Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Rokotteilla suojataan riskiryhmiä ja henkilöitä joilla muista syistä on huono ennuste koronan suhteen. Koronapasseilla työpaikoilla ei pyritä edistämää työterveysturvallisuutta, vaan se on tulossa käyttöön vain tehtävissä joissa työskennellään riskiryhmien kanssa.
Se on tulossa edelleen koko hoitoalalle. Yritätkö shillata tätä nyt kovasti?

Rokotteilla suojataan riskiryhmiä ja henkilöitä joilla muista syistä on huono ennuste koronan suhteen. Koronapasseilla työpaikoilla ei pyritä edistämää työterveysturvallisuutta, vaan se on tulossa käyttöön vain tehtävissä joissa työskennellään riskiryhmien kanssa.
Mutta miksi mun pitää se ottaa, jos se riskiryhmäläinen on jo rokotettu? Se tarttuu muhun olin rokotettu tai en, ja sit jos tarttuu levitän sitä olin rokotettu tai en. Rokotteellahan vain lievennetään tautia jos se sattuu iskemään

Mutta miksi mun pitää se ottaa, jos se riskiryhmäläinen on jo rokotettu? Se tarttuu muhun olin rokotettu tai en, ja sit jos tarttuu levitän sitä olin rokotettu tai en. Rokotteellahan vain lievennetään tautia jos se sattuu iskemään
Levität rokotettuna vähemmän. (Ainakin ennen omikronia). Mikä tässä menee yli hilseen?

Höpö höpö.
Se on nimenomaan höpöhöpöä. Narratiivin mukaan vähentää tartuttavuutta, todellisuudessa ja käytännössä piikitetty levittää tasan saman verran. Sitten kun otetaan täyden rokotesarjan rinnalle katalyytiksi vielä rokotepassi, saadaan kombinaatio, jolla on vedetty tartuntaennätyksiä uusiksi läpi Euroopan.

Viimeksi muokattu:
1639292135286.webp

Levität rokotettuna vähemmän. (Ainakin ennen omikronia). Mikä tässä menee yli hilseen?
Aika hiljaa ollaan valtamedian suhteen omikron-tartunnoista, ainakaan ei huudella, että rokottamattomat saastuneet tästä pöpöstä. Tämähän kertoo siis, että kaikki uuteen nuhaan sairastuneet ovat monipiikitettyjä.

Edelleen kunnon peliriippuvaisten hommaa tää koronan hoitaminen. Kun olet kussut kaikki rahat pelaamiseen, korotat vain panoksia, vaikka sun ois hyvä päästä jo hoitoon.

Aika hiljaa ollaan valtamedian suhteen omikron-tartunnoista, ainakaan ei huudella, että rokottamattomat saastuneet tästä pöpöstä. Tämähän kertoo siis, että kaikki uuteen nuhaan sairastuneet ovat monipiikitettyjä.

Edelleen kunnon peliriippuvaisten hommaa tää koronan hoitaminen. Kun olet kussut kaikki rahat pelaamiseen, korotat vain panoksia, vaikka sun ois hyvä päästä jo hoitoon.

Olikos se nyt Tanskassa, että 90% tartunnoista on jo rajojen sisäpuolelta eikä niitä saada enää edes jäljitettyä. Melkei alkaa toivoa, että homma räjähtäs käsiin ja passillakaa ei pääsis mihinkään niin heräiskö porukka siihen et työntäny 3 itteesä ja paikat säpissä

''JOS KORONATARTUNTALUVUT eivät ala laskea ensi viikon loppupuolella, hallitus joutunee ottamaan käyttöön niin sanotun hätäjarrumekanismin, arvioi Pasi Pohjola Ylen lauantaina julkaistussa haastattelussa. Pohjola on Sosiaali- ja terveysministeriön strategiajohtaja.

Hätäjarrumekanismilla tarkoitetaan entistä tiukempia rajoituksia, joista voitaisiin määrätä valtakunnallisesti.

Tällä hetkellä valta päättää esimerkiksi kokoontumisrajoituksista on ollut alueilla, ja hallitus on linjannut vain ravintolarajoituksista ja rajoilla tehtävistä koronatoimista.

STRATEGIAJOHTAJA Pasi Pohjola arvioi, että lähes kaikki hätäjarrumekanismin käyttöönoton kriteerit täyttyvät Suomessa.

– Kyllähän nämä kriteerit täyttyvät. Sitten tietysti on tämä yksi kriteeri, että alueiden käyttöön ottamat toimet eivät ole riittäviä. Ja kun vasta on otettu tiukempia keinoja käyttöön, niin joudutaan odottamaan, purevatko toimet, Pohjola sanoo Ylelle.

Rajoitustoimien pitäisi hänen mukaansa näkyä luvuissa ensi viikolla, jos ne auttavat tilannetta.''

Is / yle

Back
Ylös Bottom