Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
😃 Hei muutes miten noi salien sulkemiset vaikutti ? Onko mustaa valkoisella jossai että niistä oli apua ? Ite en oo nähny

View: https://m.youtube.com/watch?v=jqBjBfOLOKU

En ole nähnyt juuri muuta tutkimusta kuin tän hiljattain tulleen jenkkipaperin. Koski rajoituksia yleisemmin. Tiukoilla rajoitustoimilla oli tosi marginaalinen vaikutus kuolemiin, joten noilla salisuluilla ei oikein millään järjellä ole juuri mitään positiivista vaikutusta.

Päin vastoin, ainakin oma sali missä käyn/kävin oli enimmäkseen sellaisen 60+ porukan suosiossa. Kaupungin helppopääsyinen sali minne ukot ja mammat kokoontu treenaamaan ja siitä iltapäiväbingoon.

Niiltä kun viedään se viikottainen liikunta pois niin alkaa negatiiviset vaikutukset näkyä..

Mitenköhän mahdollista on, että eri variantit aiheuttaa ihan erilaista taudinkuvaa? Siskon mies toi Espanjasta tuliaisena jonkun koronan jonka siskokin sitten sai. Mä koppasin viime viikolla jonkun ihan kotoperäisen jostain ja vaimo sai sen multa. Siskolla ja sen miehellä on ollut pientä kuumeilua ja yskää, mutta ei kurkkukipua eikä juurikaan nenän vuotamista, kun taas meillä tauti alkoi kurkkukivulla ja seuraavana päivänä nokka vuosi kuin seula. Ei kuumetta.

Mulla tämä meni sillä tavalla, että lauantaina illalla tuli kurkku vähän kipeäksi, vuorokausi sen jälkeen sunnuntaina alkoi nokka vähän vuotaa. Maanantaina se vuosi ihan vitusti ja tiistaina alkoi olla iltaa kohti parempi. Keskiviikkona ei enää mitään muuta kuin nenä vähän tukossa, mutta ei vuotanut enää. Olisin voinut tehdä etänä hyvin töitä, mutta otin mieluummin varman päälle. Tänään torstaina painoin päivän etätöitä ja oireita ei ole enää kuin toinen sierain vähän tukossa. Yksilönä ei voi tietenkään sanoa oliko rokotuksista mitään apua, koska sitä ei voi tietää. Mutta aika lievä kyllä oli, vaikka maanantaina ja tiistaina vitutti, kun räkää valui ihan koko ajan ja oli sen takia melko paska olo.
Mulla kans valui räkä yhden päivän ihan koko aika. Oli oikeasti olo, että mistä sitä tulee.

Nyt voisi kertoa vähän ainakin alustavaa kokemusta omalla kohdalla koronasta kun sen positiivisen tuloksen sain. Tässä tosin vasta pari päivää menty että tilannehan voi vielä muuttua, tosin en kyllä hirveästi siihen usko.

Pääsääntöisesti en ole koskaan kipeä/ kuumeessa, ainoastaan joskus pikku flunssa kurkkukipu tms. Nyt kuume seilaa 37-38 väliä mutta olo silti melko normaali, burana tms laskee samantien kuumeen ja sitten tuntuu oikeastaan täysin terveeltä. Tuossa lähinnä omat oireet. Tällä hetkellä kolmantena päivänä olo on oikeastaan ihan normaali jo, ei ole kuumetta tai mitään.

Syön itse melko puhtaasti, pääsääntöisesti ns bodysafkaa, pidän huolta vastustuskyvystä eli otan vitamiini/ multimineraali ja kivennäis pillereitä sekä N asetyylikysteiiniä lisänä, olen ottanut jo ennen pandemiaa. Sitten toki myös tuo kuntosaliharjoittelu. En myöskään tupakoi tms.
Ainut lienee tuo ikuinen bulkkijakso mikä mulla on päällä ja sen takia mun olisi ilmeisesti pitänyt nyt olla sitä riskiryhmää mitä tässä on yritelty pelotella ottamaan rokotteet, niitä en ole ensimmäistäkään ottanut ja en myöskään aio ottaa. Tästä oon tyytyväinen etten lähtenyt siihen pelonlietsonnassa mukaan vaan osasin myös itse puntaroida omaa vastustuskykyä.
Minun näkemys on se, että kaiken pelottelun, piikeille kiristämisen sijasta olisi pitänyt painottaa enemmän terveitä elintapoja. Toki myönnän että eihän kaikilla käy tälleen että menee ihan pikku flunssana tämä tauti vaan jotkut oikeasti saa sen vakavana, voi toki olla tuurista kiinni mutta uskon että itsestään huolehtimalla voi tehdä tosi ison vaikutuksen siihen miten tämän tai muut taudit kohtaa

Jos sä et kuulu riskiryhmään, omaat terveelliset elämäntavat ja immuunipuolustus on hyvä eli et sairastele helposti niin tää menee max influenssana ohi. Vittu silkkaa paskanjauhantaa ollu koko aika ja riskiryhmillä peloteltu muitaki ottamaa noita paskapiikkejä

Kätevältähän tuo Applen järjestelmä vaikuttaa, mutta tällaiset on hyvin alttiita väärinkäytöksille.
Joo, niin alttiita, että FBI ei saanut iPhonea auki, vaan pyysi Applelta apua. Apple on ehkä turvallisin firma tässä asiassa kun vertaa Googleen ja Microsoftiin.

Että äläs höpöttele mitä sattuu.

Ihmiset vain ei osaa nähdä kokonaiskuvaa, vaan tuijottavat aina aivan törkeen kapeakatseisesti näitä asioita. Esimerkiksi tälläkin hetkellä omakantaan voi mennä mobiilivarmenteella, samoin Maisaan. Se ei tartte kun puhelinnumeron ja sen jälkeen meneekin vaikeaksi kun pitää saada puhelin auki. Miten se eroaa siitä, että sulla on passi puhelimen lukituksen takana tai taskussa?

Ihmiset jakaa googlelle ja mikksoftalle kaiken liikkumisensa, gps datan tosta vaan eikä yhtään pelota. Applella taas saat asetettua private relayn päälle joka pitää kaiken piilossa ja proxyjen takana, se jopa kehittää sulle rekisteröidessä uniikin uuden randomin mailin toimintaan. Väärinkäytökset on rajoittuneen mielen ajatuksia.

Viimeksi muokattu:
Joo, niin alttiita, että FBI ei saanut iPhonea auki, vaan pyysi Applelta apua. Apple on ehkä turvallisin firma tässä asiassa kun vertaa Googleen ja Microsoftiin.

Että äläs höpöttele mitä sattuu.

Ihmiset vain ei osaa nähdä kokonaiskuvaa, vaan tuijottavat aina aivan törkeen kapeakatseisesti näitä asioita. Esimerkiksi tälläkin hetkellä omakantaan voi mennä mobiilivarmenteella, samoin Maisaan. Se ei tartte kun puhelinnumeron ja sen jälkeen meneekin vaikeaksi kun pitää saada puhelin auki. Miten se eroaa siitä, että sulla on passi puhelimen lukituksen takana tai taskussa?

Ihmiset jakaa googlelle ja mikksoftalle kaiken liikkumisensa, gps datan tosta vaan eikä yhtään pelota. Applella taas saat asetettua private relayn päälle joka pitää kaiken piilossa ja proxyjen takana, se jopa kehittää sulle rekisteröidessä uniikin uuden randomin mailin toimintaan. Väärinkäytökset on rajoittuneen mielen ajatuksia.

Oli tietoturva kuinka hyvä tahansa, kaikki on lopulta hakkeroitavissa. Toivon, että applen kohdalla tämä osoittautuu käytännössä mahdottomaksi. En ihan periaatteesta halua antaa kellekään edes mahdollisuutta täyteen pääsyyn jokaiseen henkilötietooni yhden tilin kautta.

Koen vanhan mallin paljon turvallisemmaksi omalla kohdallani.

Katson mielenkiinnolla sivusta, kuinka nämä digitaaliset säilytyslokerot lähtevät elämään, mutta tulen tuskin koskaan hyppäämään mukaan.

En ihan periaatteesta halua antaa kellekään edes mahdollisuutta täyteen pääsyyn jokaiseen henkilötietooni yhden tilin kautta.
Eli sulla on varmaan sitten salasanatkin kaikki päässä muistissa ja joka saitille eri salasana kun et halua laittaa yhteen paikkaan. Mä taas käytän 1Password ohjelmaa, jossa pääsalasanan takana kaikki. Aivan törkeesti turvallisempi. Vanhaan jumittaminen on aika hölmöä monessa asiassa.

Eli sulla on varmaan sitten salasanatkin kaikki päässä muistissa ja joka saitille eri salasana kun et halua laittaa yhteen paikkaan. Mä taas käytän 1Password ohjelmaa, jossa pääsalasanan takana kaikki. Aivan törkeesti turvallisempi. Vanhaan jumittaminen on aika hölmöä monessa asiassa.
No melkein näin, ne sivut jolla on jotain väliä, ovat kaikki oman vahvan salasanan takana. Loput sivustot jotka vaatii kirjautumisen, mutta joilla ei ole lopulta mitään väliä, ovat parin helpon salasanan takana. Näihin toki on sit kirjauduttu käyttäen roskapostille varattua sähköpostia.

Toki itsekkin käytän helppoja ja kivoja vaihtoehtoja kun niille on tarvetta, mutta silloinkin harvoin jaan niissä mitään todellisia tietoja. Toisin sanoen feikkaan aina kun se on mahdollista. Tätä feikkitietoa saa mun puolesta kerätä kuka haluaa.

No melkein näin, ne sivut jolla on jotain väliä, ovat kaikki oman vahvan salasanan takana
Sulla on siis usea riskitekijä. Miksi luulet että sun keksimät ja murrettavat salasanat on tehokkaampia kuin kasvotunnistus tai sormenjälki? Sä oot levittänyt riskiä isommalle alueelle etkä vain ymmärrä sitä. Valehtelet jos väität ulkomuistista muistavasi tämmöisiä salasanoja mitä generaattorit tekee. RxGP9HgjoFb*uniMH-kPYKrN

Sulla on siis usea riskitekijä. Miksi luulet että sun keksimät ja murrettavat salasanat on tehokkaampia kuin kasvotunnistus tai sormenjälki? Sä oot levittänyt riskiä isommalle alueelle etkä vain ymmärrä sitä. Valehtelet jos väität ulkomuistista muistavasi tämmöisiä salasanoja mitä generaattorit tekee. RxGP9HgjoFb*uniMH-kPYKrN
Itseasiassa käytän erikoismerkkejä !"#¤%&/()=?><|*^¨ aina kun se on mahdollista. Vahvat salasanat minimissään 12 merkkiä. Varmaan joo ihan paskaa, mutta ei noista yksikään ole missään muualla ylhäällä kuin mulla päässä. Ei noita salasanoja toki ole kuin 7 tällä hetkellä, jotka luokittelen vahvan salauksen taakse, eli jotka sisältävät jotain henkilötietoja tai jotain rahan arvoista.

Sulla taas on tilanne, et kaikki sun salasanat on käytännössä yhden portin takana. On se avain sinne sit sun naama, sormenjälki tai salasana, niin kaikki on saatavissa yhdellä purulla.

Missä maailmassa nämä oikein elää vai ottavatko vaan härskisti kaiken ilon irti tästä ajasta ja kotona naureskelevat että menipä lomat helposti läpi kun ihmisten niin hysteerisiä 😄 Ei meillä töissä tuollainen menisi läpi. Siellä on ilman maskeja painettu hommia isolla porukalla sisätiloissa eikä ole korona levinnyt ollenkaan vaikka välillä joku käy korona päällä töitä tekemässä.
Ei se saikkua sentään tuosta ottanut. :LOL: (Tähän väliin disclaimer ettei mulla oo tyypistä pahaa sanottavaa, suhtautuminen tähän aiheeseen vaan on aika jännä)
Herää lähinnä kysymys, oisko se eristäytynyt jos siellä ois ollut porukka kiltisti naamarit päällä, miten se niin merkittävästi olisi tilannetta muuttanut kun tilaisuuden luonteen tuntien siellä ollaan oltu tappituntumalla.

Sinänsä ite otan kyllä kaiken ilon irti siitä et saa olla kotikonttorilla just niin paljon ku huvittaa, vaikkakin oikeella toimistolla on kerran-pari viikkoon ihan jeba käydä. Ainoa kuumotuksen aihe on jos palaverissa pitää kamera päällä esittäytyä. :LOL:

Sulla taas on tilanne, et kaikki sun salasanat on käytännössä yhden portin takana. On se avain sinne sit sun naama, sormenjälki tai salasana, niin kaikki on saatavissa yhdellä purulla.
Mutta mäpä en unohda niitä koskaan. Enkä ole hajottanut riskiä pitkin poikin.

Mutta mäpä en unohda niitä koskaan. Enkä ole hajottanut riskiä pitkin poikin.
No siis onhan se hyvä että tietää omat rajoitteet ja toimii niiden pohjalta parhaalla mahdollisella tavalla. Parempi toki tuo salasana lompakko, jos kykenee kerralla vain yhden muistamaan.

No siis onhan se hyvä että tietää omat rajoitteet ja toimii niiden pohjalta parhaalla mahdollisella tavalla. Parempi toki tuo salasana lompakko, jos kykenee kerralla vain yhden muistamaan.
Myös pitää miettiä asioita käytännön tasolla. Eli mikä on kaikista paras ratkaisu omaan elämäänsä. Toki tää digilompakko ei ole meidän käsissä, joten se ei ole reilua. Mä en esim ottais riskiä monimutkaisista salasanoista esim Pakkotoiston servereille, helvetti kun unohtaa, niin moro.

Myös pitää miettiä asioita käytännön tasolla. Eli mikä on kaikista paras ratkaisu omaan elämäänsä. Toki tää digilompakko ei ole meidän käsissä, joten se ei ole reilua. Mä en esim ottais riskiä monimutkaisista salasanoista esim Pakkotoiston servereille, helvetti kun unohtaa, niin moro.
Digilompakko, jossa valtiolla tai vastaavalla instanssilla on näppinsä pelissä, niin ei voi seurata ikinään mitään hyvää. Nyt ne sentään joutuu näkemään edes vähän vaivaa, kun se tieto on hajallaan pitkin ja poikin.

Kaveri tos päivitteli et taas vaihteeks kipeenä. Nyt kuumeessa. Koronatesti näytti phks negaa. Sano ettei ole ikinä sairastallu näin paljoa mitä nyt noiden rokotteiden jälkee on ollu. Vetkutti kans noiden piikkien ottamista viimesee asti mut työpaikka vei voiton ku pääs vihdoin sellasee duunii takasi mis ennen ollu

Back
Ylös Bottom