"Pitää pystyä"? Ei pidä.
Minkäköhän takia niitä pistesysteemejä on useita ja miksi niitä jatkuvasti vaihdetaan? Siksi, ettei _tasapuolista_ pisteytysmenetelmää voi toteuttaa. Ja siksi pisteytykseen perustuva järjestäminen on mielestäni keinotekoista.
Jos kilpailussa myönnetään parhaalle nostajalle rahapalkinto, on koko lailla tasapuolista, että nostaja voi olla myös nainen.
Siis nainenko voikin olla kilpailun paras nostaja?
Minkä takia heikot lähtisivät kisaamaan tonnista? Tai mitä vahva siitä "hyötyisi"? Satatonnia alkaisi jo olla tavoiteltava massi. Toisaalta olympialaisissa ei mitellä suoraan rahasta.
Paikalla olleista voittaja on paras. Miksi siitä tarvitsisi ulkopuolisille retostella? Mikäli kovempia ei kiinnostanut, se lienee heidän ongelmansa. Tai jonkun muun, mutta ei voittajan.
Niin täysin tasapuolista piste systeemiä on mahdoton tehdä, mutta jonkun lainen piste systeemi nyt vaan on oltava kun muuten kilpailu ei toimi.
Oletko itse kokenut joskus suurta vääryyttä siitä että joku on sinut pisteillä omasta mielestäsi väärin voittanut kun niin kovasti olet pisteillä kisaamista vastaan?
Miten muuten kilpailun parhaasta nostajasta voisi mielestäsi toteuttaa jos kerran pisteet on mielestäsi huono keino siihen?
Tottakai kisan paras nostaja voi olla myös nainen, miksi ihmeessä ei voisi olla?
Yleensä vaan palkitaan sekä kisan paras mies nostaja että kisan paras nais nostaja.
Edelleen osa kilpailijoista haluaa kilpailla ainoastaan kisoissa jotka on arvostettuja kisoja ja siihen että kisasta saadaan arvostettu ja kisaan kovia nostajia vaatii sen että palkintona on rahaa.
Todella monet kilpailijat puolestaan haluaa kisata kisassa kuin kisassa, oli kisassa mukana ketä tahansa tai oli palkintoja tai ei.
Itse en ole koskaan raha kisassa nostanut, eikä minulle palkinto raha ole mikään motivaatio kilpailla, mutta on paljon ihmisiä joille on.
Ei kyse ole muille retostelemisesta, vaan omasta arvostuksesta.
Luuletko että esimerkiksi Pode pitää omaa keho sm voittoa minään?
Joo on suomenmestari mutta oli myös ainut kilpailija omassa sarjassaan, mutta varmasti tietää itsekkin että olisi siellä vastassa ollu kuka tahansa muu niin ei olisi suomenmestari.
Itselläni on myös suomenmestaruus voimailun puolelta, mutta ei sillä minulle mitään arvoa ole kun tulos oli niin huono että jos vastassa olisi ollut yksikin "oikea" nostaja en olisi mestari.