Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

Tartunnassa piikit lähtee ympäri kehoa, suuremmissa määrin kun rokotteen. Rokotteessa luokkaa pikogramma. (oliks tää nyt miljoonasosa gramma)​

Raskaus ja koronavirus​

Raskaus lisää riskiä sairastua vakavaan koronavirusinfektioon. Riski kasvaa, jos odottavalla äidillä on muitakin vaikealle koronavirusinfektiolle altistavia tekijöitä, kuten huomattava ylipaino.
Raskaana olevalla on myös muita suurempi alttius saada verisuonitukos, jos hän sairastuu koronavirusinfektioon.
Koronaviruksen deltavariantin leviämisen myötä raskaana olevan riski saada koronainfektio on kasvanut keväästä Suomessa. THL suosittelee sen vuoksi koronarokotetta kaikille raskaana oleville.

Lisääkö koronavirusinfektio raskaushäiriöiden riskiä?​

Tutkimusten mukaan koronainfektio raskauden aikana lisää riskiä ennenaikaiseen synnytykseen ja muihin raskauskomplikaatioihin. Se suurentaa myös vastasyntyneen riskiä joutua osastohoitoon.
Äidin koronavirusinfektion ei ole todettu aiheuttavan sikiölle kehityshäiriöitä.

Voiko raskaana oleva nainen tartuttaa COVID-19-infektion syntymättömään tai vastasyntyneeseen lapseen?​

Koronavirus tarttuu pisara- ja kosketustartuntana. Uusimmissa tutkimuksissa on osoitettu, että koronavirus tarttuu myös veriteitse äidistä syntymättömään lapseen. Tartunnan saaneiden vastasyntyneiden oireet ovat olleet pääosin lieviä, ja ne ovat menneet nopeasti ohi.
Lisätietoa aiheesta:
Transplacental transmission of SARS-CoV-2 infection (Nature Communications)

Voiko raskaana oleva ottaa koronarokotteen?​

THL suosittelee koronarokotusta kaikille raskaana oleville.
Tietoa raskaana olevien koronarokotuksista on koottu Sopivatko koronarokotteet kaikille -sivulle.

Tästä on muodostunu mulle harrastus. Jollain kierolla tavalla kun saa valheista ja väärän tiedon levittämisestä jonkun kiinni, se tuo hymyn huulille ja suurta mielihyvää. :)
Harmi kun ei ole niin paljon aikaa, kuin sinulla, vois listata sinun väärää tietoa sisältävien juttujen määrän, Pelkästään 1&2 piikistä levittämäsi valheelliset postaukset täyttäisivät yhden sivun.

Onneksi minun ei tarvitse tehdä muuta, kuin odottaa, kokoajan tämän piikin ongelmat vain kertautuvat, ei niitä enää kovin pitkään kukaan pysty salailemaan.

Tätä mä vähän hain. Eikö nuita haittoja olisi aika helppo verrata. Miksihän jotku maat nähneet tuon tarpeelliseksi ja toiset ei. On tämä kummallista.

Tanska on vissiin tosi pedantti koronan kanssa, muistaakseni kaikki posit myös sekvensoidaan että mitä varianttia olleet. Toki Kiina ja Thaimaakin aika vakavia olleet, karanteenit sun muut olleet ja Kiinassa edelleenkin. Kait suurin osa katsonut että tuommoinen suoneen pisto on niin harvinainen ja (aavistuksen) monimutkaistaa prosessia. En ole nähnyt vielä ainakaan mitään vertailevaa tutkimusta noista maista vs muut. Mutta eläinkokeissahan nuo rokotteen suoneenpistot ovat tehneet ikäviä seurauksia. Tosin annostuksetkin tainneet olla isompia.

Tästä on muodostunu mulle harrastus. Jollain kierolla tavalla kun saa valheista ja väärän tiedon levittämisestä jonkun kiinni, se tuo hymyn huulille ja suurta mielihyvää. :)
No eipä yllätä aikanaan kysyin onko tää sulle joku uskonto ei kaukaa hae kun pakkomielle näyttää olevan suoltaa roskaa!

Mulle on ihan sama vaikka se rokote toimisi ihan 100 %. Mä en silti halua sitä. Mä en käytä mitään muitakaan lääkkeitä. Kaikki voi varmaan jo myöntää että se korona ei ole kauhean vaarallinen ja tarttuva tauti muuta kuin riskiryhmille (jos edes niille)
Passia ja rajoituksia pitäisi kaikkien vastustaa. Me varmaan halutaan pitää vapaa maa ja kaikkien pitää saada tehdä duunia ja pyörittää bisneksiään. Ja ennen kaikkea elää valitsemallaan tavalla. Lehdistön pitäisi olla puolueeton ja hallituksen läpinäkyvä. Ei varmaan kukaan halua salailua. Jos Sanna Marin ei julkistanut aamupalagatessa niitä kuitteja niin tuskin on hirveän rehellinen näissä koronahommissa.
Tässä on nyt harvinaisen selvää että molemmissa leireissä leviää hirveästi väärää dataa.

Heh, mun vastaava "harrastus" alkoi evoluutio-/kreationismiväännöistä, siitä antivaxxereiden ja kuulentoepäilijöiden kautta litteän maan salajuonittelijoihin ja nyt ollaan näköjään tässä. Merkillepantavinta näissä kaikissa ryhmissä on ollut se, että kaikkein vahvimmat mielipiteet löytävät aina tiensä sinne missä tietoa on kaikista vähiten.

Ei se ole kiinnisaamista, jos copy/pasteat jotain THL-kusetettuja käyriä tänne.

Jos sä oikeasti olisit älykäs sä olisit tajunnut aikaa sitten mitä tässä tapahtuu. Nyt olet vain surkea shill täällä joka pitää roolia yllä. Kaduttaa että aluksi luulin sinua vain suht neutraaliksi tyypiksi, mutta aika paljastanut mikä oikeasti olet. Se kaljalle lähtö peruttu. En lobbaa kaljalla covid lobbaajaa.

Ei se ole kiinnisaamista, jos copy/pasteat jotain THL-kusetettuja käyriä tänne.

Jos sä oikeasti olisit älykäs sä olisit tajunnut aikaa sitten mitä tässä tapahtuu. Nyt olet vain surkea shill täällä joka pitää roolia yllä. Kaduttaa että aluksi luulin sinua vain suht neutraaliksi tyypiksi, mutta aika paljastanut mikä oikeasti olet. Se kaljalle lähtö peruttu. En lobbaa kaljalla covid lobbaajaa.
Cope

Mikä oli tuossa pihvi?
Lähinnä se, että tuo 53% lukema(rättien vaikutus covid ilmaantuvuuteen) oli erittäin huonolaatuisen aineiston pohjalta repäisty. Se tähän saakka laadukkain satunnaistettu tutkimus löysi 11% luvun ei-kangasräteille. Noilla paskalaatuisilla ”tutkimuksilla” löydetään 90% teho vaikka ketunhännän kainalossa pitämiselle.

Lähinnä se, että tuo 53% lukema(rättien vaikutus covid ilmaantuvuuteen) oli erittäin huonolaatuisen aineiston pohjalta repäisty. Se tähän saakka laadukkain satunnaistettu tutkimus löysi 11% luvun ei-kangasräteille. Noilla paskalaatuisilla ”tutkimuksilla” löydetään 90% teho vaikka ketunhännän kainalossa pitämiselle.
Olen koittanut kanssa kyseenalaistaa näitä tutkimuksia, sitten vastaus on ollut että tutkimus ei ole koskaan tarkkaa jne.
Mutta silti tulos on merkittävä ja tarkoittaa että ehdottoman hyödyllisiä naamarit.

Back
Ylös Bottom