Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hienoja hetkiä kun puoli joukkuetta sairastuvalla niin pistetään nuoria junnuja kentälle. Ja nämä värkkää maalin.

Tiedämme, että Jumala tahtoo antaa anteeksi kaikkien ihmisten synnit, koska Hän rakastaa jokaista ihmistä.

”Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.” Joh. 3:3. Uudestisyntyminen on yhtä kuin uskoon tuleminen.

Siksi kehotamme sinua ottamaan vastaan Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Näin tulet uskoon.

MITEN SE TAPAHTUU? –
Voit aloittaa siitä, että käännät mielesi ajatukset ylösnousseen Jeesuksen puoleen ja puhut ääneen Hänelle. Pyydä Häntä kääntämään katseensa sinun puoleesi. Valitse ajatuksissasi oikea asenne ja rehellinen nöyrtyminen sekä kaikin tavoin vilpitön mieli. Kerro Hänelle omin sanoin koko elämäsi tilanne ja pyydä, että Jeesus antaa syntisi anteeksi.

Hän tahtoo sen tehdä. ”Kuka on Jumala, sellainen kuin sinä, joka annat anteeksi pahat teot perintösi jäännökselle ja jätät rankaisematta heidän rikoksensa? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hän haluaa olla armollinen.” Miika 7:18.
Jos mahdollista, polvistu Hänen eteensä. Kerro Hänelle seuraavat ajatukset, keskustellen Hänen kanssaan ääneen:

– Jeesus, taivaan Kuningas, auta minua näkemään todellisuus itsestäni ja sinusta, ja armahda minut! Tunnustan olevani syntinen. Ja pyydän: anna anteeksi. Puhdista ajatukseni sanani ja tekoni. Opeta minua aidosti katumaan sekä tunnustamaan ja hylkäämään syntini. Tule elämäni Herraksi. Auta minut irti kaikesta mikä ei ole hyvää ja oikeaa. Anna Pyhä Henkesi asumaan sydämeeni ja johdattamaan minua, että saan kokea elämänyhteyttä Sinun kanssasi.
En tahdo enää jatkaa syntielämääni. Uskon, että sinä, Jeesus, kärsit minulle kuuluvan tuomion ristillä, niin kuin Raamattu sanoo pelastustyöstäsi: ”Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi.” Jesaja 53:5. Uskon, että Sinä kärsit ja kuolit sijaisuhrina minulle kuuluvalla paikalla minulle kuuluvan tuomion. Uskon, että nousit kuolemasi jälkeen ylös kuolleista.
Pyydän Jeesus: uudestisynnytä minut Pyhän Henkesi kautta! Johdata jokainen elämäni hetki tästä eteen päin. Ja auta, että pääsen tämän elämäni jälkeen taivaaseen, sinun tykösi. Jeesus, Herrani! Annan elämäni sinulle kokonaan ja ehdoitta. Tunnustan tästä lähtien sinut syntieni sovittajaksi ja elämäni Herraksi.
Kiitos Jeesus, että kuulit rukoukseni. Aamen. Elämäni kuuluu nyt vain sinulle!

Rukoile edellinen ääneen ja tosi tarkoituksella. Teethän näin?

Muista kaste Jeesuksen nimeen

“Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan” Apt.teot 2:38

Joku pilleri puuttuu nyt?

No mutta väkevää todistusta näin aamutuimaan. Nuo uudestisyntymiset ja uskoontulemiset on vaan niin vierasta kamaa tämmöiselle idän kirkon sylverölle.

Minäkin tulin. Mutten uskoon.

Uinti 19min/1000km. Paha on pulskan parantaa. Kokeilin kuperkeikkakäännöksillä, mutta en digannu. Vettä nenässä ja laseissa. Ihmeen hyvin taipui silti. Toki magassa reenattu kierähtävä kaatuminen eteen (ja taakse).

Asensin roborockin. Voi veljet että oli kätevä. En olis uskonu ennenku nään. Ja nyt näin. Vetelee paksuista karvamatoista kuin vet vaan. Ja seikkailee sohvan/tv-tason alla ongelmitta. Tunnissa veti khh/keittiö/olohuone/wc/eteinen. Pitää vielä käyttää masterbedroom. Siinä vaan koiraportti edessä niin tarvii ottaa veke. Lasten makkareihin en ajatellu pistää, aina sekasin ja sälää lattioilla. Koiraportit niidenkin huoneiden ovilla. Moppaustoimintoa en kokeillu, se laitetaan kokeiluun pikapuoliin.

Miinuksia en keksi muuta, kuin kinkeillä on mun leiska. En keksiny mitä sillä tekevät, mutta seuraapa davosin elitti mua muutenkin. Saavat kisailla kiinalaisten kanssa mitä datalla tekevät. Äänkäs on, mutta onhan tuo imuri. Suihin ei ota.

Tuosta tulikin mieleen kirby imuri? Muistaako kundit. Onko jollain käyny kirby-esittelijä? Joku vaimon sukulainen meni huijaukseen ja osti, sieltä soitteli että tulee esittelemään ja otettin! Voi veljet mikä imuri. Käsittämättömän ruma, vaatii kokonaisen huoneen että osat mahtuu. Ja jumalauta 4000e! Kundi esitteli imuroimalla mattoa, kamalaa kakkaa tuli valkoiseen filtteriin. Näytettiin sormella että koita tosta kohtaa ja niin koko matto tuli imuroitua. Imuroi sohvien alta, nurkat, listat. Toisti 100x että hän tuli myymään imuria, ei imuroimaan. Imuroi sängyn. Aivan kamalaa kakkaa tuli valkoiseen filtteriin, mitenkä olemme moisessa voineet nukkua. Imuroitiin koko sänky. Oikeestaan koko talo. Sillä ei sikaa säkissä voi ostaa. Lopuks kundi soitti kaavan mukaan esimiehelleen ja loppuhinnaks saatiin 2000e joka on jo omakustanne. Sanoin että ei millään, eikä mitään kautta katsottuna ole varaa ostaa kahden tonnin imuria. Luokkaa <100e voin imurin ostaa. Närkästyi jonniin verran kundi ja lähti veks. Pelkäsin jonkun aikaa jotain identiteettirikosta tai perus talokeikkaa, mutta ei sieltä mitään tullu.

Nyt on tuo 500e imuri. Paljon näppärämpi/halvempi mitä kirby.

Mulla on 200 euron xiaomi, kutsun sitä kiinalaiseksi ja laitan kiinalaisen hommiin. Sanotaanko, että hyvin se pelittää ja tekee hommansa. Tutulla on roborock s6 se löytää paremmin lataustelakalle kun tuo meikäläisen xiaomi, joka jää aina pyörimään lataustelakan eteen tai jos se on kauempana telakasta niin se surraa pitkin kämppää ja lopulta vien sen itse.

Muuten ihan kelpo peli, on se elämä kohtuu helppoa tänäpäivänä.

Tuosta tulikin mieleen kirby imuri? Muistaako kundit. Onko jollain käyny kirby-esittelijä? Joku vaimon sukulainen meni huijaukseen ja osti, sieltä soitteli että tulee esittelemään ja otettin! Voi veljet mikä imuri. Käsittämättömän ruma, vaatii kokonaisen huoneen että osat mahtuu. Ja jumalauta 4000e! Kundi esitteli imuroimalla mattoa, kamalaa kakkaa tuli valkoiseen filtteriin. Näytettiin sormella että koita tosta kohtaa ja niin koko matto tuli imuroitua. Imuroi sohvien alta, nurkat, listat. Toisti 100x että hän tuli myymään imuria, ei imuroimaan. Imuroi sängyn. Aivan kamalaa kakkaa tuli valkoiseen filtteriin, mitenkä olemme moisessa voineet nukkua. Imuroitiin koko sänky. Oikeestaan koko talo. Sillä ei sikaa säkissä voi ostaa. Lopuks kundi soitti kaavan mukaan esimiehelleen ja loppuhinnaks saatiin 2000e joka on jo omakustanne. Sanoin että ei millään, eikä mitään kautta katsottuna ole varaa ostaa kahden tonnin imuria. Luokkaa <100e voin imurin ostaa. Närkästyi jonniin verran kundi ja lähti veks. Pelkäsin jonkun aikaa jotain identiteettirikosta tai perus talokeikkaa, mutta ei sieltä mitään tullu.
Meillä on jonkun imurikauppiaan imuri :D Emännän pappavainaa oli mennyt ostamaan. Hyvin tuo kyllä imee ja tuossa on lisänä joku pyörivä suulake, jolla ottaa kissankarvat (ja varmaan omatkin) kangassohvasta. Kaiken maailman nappeja on joka toiminnolle. Toista kiloa oli ollu hinta.

Jäis iteltä ostamatta, mutta kyllä tuo meikäläisen aikaisemmat satasen Mielet tai mitkä lie voittaa.

Mulla on 200 euron xiaomi, kutsun sitä kiinalaiseksi ja laitan kiinalaisen hommiin. Sanotaanko, että hyvin se pelittää ja tekee hommansa. Tutulla on roborock s6 se löytää paremmin lataustelakalle kun tuo meikäläisen xiaomi, joka jää aina pyörimään lataustelakan eteen tai jos se on kauempana telakasta niin se surraa pitkin kämppää ja lopulta vien sen itse.

Muuten ihan kelpo peli, on se elämä kohtuu helppoa tänäpäivänä.

S7 tämä. Hyvin löytäny telakalle. Tosin vasta 3krt testaillu. Telakka löysi paikan ruokailutilan nurkasta, jonne kenelläkään ei pitäis olla asiaa. Ettei lapset hypi päälle tai eläimet riehu.

Eläinten reaktio oli kyllä huvittava. Ei mennyt ihan ymmärrykseen. Kissa seuras häntä paksuna.

Back
Ylös Bottom