Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Puhumattakaan muusta maailmasta missä ilmeisesti jo kuollut porukkaa mellakoissa jne
Ja vedetty kirjaimellisesti Orwellit tulille... miten kukaan heistä luottaa enää mihinkään? tai miten edes voisi?
Samaa mieltä. Se on selvää, että mRNA geeniterapiatuote ei ensinnäkään ole mikään oikea rokote. Lisäksi tällä pakottamisella on tehty hirveä vahinko sille kuinka ihmiset suhtautuvat rokotteisiin yleisesti. Itsellä oli plandemian alkuvaiheessa ajatus, että voihan sen rokotteen ottaa, jos se osoittautuu hyväksi. Nyt en sitä ota kirveelläkään pelkästään jo tämän pakotuksen takia.

Perusteletko, että millä perusteella käytössä olevat koronarokotteet eivät ole turvallisia? Olen ottanut kaksi piikkiä. Koska ikävät sivarit alkaa?
Eivät siis ole turvallisia verrattuna siihen mitä turvallisuustasoa rokotteilta yleensäottaen vaaditaan ja on totuttu odottaan. Sun henkilökohtaisen tilanteeseen en voi ottaa kantaa. Toivon että et saakaan mitään haittavaikutuksia. Koronarokotteet on aiheuttaneet vuodessa enemmän haittavaikutuksia kuin kaikki maailman yleisesti käytössä olevat aikaisemmat rokotteet yhteensä tähän asti. Voi miettiä kuinka paljon maailmassa on annettu juuri esim. Jäykkäkouristus rokotteita ja kuinka pitkän aikaa ja silti vuosikymmien ja miljardien rokoteannosten jälkeen haittavaikutuksia vain murto-osa siitä mitä Korona mrna rokotteesta vuodessa.

Samaa mieltä. Se on selvää, että mRNA geeniterapiatuote ei ensinnäkään ole mikään oikea rokote. Lisäksi tällä pakottamisella on tehty hirveä vahinko sille kuinka ihmiset suhtautuvat rokotteisiin yleisesti. Itsellä oli plandemian alkuvaiheessa ajatus, että voihan sen rokotteen ottaa, jos se osoittautuu hyväksi. Nyt en sitä ota kirveelläkään pelkästään jo tämän pakotuksen takia.
Tuntuu kuin valtiot haluttaisiinkin hajottaa sisäisesti täysin.

En mä rokotepakon puolella olekkaan. Sanon vaan, että ymmärrän miksi koronapassi on tehty.

Kerta toisesa jälkeen nuita höpöhöpö puheita on vaan pyritty oikomaan. En ole koskaan sanonut(ainakaan en kovin montaa kertaa), että henkkohtasesti pitäisi rokote ottaa. Olen ottanu kantaa miksi se kannattaisi ottaa. Edelleenkään en ole passin puolella, ymmärrän miksi se on.

Ihmisiltä menee niin ilosesti monta asiaa sekasin. Sen lisäks ei eroteta rajotusten vaikutusta sen hetkiseen tautitilanteeseen. Pari kertaa kysynyt, miksi kinkki tai ryssärokotteeseen ei ole ilmennyt ties mitä väitteitä? Mistä lie mrna-väitteet onkaan alunperin peräsin..

Kuten sanottua, jos sen rokotteen ottaminen pelottaa, niin jättää ottamatta. Ei se passi suomessa kauheen laajasti ole käytössä suomessa. Muutamassa baarissa.

Onhan tuolla rokottamattomien lakko alkamassa... ajaa passin asiaa.

Se on mun mielestä ihan fiksua jättää ottamatta rokote jos se perustuu oikeisiin asioihin. Jos se perustuu väitteisiin, että valtio tappaa kansalaisiaan, aiheuttaa järkyttävän määrän sydänkohtauksia, tulppia ja sairaalat täynnä rokotehaitoista, jos se perustuu median toimintaan jne niin se on... jotakin.

Ja tuo, että tauti se ei ole lapsille tai nuoremmille vaarallinen, sekään ei ole ihan näin yksinkertasta. Ihmiset haluaa helppoja, jopa laiskoja vastauksia monimutkasiin kysymyksiiin.

ps. seuraavaks kun mainittette minut niin käyttäkää plz @mikasa90 tagia.

edit. ja mikä eiryitsesti niitten rokotteiden haitoista on se, joka huolettaa eniten?

Hyvä postaus ja kiitos selvennyksestä👍🏼.

Haittavaikutuksista korona mrna - rokotteen suhteen olen potentiaalista riskiryhmää sydämeen liittyvien haittavaikutusten suhteen ja sukurasite on muutenkin vahva niille ongelmille, joten en vain näe järkeväksi ottaa enkä edes halua ottaa selvää olenko juuri minä se joka sen haittavaiktuksen saa. Tiedän henk koht kaksi jotka ovat sydänlihastulehduksen tuosta saaneet. Ja kun nuorilla ihmisillä on muutenkin tosi paljon raportoitu todella moninaisia haittavaikutuksia niin en koe tarpeeksi turvalliseksi tuota ainetta itseeni työntää. 30-vuotiaana hyväkuntoisena miehenä en Koronan suhteen ole huolissaan. Mielelläni otan kuitenkin turvallisemman perinteisellä tyylillä tehdyn rokotteen (sellainen saattaisi olla tulossa jo vuoden päästä uutisoinnin mukaan) koronaa vastaan. Tai ehkä juuri tästä syntyneestä epäluottamuksesta johtuen testaan ensin vasta-aineeni omaan piikkiin ja jos niitä on(eli olen sairastanut taudin silloin tietämättäni tai tietoisesti) niin en ota sitäkään.

Perusteletko, että millä perusteella käytössä olevat koronarokotteet eivät ole turvallisia? Olen ottanut kaksi piikkiä. Koska ikävät sivarit alkaa?
Tähän vielä lainaus who sivulta:

In 2016, 86% of infants worldwide were vaccinated with 3 doses of diphtheria-tetanus-pertussis (DTP) containing vaccine

Ja alle laitan vuodesta 1968 ilmoitettujen haittavaikutusten määrän globaalisti. Jos vuonna 2016 oli 86% pallosta rokotettu 3 kertaa niin voi miettiä että vuodesta 1968 tuota piikkiä annettu monta monta kertaa enemmän kuin mrna korona piikkiä.

Jäykkäkouristus haittavaikutukset globaalisti vuodesta 1968(who):

15 085kpl

Korona mrna rokotteet haittavaikutukset vuodesta 2020(who)

2 457 386kpl

Aukeaako nyt mitä tarkoitan ?

Hyvä postaus ja kiitos selvennyksestä👍🏼.

Haittavaikutuksista korona mrna - rokotteen suhteen olen potentiaalista riskiryhmää sydämeen liittyvien haittavaikutusten suhteen ja sukurasite on muutenkin vahva niille ongelmille, joten en vain näe järkeväksi ottaa enkä edes halua ottaa selvää olenko juuri minä se joka sen haittavaiktuksen saa. Tiedän henk koht kaksi jotka ovat sydänlihastulehduksen tuosta saaneet. Ja kun nuorilla ihmisillä on muutenkin tosi paljon raportoitu todella moninaisia haittavaikutuksia niin en koe tarpeeksi turvalliseksi tuota ainetta itseeni työntää. 30-vuotiaana hyväkuntoisena miehenä en Koronan suhteen ole huolissaan. Mielelläni otan kuitenkin turvallisemman perinteisellä tyylillä tehdyn rokotteen (sellainen saattaisi olla tulossa jo vuoden päästä uutisoinnin mukaan) koronaa vastaan. Tai ehkä juuri tästä syntyneestä epäluottamuksesta johtuen testaan ensin vasta-aineeni omaan piikkiin ja jos niitä on(eli olen sairastanut taudin silloin tietämättäni tai tietoisesti) niin en ota sitäkään.
Riski sydänlihastulehdukseen on kyllä rokotteella.
Koronan aiheuttamat sydänlihastulehdukset on ihan aidosti ja oikeesti todennäkösemmät.

''Rokotuksen aiheuttama sydänlihastulehdus on kuitenkin harvinainen. Rokotuksen aiheuttama esiintyvyys on ollut tutkimuksissa alle yhdestä tapauksesta kolmeen tapaukseen 100 000 rokotettua kohti. Tapaukset ilmaantuvat lähinnä nuorille miehille.

Tyypillisesti sydänlihastulehdus voi ilmaantua muutaman päivän kuluessa rokotuksesta, on lähes aina lievä ja paranee muutamassa päivässä itsekseen.''

Barda et al

sydanlihastulehdus-1024x634.jpg

Ja ei. Mä en yritä sua saada ottamaan rokotetta. Tuossa on tutkimus dataa vain puolesta ja vastaan. Tutkittua dataa.

Vastusta vaan, se on sun oikeus! Ja sit jos enemmistö on kanssasi eri mieltä, tehdään eri tavalla, koska sillä tavalla demokratia toimii. Sillä tavalla meillä on oikeuksia ja demokratia.
Kannattaa huomata ettei historiassa olisi ensimmäinen kerta kun enemmistö on väärässä. Perustuslaki ja ihmisoikeussopimukset ovat olemassa juuri siksi ettei "hyvää tarkoittavat" vallanpitäjät taikka enemmistö kansasta menisi hyvin aikomuksin helvettiin.

Vaikka Fimean jokainen 4000:stä vakavasta haittavaikutusilmoituksesta ei pitäisi paikkansa, niin osa niistä varmasti on totta. On täysin perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaista pakottaa koko kansa piikille joka pahimmassa tapauksessa tappaa ja vammauttaa. Ja ei, syyksi ei kelpaa se, että rokotteesta on kokonaisuuden kannalta enemmän hyötyä kuin haittaa. Vapaissa, sivistyneissä länsimaissa ei uhrata ihmisiä suuremman hyvän eteen.

Haittavaikutuksista korona mrna - rokotteen suhteen olen potentiaalista riskiryhmää sydämeen liittyvien haittavaikutusten suhteen ja sukurasite on muutenkin vahva niille ongelmille, joten en vain näe järkeväksi ottaa enkä edes halua ottaa selvää olenko juuri minä se joka sen haittavaiktuksen saa. Tiedän henk koht kaksi jotka ovat sydänlihastulehduksen tuosta saaneet.

Itse tartunnan osalta et vastaavia riskejä näe mistä syystä?

Tähän vielä lainaus who sivulta:

In 2016, 86% of infants worldwide were vaccinated with 3 doses of diphtheria-tetanus-pertussis (DTP) containing vaccine

Ja alle laitan vuodesta 1968 ilmoitettujen haittavaikutusten määrän globaalisti. Jos vuonna 2016 oli 86% pallosta rokotettu 3 kertaa niin voi miettiä että vuodesta 1968 tuota piikkiä annettu monta monta kertaa enemmän kuin mrna korona piikkiä.

Jäykkäkouristus haittavaikutukset globaalisti vuodesta 1968(who):

15 085kpl

Korona mrna rokotteet haittavaikutukset vuodesta 2020(who)

2 457 386kpl

Aukeaako nyt mitä tarkoitan ?
Yli 90% nuista on luokkaa pääkipu, kuume, käsikipu jne.

Itse tartunnan osalta et vastaavia riskejä näe mistä syystä?
Näen kyllä. Toistaiseksi ihan mun empiirinen data kertoo kuitenkin et sitä et korona on sairastettu lievästi ja piikistä tullut pahemmat oireet. En moiti ketään joka on ottanut rokotteen ja ymmärrän miksi on otettu. Siksi juuri tämän pitäisi olla jokaisen oma asia ja valtion ja median taholta tästä on tehty kansalle ihan turhaan rivejä jakava asia kun mahdollisuus olisi ollut hoitaa toisin. En ymmärrä nykyisen rokotteen pakotusta ja passia yhtään. Varsinkin kun tiedetään ettei rokotteet estä tartuntaa. Silloinhan vain lisätään mahdollisesti tartuntoja jos unohdetaan rajoitukset nykyisten rokotteiden ottaneilta. Kuten sanoin olisin valmis ottamaan perinteisellä tekniikalla tehdyn rokotteen sitten kun se tulee. Koronan vaarallisuutta itselleni voin mahdollisesti vähentää omilla elintavoilla. Rokotteen haittavaikutukset on ihan arpapeliä enkä tiedä miten niitä voisin vähentää ? Tuskin mitenkään? Näistä syistä enemmän ymmärrystä pitäisi löytyä yhteiskunnasta niille jotka ei nykyistä rokotetta halua eikä mitään painostusta ja kiristystä.

137 alle 49vuotiasta. 14.9 mennessä.
Korjataampa vähän...

edit. hetkonen.

Näyttökuva (189).png

''Kuolleisuus: Kaikista epidemian aikana tehohoidossa olleista COVID-19-potilaista, joiden osalta on jo kirjattu tiedot sairaalahoitojakson päättymisestä, 13 % on menehtynyt teho-osastolla ja yhteensä 16 % kyseisen sairaalahoitojakson aikana. Kuolleisuudessa ei ole tapahtunut merkittäviä muutoksia epidemian aikana. COVID-19-tehohoitopotilaiden kuolleisuus on iästä riippuvainen. Kuva 5 esittää kuolleisuuden ikäryhmittäin.''

Näyttökuva (191).png

Suomessa on 14.9.2021 mennessä kirjattujen tietojen mukaan hoidettu teho-osastoilla yhteensä 984 COVID-19-positiiviseksi varmistettua henkilöä

Joku kova jätkä varmaan noilla luvuilla pystyis laskee suht tarkasti. Ite en osaa.
Katoin ihan eka et, 6% ja 4% ja 2% ja 2%, oli miehet ja naiset tehohoidossa, mutta olikin sairaalahoito ja tehohoito kuolleisuus. Siitä laitoin virheellisesti 137 luvun. 984stä 14% on tuo 137.

Viimeksi muokattu:

Kiuru hoputti IL:ssä kolmatta piikkiä ja patisti rokoteasiantuntijoita – nyt tuli KRARin puheenjohtajan vastaus​

LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA

Iltalehti uutisoi tänään hallituksen varautuvan siihen, että kolmas koronarokotus pyritään antamaan nopeutetussa aikataulussa kaikille halukkaille.

Johannes Ijäs​

Demokraatti
Lehden mukaan THL:n alaisen Kansallinen rokotusasiantuntijaryhmän (KRAR) on tarkoitus päättää mahdollisista kolmansista rokotuksista alle 60-vuotiaille perusterveille vasta joulukuun alussa.
– Suomessa rokoteasiantuntijat istuvat nyt tämän asian päällä ja toivoisin, ettei istuta enää kauaa, perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd.) hoputti lehdessä.
Kiurun mukaan kolmansien rokotusten aloittamisen yhteydessä on myös arvioitava uudestaan kakkos- ja kolmosrokotusten antoväli, joka nyt on 6 kuukautta.
– Meidän pitää arvioida sitä, voisivatko kolmannet rokotukset alkaa jo ennen kuudennen kuukauden kulumista, eli arvioinnin pitää olla 4-6 kuukauden haarukassa, Kiuru sanoi Iltalehdelle.
MAINOS

Tällä hetkellä kolmatta koronarokotusta annetaan vain yli 60-vuotiaille ja riskiryhmäläisille.
KRARin puheenjohtaja Ville Peltola sanoo Demokraatille, ettei näe kovin merkittävänä asiana kuuden kuukauden annosvälin nopeuttamista.
– Kyllä toisen annoksen suoja kuitenkin melko hyvin säilyy. En näe sitä kovin ratkaisevana asiana, onko se väli 5 vai 6 kuukautta, Peltola toteaa.
KRAR aikoo pitää kiinni alkuperäisestä kokousaikataulustaan eli kolmannen annoksen antamista ja samalla sen aikaväliä käsitellään 1.12. kokouksessa. Tuolloin on siis luvassa ryhmän kannanotto asiasta THL:lle, josta se etenee sosiaali- ja terveysministeriöön.
Peltola luonnehtii, että kolmannen rokoteannoksen annosväli on keskustelunalainen. Käytännössä sen aikaistamiseen kuudesta kuukaudesta saatettaisiin siis päätyä.
– Ei minulla tällä hetkellä vahvaa kantaa siihen ole. 6 kuukauteen on päädytty monessa maassa, mutta on keskustelunalainen asia, onko siinä jouston varaa.
Mistä sitten keskustellaan? Peltola tuo lähtökohdat pöydälle. Hän toteaa, että ensinnäkin pitkä aikaväli toisen ja kolmannen annoksen välillä tuo paremman immunologisen vasteen.
– Se on yksi puoli ja toinen puoli sitten se kuinka nopeasti toisen annoksen suoja heikkenee.
Peltola myös muistuttaa, että moneen muuhun maahan verrattuna Suomessa on käytetty ensimmäisen ja toisen annoksen välillä pidempää aikaväliä. Tämä tarkoittaa sitä, että monella on vielä hyvin koronasuojaa jäljellä ennen mahdollista kolmatta piikkiä.
Peltola ei lähde ennakoimaan, päätyykö KRAR suosittelemaan kolmannen rokotteen antamista alle 60-vuotiaille ja voisiko rokotuksen saada jo ennen kuin on kulunut puoli vuotta toisesta annoksesta.
– Vaikea nyt sen paremmin ennakoida.
Ymmärrättekö ministerin hoppua tässä asiassa?
– Toki epidemiatilanne on aika aktiivinen ja vaikeutumaan päin. Siinä mielessä kyllä. Mutta varmasti niin kuin on moneen kertaan puhuttukin, hyvin tärkeää olisi saada ensimmäisiä ja toisia annoksia annettua entistä enemmän. Se on ensisijainen asia, Peltola painottaa.
Hän pitää tärkeänä, että kunnissa on pyritty tekemään rokotusten saamista mahdollisimman helpoksi ja tätä työtä pitäisi jatkaa.
Peltola sanoo, että pitäisi käyttää jatkossakin kaikkia keinoja siihen, että rokotteen saa mahdollisimman vaivattomasti. Hän nostaa esiin hyvinä esimerkkinä rokotukset kauppakeskuksissa ja vaikkapa jäähalleissa pelien yhteydess

Yli 90% nuista on luokkaa pääkipu, kuume, käsikipu jne.
Tutkimuksia lukeneena tiedät että vain noin 10% haitoista ilmoitetaan, joten todellinen luku voi hyvinkin olla 25 miljoonaa haittaa, joista sinun esittämällä 10% on vakavia haittoja saadaan niitäkin 2,5 miljoonaa.

Mun mielestä riittävät lukemat on 31874 TODENNETTUA tartuntaa ja 11 kuollutta 30-39v ja aivan varmasti nuo 11 on ollu 100% riskiryhmäläisiä. Siitä voi laskea % jos osuu tohon kastiin ei riskiryhmäläisenä. En tiedä kenenkään joutuneen edes sairaalaan koronan takia. Tällä perusteella rokotetta en ota ellei ajeta niin ahtaalle. Paxlovid kuurin olisin valmis syömään jos sellasen sais ku tartunta todetaan mut ku ei saa

Tutkimuksia lukeneena tiedät että vain noin 10% haitoista ilmoitetaan, joten todellinen luku voi hyvinkin olla 25 miljoonaa haittaa, joista sinun esittämällä 10% on vakavia haittoja saadaan niitäkin 2,5 miljoonaa.
Mä näkisin että esim. veritulpat, sydänlihastulehdukset on nimenomaan minun silmissä ihan aidosti vakavia. Astra zenecan rokotteenkäyttö lopetettiin suomessa 3n tapauksen jälkeen muistaakseni. En muista missä maassa, mutta huomattiin nuorilla miljoonien annosten joukosta 9 sydänlihastulehdusta ja ruvettiin samantien tekemään päätöksiä asian suhteen.

Voi olla aivan varma, että 2,5miljoonan oikeesti vakavan aiheuttaman oireen signaaliin kiinnitettäis huomiota taatusti.

Back
Ylös Bottom