Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Selitin juuri mitä teet. Ei ole ensimmäinen kerta.
Mäkin voisin vääntää tästä asiasta mitä nyt kirjoitat loputtomiin, jos haluaisin derailata aihetta tai tuhlata aikaasi.

Kumpikaan ei kiinnosta minua vaan aihe ja sen kehittyminen. Seuraa tarkemmin jos "olet niin pihalla aiheesta".
Sä saat aina monta lausetta aikaan tekstiä ilman mitään sisältöä.
Sua ei siis kiinnosta asiasta keskustelu, vaan ainoastaan sun oman mielipiteen esilletuominen. Joten älä syytä muita keskustelemattomuudesta.

Mut aikanaan kaikki lampaat luuli että maa ei ole pyöreä vaikka joku rohkea uskalsi näin väittää. Esitti todisteita asiansa tueksi ja päätyi vankilaan. Suurimmalle osalle on helppo ulkoistaa omat mielipiteet ja ajatukset. Ei tarvitse kantaa vastuuta omista teoistaan
Moni tähtitieteilijä oli kans kusessa, koska heidän tutkimukset asioista vaaransi kirkon narratiivin ja heitä piti rankaista koska kirkko pelkäsi menettävänsä otteensa.

Sä saat aina monta lausetta aikaan tekstiä ilman mitään sisältöä.
Sua ei siis kiinnosta asiasta keskustelu, vaan ainoastaan sun oman mielipiteen esilletuominen. Joten älä syytä muita keskustelemattomuudesta.
Sä voit jatkossa osallistua keskusteluun. Syytön siihen olen että olet niin pihalla asioista.
Ei kannata hidettää kaikkia niin vältyt tältä ongelmalta.

Vahingon määrittely on suhteellista. Jos sut suljetaan tietyistä paikoista, esim salilta, pois, se on joillekin yksilöille hyvinkin vakavaa vahinkoa. Se, että sulta evätään pääsy tiettyihin paikkoihin josset tee asiaa x, täyttää kiristyksen kriteerit mun silmissä ihan täysin.

Mites tällainen kärjistetty esimerkki että et saa tehdä töitä josset tee asiaa x? Tämähän on täysin totta esim Italiassa jossa et edes saa tehdä etätöitä josset ota rokotteita. How's that for blackmailing?
Ei sinua kielletä liikkumasta ja urheilemasta! Eihän?? Niitä voi tehdä muuallakin kun salilla. Ei se lihasmassa sieltä mihinkään katoa jos vaan jatkaa tekemistä vaikka se ei suoraan punteilla tapahdukkaan. Kuten sanoin ravintola ruoat yms viihdykkeet on organisoitu uudelleen mutta kuitenkin saatavissa edelleen. Sinun henkeä tai terveyttä ei uhata mikäli jätät rokotteen ottamatta. 👍🏼

Pysytään ihan omien rajojen sisällä kuitenkin tässä asiassa sinuakaan ei italian lait koske niin he ovat linjanneet asiat sitten noin mutta aika skeptinen olen noiden etätöiden osalta että niitäkään ei saa tehdä jos rokote puuttuu varmasti työnantaja ja alakohtainen jos on mutta en asu siellä niin en voi varmaksi sanoa mutta eipä minun toimenkuvaan vaikutakkaan.

Sä voit jatkossa osallistua keskusteluun. Syytön siihen olen että olet niin pihalla asioista.
Ei kannata hidettää kaikkia niin vältyt tältä ongelmalta.
Sulla taitaa olla lukihäiriö?
En mä ole mitenkään pihalla. Ja oot ite "vastannu" mun viestiin missä kirjotin, että oon ottanu ignoret pois.
Joten et taida edes muistaa mitä olet eilen kirjotellu.

Mut takas koronaan!!!!

Ei sinua kielletä liikkumasta ja urheilemasta! Eihän?? Niitä voi tehdä muuallakin kun salilla. Ei se lihasmassa sieltä mihinkään katoa jos vaan jatkaa tekemistä vaikka se ei suoraan punteilla tapahdukkaan. Kuten sanoin ravintola ruoat yms viihdykkeet on organisoitu uudelleen mutta kuitenkin saatavissa edelleen. Sinun henkeä tai terveyttä ei uhata mikäli jätät rokotteen ottamatta. 👍🏼

Pysytään ihan omien rajojen sisällä kuitenkin tässä asiassa sinuakaan ei italian lait koske niin he ovat linjanneet asiat sitten noin mutta aika skeptinen olen noiden etätöiden osalta että niitäkään ei saa tehdä jos rokote puuttuu varmasti työnantaja ja alakohtainen jos on mutta en asu siellä niin en voi varmaksi sanoa mutta eipä minun toimenkuvaan vaikutakkaan.
Eli syrjintää ei tapahdu vasta kun ihmisen henkeä uhataan?

Lukitsetko tämän vastauksen?

Niin, Italiassa et voi tehdä edes etätöitä ilman passia. Itävallassa suunnitellaan kuukausittaista sakkoa tai jopa vankeusrangaistusta rokottamattomille. Mutta toistelkaa te vaan tuota ”ei voi tapahtua Suomessa” -mantraa tai vaikka tapahtuikin niin mitä sitten? Sehän on vaan työpaikka tai sehän on vaan kuukausittainen 3k€ sakko. Tai sehän on vaan vankeusrangaistus eikä edes elinkautinen. Rokote on edelleen täysin vapaaehtoinen. Kenenkään henkeä ei uhata.

Uskomatonta on tuo ajattelun rappeutuminen.

Niin, Italiassa et voi tehdä edes etätöitä ilman passia. Itävallassa suunnitellaan kuukausittaista sakkoa tai jopa vankeusrangaistusta rokottamattomille. Mutta toistelkaa te vaan tuota ”ei voi tapahtua Suomessa” -mantraa tai vaikka tapahtuikin niin mitä sitten? Sehän on vaan työpaikka tai sehän on vaan kuukausittainen 3k€ sakko. Tai sehän on vaan vankeusrangaistus eikä edes elinkautinen. Rokote on edelleen täysin vapaaehtoinen.

Jos tuokin on legitisti tuota mieltä mitä on niin hyvä esimerkki miten ihminen aivopestään ja se hyväksyy vaikka mitä syrjintää sekä toimia, mitkä ovat selväjärkisen päässä täysin rappiollista menoa.
Noin nopeasti ihmiset ajettu tilaan missä "ei oo kiristystä jos et voi liikkua enää normaalisti tai pääse paikkoihin jne."
Aika lyhyt matka kovempiin mielipiteisiin noilla ja ei varmaan vaatisi yhtään mitään. Hienosti nähdään metodit miten natsisaksassakin ihmiset vain hyväksyivät kaiken helvetin.

Niin nythän ne samat asiat saa ihan taskusta ottamalla, joten miten se siru lisäis niiden vientiä tai turvattomuutta?
Mutta joo. Uutta tekniikkaa sinänsä ja sehän kehittyy kokoajan. :)

Vaarallisuus tulee lähinnä siinä, että ne on kaikki samassa paketissa. Sen sijaan että varkaan tarvitsisi nähdä ylimääräistä vaivaa päästäkseen sisään sinun autoon, puhelimeen, pankkitilille jne, riittää kun häkkää yhden laitteen ja kaikkiin edellä mainittuihin asioihin on ovet avattu.

Jos siru toimii vieläpä ns sim korttina tai sekä myös puhelimena tulevaisuudessa, kaikkien kuollettaminen nopeasti tulee olemaan tuskallisen hidasta. Vielä pahemmaksi tilanteen tekee jos siitä muodostuu ainut maksuväline.

Ja totta. Uutta tekniikkaa(jonka heikkoudet toivon mukaan ymmärretään paikata), mutta henk.kohtaisesti en toivo sen tai minkään muun syrjäyttävän wanhan koulukunnan työkaluja, vaan tulevan vain yhdeksi vaihtoehdoksi, kuten mobile pay esim.

Jos tuokin on legitisti tuota mieltä mitä on niin hyvä esimerkki miten ihminen aivopestään ja se hyväksyy vaikka mitä syrjintää sekä toimia, mitkä ovat selväjärkisen päässä täysin rappiollista menoa.
Noin nopeasti ihmiset ajettu tilaan missä "ei oo kiristystä jos et voi liikkua enää normaalisti tai pääse paikkoihin jne."
Aika lyhyt matka kovempiin mielipiteisiin noilla ja ei varmaan vaatisi yhtään mitään. Hienosti nähdään metodit miten natsisaksassakin ihmiset vain hyväksyivät kaiken helvetin.
Ja olen aika varma ettei tuo ole edes trollausta vaan ovat oikeasti noin pahasti sekaisin. Nähtäväksi jää onko tuo degenaraatio pysyvää vai palautuuko ajattelu normaaliksi ajan kanssa kun propaganda loppuu.

Niin nythän ne samat asiat saa ihan taskusta ottamalla, joten miten se siru lisäis niiden vientiä tai turvattomuutta?
Mielummin annan rahat ja avaimet taskusta, kun että viedään mukana sormi tai pala kädestä.
Tosin sirua voi olla vaikea paikallistaa, ellei sitten rosmoilla ole joku lukija.

Hauska miten teikäläiset herjaa/keksii narratiivia 5g-folioista ja sirufolioista ja sitten itse lobbaa jotain helvetin sirua käden sisään :D

Ei tätä voi keksiä

Niin, Italiassa et voi tehdä edes etätöitä ilman passia. Itävallassa suunnitellaan kuukausittaista sakkoa tai jopa vankeusrangaistusta rokottamattomille. Mutta toistelkaa te vaan tuota ”ei voi tapahtua Suomessa” -mantraa tai vaikka tapahtuikin niin mitä sitten? Sehän on vaan työpaikka tai sehän on vaan kuukausittainen 3k€ sakko. Tai sehän on vaan vankeusrangaistus eikä edes elinkautinen. Rokote on edelleen täysin vapaaehtoinen. Kenenkään henkeä ei uhata.

En ole missään vaiheessa sanonut että ei voi tapahtua suomessa. 🤣 älä laita jooko sanoja minun suuhun. Sinä saat päättää itse otatko vai et sen rokotteen. Aikuinen osaa sitten hyväksyä kyllä sen päätöksen jonka tekee. Niin yksinkertaista tämä on. 😊👍🏼

Muistakaa, että kolmas rokote on avain onneen.

inCollage_20211222_101056727~2.jpg

Pysytään omien rajojen sisällä. Tuo olikin esimerkki, if you know what I mean, mutta esimerkki siitä miten asiat voisi mennä, eikö? Kysymys olikin olisiko se jo mielestäsi kiristystä?

Mitä tulee liikkumisen/urheilemisen kieltoon, eihän sitä kielletä, sulle vaan sanellaan ettet voi tehdä sitä näissä paikoissa josset tee niinkuin sulle sanotaan. Se nimenomaan joillekin tulee aiheuttamaan vahinkoa josseivät suostu niitä piikkejä ottamaan(ja huom, vahingon voi määritellä monella tavalla, remember). Eikö tässä sun mielestä ole pienintäkään kiristyksen hitustakaan, oikeasti? Tai hiillostusta?

Mitä sinun mielestäsi passin tarkoitus on?

Back
Ylös Bottom