Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Osaatko käydä asiallista keskustelua, vai menetkö sinäkin heti tuolle haukkumislinjalle, millä ei oikeastaan ole mitään paikkaa oikeassa keskustelussa. Sinä syyllistyt nyt viesti viestin perään ihan klassisiin argumentointivirheisiin, mitkä syövät uskottavuutta kaikesta mitä sanot ja antavat susta varsin sivistämättömän ja/tai lapsellisen kuvan.

Ymmärrät kai, että jos SINÄ väität jotain (tässä tapauksessa että flunssaankin kuolee ihmisiä) niin oletus on myös että sinä annat sille väitteelle jotain pohjaa. Ei keskustelun vastapuoli, eli minä.
Joo höpise vaan. Mä sanon ison luvun nyt eli VALTAOSA ihmisistä selviää taas tästäkin flunssasta kuten edellisistä ihmiskunnan aikana.
Koita kestää tämä.

Pakko myöntää et vitun raskasta seurata tätä ketjua vaikka olen sitä yrittänyt tehdä koko ajan. Korona sitä ja korona tätä, ei ole kyllä vitunkaan vertaa vaikuttanu mun elämään mitenkään mutta taas näköjään pukkaa rajoituksia päälle. Tyhmä kysymys miksi? kuoleeko kaikki vai mikä on meininki nykyään? joko ollaan päästy nuhasta pahempaan ? mulla on muuten nuha just päällä, mahtaako olla korona kylässä? mitä sanoo viisaammat pitääkö vetää bunkkeri päälle ja piiloon kaikesta? vielä ehtisin piiloutua kaikelta vai annako vaan olla kohdata tämän koronan ja toivoa parasta.
Oma näkemys siitä mitä tietoa tästä tulee monesta lähteestä eli korkeintaan normiflunssaa edelleen ja hurhat uudet variantit sitäkin tuhnumpaa.
Ei tätä mörköä edes saa mistään vaikka yrittää kaivaa nenää kaupassa jne.

Kaksi maata vertauksena ja ei oikeita lukuja kuitenkaan.
Jossain maassa kuolee 4 flunssaan ja jossain 3

Kun sä mietit niitä kokonaismääriä mihinkä muuhun asiaan tajuat, että ei tässä mitään hätää ole ollut.
Hoitoalan hätä mitä lobbaat on hoitoalan toimintaongelma ja työvoimapula mikä sitä alaa vaivannut viimevuodet pahentuen. Turhaa koitat väsätä sitä narratiivi hoitopaikkojen menetyksestä jne. paskasta kun ne paikat menee siinä, kun ei ole porukkaa MIKÄ EI JOHDU FLUNSSASTA EIKÄ SAIRAALAT TÄYTY FLUNSSAPOTILAISTA vaan siellä on vajausta ollut ennen plandemiaakin.
Asia mistä ei ole puhuttu mitään hoitajapulan yhteydessä, on se, että kuinka paljon hoitajia tämä (täysin typerä) massatestaus on sitonut. Se on valtava määrä hoitajia, jotka ovat poissa oikeasta työstään. Näille testaajille ilmeisesti myös maksetaan hurjasti paremmin, useamman kerran kuullut mainittavan että tuntipalkka on noin 6 kertaa suurempi, kuin normihoitajan tuntipalkka, eli ei ihme, että testaajia riittää, ja veronmaksajat kiittää.

Oma näkemys siitä mitä tietoa tästä tulee monesta lähteestä eli korkeintaan normiflunssaa edelleen ja hurhat uudet variantit sitäkin tuhnumpaa.
Ei tätä mörköä edes saa mistään vaikka yrittää kaivaa nenää kaupassa jne.
Oon ihan samaa mietlä et mistä vitusta tän voi saada mä oon vetäny ilman naamaria meneen jo pari vuotta enkä ole saanu viel koronaa. Missä se korona on? kuollaanko kaikki ?

Asia mistä ei ole puhuttu mitään hoitajapulan yhteydessä, on se, että kuinka paljon hoitajia tämä (täysin typerä) massatestaus on sitonut. Se on valtava määrä hoitajia, jotka ovat poissa oikeasta työstään. Näille testaajille ilmeisesti myös maksetaan hurjasti paremmin, useamman kerran kuullut mainittavan että tuntipalkka on noin 6 kertaa suurempi, kuin normihoitajan tuntipalkka, eli ei ihme, että testaajia riittää, ja veronmaksajat kiittää.
Asia on kyllä ajankohtainen mutta tuo maksettu palkka on kyllä jonku huumorimiehen laskema , voi kun olisikin, rakas vaimoni tekee pyyteetöntä työtä vanhusten hyväksi enkä kyllä vielä ole nähnyt tuollaista palkkalaskelmaa. Oliko nyt kysessä mutu tuntuma vai ihan todellinen laskelma?

Oon ihan samaa mietlä et mistä vitusta tän voi saada mä oon vetäny ilman naamaria meneen jo pari vuotta enkä ole saanu viel koronaa. Missä se korona on? kuollaanko kaikki ?
Oot oireeton, eli äkkiä piikille niin et saa vakavaa oireetonta koronaa ja oireetonta long koronaa.

voin korjata tähän vielä ettei todellakaan makseta paremmin. Vantaa on niin vitun kypsä maksaja et turha kuvitella et ne jotain ylimääräisitä maksaisi kekennekkään.

Asia on kyllä ajankohtainen mutta tuo maksettu palkka on kyllä jonku huumorimiehen laskema , voi kun olisikin, rakas vaimoni tekee pyyteetöntä työtä vanhusten hyväksi enkä kyllä vielä ole nähnyt tuollaista palkkalaskelmaa. Oliko nyt kysessä mutu tuntuma vai ihan todellinen laskelma?
voin korjata tähän vielä ettei todellakaan makseta paremmin. Vantaa on niin vitun kypsä maksaja et turha kuvitella et ne jotain ylimääräisitä maksaisi kekennekkään.

Oot oireeton, eli äkkiä piikille niin et saa vakavaa oireetonta koronaa ja oireetonta long koronaa.
Juu varmasti olen oireeton ja kuolemakin tulee kohta. Tottapuhuen ei kiinnosta vitunakaan vertaa korona. Mulla on monta ystävää jotka on saanu ns. vakavan koronan eikä paljon naurata heidän puolesta. Jos mä kuolen koronaan niin se on mun kohtalo, en leiki kohtalolla mutta joku raja nuhallakin pitää olla.

Niin siis tuo houkutin on käsittäkseni kaikille noille typeryksille. Vaimo tosiaan vantaalla virka ja hän tekee pyyteetöntä työtä vanhusten kanssa niin vitut heille ole ainakaan esitetty mitään tuollasista vielä tähään päivään mennessä.

Toivotaan et Vantaakin herää tuossa asiassa. Vakka se nyt vituttaakin monia.

Tätä mä just ihmettelin täällä.. 12- 15 vuotiaille se oliki ihan ok. Tais tulla paskat housuun ku niille tuli kymmeniä vakavia sydänhaittoja ja muutamalla lähti henki. Nyt kierrellään ja kaarrellaan eikä suoraan uskalleta sanoa sitä syytä...
Ihan suoraan sanottu jokanen noista pitäs laittaa linnaan. Ihan täysillä valehtee suoraan tossa...

262837576_10226077359257131_2627198494335942035_n.webp

Back
Ylös Bottom