Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Pakko myöntää, että ison pörssifirman haitat ylittää kyl ne vähäiset hyödyt, ainakin omalla kohdalla. Tässä nyt 4 vuoden aikana käynyt kolmessa maailmanlaajuisessa puljussa pyörimässä ja aikalailla olen tullu siihen tulokseen, et ei enää koskaan kiitos. Se tuhran byrokratian määrä on aina vaan monistuva voima ja vie sen vähäisenkin ilon siitä duunista. Välillä tuntuu, et nuo firmat kilpailee keskenään, et kuka keksii eniten turhaa huttupaskaa viemään kaikkien aikaa. Korona sit sai ne HR:n ja johtoryhmien imbesillit ihan kiimaan.

Nyt 20 henkeä työlistävässä puljussa ja kaikki hommat hoituu ilman turhaa runkkaamista.
Myös kokemusta isoista yhtiöistä ja nyt kolmisen vuotta ollut alle 20 henkilön yrityksessä.
Kyllä entiset kollegat on olleet huuli pyöreänä kuullessaan että ollaan oltu koko KORONA-AIKA normaalisti toimistolla, että miten ihmeessä tuollainen voi olla mahdollista?!?!

Myös kokemusta isoista yhtiöistä ja nyt kolmisen vuotta ollut alle 20 henkilön yrityksessä.
Kyllä entiset kollegat on olleet huuli pyöreänä kuullessaan että ollaan oltu koko KORONA-AIKA normaalisti toimistolla, että miten ihmeessä tuollainen voi olla mahdollista?!?!
Päteekö tähän viisaus: ”joukossa tyhmyys tiivistyy” ?

Njoo vaikuttais että itellä on tämä nyt. Kotitesti tänään. Oireet kronologisessa järjestyksessä: kuume, päänsärky, limanen kurkku, silmäkipu munaa kääntäessä. Nyt 3. päivä tätä ja jäljellä hauras olo, helvetin ärsyttävä kurkkukipu(osa johtuu liman kakomisesta pois liian rajuin ottein), lievä päänsärky+kuume, ja kasvanut syljen eritys. Ei hengitysvaikeuksia. Yks rokote otettu vaan. En oo kyllä juurikaan tätä hommaa seurannu, ni jos mulla on tää, ni onko ihan turha odottaa että voisin jatkaa normiarkea tyyliin viikon sisään 😩.

Just ''lesosin'' kavereille, kuinka oon niin outo et kuumeessa on aina kiva olla(oon kuumessa ihan max kerran 5 vuoteen tyyliin), ku näkee eeppisiä unia, ja voi vaan koomata hyvin mielin. Tää menee kyllä vittumaisen puolelle.

Njoo vaikuttais että itellä on tämä nyt. Kotitesti tänään. Oireet kronologisessa järjestyksessä: kuume, päänsärky, limanen kurkku, silmäkipu munaa kääntäessä. Nyt 3. päivä tätä ja jäljellä hauras olo, helvetin ärsyttävä kurkkukipu(osa johtuu liman kakomisesta pois liian rajuin ottein), lievä päänsärky+kuume, ja kasvanut syljen eritys. Ei hengitysvaikeuksia. Yks rokote otettu vaan. En oo kyllä juurikaan tätä hommaa seurannu, ni jos mulla on tää, ni onko ihan turha odottaa että voisin jatkaa normiarkea tyyliin viikon sisään 😩.

Just ''lesosin'' kavereille, kuinka oon niin outo et kuumeessa on aina kiva olla(oon kuumessa ihan max kerran 5 vuoteen tyyliin), ku näkee eeppisiä unia, ja voi vaan koomata hyvin mielin. Tää menee kyllä vittumaisen puolelle.
Vähän erikoisempi tuo oire.

Hauskaa ku jengi laittaa tälläsiä ni osa vänkää vieläkin, että ”ootko joku virologi” tai et ”se on tullu muusta ku rokotteesta”

53A04988-2675-43E0-B35C-84AEC129E11A.webp
363EF984-B0AB-437A-BBEA-6072961BB967.webp

Vaikee sanoo. Aika monella se tauti on loppunu melkei ku katkasijasta. Kannattaa siihen se 5-7vrk varata et pääsee arkeen kiinni takasin silti. Pitää kumminki huomioida se 2 oireetonta päivää

Vähän erikoisempi tuo oire.
Parempi niin päin kuin jos tulisi munakipu silmää kääntäessä?

Alkuperäiselle aloittajalle: sorry en malttanut olla murjaisematta. Ihan samoja oireita oli omat tammikuussa ja meni sellainen 14 päivää alkamisesta kun pääsi takaisin treenaamaan. Muut aktiviteetit eli muksujen hoito, ruoanlaitto jne jatkui melkolailla normaalisti koko ajan.

Itsellä oli myös muutamana yönä ihan mielenkiintoisia unia, kuumeesta johtuen. Välillä jopa sellaista mukavaa koomailua, kävin muistaakseni jossain viikinkiajalla ainakin.

Oli tossa pari kk sitten korona. Oireet kesti 2 päivää, lievää kuumeilua, pieni hedari ja nuhaa.

Nyt sain sitten klassisen miesflunssan. Päivä nro 7 menossa ja viime yö oli ensimmäinen, kun ei herää kylmyyteen kuumeen noustessa. Räkää mennyt parin nessupaketin verran ja yskäkin löytyy pienen kurkkukivun kanssa.

Oispa saatana korona

Itellä menny Koronan kans niin et tosiaan olikohan alkuun kahtena päivänä vähän kuumetta (38 max.), sit lihassärkyjä selässä 2-3pvä ja sen jälkeen ollu tasanen flunssainen olo, yskittää aamulla ja päivällä pari kertaa koiran kans lenkillä ja pienesti limaa irtoo. Kuitenkin sellainen flunssainen ja tukkoinen olo. Ei todellakaan mitään pahoja oireita.
Kuitenkin tänään tais ekoista oireista 12.pvä olla menossa ja edelleen tuo pieni flunssa vaivaa. Eiköhän tässä kuitenkin sekin loppuviikon aikana taitu pois ja ensviikolla duuniin ja salille. Eikä tosiaan piikkejä. Kohtuu pitkä kuitenkin 2vko tauko treenistä / duunista, veikkaan et pidentää kestoa ja myös sen takia nappas päälle korona kun oli stressitasot kohtuu korkealla muuten useamman viikon ennen tartuntaa ja ollut normaalia korkeammalla useamminkin jo jonkin aikaa.
Itselläni oli aika sama: 2vrk semmoine 37,5-38,5 kuume, sitten sellaista oudohkoa flunssailua, ei kuitenkaan jurikaan yskää tai räkää, väsymystä ja silmien särkyä pari viikkoa päälle. Melkein kolme viikkoa tuli treeneistä taukoa, mutta otin aika varmanpäälle, ettei iske mitään jälkitautia tms.

- Ja sitten ne naamarit: Se on ollut koko ajan suositus vaikka VR:n tai HSL:n ehdot tai terkkarin aulapäivystäjä sanoo mitä. Ja jengi sekoittaa sen pakkoon. Suurin osa pitää sitä rättiä naamalla vaan koska muutkin pitää. Ja sit pyöritään prismassa tappituntumalla…
Tämä naamioituminen!
Kunnon hyvesignalointia! Minä pahesignaloin.

Kerroinkin jo aiemmnin esimerkin laivan lähtöaulasta/laivalta (aulassa 95% maskitus, laivalla samat ihmiset ehkä 1% maskitus).

Nyt oli teatterissa: aulassa 99% maskitys (parempaa väkeä!) ja sitten pimeässä salissa esityksen aikana, ehkä 20% maskitus. Eli jengi riisui ne naamarit pois, kun siellä ei niin hyvin pimeässä salissa näe ja kaikki katsoo esitystä. Ei väliä logiikalla, eli että siellä istutaan vierivieressä tuntemattomien kanssa samassa salissa pari tuntia.

Vittu mitä pelleilyä. Ja ihan koulutetut ja älykkäät ihmiset on tässä leikissä kaikella sydämmellä mukana.

Tää on paha. :LOL::ROFLMAO::oujee:
(edit. joku muu kerkiskin jo...)
Itekin jouduin pari kertaa lukemaan sen postauksen et MITÄ:ROFLMAO:

Tämä naamioituminen!
Kunnon hyvesignalointia! Minä pahesignaloin.

Kerroinkin jo aiemmnin esimerkin laivan lähtöaulasta/laivalta (aulassa 95% maskitus, laivalla samat ihmiset ehkä 1% maskitus).

Nyt oli teatterissa: aulassa 99% maskitys (parempaa väkeä!) ja sitten pimeässä salissa esityksen aikana, ehkä 20% maskitus. Eli jengi riisui ne naamarit pois, kun siellä ei niin hyvin pimeässä salissa näe ja kaikki katsoo esitystä. Ei väliä logiikalla, eli että siellä istutaan vierivieressä tuntemattomien kanssa samassa salissa pari tuntia.

Vittu mitä pelleilyä. Ja ihan koulutetut ja älykkäät ihmiset on tässä leikissä kaikella sydämmellä mukana.
Tää on ihan täyttä pahkasikaa. Ihan kun jossain huonossa kummelissa olis. Samaan kategoriaan menee ravintolat: Mennään sisään kiltisti naamarit päässä jonka jälkeen pöydässä naamat kiinni toisissaan. Tai sit tullaan sisään ja laitetaan se naamari hetkeksi päälle.

Meen muuten taas vaihteeksi viikon päästä ruotsinlaivalle, ihan jeba mennä taas katsomaan miltä se normimeininki näyttää naapurissa.

Pakko myöntää, että ison pörssifirman haitat ylittää kyl ne vähäiset hyödyt, ainakin omalla kohdalla. Tässä nyt 4 vuoden aikana käynyt kolmessa maailmanlaajuisessa puljussa pyörimässä ja aikalailla olen tullu siihen tulokseen, et ei enää koskaan kiitos. Se tuhran byrokratian määrä on aina vaan monistuva voima ja vie sen vähäisenkin ilon siitä duunista. Välillä tuntuu, et nuo firmat kilpailee keskenään, et kuka keksii eniten turhaa huttupaskaa viemään kaikkien aikaa. Korona sit sai ne HR:n ja johtoryhmien imbesillit ihan kiimaan.

Nyt 20 henkeä työlistävässä puljussa ja kaikki hommat hoituu ilman turhaa runkkaamista.
Sori off-topic, mutta jos jonkun firman työpaikkailmoituksessa mainitaan sana "agile" niin kannattaa kiertää kaukaa. Suurinta paskaa ikinä, mutta samalla kaikki on pakotettu näyttelemään että se on autuaaksi tekevää paskaa, koska sen verran kovat konsultaatiorahat.

Tuli vastaan tuore tutkimus, jonka mukaan ivermektiinistä ei ole merkittävää hyötyä:

Tällä kertaa testiryhmissä oli mukana pelkästään tartunnan saaneita henkilöitä.
Mielenkiintoinen, kiitos!

Luin tosi nopeasti läpi ja mitä mietteitä nousi:

1. Ivermektiiniä alettiin antamaan jopa 7 päivän kohdalla oireiden ilmaantumisesta. Ainakin McCullough, joka puhuu ivermektiinin käytön puolesta, on sanonut että vaikutus on kokemusten ja joidenkin tutkimusten mukaan tehokkaimmillaan jos saadaan käyttöön viimeistään päivän 3 kohdalla.

2. Tutkimuksessa ei (ilmeisesti) otettu kantaa teholle joutumiseen tai kuolemaan ja lääkityksen vaikutuksesta näihin. Aiemminkin olleessa tutkimuksessa oli se havainto, että sairaalahoitoon (esim. lisähapelle varmuuden vuoksi) joutui ihan yhtä herkästi oli ivermektiiniä tai ei. Mutta sitten kun katsottiin teholle menoa ja kuolemia, niin ivermektiini pudotti näitä todennäköisyyksiä merkittävästi.

3. Mitä tässä on nyt näitä eri tutkimuksia ja asiantuntijalausuntoja kuunnellut niin hirmu tarkkana saa olla just sen kanssa, mitä tutkitaan, mitkä on tulokset ja miten ne raportoidaan. Pahimmassa tapauksessa se on ollut just niin että ivermektiinin on havaittu "sivulöydöksenä" tutkimuksessa vähentävän kuolleisuutta merkittävästi, mutta koska ei ollut vaikutusta sairaalahoitoon joutumiseen, Twitter huutaa että tehoton.

Vaikea aihe. Jos joku tarkemmin lukee tutkimuksen ja löytää tuolta jotain mainintoja kuolemantapauksista eri ryhmissä niin olisi kiva kuulla siitä.. Itsellä ei aika riitä.

Ihan mielenkiinnosta, kuis paljon siellä alkoi olemaan inkluusio-, antirasismi-, antisyrjintä- tai muuta sellaista koulutusta?

Itse tein "exitin" v. 2017 lopulla vastaavanlaisesta kuviosta ja totesin että nevör ageen. Mun suurin uratavoite on lentää matalalla ja ihan itsekseni. Noihin aikoihin olin kova kuuntelemaan esim. Jordan Petersonia, joka varoitteli että woke tulee suuryrityksiin kovaa vauhtia. Mikä siis ilmentyisi mm. näiden yllämainittujen koulutusten ja sen sellaisten muodossa.

Vai tarkoititko siis ihan vain perusbyrokratiaa, mikä totta kai sekin lisääntyy jos vaan annetaan lisääntyä..

Mulla siis ei ole mitään sitä vastaan että kaikenlainen sukupuolen, etnisyyden tai suuntautumisen perusteella tehtävä syrjintä lakkaisi täysin. Ihan hyvähän se olisi. Mut samaan aikaan täytyy voida palkata ne parhaat työntekijät eikä tuijottaa vain kiintiöitä tai sitä mikä on "hyväksyttävää". Sellainen touhu nimittäin ei pidemmän päälle luo tehokkaita organisaatioita, vaikka toisin väitetään.. Toisaalta, mun kokemuksen mukaan suomalaisissa organisaatioissa, varsinkin isoissa, ollaan jo keskimäärin niin hiton valveutuneita kaikenlaisissa asioissa, että en ihan ymmärrä mikä on se hyöty mitä noilla ensin mainituilla koulutuksilla tavoitellaan..

No tässähän se selitys tulee olemaan, jos rokotteet aiheutaa hiv eli immuunikadon.

Tuberkuloosi ja HIV – Ukrainan sota uhkaa vauhdittaa kulkutautien leviämistä​

YK:n pakolaisjärjestön mukaan yli 3,5 miljoonaa ihmistä on paennut sotaa Ukrainasta. Tartuntatautien pelätään leviävän pakolaisten mukana lähialueille.

Tähän täytyy vielä lisätä eläinten taudit. Käsittämätöntä ettei pakolaisten mukana tuomia eläimiä rokoteta heti vaan joskus kun ehditään.

Back
Ylös Bottom