Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ranteet ns. vitun jumissa, ei tosin runkkaamisesta, tissien pyörityksestä eikä edes gymihommista vaan lankun ruuvaamisesta metalliin kiinni.
Ihan paskoja itseporautuvia ruuveja, ei poraudu itsestään. Joutuu siis tekemään vähän esireikää mutta onhan tuolla metallilla vissiin 6mm paksuuttakin.
Meitsi on muutenkin maailman huonoin reiän kairaaja kun kyseessä on metalli, saan aina teriä poikki ja jostain syystä oli uusi tai vanha niin ei pure.
Mutta yhdessä asiassa olen hyvä, teroittamaan poranterän ja vaikka menisi katkipoikki niin sen saa aina teroitettua jos vaan pituus riittää.

Ranteet ns. vitun jumissa, ei tosin runkkaamisesta, tissien pyörityksestä eikä edes gymihommista vaan lankun ruuvaamisesta metalliin kiinni.
Ihan paskoja itseporautuvia ruuveja, ei poraudu itsestään. Joutuu siis tekemään vähän esireikää mutta onhan tuolla metallilla vissiin 6mm paksuuttakin.
Meitsi on muutenkin maailman huonoin reiän kairaaja kun kyseessä on metalli, saan aina teriä poikki ja jostain syystä oli uusi tai vanha niin ei pure.
Mutta yhdessä asiassa olen hyvä, teroittamaan poranterän ja vaikka menisi katkipoikki niin sen saa aina teroitettua jos vaan pituus riittää.
Aika rajuja ruuveja jos 6mm rautaan menis ilman esireikää. Eikö nuo itseporautuvat oo yleensä tarkotettu suht ohkasiin materiaaleihin.

Täs oltiin reipas vuorokausi yhdessä ja laskin et about kahdeksan kertaa pantiin. Saatoin mennä laskuissa vähän sekaisin kun oli pikkasen siinä himot ja tissit ja sen sellaiset pyörimässä.
Oispa ihanaa.

A3845388-6F79-4499-80C2-2AEA19B804ED.gif

Joko @vokot myi Olvin osakkeet VEKS?

miksi ihmeessä?

en ole edes ajatellut luopuvani sijoitustaktiikasta osta ja unohda, en ole edes salkkua katsonut, nyt kävin olvi edelleen plussalla ja hyvistaä osingoista saanut nauttai tähänkin asti

Biomekaniikkaketju on ihan liekeissä. Hauskaa on se, että sivu 1 on jopa sellaista semi siedettävää pätemistä miten ihmiset on erilaisia, ihan kuin se olisi uuttakin tietoa. Kakskyt vuotta sitten puhuttiin välityksistä nostamiseen.

Jossakin vaiheessa on suunta ja "äänensävy" vähän erilaiseksi.
Hitto mulla lyhyet raajat ja paksu maha, silti ei mitään nouse. Tarvisko sitä sitten lihastakin olla?

Käykö vuffe daamimagneettina?

Minä tykkään rapsutella vastaantulevat koirat. Toki kysyn AINA luvan. Täällä tosin eniten mummoja ulkoiluttamassa pikkukoiriaan.
Mä kävin joskus miespuolisen työkaverin ja sen koiran kanssa lenkillä ja sille varmaan se kymmenen naista jotain sanoi/yritti jutella siitä koirasta. Eli täytyy niiden koirien olla aika hyviä daamimagneetteja.

Viimeksi muokattu:
Löytyi oivallinen nettikauppa: Gusti Leder.
Edullista nahkalaukkua ja -tarviketta. Olen innostunut 🤩

Tilasin jo yhden olkalaukun itselleni synttärilahjaksi.

Ensi viikolla EEG ja neurologian vastaanotto. Piporadiossa parhaillaan joululauluja 🎅

Aika rajuja ruuveja jos 6mm rautaan menis ilman esireikää. Eikö nuo itseporautuvat oo yleensä tarkotettu suht ohkasiin materiaaleihin.
3mm tavaraan menee yleensä ihan heittämällä ja viimeksi kun käytin niin oli 5mm putkea johon upposi aika vaivatta, veikkaan että laatuerot huimia ja suorassa suhteessa materiaalin laatuun/karkaisun laatuun.
No ny on ruuvattu kiinni, oisin laittanut kyllä tuplamäärän mutta ei ranteet kestä, sitten jos kerrotaan että Lahdessa koko varaston katto lentänyt mäkeen niin on tod.näk. mun. (koko n. 100m2)

Back
Ylös Bottom