Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

No en puhunut sulkemisesta, mun mielestä olis koko ajan enempi pitäny valvoa tota rajatrafiikkia paremmin ja kun rokotteet on niin vaatis niitä ensisijaisesti ulkomaalaisilta jotka tulee tänne. Ei korona itestään synny eikä tulen mukana tänne leijaile. Kustannustehokkainta ja meille suomalaisille mukavinta kun sitä hommaa tehdään eniten rajalla.
Mutta tää teidän homma on helppo kun ei ole mitään realismia tai ratkaisukeskeisyyttä hommassa, ainoa selkeä tavoite on maksimaalinen älämölö.

No en puhunut sulkemisesta, mun mielestä olis koko ajan enempi pitäny valvoa tota rajatrafiikkia paremmin ja kun rokotteet on niin vaatis niitä ensisijaisesti ulkomaalaisilta jotka tulee tänne. Ei korona itestään synny eikä tulen mukana tänne leijaile. Kustannustehokkainta ja meille suomalaisille mukavinta kun sitä hommaa tehdään eniten rajalla.
Mutta tää teidän homma on helppo kun ei ole mitään realismia tai ratkaisukeskeisyyttä hommassa, ainoa selkeä tavoite on maksimaalinen älämölö.
Kohta 2 vuotta yritetty estää virusta liikkumasta. Eiköhän kannattaisi jo hyväksyä realiteetit. Älämölöä?

No ei kaupassa käyntiä voi laittaa koronapassin alaiseksi, vaikka mulle se sopisi kyllä. Mutta salireeenit voisi laittaa kyllä koronapassin alaiseksi, saattaisi alkaa rokotteiden ottaminen kiinnostamaan osaa salireenaajista... Tosin sen toisen rokotteen saaminen kestää sen 10 viikkoa.....

Ei pysty laittamaan ku sitte ei ole työntekijöitä

Ei tartte käännyttää, mutta vois vaatia vähän enemmän. Jos ei voi vaatia -> veke täältä. Sopii muuhunkin rajahommaan ihan ilman koronaakin. Ja työttömyysprosentti korkea edelleen, onko tää ihan oikea systeemi ulkoistaa Suomen suorittava työ ulkomaalaisille?

Ei tartte käännyttää, mutta vois vaatia vähän enemmän. Jos ei voi vaatia -> veke täältä. Sopii muuhunkin rajahommaan ihan ilman koronaakin. Ja työttömyysprosentti korkea edelleen, onko tää ihan oikea systeemi ulkoistaa Suomen suorittava työ ulkomaalaisille?

Sielt pitää ottaa mistä saa ja ne tekee halvemmalla. Suomessahan tää systeemi on ihan perseestä et voi maata ja ryypätä ja kaikki maksetaan. Muualla olisit sillan alla

Lukkiutukaa eläkeläiset koteihinne.

Maailman terveysjärjestö kehottaa yli 60-vuotiaita välttämään matkustamista​

Hieman yllättävää, että tulee kohdennettua suositusta niille, jotka ovat riskissä sairastua vakavaan tautiin. Tähän astihan on menty silleen, että kaikki kärsii yhtä paljon - varsinkin lapsilta ja nuorilta on varastettu elämästä jo 2 vuotta.

Lukkiutukaa eläkeläiset koteihinne.

Maailman terveysjärjestö kehottaa yli 60-vuotiaita välttämään matkustamista​

Viime aikoina on ollut aika mukava huomata kuinka edes kaikki mummot ja papat eivät enää elä hysteriassa. Tänään kaupassa näin useamman mummon ilman rättiä.
Toisena ääripäänä sitten nämä jotka lumisateessa kulkevat se rätti naamalla tuolla ulkona.

Mist se johtuu et nyt yhtkkiä ihmis henki onki niin saatanan arvokas ?? yli 80% rokotettu. Miks muutaman rokottamattoman henki kiinnostaa niin paljon. Ollaan valmiita laiittaa miljardeja rahaa kiinni siihen ja vaikka koko maa kiinni. Koronapassia ,Testastaus rumpaa yms...

Miks ei voi vaan antaa ihmisten tehä mitä ne haluu. Ois laittanu noiki rahat terveydenhuoltoon mitä menny tähän paskaan. Lapset voi jättää noista rokottamattomista suoraan pois ku niille tää tauti nyt 100% varmuudella ei ole mikään riski.

Eli paljon on rokottamattomia aikuisia. Ja niistäki voi jättää perusterveet pois. Eli paljon on merkittävästi ylipainoisia ja riskiryhmäläisiä rokottamatta ? Eli niitten takia laitetaan koronapassit joka vitun kolkkaan yms.. MITÄ VITTUA !???

Tulee aika saatan kalliiks tää touhu... Mitä vittua täällä tapahtuu oikeesti...

- Koronapassilla voi rajoituksista vapautua, Kiuru sanoo.

Kiuru sanoo, että epidemia-alueille on otettava laaja etätyösuositus käyttöön.''
Itse olen nähnyt etätyöskentelyn vapautuksena, jää paljon enemmän aikaa arjen askareisiin kun turha matkustaminen toimistolle loppui.. tästä itse toivoisinkin "uutta normaalia".. rahaakin säästyy kun harvemmin tarvitsee käydä autoa tankkailemassa (ja hallituksen päästötavoitteet varmaan jo saavutettukin mitä katsellut liikennevirran vähenemistä ruuhka-aikaan)

” Kolmas annos vahvistaa immuunijärjestelmää, joten neljännen jälkeen olet jo suojattu. Kun 80 % asukkaista on saanut viidennen annoksen, rajoituksia voidaan lieventää, koska kuudes annos pysäyttää viruksen lisääntymisen ja estää sen leviämisen. Olen rauhallinen ja uskon, että seitsemäs annos ratkaisee ongelmamme, eikä meillä ole mitään syytä pelätä kahdeksatta annosta. Kliiniset tutkimukset yhdeksännellä annoksella ovat osoittaneet, että vasta-aineet ovat vakaampia kymmenennen annoksen jälkeen. Yhdestoista annos varmistaa, että uusia mutaatioita ei synny, joten kahdennentoista annoksen ideaa ei ole syytä arvostella...”

Back
Ylös Bottom