja Fraunhofer Diffraction kuuraa pahimpia rappion merkkejä pois näkyviltä.
Sisällä poltettu nikotiini ja kaikki muu kuona on kuitenkin saanut pinnat niin pinttyneiksi, että yksi otsonointikerta ei ihan taida riittää.

☁️
Fraunhofer Diffraction - Kvrt in Space

View: https://www.youtube.com/watch?v=Vy2Fenw6NkE

cats-ducks.gif

Viimeksi muokattu:
jos olen ymmärtänyt oikein

a) kaularemmistä ei saa nypätä
b) haistelu on koiran tärkein ajankulu, sen pitää antaa tyydyttää sitä tarvetta runsaasti

ikinä ei ole koiraa olut eikä tule, koska: en pysty ikimaalimassa tajoamaan koiran elämän arvoista elämää

Olette ymmärtäneet aivan oikein. Nyppiminen on koiran rakenteille haitallista, joten varsinkaan teräviä, yllättäviä nykäyksiä ei pitäisi harrastaa.
Haistelulle pitää olla oma aikansa ja paikkansa. Kuten jo yllä todettu, niin vähän koirasta riippuen se koko lenkki olisi pahimmillaan yhtä nuuhkuttelua ilman mitään etenemistä, joten siksi sitä joutuu rajoittamaan. Mun uros olisi nuorempana nuuhkinut koko maailman tuoksujen perässä säntäillen ja nuollut kaikki tyttöpissat. Siinä sitten yritä saada liikkumaan suolapatsasta, jonka leuat väpättää, kuola valuu ja silmät pyörii päässä - Ilmeisesti tila, johon myös miesten on mahdollista päästä.

Eli nuuhkitaan, kun on sen aika, ja lenkkeillään, kun on sen aika.

Sopivasti FB muistutti, että 7 vuotta sitten olin niin aktiivinen harrastaja, että salikassissa oli jälkikepit hajustumassa.
Oman treenin jälkeen kävelemään jälki, kotiin syömään välipala ja nopea koiran ulkoilutus; siinä vaiheessa kun päästin ajamaan sitä, se oli ehtinyt yleensä n. tunnin vanheta.
Päivän treenit molemmille: ✔️
Toki sama setti usein myös tottiksen suhteen, salilta kotiin nopealle välipalalle ja koiran kanssa kentälle.

h4Rcx4d.png

Olinpa reipas! Tällä hetkellä laji on eri ja oman itsen treenit vähän niin ja näin, kun on pihalla kaikkea puuhaa muutenkin.
Muinainen aktiivisuustaso saavutetaan lähinnä viikonloppuisin.

Mitä helv... pilkissä tekee moottorilla?

Eihän sitä tartutuksen jälkeen kelaamaan ruveta, siinähän menee parven syvyysasetus ihan vituralleen.

Kaksin käsin lappaen ylös, äkkiä koukku irti ja pilkki vapaalla pudotuksella pyyntisyvyyteen.
Niin siis eihän sillä tee yhtään mitään. Syyt rakentamiseen oli: #ajankuluksi ja se että näkee kalakaverin ilmeen kun kaivan pilkkirepusta 9V patterin ja moottoripilkin.
Ne hämärähommat jollain haarukkavavalla on niille kateenpaskoille "ammattilaisille"...
Hetkinen! :eek: Sehän on loistava keksintö! En minä muulla pilkikkään, paitsi jos mormuska käytössä.

Sopivasti FB muistutti, että 7 vuotta sitten olin niin aktiivinen harrastaja, että salikassissa oli jälkikepit hajustumassa.
Oman treenin jälkeen kävelemään jälki, kotiin syömään välipala ja nopea koiran ulkoilutus; siinä vaiheessa kun päästin ajamaan sitä, se oli ehtinyt yleensä n. tunnin vanheta.
Päivän treenit molemmille: ✔️

Tulipas sellainen olo, että olisipa kiva tehdä piiiitkästä aikaa vähän jälkeä koirien kanssa. :eek: Frouva vaan ei ole vuosiin tehnyt ja ikää pamahti jo kymmenen, mutta voisi olla hauskaa muistinvirkistelyä sille. Nuorempi kahjo ei tainnut koskaan päästämakkarajälkeä pidemmälle, kun loppui aika ja resurssit. Seitsemänvuotias jaksaisi ehkä jo keskittyä, joten tästähän voisi ottaa aktivointitekemistä ruuhkavuosiin. 😁

Hetkinen! :eek: Sehän on loistava keksintö! En minä muulla pilkikkään, paitsi jos mormuska käytössä.
Muistelisin, että haarukkavapa tai muu vastaava, johon saa siiman kerättyä on pilkkikisoihin erinomainen kampe. Pystyy huomaamattomammin kelaan ylös saalista kuin käsin, ilman että joku näkee olevan hyvä ottipaikka.

Aatteletko, että se ois kuten konjakki (mies), paranee vanhetessaan?

Ku eikös se kuiten oo perustaltaan kuten viini (nainen), että happanee vanhetessaan?

Ainaki oon ymmärtäny niin, että nää "iäkkäämmät tuotteet" maustuu tynnyreissä tms., ei sitte enää kaupan hyllyllä pullossa...
Kaaai noita tsamppaanjoita porukka ostaa kotiin vanheneen. Niin tehnyt itsekin. Kihlajaistsamppanjan taisin olla jemmannut rapiat 10 v. Olin ostanut sen joskus ajatuksella, että jos joskus, niin sitten.

Sillaihan se sitten tulikin aikoinaan korkattua. Kuten olin nuorempana ajatellut.

Pitäis ostaa lisää jemmaan, niin pysyis varasto täytenä.

Niin siis eihän sillä tee yhtään mitään. Syyt rakentamiseen oli: #ajankuluksi ja se että näkee kalakaverin ilmeen kun kaivan pilkkirepusta 9V patterin ja moottoripilkin.

Ajattelin jo että pilkissä oli joku vanha pesukoneen moottori ja aggregaatti pörisee jäällä.

Muistelisin, että haarukkavapa tai muu vastaava, johon saa siiman kerättyä on pilkkikisoihin erinomainen kampe. Pystyy huomaamattomammin kelaan ylös saalista kuin käsin, ilman että joku näkee olevan hyvä ottipaikka.
Joo, ei tarvi huitoa. Mutta on se muutenkin tosi kätevä. Ei mene siima sekasin, tai sotkeudu jäähän ja saappaisiin jne. Ja syvyys pysyy muistissa, voi "merkata" useamman syvyyden, tekemällä pari pientä kierrosta vain toiseen haarukkaan.
Ajattelin jo että pilkissä oli joku vanha pesukoneen moottori ja aggregaatti pörisee jäällä.
No eeeei sentään. Idea hyvä kyllä, laittakaamme hautumaan.

Kaaai noita tsamppaanjoita porukka ostaa kotiin vanheneen. Niin tehnyt itsekin. Kihlajaistsamppanjan taisin olla jemmannut rapiat 10 v. Olin ostanut sen joskus ajatuksella, että jos joskus, niin sitten.

Sillaihan se sitten tulikin aikoinaan korkattua. Kuten olin nuorempana ajatellut.

Pitäis ostaa lisää jemmaan, niin pysyis varasto täytenä.
Lähtökohtaisesti olen ymmärtänyt että jos pullossa on korkki, joka on siis korkkia (eikä peltiä tahi muåvia) niin viini, "ikääntyy" pullossakin. Tsamppahan muhii pullossa (kruunukorkilla) jo tehtaan varastossa ikääntyessään, kun päätetään että tsamppa on "valmis" myyntiin niin kruunukorkki (jäädytetään) ammutaan ulos ja hiivan jämät lentää samalla pihalle..pullo topataan täyteen sokeri/viinilitkulla ja korkki päälle. Valmistajat sano paikan ja päällä, että peukalosääntönä tsamppa hyötyy lopullisessa pullossa ikäännyttämisestä about yhtä kauan kuin on kypsyny kellarissa. Tarkoittaen, että kevyen kepeä, kellarissa muutaman kuukauden kökkinyttä juomaa ei kannata hillota kotona vaan hörppiä pois melkolailla Alkon portailla. Kun joku luksus-vintagejuoma (lue: ainakin 3 numeroa hinnassa) hyötyisi siitä vuosiakin. e: onko lie sitten faktaa tuo ikäännyttäminen, hankala verrata samaa juomaa vierekkäin tuoreena ja 10v iässä...

Tiedote piikkikammoisille:

Hakeudu sellaisille pistäjille, jotka vähän panikoivat.
Yhtä aikaa on rasittavaa olla huolissaan työntekijän työhyvinvoinnista ja omasta hyvinvoinnistaan, niin pääsee vähemmällä, kun valitsee ensimmäisen. :)👍

"Mites... koitetaanpa... tällä puristussiteellä. Sinä olet ollut syömättä ja juomatta, niin..." 😨

"Ei täältä... tule. Niin on yön aikana kuivunut, että ei. Koitetaan toista kättä."

[pyytää työkaveria pistämään].

"Sulla... on vielä toinen aika perjantaina?" 😟

"On, mutta siihen ei tarvitse paastota".

"No se on hyvä!!! Tosi hyvä." 😅

"Ja mekin ehditään hyvin valmistautua perjantaiksi." 😆

Back
Ylös Bottom