Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tein melkein täyden kopion yhdestä kirjan arvostelusta. Arvosana oli 8 alunperin. Minä sain samasta 6 :unsure:
Kirja-arvosteluista tuli mieleen, että minähän tienasin teiniaikoina myös niin, että tein siskon ja serkun kirjaesitelmät; Kirjoitin ne ja preppasin heidät esittelemään ne ja siskolle tulostin kalvolle jotain kuvia piirtoheittimellä näytettäväksi samalla, kun kertoi jotain tiettyä asiaa.
Joskus oli opettaja ihmetellyt, että siskolla ei kirjoittaminen sujunut hyvin vaikka oli niin hyvä lukija! (Siskolta jos kysyy niin hän ei lukenut yläasteen aikana yhtään kirjaa)

Lisäksi, muistan veloittaneeni serkulta 120 markkaa jostain laajemmasta maantiedon aineesta tai esitelmäkokonaisuudesta. Hänen opettaja oli kommentoinut, että "lukiotason esitelmä" ja minä mietin, että veloitinko liian vähän? No, olin muistaakseni neljätoista silloin, niin oli se ihan iso raha.

Mutta, minä en osaa piirtää mitään. Muistan, kun joskus lintsasin kuviksen tunteja ja minulla oli rästissä vaikka mitä töitä, mitä olisi pitänyt tehdä että läpäisee sen kurssin. Sain puhuttua opettajalle ajatuksen, että teen ne itsenäisesti. --> Vein siskolle tehtäväksi ja kun menin hakemaan näitä töitä huomasin, että jotain puuttuu; jotain hahmotelmia tai mitä lie.
Olin ihan että mitäs hittoa nyt??! Sisko sanoi, että "otat vaan pehmeän lyijykynän ja vetelet paperille jotain, ihan sama, siihen JOPA sinä pystyt."
Kyllä hiosti niitä tehdessä ja sitä koko nivaskaa palauttaessa olin varma, että sanomista tulee mutta onneksi ei.

Mutta tasan ei mene nallekarkit eikä synnynnäiset lahjat. :rolleyes:

Ihme kirjailijoita täällä kaikki.

Olenkohan koko elämäni aikana kirjottanut etes pariakymmentä sivua...Täyttä paskaa kaikki.

Isolla rivivälillä. Isoilla otsikoilla. Paljon kuvia. Nehän kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Niin ja muilta kopioitu.
Tein melkein täyden kopion yhdestä kirjan arvostelusta. Arvosana oli 8 alunperin. Minä sain samasta 6 :unsure:
Kunhan ehdin niin tulee 2l-t moottorin hehkujärjestelmästä ainakin puolen sivun esitelmä.

Minä niin tykkäsin kirurkian tenteistä. Vastaa - LYHYESTI.

En muista missä tentissä tentin pitäjä ohjeisti.. Tenttiaika on 2h, jos joku on vielä vartin päästä täällä niin tulen hengittämään niskaan.

Koin olevani wanha, kun joskus avoimen yliopiston kurssilla piti jotain esitellä ja pari jantteria ei osannut käyttää piirtoheitintä. - He kun olivat sitä seuraavaa saapumiserää, joilla oli jo peruskoulusta lähtien dokumenttikamerat tai videotykit ja muut pelit ja vehkeet.
(e. luulivat sitä piirtoheitintäkin siis dokumenttikameraksi tai ainakin, että toimisi samalla tavalla papereita esitellessä)

Koin olevani wanha, kun joskus avoimen yliopiston kurssilla piti jotain esitellä ja pari jantteria ei osannut käyttää piirtoheitintä. - He kun olivat sitä seuraavaa saapumiserää, joilla oli jo peruskoulusta lähtien dokumenttikamerat tai videotykit ja muut pelit ja vehkeet.
(e. luulivat sitä piirtoheitintäkin siis dokumenttikameraksi tai ainakin, että toimisi samalla tavalla papereita esitellessä)
Heh. Meillä yliopistolla jotku luennoitsijat käytti vielä dioja. Diaprojektorilla. Ei mitään powerpoint dioja vaan analogisia sellaisia, tekstit ja kuvat kuten nykyään powerpointissa. Ei ollu semmosta edes lukiossa. Joskus siinä lääkiksen aikana 2000-2006 siirryttiin aika paljon siihen powerpointtiin. Toki piirtoheittimetkin oli myös kovassa käytössä. Ja liitutaulut. Ja tussitaulut.

#ouldskuul

Meillä oli tekussa lujarin opettajalla kahden käden taktiikka piirtoheittimen kanssa. Kalvo tuli rullalta ja toinen käsi pyöritti rullaa kun toisella laski menemään. Tuplatunnin aikana tuli aina neljättä metriä pitkä kalvo laskuja.

Toiset ovat kovia kirjoittamaan sähköposteja. Sitten on rymyosasto, joita ei huvita kirjoitella ja jotka vain hiljaa korjailevat ne viat, joista on kirjoitettu viikkotolkulla.

Pistähän kuva ja kommentit, jos otat pihvin.

En kehdannut ottaa kuvaa.

Melkein Suomessa ja kun tilasi medium- niin myös sai medium- eikä jotain roseejuttua. Pinta ei optimi, mutta liha tosi hyvää.

Chimishurri oli aika heikko esitys.

20220214_204328.webp

Huh ja vielä kerran huh.

Komia lasku. Pitäisi jo maittaa. Tuohon päälle parit viskit, niin puhutaan tonnin lounaasta.

Edit. Se olikin sekkiä. Mietinkin miten voi vesi maksaa 20 euroa.

Mun teesit akateemiseen lopputyöhön.
Hyvät teesit.

Aivan rimaa hipoen ei viitsi, koska palkka juoksee itsellä. Ajatus käyttää hommaan aikaa ja perehtyä, jotta työnantaja hyötyy. Oikeasti mielenkiintoinen ja hyödyllinen keissi. Parhaassa tapauksessa pyörin saman aiheen ympärillä vielä pari vuotta tai aiheeseen liityen jopa lopun elämää palkallisena tai yrittäjänä.

Sensijaan nakutan kyllä itse kirjallisen osuuden kohtalaisen minimillä maaliin. Koululta tuleviin loppuihin opintopisteisiin ei sinänsä ole suuri into. Pääasia, että paperit ulos.

Aloitan siis huomenna. Asia kunnossa.

Ala-asteella kopioissa oli sininen muste. Niiden piti antaa kuivua, koska väri muuten levisi. Voimakas haju, niitä oli kiva impata kuivumisen aikana.
#1970luku

Ala-asteella kopioissa oli sininen muste. Niiden piti antaa kuivua, koska väri muuten levisi. Voimakas haju, niitä oli kiva impata kuivumisen aikana.
#1970luku
Pidin ylä-asteella jonkun esitelmän puoliautomaattihaulikon toimintaperiaatteesta. Siinä saattoi olla piirtoheitin mukana kun esittelin jotain räjäytyskuvia. Ehkä. Hämärät muistikuvat.

Back
Ylös Bottom