Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämä on kyllä hyvin kuvaavaa, kun monessa muussa asiassa teräviä juttuja kirjoitteleva Ukkola on tässä asiassa täysin sekaisin ja tunteiden vallassa. Ehkä se on sitä pettymyksen purkautumista. Kuin lapselta olisi peruttu huvipuistoretki tms..
Aika lennokasta menoa. Esim Staboulis hölöttää samaa, syrjäytyneitä ihmisiä. Argumentit on aivan levottomalla tasolla. Millä tavalla tässä nyt ollaan syrjäydytty yhteiskunnasta vaikka kritisoikin rokotteita.

Tämä on kyllä hyvin kuvaavaa, kun monessa muussa asiassa teräviä juttuja kirjoitteleva Ukkola on tässä asiassa täysin sekaisin ja tunteiden vallassa. Ehkä se on sitä pettymyksen purkautumista. Kuin lapselta olisi peruttu huvipuistoretki tms..
Tai sitä kun tää Ukkola ei pidä itsestään huolta. Oli hiljattain ole mitä syöt ohjelmassa. Ei ole näköjään oppinut mitään

Sinä ja kaltaisesi tässä vaaditte ihmisten perusoikeuksien rajoittamista ja kastijakoa. Minä vastustan tätä, mutta jos siihen mennään niin tehdään se edes jollain faktapohjaisilla perusteilla.
Ja taas mennään. Tungetaan sanoja ja aatteita toisille.

Jos vaikka lainaisin itseäni tosta pari postausta ylempää:

Kun täällä kovin herkästi leimataan jokainen, joka ei niele kaikenmaailman twitter"tiedettä" yms. humpuukia nielemättä, koronafaniksi ja passinatsiksi, niin avataan nyt oma mielipide parista asiasta. Jos ei sitten aina tarttisi tehdä jokaisesta postauksestani pieleen menevää meta-analyysia:

- Koronapassi: paskaa, ihan turhaa näpertelyä, jolla ei oikeasti ole käytännön merkitystä.
- Koronarokote: toivottavasti toimii jatkossakin jotenkuten. Itse olen omista syistäni ottanut, jokainen päättäköön omalla kohdallaan miten toimii.
- Muut rajoitteet ja pakotteet rokottamattomille: täyttä hulluutta. Jos tämä olisi joku rutto tai hyppysankkeri niin mielellään en sairastuneita kaupoissa näkisi, mutta kun ei ole.
- Tämä aiheesta käytävät keskustelu: tavallaan todella hieno juttu, mutta ärsyttää todella paljon jatkuva haukkuminen (ihan sama kuka haukkuu ketä), sekä älyllinen epärehellisyys. Kaiken maailman twiitit niellään vailla hetkenkään epäilystä vaikka nykyään faktoja voi tutkia niin helposti itsekin. Eli jos julkaisee muuta kuin omia mielipiteitään niin mielestäni olisi mukavaa toisia kohtaan, että edes pintapuolisesti yrittäisi googlata löytyykö jutulle todellisuuspohjaa vai ei.

Mutta hei, ei anneta tosiasioiden haitata hyvää öyhötystä.

Aika lennokasta menoa. Esim Staboulis hölöttää samaa, syrjäytyneitä ihmisiä. Argumentit on aivan levottomalla tasolla. Millä tavalla tässä nyt ollaan syrjäydytty yhteiskunnasta vaikka kritisoikin rokotteita.
En keksi mitään muuta selitystä tälle ilmiölle jossa normaalit tai jopa älykkäät ihmiset taantuvat aivan käsittämättömiin päätelmiin, kuin että 2 vuoden pelkopropaganda on tehnyt tehtävänsä ja oma ajattelu on terminaalivaiheessa. Koronarokottamattomat ovat syrjäytyneitä, natseja, salaliittoteoreetikkoja ym. koronarokottamattomat vaarantavat rokotetut, koronarokottamattomien pitäisi itse maksaa sairaalahoitonsa, koronarokottamattomien pitäisi eristää muusta yhteiskunnasta jne jne. Eivätkö he itse tosiaan enää tajua kuinka sekopäisiä juttuja suoltavat?

En keksi mitään muuta selitystä tälle ilmiölle jossa normaalit tai jopa älykkäät ihmiset taantuvat aivan käsittämättömiin päätelmiin, kuin että 2 vuoden pelkopropaganda on tehnyt tehtävänsä ja oma ajattelu on terminaalivaiheessa. Koronarokottamattomat ovat syrjäytyneitä, natseja, salaliittoteoreetikkoja ym. koronarokottamattomat vaarantavat rokotetut, koronarokottamattomien pitäisi itse maksaa sairaalahoitonsa, koronarokottamattomien pitäisi eristää muusta yhteiskunnasta jne jne. Eivätkö he itse tosiaan enää tajua kuinka sekopäisiä juttuja suoltavat?
Tää on paras esimerkki siihen natsisaksaan mitä moni varmasti miettinyt eli miten se oli mahdollista edes tapahtua sekä miten ihmiset siellä hyväksyivät asiat sekä toimivat jopa näiden puolesta. Samaa voi sanoa vaikkapa neuvostoliitostakin ja heidän kommaritoimesta.

Ilmeisesti ihmisen sekoittamiseen tarvitaan vain pelko mikä sitten aivopestään ajan kanssa sisään ja tällä alkukantaisella (hyödyllisellä oikeissa oloissa ilman manipulaatiota) vaistolla taas saadaan ihmiset tilaan, missä näihin voidaan injenktoida vaikka mitä narratiivia asioista.

En uskoa, että tajuavat. Mä luulen että tässä juurikin alkaa kärjistymään kohta pari vuotta kestänyt pelonlietsonta koronan suhteen. Ja ennen sitä pahoitettiin muutama vuosi mieltä Trumpista, ilmastonmuutoksesta, jne.. Jotkut on tällaiselle alttiimpia kuin toiset.

Mutta nyt kun näiden seurauksien kanssa tässä painiskelee niin täytyy todeta, että en vois olla iloisempi siitä että aloin pari vuotta sitten vähentämään paino- /kuntosalitreeniä ja siirryin kehonpainotreeniin. Fasiliteetit löytyy sekä himasta että toimistolta joten laittakeehan vaan salitkin minulta kiinni, nähdään kesällä entistä kovemmassa tikissä! En aio näyttää kellekään mitään passia, henkkaria tai mitään muutakaan kuin kausikorttia, jotta pääsen treenaamaan.

En uskoa, että tajuavat. Mä luulen että tässä juurikin alkaa kärjistymään kohta pari vuotta kestänyt pelonlietsonta koronan suhteen. Ja ennen sitä pahoitettiin muutama vuosi mieltä Trumpista, ilmastonmuutoksesta, jne.. Jotkut on tällaiselle alttiimpia kuin toiset.

Mutta nyt kun näiden seurauksien kanssa tässä painiskelee niin täytyy todeta, että en vois olla iloisempi siitä että aloin pari vuotta sitten vähentämään paino- /kuntosalitreeniä ja siirryin kehonpainotreeniin. Fasiliteetit löytyy sekä himasta että toimistolta joten laittakeehan vaan salitkin minulta kiinni, nähdään kesällä entistä kovemmassa tikissä! En aio näyttää kellekään mitään passia, henkkaria tai mitään muutakaan kuin kausikorttia, jotta pääsen treenaamaan.
Ite kans panostin kotisaliin eikä siis mitään kummoisia ole kuin säädettäviä painoja ja reilusti levyjä näihin, penkki, leuanveto/renkaat, vastuskuminauhoja, voimapyörä, kahvakuulia mitä kiva viskoa takapihalla kesällä, hyppynarua. Kehonpainollakin saa tehtyä vaikka mitä ja juosta voi metsässä ilman kommaria kysymässä passia ja voipi olla hyvää treeniä muutenkin repun kanssa könytä tuolla metsässä :D mistä sitä tietää...

Haistoin kans tän nykyajan ja aloin panostamaan riippumattomuuten tässäkin. Sali löytyy myös läheltä mutta jos käy jotain niin kotona voi treenata ja treenaan nytkin aika monesti itseasiassa.

Positiivista tuossa kirjoituksessa oli kuitenkin se, että on selkeästi pakkorokotuksia vastaan ja kyseenalaistaa passin työpaikoille:

"Jokaisella suomalaisella pitää olla itsemääräämisoikeus – oikeus omaan kehoonsa ja koskemattomuuteen. Se on yksilönvapauksien lähtökohta, vapaus valita mitä kroppaansa pistää.

Ylipäänsä koronapassin laajentaminen työpaikolle sote-alaa lukuun ottamatta on hyvin kyseenalaista. Ihmisillä täytyy olla oikeus tehdä työtä ja samalla tehdä omat terveyspäätöksensä."

Vaikka tuo on siis ihan selvästi koronahuuruissa, niin multa ainakin iso rispekti siitä, että pystyy kuitenkin vastustamaan pakotusta.

Katsoin muuten eilen Alfatv:n Ukkola Liven, jossa vieraana oli tää entinen poliitikko Siimes sekä kaksi muuta toimittajaa (joista toinen Hesarista). Kaikki kolme vierasta + Ukkola siinä tuomitsivat pakkorokottamisen, ja tämä yksi toimittaja jopa ihmetteli ääneen kun nykyään ei saa tuoda esille sitä, että Suomessa ei ole ollut mitään ylikuolleisuutta tän pandemian aikana. Positiivinen kehityssuunta mun mielestä.

Voi olla jopa niin, että moni on jo herännyt psykoosista, mutta vielä ei olla siinä vaiheessa, että saisi ääneen puhua asioista, joten kaikki ulostulot täytyy "pehmittää" tuollaisella litanialla siitä, kuinka rokotekriitikot on pilanneet maailman, mutta sitten seuraavassa kappaleessa voi jo vähän kyseenalaistaa asiaa :giggle:

Mulla itseasiassa ei ole ihan oikeesta passia eikä ole muuten edes henkkareita =)

NIin siis tohon oli listattu kaikkea mitä on tapahtunu noille 40k koehenkilölle tutkimuksen ajankohtana kuukausraportissa.
Loppukaneettina oli:

5. SUMMARY AND CONCLUSION Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable benefit: risk balance for BNT162b2.

Täs on mitkä on varmistunut:
ELi ne imusolmukkeiden turpoaminen
Injektio kohdan kipu, kutina, turvotus
Tiheä sydämmen lyönti.
Kutina
ihottuma
pääkipu
väsymys
kuume
anafylaktinen shokki
---
Conclusion: VAED may present as severe or unusual clinical manifestations of COVID-19. Overall, there were 37 subjects with suspected COVID-19 and 101 subjects with confirmed COVID-19 following one or both doses of the vaccine; 75 of the 101 cases were severe, resulting in hospitalisation, disability, life-threatening consequences or death. None of the 75 cases could be definitively considered as VAED/VAERD. In this review of subjects with COVID-19 following vaccination, based on the current evidence, VAED/VAERD remains a theoretical risk for the vaccine. Surveillance will continue.

Pregnancy cases: 274 cases including:
Vakaviin keisseihin oli liitetty
Kutina
vatsakipu
Ahdistus
ripuli
unettomuus
Heikkosyöntisyys

270sta raskaudesta tehtiin 23 aborttia. EN jaksa uskoa, että korona tai rokotteen haittavaikutuksiin kuuluu abortin teko.
Myöskin 10-15% tiedetyistä raskauksista valitettavasti keskeytyy.

Mä en löydä tosta mitään hälyttävää. Tohon oli liitetty kaikki tapaukset mitä tapahtunut kuukauden ajan tutkimusten osallistujille. Toki mä oon lapsen vahtina samalla. Voi olla jokin menny ohikin.

Tämä tahallaan asioiden väärin ymmärtäminen on kyllä nykyään mahtavaa. Lihakset edesauttavat nivelten toimintaa ja suojelevat niitä tilanteissa joissa esim. horjahtaa tai kaatu. Varmasti ymmärrät tämän?

Mies
40v
190cm
83kg

Rasvaprosenttisi 20,59% (17,09kg rasvaa) Perustuu tilastoihin.

Itse käynyt kerran tarkemmassa kehonkoostumusmittauksessa ja rasvaprosentti oli 8,5% (7,06kg rasvaa).

BMI:n mukaan ollaan "identtisiä". Ymmärrät varmaan, että paino ja pituus ei kerro kaikkea ihmisestä?
Joo kyllä se aika paljon sarkasmia sisälsi se mun posti. Ja olet ihan oikeassa, että hyvä lihaskunto auttaa nivelien kanssa, mutta vaan tiettyyn pisteeseen asti. Siinäkin asiassa liika(paino) on liikaa, mutta se liian lihasmassan raja ei varmaan mene tuossa bmi 25 kohdalla. Enemmän se mun postaus halus ottaa siihen kantaa, että haluttiin kaikille lihaville kieltoja, vaikka ei kaikilla lihavilla ole eikä tule sen painon takia terveydellisiä ongelmia, niin silloin se pelkkä lihavuus on huono kriteerirajoituksille.

Noni, tänään selvii.

Rokotetaanko lapset, laajennetaanko kolmospiikin antamista? Suora lähetys THL:n infosta kello 16.30​

THL:n asiantuntijat vastaavat mediaa ja kansalaisia mietityttäviin kysymyksiin koronarokotusten tilanteesta Suomessa.

Ja taas mennään. Tungetaan sanoja ja aatteita toisille.

Jos vaikka lainaisin itseäni tosta pari postausta ylempää:

Mutta hei, ei anneta tosiasioiden haitata hyvää öyhötystä.
Vai öyhötystä. Mitä sinä oikein pedofiilimaisesti konahtelet siinä? En tietenkään ole lukenut tämän ketjun jokaista 45 000 viestiä. Fakta on se, että totalitääriseet lait ovat jo voimassa useassa Euroopan valtiossa, ja ne tulevat meillekin jos tälle pelleilylle ei laiteta loppua. Kaikki meillä implementoidut koronatoimenpiteet ovat vailla mitään perusteita, kyse ei ole terveydestä vaan kontrollista, näiden ihmisten kanssa ei voi käydä dialogia. Tästä ei selvitä ilman verenvuodatusta. Ongelma on juurikin kaltaisesi selkärangattomat, jotka myötäilevät ja antavat valtion raiskata itsensä lääketietellisesti koska "rajoitteet loppuu jos vain tehdään kaikki mitä käsketään". Asia on juuri päinvastoin, tämä loppuu vasta kun tarpeeksi suuri osa ihmisiä tekee selväksi ettei hyväksy tätä.

NIin siis tohon oli listattu kaikkea mitä on tapahtunu noille 40k koehenkilölle tutkimuksen ajankohtana kuukausraportissa.
Loppukaneettina oli:

5. SUMMARY AND CONCLUSION Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable benefit: risk balance for BNT162b2.

Tiheä sydämmen lyönti.
Kutina
ihottuma
pääkipu
väsymys
kuume
anafylaktinen shokki
---
Conclusion: VAED may present as severe or unusual clinical manifestations of COVID-19. Overall, there were 37 subjects with suspected COVID-19 and 101 subjects with confirmed COVID-19 following one or both doses of the vaccine; 75 of the 101 cases were severe, resulting in hospitalisation, disability, life-threatening consequences or death. None of the 75 cases could be definitively considered as VAED/VAERD. In this review of subjects with COVID-19 following vaccination, based on the current evidence, VAED/VAERD remains a theoretical risk for the vaccine. Surveillance will continue.

Kutina
vatsakipu
Ahdistus
ripuli
unettomuus
Heikkosyöntisyys

270sta raskaudesta tehtiin 23 aborttia. EN jaksa uskoa, että korona tai rokotteen haittavaikutuksiin kuuluu abortin teko.

Mä en löydä tosta mitään hälyttävää. Tohon oli liitetty kaikki tapaukset mitä tapahtunut kuukauden ajan tutkimusten osallistujille. Toki mä oon lapsen vahtina samalla. Voi olla jokin menny ohikin.
"spontaneous abortion" eli keskenmeno, hieman eri kuin abortti..

tämäkin data oli taas kerätty "vapaaehtoisesti" eli tuntematon määrä tapauksia ei ole mukana..

Pfizer adds a disclaimer to their data set, which states both that, “Reports are submitted voluntarily, and the magnitude of underreporting is unknown,”

ja miksi tämä raportti on siis ollut salaista ja mitä nuo loput 328 760 sivua dataa pitää sisällään?

Loppukaneettina oli:

Tiheä sydämmen lyönti.
Kutina
ihottuma
pääkipu
väsymys
kuume
anafylaktinen shokki
---

Kutina
vatsakipu
Ahdistus
ripuli
unettomuus
Heikkosyöntisyys

Kyl sulta nyt meni ohi paljon.

Tossa oli siis 40t vakavaa haittaa reportoitu. Ei 40t. osallistujaa.

Ja data oli siis kerätty helmikuun 2021 aikana ympäri maailmaa tulleista haittavaikutusilmoituksista. Joukossa oli mm. Noin 1300 kuolemaa yhdessä kuukaudessa.

Itsekin tosi nopeaa kerkesin vilkaiseen. 😅

Edit. Ton mukaan suurimmassa riskissä haitoille on 31-50 vuotiaat eli just toisin kuin koronassa itsessään. Yksi syy olla ottamatta piikkiä jos olet tuossa ikäryhmässä etkä kuulu riskiryhmään.

Back
Ylös Bottom