Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

@vokot huomasitko, että sieltähän lähti Opethilta rumpali kiertoon. Joku suomalainen kaiffari näköjään ensi hätään paikkaamaan kiertueelle.

ky, satuin mennä instaramiin 7min sen jälkn. kun uutisointi oli poustattu

rumpalistin paikka näyttää olevan tuulinen ko. ORG Esterissä

Voihan nyt hitto mikä aamu. Siinä kun hyvästelin mun rakkaat (ja sanoin mä naisellekin jotain tärkeää, enkä vaan tisseille) niin pakkasin kamppeet kiiruusti ja suuntasin gymille. Ennen lähtöä nainen sitten laittoi löysän, aivan liian lyhyen kimonotyyppisen aamutakin kun aloitteli työt etäpisteeltä. Kauheasti hän siinä yritti muka punastella ja kainostella, mutta olen aivan varma että teki sen tahallaan. Kaikki se yläkerran runsaus plus alakerran esilläolo sai sellaiset tilat päälle, että tässä mä gymin respassa istun juoden kahvia kun aspan tyttökin nauroi. Ei nimittäin edes pyörälenkki hillinnyt tätä harmaat kollarit -efektiä.

Tiedämme, että Jumala tahtoo antaa anteeksi kaikkien ihmisten synnit, koska Hän rakastaa jokaista ihmistä.

”Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.” Joh. 3:3. Uudestisyntyminen on yhtä kuin uskoon tuleminen.

Siksi kehotamme sinua ottamaan vastaan Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Näin tulet uskoon.

MITEN SE TAPAHTUU? –
Voit aloittaa siitä, että käännät mielesi ajatukset ylösnousseen Jeesuksen puoleen ja puhut ääneen Hänelle. Pyydä Häntä kääntämään katseensa sinun puoleesi. Valitse ajatuksissasi oikea asenne ja rehellinen nöyrtyminen sekä kaikin tavoin vilpitön mieli. Kerro Hänelle omin sanoin koko elämäsi tilanne ja pyydä, että Jeesus antaa syntisi anteeksi.

Hän tahtoo sen tehdä. ”Kuka on Jumala, sellainen kuin sinä, joka annat anteeksi pahat teot perintösi jäännökselle ja jätät rankaisematta heidän rikoksensa? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hän haluaa olla armollinen.” Miika 7:18.
Jos mahdollista, polvistu Hänen eteensä. Kerro Hänelle seuraavat ajatukset, keskustellen Hänen kanssaan ääneen:

– Jeesus, taivaan Kuningas, auta minua näkemään todellisuus itsestäni ja sinusta, ja armahda minut! Tunnustan olevani syntinen. Ja pyydän: anna anteeksi. Puhdista ajatukseni sanani ja tekoni. Opeta minua aidosti katumaan sekä tunnustamaan ja hylkäämään syntini. Tule elämäni Herraksi. Auta minut irti kaikesta mikä ei ole hyvää ja oikeaa. Anna Pyhä Henkesi asumaan sydämeeni ja johdattamaan minua, että saan kokea elämänyhteyttä Sinun kanssasi.
En tahdo enää jatkaa syntielämääni. Uskon, että sinä, Jeesus, kärsit minulle kuuluvan tuomion ristillä, niin kuin Raamattu sanoo pelastustyöstäsi: ”Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi.” Jesaja 53:5. Uskon, että Sinä kärsit ja kuolit sijaisuhrina minulle kuuluvalla paikalla minulle kuuluvan tuomion. Uskon, että nousit kuolemasi jälkeen ylös kuolleista.
Pyydän Jeesus: uudestisynnytä minut Pyhän Henkesi kautta! Johdata jokainen elämäni hetki tästä eteen päin. Ja auta, että pääsen tämän elämäni jälkeen taivaaseen, sinun tykösi. Jeesus, Herrani! Annan elämäni sinulle kokonaan ja ehdoitta. Tunnustan tästä lähtien sinut syntieni sovittajaksi ja elämäni Herraksi.
Kiitos Jeesus, että kuulit rukoukseni. Aamen. Elämäni kuuluu nyt vain sinulle!

Rukoile edellinen ääneen ja tosi tarkoituksella. Teethän näin?

Muista kaste Jeesuksen nimeen

“Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan” Apt.teot 2:38
azXXGOB_460s.jpg

Asensin roborockin. Voi veljet että oli kätevä. En olis uskonu ennenku nään. Ja nyt näin. Vetelee paksuista karvamatoista kuin vet vaan. Ja seikkailee sohvan/tv-tason alla ongelmitta. Tunnissa veti khh/keittiö/olohuone/wc/eteinen. Pitää vielä käyttää masterbedroom. Siinä vaan koiraportti edessä niin tarvii ottaa veke. Lasten makkareihin en ajatellu pistää, aina sekasin ja sälää lattioilla. Koiraportit niidenkin huoneiden ovilla. Moppaustoimintoa en kokeillu, se laitetaan kokeiluun pikapuoliin.

Miinuksia en keksi muuta, kuin kinkeillä on mun leiska. En keksiny mitä sillä tekevät, mutta seuraapa davosin elitti mua muutenkin. Saavat kisailla kiinalaisten kanssa mitä datalla tekevät. Äänkäs on, mutta onhan tuo imuri. Suihin ei ota.

Nyt on tuo 500e imuri. Paljon näppärämpi/halvempi mitä kirby.
Onko tyhjennystelakka myös?
Frendillä joku vastaava ja niillä on paria kania + jotain muita karvaotuksia niin kuulemma useita kertoja päivässä saa olla tyhjentämässä.
Houkuttais ite tommonen automaattisella tyhjennyksellä oleva kun meilläkin noita katteja on ihan kiitettävä määrä ja karvaa sen mukaisesti.

Mulla on pari vuotta pyörinyt nurkissa Neaton robotti-imuri Håkan. Aivan super. Parasta palata koiralenkin jälkeen imuroituun kotiin, ja etenkin mattoon jäänyt imurointiraidoitus hivelee mieltä.

Kaveri oli aikoinaan(-90 lukua) hetken imurikauppiaana skadissa ja oli ollut aikamoista touhua pistää jalka oven väliin ja myydä väkisin imuri jollekin mummolle. Muistaakseni siinä tienasi ihan ok kun muutaman imurin viikossa kun sai myytyä niin pystyi vetämään lonkkaa lopun aikaa. Oli sitten mennyt taas kierrokselle ja oven avasi Kari Väänänen ja tokas et ei vittu, onks teitä oikeesti olemassa.

Mitäs mieltä kuntit tuosta Huawei GT2 Pro mallista, irtois parilla saturaisella. Komee on ja hyvät ominaisuudet, mut olisko jotain hyvää kilpailevaa rinnalle?

Asensin roborockin. Voi veljet että oli kätevä. En olis uskonu ennenku nään. Ja nyt näin. Vetelee paksuista karvamatoista kuin vet vaan. Ja seikkailee sohvan/tv-tason alla ongelmitta. Tunnissa veti khh/keittiö/olohuone/wc/eteinen. Pitää vielä käyttää masterbedroom. Siinä vaan koiraportti edessä niin tarvii ottaa veke. Lasten makkareihin en ajatellu pistää, aina sekasin ja sälää lattioilla. Koiraportit niidenkin huoneiden ovilla. Moppaustoimintoa en kokeillu, se laitetaan kokeiluun pikapuoliin.

Miettinyt kanssa oisko hyvä! Aikanaan koittanut hankkiakin kotiin roboimurin vaan hallitus eväsi täysin turhana. Jäänyt nyt hankkimatta kun tarve vähentynyt, koska ei ole koiraa/ria tällä hetkellä.

Mutta nythän tuo ois hyvä perustella itselle tulevalla vapaa-ajan vähentymisellä ja ostaa viimeinkin. Taitaa olla uskollinen ja seuraa aikanaan uuteen osoitteeseenkin mukisematta 😅

Tänään vedin 30min 800m uintia, jäi vielä varaa kiristää, ehkä sellainen 30min ja 1000m voisi olla realistinen tavoite mutta siinä kyllä pitää vetää jo ihan tosissaan.
Mietin että minkähän verran nopeuttaisi jos antaisi päädystä potkulla vauhtia? Minähän teen niin että uin jopa sen päädyn niin 25m altaassa taitaa olla todellinen matka 30m/kierros enkä anna koskaan päädystä potkulla vauhtia kun pidän sitä juksauksena.

Tänään vedin 30min 800m uintia, jäi vielä varaa kiristää, ehkä sellainen 30min ja 1000m voisi olla realistinen tavoite mutta siinä kyllä pitää vetää jo ihan tosissaan.
Mietin että minkähän verran nopeuttaisi jos antaisi päädystä potkulla vauhtia? Minähän teen niin että uin jopa sen päädyn niin 25m altaassa taitaa olla todellinen matka 30m/kierros enkä anna koskaan päädystä potkulla vauhtia kun pidän sitä juksauksena.
Sulla varmaan köli jarruttaa menoa jonkun verran.

Onko tyhjennystelakka myös?
Frendillä joku vastaava ja niillä on paria kania + jotain muita karvaotuksia niin kuulemma useita kertoja päivässä saa olla tyhjentämässä.
Houkuttais ite tommonen automaattisella tyhjennyksellä oleva kun meilläkin noita katteja on ihan kiitettävä määrä ja karvaa sen mukaisesti.
Tämä, pitäs olla keskuspölynimuriin liitetty tyhjennystelakka.

Back
Ylös Bottom