Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
En minä edusta mitään lahkoa! Minulle on ihan yhden tekevää otatko piikin vai et! Hoito on sinulle turvattu molemmissa tapauksissa. Se voi olla että vuode osastolla ei korona kummaisesti vaikuta kun sinne ne kriittisesti sairaat eivät tule. Minä järjestän sulle täällä mun omalla kylällä tapaamisen jos vain suostut tulemaan fyysisesti paikan päälle. Nakkaa yhteystiedot tohon mun profiiliin niin hoidetaan. 👍🏼😊
Jos mä haluaisin tavata sut niin menen tohon keittiöön katsomaan perunaa pöydälle. Lyhyt matka ja yhtä hedelmällinen.

Jos joku pystyy hoitamaan minun työni etänä niin eikun antaa mennä vaan. 😁 luulen vain kovasti että liekkö minun elinikänä sitä tullaan ikinä näkemään mutta toiveikas toki olen että nähdään. 👍🏼
Kysymykseni kuului että onko tuo mielestäsi kiristystä?
Toki ohjeistetaan pohjautuen johonkin dataan mitä varmaan sairaaloista yms saadaan ja annetaan mahdollisuus yksilölle valita.
Varmasti, mutta eiköhän tuosta ole jo maailmalta ihan muutama esimerkki ettei ne passit mitään auta.
Mutta et sinä siitä valinnasta minusta voi ruikuttaa minkä itse teet. Tai voit ja jos se lohtua tuo niin kaippa se on sitten ihan paikallaan. 👍🏼 Mutta onhan se vähän sama kun tulisit naisen sisään ilman kortsua ja sitten hän tulee raskaaksi. Itse teit sen valinnan ja sitten kannat siitä sen vastuun. Toki voit syyttää naista että se tuntui liian hyvälle ja että hän oli liian hedelmällinen mutta liekkö se sitten miten aikuismaista päättäköön jokainen itse.
Huomaa etten ole maininnut mitä valintoja itse olen tehnyt sen jälkeen kun jokunen kuukausi sitten päätin etten julkisesti kommentoi piikitysstatustani muille kuin perheenjäsenille. Voin siis olla piikitetty tai piikittämätön, ja siitä en kommentoi sen enempää, koska se on irrelevanttia tässä asiassa. Kirjoittelen vain ja ainoastaan koronapassista joka on minun, ja monen silmissä täyttä kiristystä ja vain käytännössä lupa levittää.
En minä tuosta passista tiedä ei vaikuta minun päivittäiseen elämään mitenkään niin on yhden tekevää.
Mutta entä jos vaikuttaisikin? Miltä tuntuisi vilauttaa QR-koodia töihin mennessä ja jännittää osaako se Solitan softa tällä kertaa näyttää oikein vihreää?

Miten esim. voimanosto, painonnosto, ym. Kilpaurheilijat joiden vaan on pakko salilla tehdä suoritteita jotta tuloskunto pysyy. Jos väität ettei se lihasmassa mihinkään katoa niin väärässä olet. Eivät em. Yksilöt voi pururadalla pitää tuloskuntoa yllä. Tiedän itse asiassa useita henkilöitä jotka ovat sanoneet etteivät ota kolmatta piikkiä vaikka mikä tulisi, koska ovat saaneet oireita kahdesta ensimmäisestä.

Kun passi tuli, Marin ja Kiuru sanovat ettei se rajoita harrastuksia, edelleen voit käydä uimassa ym. Ja miten kävi? Ei enää pitkä matka Aussien keskitysleireistä ja se varmaan ihan ok sun mielestä? Niin ja kilpauimarit, miten luulet että he pitävät kuntoa yllä muuta kuin uimalla?

Selvästikään et ole ajatellut asiaa loppuun asti. Tämä on kiristystä, millä pakotetaan ottamaan rokote, joka ei edes toimi ja joka aiheuttaa oireita yllättävän monessa ihmisessä.

Iltasanomien kolumnissa ukko selittää että superpassi olisi ratkaisu, ilman kolmatta rokotetta sitä ei saisi ja negatestillä ei enää pääse ravintolaan. Näin mm. Ranskassa tehtiin nyt. No, kenen piikkiin tartunnat sit laitetaan ku nousu vaan jatkuu? Varmaan joku rokottamaton väärennetyllä passilla?

Nyt herätys oikeasti.
Ennenkun virallisia päätöksiä on tehty ei kannata hengitystä pidätellä median kirjoitusten pohjalta! 😊 ai niin että ainoastaan laji harjoittelu on se mitä urheilijat tekee? Kyllä sinä voit soveltaen treenata ja pitää kuntoa yllä. Ja onhan tuolla saleja jotka eivät vielä passin piirissä ole eikö olekkin???

Kyllä se oli ihan ääriluotettavan Ylen uutisissa. Passipakolta ei voinut välttyä edes etätöillä.

Noh, googletin nyt kuitenkin ja Ylen juttu on hivenen harhaanjohtava. Homma näyttäisi menevän niin, että työnantaja velvoitetaan tarkistamaan passi kaikilta toimistolle tulevilta työntekijöiltään, mutta työnantaja ei ole velvollinen siirtämään ketään etähommiin passin puuttumisen takia. Halutessaan työnantaja voi kyllä antaa passittomalle mahdollisuuden työskennellä kotoaan käsin.
Color me shocked.

Lähde: https://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=46f90f6d-3a10-4326-b34b-9f2c3f983fb0

20211222_111217.webp

Ei. Sun naamari vaan putos.
Lähinnä sitä kalastelin, mutta luojan kiitos olet vain joku trolli eikä oikeasti noin sekaisin oleva ihminen. huh
Tarjous on vieläkin voimassa jos tulee joskus tarve nähdä ihan oikeasti mitä tuolla sairaalassa tapahtuu olisipahan ainakin vertailu pohjaa sitten näihin tuttujen hoitajien tarinoihin. 👍🏼 Mutta kerrot sitten. 😊👍🏼

Kysymykseni kuului että onko tuo mielestäsi kiristystä?

Varmasti, mutta eiköhän tuosta ole jo maailmalta ihan muutama esimerkki ettei ne passit mitään auta.

Huomaa etten ole maininnut mitä valintoja itse olen tehnyt sen jälkeen kun jokunen kuukausi sitten päätin etten julkisesti kommentoi piikitysstatustani muille kuin perheenjäsenille. Voin siis olla piikitetty tai piikittämätön, ja siitä en kommentoi sen enempää, koska se on irrelevanttia tässä asiassa. Kirjoittelen vain ja ainoastaan koronapassista joka on minun, ja monen silmissä täyttä kiristystä ja vain käytännössä lupa levittää.

Mutta entä jos vaikuttaisikin? Miltä tuntuisi vilauttaa QR-koodia töihin mennessä ja jännittää osaako se Solitan softa tällä kertaa näyttää oikein vihreää?
Pelkästään tuossa kontekstissa mikäli italian valtio ei korvaa menetettyjä tuloja etätyö rokotuksen jättänyttä niin on. Mikäli kuitenkin tarjoaa korvauksen toimeentulon turvaksi niin ei. 😊

Ei minulla ole ongelma näyttää Qr koodia jos sitä vaaditaan. Nyt jo leimataan kulku kortilla niin ei oo iso lisäys. Lähteepähän työ aika juoksemaan normaalia aikaisemmin. 😊👌🏼

Voit varmaan jutella vaikka mikasan kanssa paskapiikistäsi. Kertovaa miten esim. pfizerilla ollaan todella skeptisiä koko juttuun kuten paljastukset heidän tiedemiehiltä paljasti.
Menikö kasetti rikki?
Vai eikö sun narratiiviagendoihin sovikkaan uudesta tekniikasta keskustelu?

Menikö kasetti rikki?
Vai eikö sun narratiiviagendoihin sovikkaan uudesta tekniikasta keskustelu?
Kokeellinen, testausvaiheessa oleva rokote. Unohdat tärkeitä asioita.

Jos lääkevalmistajat olisi varmoja tästä niin olisivat vastuussa. Kukaan ei ole nyt vastuussa paitsi piikitettävä mikä monesti joutuu kiristettynä ottamaan sen.

Kokeellinen, testausvaiheessa oleva rokote. Unohdat tärkeitä asioita.

Jos lääkevalmistajat olisi varmoja tästä niin olisivat vastuussa. Kukaan ei ole nyt vastuussa paitsi piikitettävä mikä monesti joutuu kiristettynä ottamaan sen.
Entäs jos ajatellaan näin että oltaisiin nyt ihan korona taudin alku aikoina. Mitenkä sinusta olisi asiat pitänyt hoitaa? Ja JOS jouduttaisiin rajaamaan ihmisiä hoidon ulkopuolelle niin kenestä sinä aloittaisit? Mikä ikä ryhmä ja millä taustalla olevat jäisivät ilman hoitoa? Ja rahaa ei ole yhtään sen enempää käytössä kun tähänkään asti eli lisä paikkojen luominen tms hoito muotojen lisääminen ei ole vaihtoehto kuten ei ollut nytkään.

Entäs jos ajatellaan näin että oltaisiin nyt ihan korona taudin alku aikoina. Mitenkä sinusta olisi asiat pitänyt hoitaa? Ja JOS jouduttaisiin rajaamaan ihmisiä hoidon ulkopuolelle niin kenestä sinä aloittaisit? Mikä ikä ryhmä ja millä taustalla olevat jäisivät ilman hoitoa? Ja rahaa ei ole yhtään sen enempää käytössä kun tähänkään asti eli lisä paikkojen luominen tms hoito muotojen lisääminen ei ole vaihtoehto kuten ei ollut nytkään.
Rahaa ei olisi? Mutta sitä löytyy loputtomiin piikkeihin, testeihin, rajoituksiin mitkä tuhoavat PK-yritykset? Olet hullu?

Hoitokapasiteettia lisää kuten pitänyt muutenkin vuosia lisätä, mitään rajoituksia ei tarvitse, ne ottaa ketkä haluaa piikin eli määrät olisivat paljon paljon pienemmät. Testaamishulluus lopetaan eikä kukaan kyttää tartuntoja. Jos on kipeä jää kotiin. Koronapasseja ei ole.

Äläkä jauha tuota paskaa ettei rahaa ole hoitajiin tai kapasiteettiin. Se on täysin siitä kiinni mitä halutaan tehdä. Menisi hyvät pandemiat pilalle järkevillä toimilla.

Back
Ylös Bottom