Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Niin... mistä he olivat siellä aluperin tai miksi menivät? Onko taas kyseessä perus sairaalassa syystä X, mutta todetaan siellä koronapotilaiksi ja ovat nyt "koronan takia" sairaalassa?

Esim. astma? Mene astman takia sairaalaan tai lääkärille. Lääkäri laittaa toki koronatestiin heti. Olet nyt korona. Jää tänne sairaalaan kun sul on korona.
Itsellä kesällä kanssa koitettiin laittaa testiin kun menin allergiasta lekurille hakemaan rohtoja. Veikkaan että astman takia ottavat samantien sinne sisään varsinkin tässä koronapelossa.

Ei sitä kannata kertoa ku taas korttitalo romahtas

Piti oikein googlailla, kun tämä kansallissosialismi itsestäkin tuntunut aina jotenkin sekavalta aatteelta, eikä ihme:

Wikipedia
"Kansallissosialismi on tyypillisesti luokiteltu äärioikeistolaiseksi politiikaksi. Aate käsittää kuitenkin sekä vasemmistolaisiksi että oikeistolaisiksi miellettyjä elementtejä."

Korostan, etten ole ketään täällä kommentoivaa natsiksi väittämässä.
Alunperin natsismi oli ihan puhtaasti vasemmistolainen aate, mutta myöhemmin (sodan lähestyessä) siihen otettiin mukaan oikeistoalisiksi miellettyjä juttuja esim. yhtiöiden kansallistamisesta luovuttiin, syynä oli lähestyvä sota, ei aatteen muuttuminen oikeistolaiseksi, eli yksityiset firmat toimivat tehokkaammin, kuin kansalliset, joka on erittäin tärkeää sodan aikana.

Eli aate oli vasemmistolainen, mutta he käyttivät hyödykseen myös oikeistolaisiksi miellettyjä elementtejä, jos ne palvelivat heidän tarpeitaan paremmin.

Aika hyvin on ääniä kerännyt.

1636892544648.webp

Tätä viestiä saa sitten vapaasti lainata jos joskus todistetaan että olen väärässä:

En usko hetkeäkään että koronapassi tulisi jotenkin laajasti käyttöön työpaikoilla. Toki on työpaikkoja joilla jo nyt voidaan vaatia rokotusten ottamista ja niin edelleen, vaikka nyt keskososasto tai muu paikka terveydenhuollossa jossa hoidetaan erityisen hauraassa asemassa olevaa kansanosaa, mutta en usko näkeväni sitä päivää kun työnantajaa kiinnostaa olenko vaikkapa minä rokottautunut vai en.

Niin ja mielestäni on täysin perusteltua edellyttää siellä keskolassa ynnä vastaavissa paikoissa rokotteita, kun tehdään töitä tyyppien kanssa joilta jo perusinfluenssa voi viedä hengen.

Jahs nyt aletaan jo kirjoittelemaan että vastustuskyky on muutakin kuin vasta-aineet. Muakin eräs frendi kutsui folioksi, kun sanoin yli vuosi sitten että viruksen kohtaaminen on eri asia kuin sairastuminen. Uuteen virukseen ei kuulemma voinut olla kellään vastustuskykyä ennen rokotteita.

Tätä viestiä saa sitten vapaasti lainata jos joskus todistetaan että olen väärässä:

En usko hetkeäkään että koronapassi tulisi jotenkin laajasti käyttöön työpaikoilla. Toki on työpaikkoja joilla jo nyt voidaan vaatia rokotusten ottamista ja niin edelleen, vaikka nyt keskososasto tai muu paikka terveydenhuollossa jossa hoidetaan erityisen hauraassa asemassa olevaa kansanosaa, mutta en usko näkeväni sitä päivää kun työnantajaa kiinnostaa olenko vaikkapa minä rokottautunut vai en.

Niin ja mielestäni on täysin perusteltua edellyttää siellä keskolassa ynnä vastaavissa paikoissa rokotteita, kun tehdään töitä tyyppien kanssa joilta jo perusinfluenssa voi viedä hengen.
Jos passin vaatiminen työntekijöiltä tulisi työnantajille vapaaehtoisena, niin samaa mieltä tuosta, että ainakaan pk-yritykset eivät varmasti ota sitä käyttöön. Luultavasti suurin osa isoistakaan yrityksistä ei ota. Mutta sitten on olemassa sellaisia isoja globaaleja yrityksiä, joille hyvesignalointi on osa viestintästrategiaa. Itse olen töissä tällaisessa yrityksessä ja jos passin vaatiminen tulee mahdolliseksi, niin meillä se tullaan vaatimaan, ei pienintäkään epäilystä. Piikkejä meillä jo vaadittiin laittomasti keväällä ehtona yrityksen tiloihin päässyyn, mutta siitä jouduttiin luopumaan, kun työntekijät eskaloivat asian liittoon.

Tiedän myös muutamia meidän asiakkaita, jotka ottaisivat passin käyttöön vaikka heti työntekijöilleen.

"en usko hetkeäkään"

"mutta näissä duuneissa on pakko olla"

juuh bro

Back
Ylös Bottom