Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mutta kaikesta huolimatta en luovuta, ei tulisi mielenkään. Mä uskon että tästä vielä noustaan, mutta helpolla se ei toki käy. En usko että löytyy kolkkaa missä olla jos tälle antaa periksi.

Näen että jotain jännää alkanut tapahtua eli ihmiset alkavat yhdistyä jännällä tavalla mitä normaalissa arjessa ei enää nähnyt. Toki moni netin kautta, mutta silti näen tässä paljon toivoa, koska yhtenäisyyttähän on koitettu rikkoa vuosikaudet jopa vuosikymmenet kun miettii asiaa tarkemmin. Silti tämä paska minkä pitäisi meidät hajottaa lopullisesti alkaakin yhdistämään meitä. Se pahin mitä nuo tahot pelkäävät, koska toimimme päinvastoin mitä olettivat.

Tässä täytyy nyt vain olla vahva ja pitää se linja. Osumaa tulee se on varma, mutta se linja on pakko pitää vaikka vähän maksaakin rahaa tai hermoja tai psyykettä. Itse näen että tässä on sen verran isoa asia ettei voi vain jättää. Koska sama paska toistuu muuten jatkossa aina.

Toivon todellakin että olisit oikeassa, vaikka en siihen itse enää jaksakaan uskoa. Ns. sama paska on toistunut eri muodoissaan historiassa joka puolella maailmaa tasaisen epätasaisen varmasti, aina on ihmisiä, jotka eivät ole tyytyväisiä vallitsevaan järjestelmään, ja haluavat totalitarismia, vaikka usein kutsuvatkin sitä jollain muulla nimellä.

Toivon todellakin että olisit oikeassa, vaikka en siihen itse enää jaksakaan uskoa. Ns. sama paska on toistunut eri muodoissaan historiassa joka puolella maailmaa tasaisen epätasaisen varmasti, aina on ihmisiä, jotka eivät ole tyytyväisiä vallitsevaan järjestelmään, ja haluavat totalitarismia, vaikka usein kutsuvatkin sitä jollain muulla nimellä.
En mä usko valtaosan haluavan. Tuntuu että ihmiset vain heräävät tähän jatkuvasti mitä pidemmälle tämä menee. Siksi meidän pitää jaksaa ja olla esimerkkinä ja toivona myös noille jotka eivät vielä ole aktivoituneet kuitenkaan.
Se kovaäänisin on vain se koronaa lobbaava ja ihmisiä syyllistävä taho nyt. Toki hallitus osa tätä mikä suurin ongelma. Siksi tuntuu kuin kaikki olisi hullua. Ei se kuitenkaan ole.

Tuttu jolla autoimmuunisairaus otti juuri 3. piikin ja sanoi ettei ota enää 4. piikkiä vaikka mikä tulisi.
Oli taas monta pv kuumehorkassa ja aivan karsea olo. Tuntuu vielä aktivoivan sairautta nuo piikit jälkioireena.
Moni ei ota 3. piikkiä.

Nyt täytyy olla kärsivällinen ja vahva.
Suomi on paras maa suomalaiselle kunhan saadaan syöpä pois pilaamasta kaikkea.

Käytii avokin kanssa pyörähtämäs toisella walk-in pisteellä tos klo 18. Noh aivan naurettavat jonot sielläkin. Siinähä nostaa kattavuutta ku ei tuolla jonota ku vanhukset ja työttömät. Muutaki tekemistä

Mikähän on kun israelissa ei kolmas piikki tunnu kelpaavan? 44% ottanut sen 5kk aikana. Viimeisen 2kk aikana 4%:lla vain lisääntynyt.
Eikös siellä vaadita passiinkin 3 annosta?
Screenshot_20211210-190444-947.webp

Käytii avokin kanssa pyörähtämäs toisella walk-in pisteellä tos klo 18. Noh aivan naurettavat jonot sielläkin. Siinähä nostaa kattavuutta ku ei tuolla jonota ku vanhukset ja työttömät. Muutaki tekemistä
Pitää muistaa, että 90% niistä on matkalle lähdössä ja siksi hakevat viikonloppuiltoina negatestiä. Näin ne sanoivat telkkarissa kun tota Kampin mestaa haastateltiin.

Mikähän on kun israelissa ei kolmas piikki tunnu kelpaavan? 44% ottanut sen 5kk aikana. Viimeisen 2kk aikana 4%:lla vain lisääntynyt.
Eikös siellä vaadita passiinkin 3 annosta?
Itse muistelen, että toisen piikin jälkeen passi on voimassa puoli vuotta. Tuossa tilanteessahan ei kannata kolmatta piikkiä ottaa ainakaan ennen kuin toinen piikki vanhenee.

En mä usko valtaosan haluavan. Tuntuu että ihmiset vain heräävät tähän jatkuvasti mitä pidemmälle tämä menee. Siksi meidän pitää jaksaa ja olla esimerkkinä ja toivona myös noille jotka eivät vielä ole aktivoituneet kuitenkaan.
Se kovaäänisin on vain se koronaa lobbaava ja ihmisiä syyllistävä taho nyt. Toki hallitus osa tätä mikä suurin ongelma. Siksi tuntuu kuin kaikki olisi hullua. Ei se kuitenkaan ole.

Tuttu jolla autoimmuunisairaus otti juuri 3. piikin ja sanoi ettei ota enää 4. piikkiä vaikka mikä tulisi.
Oli taas monta pv kuumehorkassa ja aivan karsea olo. Tuntuu vielä aktivoivan sairautta nuo piikit jälkioireena.
Moni ei ota 3. piikkiä.

Nyt täytyy olla kärsivällinen ja vahva.
Suomi on paras maa suomalaiselle kunhan saadaan syöpä pois pilaamasta kaikkea.
Matkustin tänään ruuhka-aikana kahdella bussilla, Ensimmäisessä aivan täydessä bussissa oli itseni lisäksi kolme maskitonta (kyllä, kyttäsin). Toisessa oli enemmän (en laskenut), mutta siis vain hyvin pieni osa on siellä maskittomina, vaikka pakkoa ei ole. Kävin kaupoilla, kauppareissulla vastaan tuli lähes kymmenen maskillista urpoa, siis ulkona. Kaupassa maskit noin 90% asiakkaista, myös henkilökunta on ne vetänyt takaisin naamalleen.

Eli itse en näe mitään kovin positiivisia merkkejä ilmassa. Varmasti on totta että ihmisiä koko ajan "herää" lisää, tämän koko tilanteen hulluuteen ja absurdiuteen, mutta paine on liian kova, että he siitä huolimatta tekisivät mitään, muuta kuin vain seuraisivat massoja, koska se on helpompaa.

Natsipuolue ei koskaan saavuttanut edes 10% kannatusta, mutta siitä huolimatta......

Suomessa on 32 000 täysin rokottamatonta hoitajaa/sote-alan työntekijää ja 56 000 vain ykköspiikin saaneita. Mitäpä lottoatte onko nämä kaikki täysin foliota vai oisko niin, että ovat itse ammattilaisina nähneet piikkien haitat, vakavat haitat ja äkilliset kuolemat pian piikin jälkeen, eivätkä halua sitä myrkkyä työntää itseensä ? Vai kertokaahan miksi muuten kymmenet tuhannet ammattilaiset jättää ottamatta piikin ? Heillä kynnys ottamatta jättämiselle on vielä korkeampi työn ja potilasturvallisuuden puolesta. Eikö tuon asian pitäis kertoa jo aika paljon.
Mistä tilastosta näkee nuo rokottamattomien määrät?

Pitää muistaa, että 90% niistä on matkalle lähdössä ja siksi hakevat viikonloppuiltoina negatestiä. Näin ne sanoivat telkkarissa kun tota Kampin mestaa haastateltiin.

Avokki yritti päästä koronarokotus pisteelle. Ei toivoakaa. Parempaaki tekemistä ku olla tunteja jossai piikkijonossa

Tarkemmin analysoimatta muistuttaisin, että nyt ei olla tekemisissä kausi-influenssan kanssa. Ei millään muotoa.

Asiantuntijat Suomessakin sanoneet, että kausi-influenssa on vaarallisempi nuorille kuin korona ja vanhuksille taas toisinpäin.

Back
Ylös Bottom