Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ootteko koskaan miettineet miten helposti ihmiset menee ylipäätänsä lääkäriin valittamaan? Meinaan nykyään jos aivastaa, niin tottakai psykosomaattiset oireet iskee ja yhtäkkiä mukamas tuntuu keuhoissa, sitten ollaan valittamassa sairaalassa että korona. Mulle ei esim tullut mieleenkään hinkuyskässä soittaa ambulanssia vaikka tuntui että kuolee. Kun taas mummot ja muut on pelkästä yskästä kuset housuissa vaatimassa hengityskonetta.
Mä oon viimeksi ollut lekurissa 1.5v sitten työhöntulotarkastuksessa, heh. Sitä edellistä kertaa taisin olla hommaamassa motisaikkua kun kolmivuoro oli toteutettu pikkusen päin helvettiä.

Ootteko koskaan miettineet miten helposti ihmiset menee ylipäätänsä lääkäriin valittamaan? Meinaan nykyään jos aivastaa, niin tottakai psykosomaattiset oireet iskee ja yhtäkkiä mukamas tuntuu keuhoissa, sitten ollaan valittamassa sairaalassa että korona. Mulle ei esim tullut mieleenkään hinkuyskässä soittaa ambulanssia vaikka tuntui että kuolee. Kun taas mummot ja muut on pelkästä yskästä kuset housuissa vaatimassa hengityskonetta.
Oletko jo muuten perustellut, kuinka rokote tuhoaa immuniteettia?

Oletko muuten jo kertonut, että mitä ne 4000 vakavaa haittavaikutusilmoitusta ovat Fimeassa? Osa niistä on varmasti valehtelua ja liioittelua, mutta eivät kaikki. Entä mikä on se syy, ettei noista vakavista haitoista saa keskustella vapaasti mediassa? Voit itse käydä laittamassa linkin Fimean sivulle esimerkiksi johonkin Hesarin koronauutisen kommenttiosioon. Sellainen kommentti ei mene ikinä läpi. Mikä mahtaa olla syy? Kysyin näitä sulta jo aikaisemmin mutta en saanut mitään vastausta.

edit: Tarkennan vielä sen verran, että ilmoitetuista rokotekuolemista saa keskustella, koska niille on annettu virallinen selitys: Niistä 1-2 on oikeasti johtunut rokotteesta ja loput ilmoituksista ovat puhdasta sattumaa. Niistä muista 4000:stä vakavasta haittailmoituksesta ei saa keskustella. Ilmeisesti niitä ei voida kaikkia laittaa sattuman piikkiin?

Viimeksi muokattu:

Tuossa nyt yksi monista ja ihan finskaksi käännettynä ja selitettynä. Lähitulevaisuus tulee tuomaan asian päivänvaloon, vaikka sitä varmasti viimeiseen asti yritetään kiistää ja selitellä pois.

Oletko muuten jo kertonut, että mitä ne 4000 vakavaa haittavaikutusilmoitusta ovat Fimeassa? Osa niistä on varmasti valehtelua ja liioittelua, mutta eivät kaikki.
No varmaan osa liioittelua, osa on haittoja joita rokotteesta pitääkin tulla kuten käsikipua ja lievää kuumeilua ja osa todellisia haittoja, jotka voisivat vaikuttaa rokoteohjelman mielekkyyteen, jos niitä tulisi kaikille pienenpienen prosentin sijaan.

Voit mun puolesta onanoida tuon listan kanssa niin paljon kuin haluat.

Tuossa nyt yksi monista ja ihan finskaksi käännettynä ja selitettynä. Lähitulevaisuus tulee tuomaan asian päivänvaloon, vaikka sitä varmasti viimeiseen asti yritetään kiistää ja selitellä pois.

Okei, no mulla ei riitä kompetenssi tuon kertaamiseen. Kuten ei varmaan sullakaan. Uskon kuitenkin 99% asiantuntijoista, joiden mukaan noin ei käy, ja sä uskot tota eläkeläissuomennosta.

Asia tältä osin selkeä. Eli koska selkeät seuraukset immuniteettituhosta näkyvät (esim. mulla joka olen hakenut rokotteet) ja mitä ne ovat? Seurataan tätä sit ja katotaan kumpi on oikeassa. Käykö näin?

No varmaan osa liioittelua, osa on haittoja joita rokotteesta pitääkin tulla kuten käsikipua ja lievää kuumeilua ja osa todellisia haittoja, jotka voisivat vaikuttaa rokoteohjelman mielekkyyteen, jos niitä tulisi kaikille pienenpienen prosentin sijaan.

Voit mun puolesta onanoida tuon listan kanssa niin paljon kuin haluat.
Hienoa. Sain jonkun vastauksen. Eli jos niitä vakavia haittoja nyt sitten tulee pienenpienelle prosentille, niin miksei niiden olemassaoloa voida sitten myöntää ja kertoa, että vaikka 3950 vakavaa haittavaikutusilmoitusta ovat puhdasta paskaa? Ja edelleen. Miksei Helsingin Sanomat anna kenenkään kertoa tuota lukua? Mikä tuossa numerossa ja tilastossa on niin ihmeellistä? Helsingin Sanomat sanoo ihan pääkirjoituksessaan olevansa vankka sananvapauden kannattaja: https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000008318649.html

Mä veikkaan, että toi numero aiheuttaa sulle helvetillisen kognitiivisen dissonanssin niin kuin se on aiheuttanut jokaiselle muullekin rokotepakottajalle, jolle olen tuon luvun näyttänyt. Jengi menee ihan lukkoon ja alkaa änkyttää tota samaa paskaa. Yrittäisitte edes olla objektiivisia.

Vaatimukset pakollisista koronarokotuksista ovat viime viikkoina lisääntyneet ympäri Eurooppaa, myös Suomessa. Euroopan komission puheenjohtajan Ursula von der Leyenin mukaan EU:n on aika harkita koronarokotusten muuttamista pakollisiksi.
Monissa Euroopan valtioissa pakollisia rokotuksia onkin jo määrätty osalle väestöstä.
Itävalta on toistaiseksi yksi harvoista valtioista, joka aikoo tehdä koronarokotuksista pakollisia kaikille niin, että helmikuun alkuun mennessä kaikilla on oltava rokote. Rokotuksesta kieltäytyvät saavat mojovan sakon tai mahdollisesti jopa vankeusrangaistuksen.
Saksan parlamentissa äänestetään myös vuoden loppuun mennessä siitä, määrätäänkö koronarokotteet kaikille pakollisiksi. Lisäksi maa hyväksyi perjantaina lain, joka vaatii pakollisia rokotuksia kaikille terveydenhuollon työntekijöille.

Monissa maissa koronarokotukset onkin määrätty pakollisiksi vain osalle väestöstä, kuten terveydenhuollon työntekijöille.
Italia oli yksi ensimmäisistä maista, joka velvoitti hoitohenkilökunnan koronarokotuksiin potilaiden suojelemiseksi.
Syyskuussa Ranska seurasi perässä, ja samaa suunnittelevat myös Puola ja Britannia, jotka aikovat ottaa pakolliset rokotukset terveydenhoidon työntekijöille käyttöön ensi keväänä.

Rokotuspakkoja yli 60-vuotiaille​

Kreikka ja Tšekki ovat ilmoittaneet tekevänsä rokotuksista pakolliset kaikille yli 60-vuotiaille. Kreikan mukaan se aikoo jatkossa sakottaa sellaisia yli 60-vuotiaita, jotka eivät ole ottaneet rokotetta.
Lisäksi eri maissa on voimassa säännöksiä, jotka rajoittavat ei-rokotettujen pääsyä paikkoihin. Muun muassa Italiassa ja Ranskassa rokotuspassi vaaditaan moniin julkisiin tiloihin pääsyyn.
Suomen etelänaapuri Viro otti syksyllä käyttöön tiukat rajoitukset rokottamattomille maan tuolloin pahan koronatilanteen kohentamiseksi.
Rokottamattomana ei pääse valtaosaan julkisista tiloista.
Euroopassa yksi poikkeus on muun muassa Suomen länsinaapuri Ruotsi. Ruotsin terveysministeriön edustaja on sanonut Euronewsille, ettei maa suunnittele pakollisia rokotuksia.

is

edit. eikun yle.

Hienoa. Sain jonkun vastauksen. Eli jos niitä vakavia haittoja nyt sitten tulee pienenpienelle prosentille, niin miksei niiden olemassaoloa voida sitten myöntää ja kertoa, että vaikka 3950 vakavaa haittavaikutusilmoitusta ovat puhdasta paskaa? Ja edelleen. Miksei Helsingin Sanomat anna kenenkään kertoa tuota lukua? Mikä tuossa numerossa ja tilastossa on niin ihmeellistä? Helsingin Sanomat sanoo ihan pääkirjoituksessaan olevansa vankka sananvapauden kannattaja: https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000008318649.html

Mä veikkaan, että toi numero aiheuttaa sulle helvetillisen kognitiivisen dissonanssin niin kuin se on aiheuttanut jokaiselle muullekin rokotepakottajalle, jolle olen tuon luvun näyttänyt. Jengi menee ihan lukkoon ja alkaa änkyttää tota samaa paskaa. Yrittäisitte edes olla objektiivisia.
Mitä sä nyt selität? Olen nähnyt tosta keskusteltavan mediassa ja olen linkannut sitä koskevaa uutisointia tänne.

Ja ei, en hae linkkiä. Voit mun puolesta päätellä tästä, että olen osa salaliittoa tai vaikka ihka oikea lisko.

Olen monta kertaa. Vielä kerran. Keho mukautuu eri rasituksiin monella tapaa. Esim trenaamisessa, kun kehoa rasittaa, se vahvistuu. Sama homma immuniteetissa, kun kehoa altistetaan bakteereille ja viruksille, se taistelee itse niitä vastaan ja saa sitä kautta vahvaa puolustuskykyä. Jos me emme koskaan anna kehon itse taistella tauteja vastaan, vaan aina avitetaan antibiooteilla, rokotteilla, buranalla jne, niin keho ei koskaan vahvistu, vaan olet ikuisesti apupyörien varassa. Esim itse sairastan tosi harvoin, kova treenaaminen, puhdas ruokavalio, hyvä yleiskunto sekä tautien tappaminen itse, on vain se paras tie. Miksi mä tarttisin koronaan piikkiä, se tauti on mun keholle ja vastustuskyvylle säälittävä pikkutauti jonka keho heivaa vittuun todennäköisesti ilman oireita.

Ota sinä ihan rauhassa vaan rokotteita, mutta sun keho ei koskaan kehitä itse immuniteettia, olet kuin tutti suussa huutava vauva muiden varassa.

Mitä sä nyt selität? Olen nähnyt tosta keskusteltavan mediassa ja olen linkannut sitä koskevaa uutisointia tänne.

Olen minäkin nähnyt. Uutisartikkeleissa mainitaan, että haittavaikutusilmoituksia on tehty tietty määrä, joista suurin osa on ollut lieviä. Myös ilmoitetut kuolemantapaukset on mainittu pariin kertaan ja niillä selityksenä on, että ne ovat kaikki sattumaa, pois lukien ne 1-2. Mutta kertaakaan en ole nähnyt edes mainittavan tuota vakavien haittavaikutusilmoitusten määrää. Ja on täysin mahdollista, että minulta on tuo tieto mennyt ohi. Ehkä ne on jossain mainittu, mutta en ole niitä löytänyt.

Fakta on myös se, että Hesari sensuroi kommenttiosiostaan pois nuo tiedot, jos joku niitä erehtyy sinne linkkaamaan. Eikö se sinusta ole edes vähän outoa? Edes hieman? Voitko sellaisen myönnytyksen edes tehdä?

Olen monta kertaa. Vielä kerran. Keho mukautuu eri rasituksiin monella tapaa. Esim trenaamisessa, kun kehoa rasittaa, se vahvistuu. Sama homma immuniteetissa, kun kehoa altistetaan bakteereille ja viruksille, se taistelee itse niitä vastaan ja saa sitä kautta vahvaa puolustuskykyä. Jos me emme koskaan anna kehon itse taistella tauteja vastaan, vaan aina avitetaan antibiooteilla, rokotteilla, buranalla jne, niin keho ei koskaan vahvistu, vaan olet ikuisesti apupyörien varassa. Esim itse sairastan tosi harvoin, kova treenaaminen, puhdas ruokavalio, hyvä yleiskunto sekä tautien tappaminen itse, on vain se paras tie. Miksi mä tarttisin koronaan piikkiä, se tauti on mun keholle ja vastustuskyvylle säälittävä pikkutauti jonka keho heivaa vittuun todennäköisesti ilman oireita.

Ota sinä ihan rauhassa vaan rokotteita, mutta sun keho ei koskaan kehitä itse immuniteettia, olet kuin tutti suussa huutava vauva muiden varassa.
Rokotehan synnyttää kehossa immunivasteen, joka jättää kehoon muistijäljen oikean viruksen kohtaamisen varalla (vasta-aineet jne.) Millä perusteella tämä tuhoaa kehon omaa immuniteettia? Äläkä puhu antibiooteista, koska en niistä kysynyt. Ymmärrätkö, että rokotteet eivät ole antibiootteja?

Rokotehan synnyttää kehossa immunivasteen, joka jättää kehoon muistijäljen oikean viruksen kohtaamisen varalla (vasta-aineet jne.)
Silti tehokkaampi tapa on kehon antaa taistella se tauti itse, varsinkin kun kyseessä on pikku flunssa. Rokottaminen on juuri sitä, ettei keho tee töitä. Mutta ota vaan, mulle ihan sama, ota vaikka 10.

Fakta on myös se, että Hesari sensuroi kommenttiosiostaan pois nuo tiedot, jos joku niitä erehtyy sinne linkkaamaan. Eikö se sinusta ole edes vähän outoa? Edes hieman? Voitko sellaisen myönnytyksen edes tehdä?
En. Ei ole outoa. Siellä on varmaan moderaattori nukkunut. Saattaa myös olla, että modella ei ole ollut aikaa tarkistaa lukua, ja siksi se jätetty julkaisematta. Syynä ei varmaan ole ollut salaliitto vaan esim. se, että modella on ollut kiire hakea lapset päiväkodista. Ei läheskään kaikki munkaan kommentit ole menneet läpi. Uskon, että puuttuu vain resursseja moderoinnista. Ihan sama eikä kiinnosta enää.

Silti tehokkaampi tapa on kehon antaa taistella se tauti itse, varsinkin kun kyseessä on pikku flunssa. Rokottaminen on juuri sitä, ettei keho tee töitä. Mutta ota vaan, mulle ihan sama, ota vaikka 10.
Mutta se ei hänelle riitä, että hän ottaa sen itse ja sen jälkeen hän on tyytyväinen. Kaikkien muidenkin on otettava, tarvitsivat he sitä tai ei, halusivat tai ei. Vasta sitten hän saa rauhan.

Back
Ylös Bottom