Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
En. Ei ole outoa. Siellä on varmaan moderaattori nukkunut. Saattaa myös olla, että modella ei ole ollut aikaa tarkistaa lukua, ja siksi se jätetty julkaisematta. Syynä ei varmaan ole ollut salaliitto vaan esim. se, että modella on ollut kiire hakea lapset päiväkodista. Ei läheskään kaikki munkaan kommentit ole menneet läpi. Uskon, että puuttuu vain resursseja moderoinnista. Ihan sama eikä kiinnosta enää.
Mä olen niin monta kertaa yrittänyt noita lukuja sinne linkata, että anteeksi vaan. En usko enää sattumaan.

Hienoa. Ja mitä nämä vaikutukset ovat ja koska ne ilmenevät?
Voit ihan itsekin kuuklata mitä aiheuttaa immuunivasteen lasku-puutos. Niitä on jo alkanut ilmenemään, mutta niiden todistamiseen menee vielä aikaa, koska tapauksia "pitää" tulla valtavasti lisää, ennen kuin media ja viranomaiset suostuvat aiheeseen tarttumaan muuten, kuin kiistämällä sen. Mitään tarkkaa aikaa on mahdoton mennä sanomaan, mutta ainakin nyt näyttää siltä, että jokainen piikityskierros näyttää vain pahentavan (nopeuttavan?) tilannetta. Ennemmin tai myöhemmin tämä muuttuu kokonaan rokotettujen "pandemiaksi" Tarvitsee vain odottaa, niin asia konkretisoituu.

Voit ihan itsekin kuuklata mitä aiheuttaa immuunivasteen lasku-puutos. Niitä on jo alkanut ilmenemään, mutta niiden todistamiseen menee vielä aikaa, koska tapauksia "pitää" tulla valtavasti lisää, ennen kuin media ja viranomaiset suostuvat aiheeseen tarttumaan muuten, kuin kiistämällä sen. Mitään tarkkaa aikaa on mahdoton mennä sanomaan, mutta ainakin nyt näyttää siltä, että jokainen piikityskierros näyttää vain pahentavan (nopeuttavan?) tilannetta. Ennemmin tai myöhemmin tämä muuttuu kokonaan rokotettujen "pandemiaksi" Tarvitsee vain odottaa, niin asia konkretisoituu.
Okei. Odotetaanko vuosi?

Ok, no hyvä sulle. Lisko siellä sit päivystää.
On tämä mieletöntä. Mä oon aika paljon noita kommenttipalstojakin lukenut monen uutisen kohdalla. Eiköhän niihin aika moni ole yrittänyt tuota lukua jo linkittää. Enkä ole kertaakaan nähnyt, että sitä olisi saanut julkaista mihinkään valtamedian uutisartikkelin kommenttiosioon. Okei, ehkä se on joskus jossain mennyt läpi, mutta en ole sellaista nähnyt. Miten ihmeessä sä pystyt tässä näkemään jonkun sattuman.... Aivan älytöntä.

Itävalta avautuu jälleen, mutta ei rokottamattomille – kolmen viikon sulkutila sai tartunnat jyrkkään laskuun​

Sulkutila on auttanut, käy ilmi tilastoista. Itävallan terveysministeriö tosin pelkää, että sulkutilan päättyminen merkitsee uutta käännettä huonompaan, kertoo Der Standard.

Mitä vittua mä just luin. Periaatteessa myönnetään, että passi ei toimi, mutta 3600€ sakko uhkaa rokotuksista kieltäytyjiä.

Oletko muuten jo kertonut, että mitä ne 4000 vakavaa haittavaikutusilmoitusta ovat Fimeassa? Osa niistä on varmasti valehtelua ja liioittelua, mutta eivät kaikki. Entä mikä on se syy, ettei noista vakavista haitoista saa keskustella vapaasti mediassa? Voit itse käydä laittamassa linkin Fimean sivulle esimerkiksi johonkin Hesarin koronauutisen kommenttiosioon. Sellainen kommentti ei mene ikinä läpi. Mikä mahtaa olla syy? Kysyin näitä sulta jo aikaisemmin mutta en saanut mitään vastausta.

edit: Tarkennan vielä sen verran, että ilmoitetuista rokotekuolemista saa keskustella, koska niille on annettu virallinen selitys: Niistä 1-2 on oikeasti johtunut rokotteesta ja loput ilmoituksista ovat puhdasta sattumaa. Niistä muista 4000:stä vakavasta haittailmoituksesta ei saa keskustella. Ilmeisesti niitä ei voida kaikkia laittaa sattuman piikkiin?

Heh. Iltalehti kans poistanu jos käyny kirjottamassa, että 99,7% mahis selvitä koronasta ja jos ei ole riskiryhmäläinen niin 99,999% et mihin sitä piikkiä tarvii. Ei myöskää tykänny todellisuudesta, että 50% teholle joutuvista omaa +30bmi ja sen kylkiäisenä yleensä muitaki sairauksia

Niin, ne todennäköisyydethän perustuvat vain tilastoihin ja nehän ovat vain numeroita, eikä niistä voi mitään johtopäätöksiä vetää kuten joku viisas joskus totesi :LOL: Parempi mennä vaan mututuntumalla ja lukea mitä Pena on kirjoittanut nettifoorumilla asiasta, kun hänkään ei ole rokotusta ottanut eikä ole sairastunut. Kyllähän Pena tietää paremmin kuin asiantuntijat.

Siellä ovat todennäköisesti huonokuntoiset, läskit + vanhat (=riskiryhmät iän ja perussairauksien vuoksi) joilla ei ole rokotussuojaa. Heitä tässä yritetään rokottamalla juuri suojata vakavalta taudilta, jotta he eivät tehohoitoon päätyisi. Ja edellisessä viestissäni tarkoitin "hieman nuoremmalla" jotain laitoshoidossa olevaa mummoa tai vaaria nuorempaa henkilöä, kuten esimerkiksi vastikään eläkeikään päässyttä riskiryhmäläistä 60-70v, joka voi vielä tehohoidosta hyötyä.

Suosittelen lukemaan esimerkiksi täältä noista todennäköisyyksistä (jotka eivät sinulle riitä), perustuvat suhteellisen tuoreeseen dataan:

"Rokottamattomat ovat elo-lokakuun aikana päätyneet covid-19-tartunnan seurauksena erikoissairaanhoitoon 19 kertaa todennäköisemmin ja tehohoitoon 33 kertaa todennäköisemmin kuin rokotetut."

On totta, että aiemminkin on sairastettu "keuhkokuumetta jne." mutta nyt on kyseessä uusi virus, jolla on toki samankaltaisuuksia oirekuvassa esimerkiksi influessavirusten kanssa mutta myös merkittäviä eroja löytyy. Voit tutustua aiheeseen esimerkiksi Yhdysvaltain tautiviraston nettisivuilla, jossa näitä viruksia on verrattu keskenään:

Ei ole ollut aikaisemmin sen suurempaa tarvetta ottaa kantaa mihinkään flunssiin, mutta todella jännä juttu tosiaan, että tästä puhutaan juuri nyt keskustelufoorumilla ja ihmiset ottavat kantaa aiheeseen.
Joo keskustelu lähti jotenkin elämään kun alettiin ihmisten oikeuksia ja vapauksia perumaan flunssan takia, että teikäläiset saa tärkeän olon.

Heh. Iltalehti kans poistanu jos käyny kirjottamassa, että 99,7% mahis selvitä koronasta ja jos ei ole riskiryhmäläinen niin 99,999% et mihin sitä piikkiä tarvii. Ei myöskää tykänny todellisuudesta, että 50% teholle joutuvista omaa +30bmi ja sen kylkiäisenä yleensä muitaki sairauksia
Jännä miksi pitää faktat poistaa? Vittu on se jännä

Liitteet

• this-ride-only-stops-in-an-emergency-crying-is-not-56031030.webp
    this-ride-only-stops-in-an-emergency-crying-is-not-56031030.webp
    85,5 KB · Katsottu: 64
Et vastannut kysymykseeni. Et siis osaa perustella.
Juurihan mä vastasin, joten sinä velliperse lennät täältä nyt ulos. Kiitos ja näkemiin, älä tee kolmatta nimimerkkiä. Vitun vänkäävä trolli.

Tätäkin venytetään loppuun asti ja keksitään valheita selittämään asiaa.

Kovin tuntuu köhisevän nuo fully vaxxed mitä nähnyt töissäkin.

Juurihan mä vastasin, joten sinä velliperse lennät täältä nyt ulos. Kiitos ja näkemiin, älä tee kolmatta nimimerkkiä. Vitun vänkäävä trolli.
Tuo vänkäys on yksi taktiikka mitä nuo käyttävät paljon millä koitetaan vain turhauttaa vastapuoli ja saada tunnereaktio.

Vittu mikä ääliö tää on.
Oletko jo muuten perustellut, kuinka rokote tuhoaa immuniteettia?

Olen monta kertaa. Vielä kerran. Keho mukautuu eri rasituksiin monella tapaa. Esim trenaamisessa, kun kehoa rasittaa, se vahvistuu. Sama homma immuniteetissa, kun kehoa altistetaan bakteereille ja viruksille, se taistelee itse niitä vastaan ja saa sitä kautta vahvaa puolustuskykyä. Jos me emme koskaan anna kehon itse taistella tauteja vastaan, vaan aina avitetaan antibiooteilla, rokotteilla, buranalla jne, niin keho ei koskaan vahvistu, vaan olet ikuisesti apupyörien varassa. Esim itse sairastan tosi harvoin, kova treenaaminen, puhdas ruokavalio, hyvä yleiskunto sekä tautien tappaminen itse, on vain se paras tie. Miksi mä tarttisin koronaan piikkiä, se tauti on mun keholle ja vastustuskyvylle säälittävä pikkutauti jonka keho heivaa vittuun todennäköisesti ilman oireita.

Ota sinä ihan rauhassa vaan rokotteita, mutta sun keho ei koskaan kehitä itse immuniteettia, olet kuin tutti suussa huutava vauva muiden varassa.

Et vastannut kysymykseeni. Et siis osaa perustella.

Back
Ylös Bottom