Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Monet konepajafirmat/ teollisuuden laitetoimittajat ovat niin patavahoillisia, että monasti vaaditaan/tykätään kun työntekijät ovat "valvovan silmän alla". Sitten siellä työskentelyyn pirun huonosti soveltuvassa avokonttorissa käydään tappamassa aikaa ja kärsimässä muiden mölyämisestä.

Myös monet kovinkin moderneilta muuten vaikuttavat firmat vaatii tätä. Mun entisen duunipaikan sääntö ainakin syksyllä oli se, että joka toinen viikko oltava konttorilla. Joka toinen siksi, että hajautettiin porukkaa vähän altistumisten kanssa.

Mä olen tosin itse juurikin tuolla konservatiivisella metallipajapuolella, ja oon tässä viimeisen kahden vuoden aikana käynyt konttorilla ehkä noin kymmenenä päivänä. Ois toki ollut uuteen työhön perehtyminen monessa kohtaa hieman helpompaa, jos olisi oltu kaikki konttorilla, mutta kaikki on tullut tehtyä näinkin.

Jotenkin meikäläisellä ei oo hirveästi sympatioita sit työnantajapuolen valitukselle, ettei löydy osaavaa työvoimaa, jos henkilöstö- / etätyöpolitiikka on tuota.

Ja on varmaan hommia, joissa läsnäolosta on oikeaa hyötyä, mutta jos aivan puhtaat tietotyöläisetkin pakotetaan konttorille sen vuoksi, että voidaan kytätä, niin kukkuu.

meikämustalainen jos joutuisi etätyöhön niin alkaisi oppisopimuspaikan katselu hyvin nopeasti

jos Minä olisi kotona töissä tuntuisi, etten olis työssä ollenkaan
Sehän on just parasta!

Tänään työpäivän aikana tauoilla pari kertaa koiran treenit ulkona ja lyhyt oma jumppa, ja näiden ansiosta töitä hyvällä sykkeellä.
Työni tuottavuus helposti yli keskitason omassa tiimissäni.
-Mutta että pitäisi konttorilla jotain kelloa tuijottaa ja suorittaa työpäivää kuin rangaistustuomiota... Just shoot me right now.

Mutta että pitäisi konttorilla jotain kelloa tuijottaa ja suorittaa

ei ole tuollasta

lisäksi työ on kuntoilusalin ohella onely tilanne missä olen muiden imisten kanssa tekemisissä
etänä se olisi sitten onely se kuntoilusali, pää hajoais varmaan vielä enemmän kun nyt

Enpä silti usko että pystyvät juurikaan ihmisten tekemisiä kyttäämään edes lähityössä, näkevät korkeintaan että ovat työpisteellä
Ei pysty. Eikä niitä pomo ihmisiäkään kiinnosta kytätä. Se on joku kasvottomien jääräpäiden hallitus, joka näitä sääntöjä keksii. Itse olen esim. avokonttorissa kirjouttanut tuhansia viestejä pakkikselle, lukenut kirjoja cloud readerillä, tsättäillyt kavereille, lukenut pääsykokeisiin jne...
Aina on kuitenkin tullut vain myönteisiä arvioita pomoilta, jotka hiipoailevat samoissa tiloissa, mutta eivät oikeasti tiedä mitä teen siellä. Eikä kiinnostakaan tietää. 😁

20220125_144049.webp
Ostopulla. On kokoa ja makua.

Minäkin olen tehnyt jo parikin vuotta osan päivää etähommia, suomeksi lähtenyt kotiin näpyttelemään aateekoota ja hörppimään kahvia.
En näe mitään järkeä että olisin fyysisesti töissä kun saman saa tehtyä omalta sohvalta.
Mun pitäs hommata etäprintteri että saisi töihin tulostettua papereita, on vaan jotenkin työlään oloinen homma kun en tiedä noista printtereistä niin mtn.

Voi perse. Ehdin jo vetäistä ostohousut jalkaan sen moottorikelkan kanssa niin se menikin sivu suun. Olis kyllä ollut sellainen peli jolla olis kerennyt.

ei tee

en muista koska viimeksi syöny

muistan, pyynikillä, kaksi munkkia
3/5 muistaakseni

Back
Ylös Bottom