Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Niin onko?:)
Jep. Kirjoitin tästä jo aikaisemmin, mutta en ymmärrä mistä tulee se varmuus, että fimeaa ei ole varmasti trollattu. Kun mä voin tästä vaan laittaa sinne viestin, että mun kakrulla tuli piikistä niinku sydänhäikkää. Minusta on ns "päivän selvää" (sic) että Fimeaan floodataan perseilyilmoituksia.

Jep. Kirjoitin tästä jo aikaisemmin, mutta en ymmärrä mistä tulee se varmuus, että fimeaa ei ole varmasti trollattu. Kun mä voin tästä vaan laittaa sinne viestin, että mun kakrulla tuli piikistä niinku sydänhäikkää. Minusta on ns "päivän selvää" (sic) että Fimeaan floodataan perseilyilmoituksia.
Eikös tämä ms taudista ruokavaliolla muka -parantunu -kusettanu -tyyppi tommosta organisoinu facebookissa?

Jo useamman tutkimuksen mukaan rokotetut saavat tartunnan ja levittävät sitä ihan samalla tavalla kuin rokottamattomat, niin viruksen kiertoa ei todellakaan saada vähennettyä lapsia (eikä ketään muutakaan) rokottamalla. Ja edelleenkin koronaan kuolleiden mediaani-ikä on useamman vuoden yli suomalaisen keski-iän. Eli kaikki väittämäsi ovat valheellisia.
Linkitä mulle YKSI tutkimus, joka tämän osoittaa. Mitään hörhösivuja en lue. En todellakaan tajua, mitä kuolleiden mediaani-ikä liittyy asiaa, koska en kuolemista kirjoittanut mitään.

Laitatko tilaston, kuinka monta lasta suomessa on mahdollisesti saanut sydänongelmia itse viruksesta. Eli onko niitä yli 37? ja vakavia 21, onko? Myös meteoriitin tai asteroidin tippuminen päähän on mahdollista, mutta "hiukan" epävarmaa., ainakin verrattuna rokotteen ihan oikeasti aiheuttamiin ongelmiin. On oikeasti ihan käsittämätöntä, että tämmöisitä asioista edes täytyy "keskustella".
Laitatko linkin kuinka monta oikeasti vakavaa sydänongelmaa rokotteesta on tullut. Ilmoittajan subjektiivinen tuntemus ei riitä. Lisäksi jos niitä on vaikka 10, niin meinaatko että kyseessä on suurempi lukema kuin mitä itse koronasta on tullut vakavia haittoja tai tulee? Jos ajattelee kuinka monta on jo rokotettu, niin 10 on todella pieni prosentti.

Linkitä mulle YKSI tutkimus, joka tämän osoittaa. Mitään hörhösivuja en lue. En todellakaan tajua, mitä kuolleiden mediaani-ikä liittyy asiaa, koska en kuolemista kirjoittanut mitään.

Eikös tämä ms taudista ruokavaliolla muka -parantunu -kusettanu -tyyppi tommosta organisoinu facebookissa?
Kyllä vain. Ja suoraan sanoen jos puhutaan passeista ja asiakirjoista, niin minusta valtakunnan suurimpia epäkohtia on se, että voin tästä vain marssia kauppaan, ostaa 1500 kuutioisen kyykkypyörän, ja lähteä sillä POLIISIN LUVALLA tuonne ee neloselle tappamaan itseni. Koska metriäkään en ole millään prätkällä eläissäni ajanut. Minusta tämä on oikeastaan vähän kuin että valtio yllyttäisi minua itsemurhaan!

Vähän isompi tutkimus näyttää tällästä:
Two huge new studies have taken advantage of the successful UK vaccine rollout. An Oxford-ONS analysis of more than 370,000 survey participants found infections were reduced by 65% after a single dose. For protection against the virus, one dose was similar to having had a prior infection. There was no major difference between the two available vaccines.

No pitkään en tota kerinnyt lukea ennen maksumuurin iskemistä päälle, mutta mitä nopeasti näin, niin kyseessä oli nimenomaan perheenjäsenten kesken tapahtuva tartunta eli sellaisten ihmisten ketkä asuvat jatkuvasti yhdessä. Lisäksi tutkitun joukon koko oli maltillinen. Ja mainittiin, että alpha-variantilla tarttuvuus rokotettujen osalta oli rokottamattomia alhaisempi.

Näiden seikkojen myötä on oletettavaa, että lyhyessä kohtaamisessa rokotus vähentää viruskuormaa ja näin tartunnan todennäköisyyttä myös deltavariantin kohdalla

Hurri tutkimus:

In the study, the researchers found that there was a dose-response association between the number of immune individuals in each family and the risk of infection and hospitalization in non-immune family members. Specifically, non-immune family members had a 45 to 97 per cent lower risk of infection and hospitalization, as the number of immune family members increased.

The study is a nationwide, registry-based study of more than 1.8 million individuals from more than 800,000 families.
"It seems as if vaccination helps not only to reduce the individual's risk of becoming infected, but also to reduce transmission, which in turn minimizes not only the risk that more people become critically il, but also that new problematic variants emerge and start to take over. Consequently, ensuring that many people are vaccinated has implications on a local, national, and global scale," says Marcel Ballin, doctoral student in geriatric medicine at Umeå University and co-author of the study.

Se on sitten eri asia, miten kauan...

Olen sen tänne jo aikaisemmin laitannut, eli en sinun takiasi jaksa nähdä vaivaa, mutta löydät ko. tutkimuksen CDC:n sivuilta. Ei ole hörhösivusto.

Laitatko linkin kuinka monta oikeasti vakavaa sydänongelmaa rokotteesta on tullut. Ilmoittajan subjektiivinen tuntemus ei riitä. Lisäksi jos niitä on vaikka 10, niin meinaatko että kyseessä on suurempi lukema kuin mitä itse koronasta on tullut vakavia haittoja tai tulee? Jos ajattelee kuinka monta on jo rokotettu, niin 10 on todella pieni prosentti.
Edellä mainitsemani luvut ovat fimean haittailmoituksista, eihän ne sinulle tietenkään kelpaa, koska iltalehti ei niitä ole julkaissut.

Ymmärrän jo hyvin että et ymmärrä todellisuutta, vaan olet syvällä poterossasi, mutta yritä silti ymmärtää seuraava: Jos ja kun on nuha, joka ei MILLÄÄN tavalla ole vaarallinen tietylle ryhmälle, mutta silti heidät rokotetaan rokotteella, joka aiheuttaa hyvin harvalle ongelmia, mutta silti se aiheuttaa ongelmia osalle tästä ryhmästä. niin ei ole mitään merkitystä sillä, kuinka monta EI saa ongelmia ko. rokotuksesta, vaan siitä kuinka moni SAA ongelmia rokotuksesta, koska ilman rokotusta käytännössä kukaan heistä ei saisi ogelmia itse nuhasta, ymmärrätkö?

Those who were inoculated cleared the virus more quickly and had milder cases, while unvaccinated household members were more likely to suffer from severe disease and hospitalization.

Eli joo, yhtä todennäköisesti tartuttivat sen omassa kotitaloudessaan. Mutta se tartuttavuusaika on rokotetuilla lyhyempi joten väite, että ”rokotetut saavat tartunnan ja levittävät sitä ihan samalla tavalla kuin rokottamattomat” ei ainakaan tuosta tutkimuksesta saa vahvistusta, pikemminkin päin vastoin.

Kertauksen vuoksi: pelkkää hävittävää.
En ole edes niin tarkasti seurannut, mutta koska täällä on niin paljo rummutusta, niin luulin, että lapsia jo rokotetaan. Vaan ei. Voitaisiinko siis keskustella miksi keski-ikäiset roinaajat eivät ota rokotetta, kun se juuri nyt vähän olennaisempi asia.

Boosteri riski lukuja 25,9 miljoonaa mrna ja janssen 334k:

54 tapausta.
Mediaaniikä 51v
3pv mediaanina alkaa oireet.

54 tapausta 26,2miljoonan annoksesta,

Eroaako tuo kauheesti ilman rokotteiden ilmaantumista.. nuita on ollut ennen 2020-2021 vuottaki.. Aika vähän näyttäs olevan.

Tutkimus sitä ja tätä.. MISSÄ VITUSSA SE KORONA LUUHAA ET SAIS PASSIN VIHREEKS?? Väisteleekö se mua ku se on vaan lenssu eikä kummosempi niin turha edes iskeä. Pelkästään lehdissä. Muuten loistaa poissaolollaan. Kerkeen kuolla varmaa vanhuutee ennen ku saan tartunnan

Viimeksi muokattu:
En ole edes niin tarkasti seurannut, mutta koska täällä on niin paljo rummutusta, niin luulin, että lapsia jo rokotetaan. Vaan ei. Voitaisiinko siis keskustella miksi keski-ikäiset roinaajat eivät ota rokotetta, kun se juuri nyt vähän olennaisempi asia.
Jaa, pitääks keskustelu rajata keski-ikäisiin roinaajiin covid-18 ketjussa?

Tutkimus sitä ja tätä.. MISSÄ VITUSSA SE KORONA LUUHAA ET SAIS PASSIN VIHREEKS?? Väisteleekö se mua ku se on vaan lenssu eikä kummosempi niin turha edes iskeä. Pelkästään lehdissä. Kerkeen kuolla varmaa vanhuutee ennen ku saan tartunnan
No koska oot viimeks käynyt testissä? Sehän voi olla sulla jo. Pitää muistaa, että oireetonkin voi olla sairas. (Hirveen vaikee keksiä tähän mitään loppukaneettia ettei tultais heittään mitään sekopääläppää. Vaikka oonkin kai jossain basessa, niin tää oli ihan vaan tämmönen humoristinen kevennys)

No, höh tottakai pitää, koska ongelman ydin piilee juurikin heissä, meissä, minussa. Tässä ei missään tapauksessa ole kyse pulusta ja shakkilaudasta..
Mä olen ajatellut omilla aivoillani, ja olen melko varma, että tämän ketjun kirjoittajien ikävuosien mediaani on ihan vitun korkea 😂. Että vaikka tässä kinastellaan politiikkaa, niin se lienee yhdistää, että teinivuodet on melko kaukana.

Back
Ylös Bottom