Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sanoin naisasiakkaalle että olet meidän vanha hyvä asiakas. Hokasin vasta sanottuani että ehkä hieman huolimaton sanamuoto kohteliaisuudessani.

Mitäpä se kaksin asuminen rajoittaa. Saahan sitä edelleen tehdä mitä haluaa, toki joskus hyvä kysyä onko ok, mutta en nyt heti muista mitä olisi toinen tullut estämään omista tekosista.
Olen ottanut tavaksi ilmoittaa enkä erityisemmin kysellä.
Kun on/ollut pieniä lapsia, niin pidempien reissujen suhteen lasten hoitaminen on ainut, mistä pitää ehkä huolehtia - kyllä aikuinen ihminen pärjää ihan hyvin muutaman päivän / viikon ilman minua.

Mitäpä se kaksin asuminen rajoittaa. Saahan sitä edelleen tehdä mitä haluaa

nopeasti asiaa ajateltuna, asioita joista voi tulla sanomista:

-piereskely
-ulosteelläkäynti
-kaljallakäynti
-eriävät uniajat
-eriävät ruokailurytmit
-siivous
-tiskit
-musiikit
-tvkanavat
-yötuben katselu

yksin asuessa kukaan ei motkota noista, eikä tarvi kysellä

voisin jatkaa listaa mitä minä en jaksaisi katsella, mutta en jaksa mainita muuta kun jonkun Minun mielestä humpuukin katsominen tölsystä, esimerkiksi mitä näitä nyky realityjä on tempteissöniislandit ym.

mutta jos akka asuu muualla niin Minun ei tarvi edes nähdä toisen katsovan sitä

-piereskely
-ulosteelläkäynti
-kaljallakäynti
-eriävät uniajat
-eriävät ruokailurytmit
-siivous
-tiskit
-musiikit
-tvkanavat
-yötuben katselu

voisin jatkaa listaa mitä minä en jaksaisi katsella, mutta en jaksa mainita muuta kun jonkun Minun mielestä humpuukin katsominen tölsystä, esimerkiksi mitä näitä nyky realityjä on tempteissöniislandit ym.

Ihtellä varmaan 15 vuotta kaksin asumista. (Viime vuodet nelistään asumista). Ei oo tullut noista sanomista koskaan. Aika normaalia kuitenkin. Siitä on tullu sanomista että etkö vois käydä joskus jossain :D

Tuo on vähänkun pillun saanti, kun olet jo valmiiksi asennoitunut että sitä ei tule.

-piereskely
-ulosteelläkäynti
-kaljallakäynti
-eriävät uniajat
-eriävät ruokailurytmit
-siivous
-tiskit
-musiikit
-tvkanavat
-yötuben katselu
Ei ongelmia. Toki nyt kannikoiden päristely esim soffalla ei kiitoksia aikaan saa.

Siitä on tullu sanomista että etkö vois käydä joskus jossain :D
Tämä muuten itselläkin. Enemmänkin kotoa poistuminen koetaan hyvänä, kuin huonona asiana.

-piereskely
-ulosteelläkäynti
-kaljallakäynti
-eriävät uniajat
-eriävät ruokailurytmit
-siivous
-tiskit
-musiikit
-tvkanavat
-yötuben katselu

Onpa vaikeaa - ja silti valtaosa tähänkin ketjuun kirjoittavista parisuhteessa olevista miehistä on asunut vuosia naisen kanssa ja vaikuttavat ihan tyytyväisiltä tilanteeseen. :unsure: Lienee salaa kuitenkin silkkaa kärsimystä, niinkö mietit?

niinkö mietit?

eiku niin, että ei kukaan NAISoletettu Minua jaksaisi katsella

ja Minä en tiedä jaksaisinko minä katsella ketään joka päviä, kun en osaa edes ajatella minkälaista se voisi olla

En kyllä yhtään ihmettele, että on minkäänlainen pariutuminen hankalaa, jos siitä etukäteen tekee itselleen tuon tason mörön ja ennakolta tuomitsee. Sen epäluuloisuuden kyllä usein vastapuoli huomaa, eikä sellaisen suurennuslasin alla halua kukaan olla.

Ei onneksi tarvitse keskustella mistään paskantamisesta miehen kanssa, koska aikuinen ihminen osaa sulkea kannen ja siivota jarruraidat pöntöstä. Sitten varmaan tulisikin sanomista, jos nämä perusasiat eivät olisi hallussa.

En kyllä yhtään ihmettele

en Minäkään, tilanne olisi varmasti aivan eri jos olis esimerkiksi 25vuotiaana päässyt enismmäisen kerran harjoittelemaan, kun into asiaa kohtaan oli suurimmillaan eikä ollut vielä kerinnyt katkeroitumisprosessi käynnistyä

Voi tätä onnea!

9BBF9D35-8208-4C4F-9FAE-45ECAEDCF9BD.webp

Minä suosittelen esim. Vokotille - mutta todellisuudessa kaikki hyötyvät näistä jollain tapaa - kirjoja;

-Kimmo Takanen: Tunne Lukkosi
(Ihan KAIKILLA on tunnelukkoja ja niitä voi halutessaan työstää mutta se edellyttää niiden tunnistamista. Testi löytyy nykyisin myös netistä; Linkki )

-Arto Pietikäinen: Joustava mieli ja hyvän itsetunnon ABC

Ja mieleen tulee muutama muukin mielenterveyden ammattilaisen kirjoittama kirja mutta noista on ihan hyvä aloittaa.
Tai sitten jostain muista.

Uhriutuminen ja katkeroituminen on toki ihan hemmetin helppoa ja kaikenlainen sisäinen työskentely helvetin pelottavaa ja vaikeaa. Mutta valinta sekin on.

Ihmiset kun toipuvat oikeasti ihan kamalista asioista, henkisestä ja fyysisestä väkivallasta jne. Eikä kenenkään elämä ole yhtä ruusuilla tanssimista ja moni tällekin palstalle kirjoittavista on kokenut lapsuudessa/nuoruudessa jonkin tason traumoja, jotka vaikuttavat elämään jollain tapaa tänäkin päivänä. Ai mistäkö tiedän? Siitä, että olemme ihmisiä ja valtaosalla on jotain taakkaa ja traumaa historiassaan. Se on ihan normaalia. Se on elämää.
Kukaan ei voi vaikuttaa menneisyyteensä mutta siihen voi, miten siihen reagoi, antaako sen vangita itsensä vai haluaako vapautua siitä kaikesta.

Elämä on valintoja. Sekin on valinta, että valitsee olla käsittelemättä ongelmiaan ja keskittyy katkeroitumaan ja valittamaan. Silloin vain on turha odotella muutosta mihinkään. Ulkoiset muutokset, vaikkapa kropan kuntoon laittaminen ei tuota mitään, jos ei käsittele päänsisäisiä asioita myös.

Ja vielä irrallisena asiana; Kuten eilen kirjoitin, naisten kanssa vuorovaikutuksessa avain on emotionaalinen läsnäolo ja aktiivinen kuuntelu - jos ne puuttuvat, niin naiselle joka haluaa jonkinlaisen aidon (ei esim. taloudelliseen hyötyyn perustuvan) suhteen, ei jollain kropalla ole pidemmän päälle mitään merkitystä.

Back
Ylös Bottom