Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Niinpä, mikään ei ole muuttunut, ei yhtään mikään. Ei juuri edes potilasmäärät sairaalassa. Tai no, se on muuttunut, että toisin kuin aiemmat influenssat, korona on lapsille täysin vaaraton.
Mutulla heitän kanssa, jos luvuissa on nousua ollut mikä flunssissa oli nousukäyrässä jo ennen plandemiaa se johtuu ihan muusta kuin jostain super murhaavasta pöpöstä. Flunssat olivat kasvussa jo vuosia ennen tätä.

Voisi "asiantuntijat" alkaa kaivamaan syitä tähän tarkemmin.

Usein täällä väitetään, että koronarokotteet eivät ole tehokkaita, koska suoja ei ole 100% tai rokotetutkin tartuttavat tautia tai suoja hiipuu ajanmittaan. Sama pätee kaikkiin rokotteisiin, vaikka eroja toki onkin. Tuo alla oleva teksti siis rokotteista yleisesti ottaen.

"Rokotteen tehokkuus riippuu sen kyvystä ehkäistä tietty tauti. Luvan saaneet rokotteet ovat tehokkaita tautien ehkäisyssä ja väestön suojaamisessa, kun niitä käytetään oikein.

Mikään rokote ei ole sataprosenttisen tehokas kaikilla rokotetuilla, mikä pätee kaikkiin lääkkeisiin. Rokotteen teho yksittäisellä henkilöllä riippuu useista tekijöistä. Niitä ovat seuraavat:

• henkilön ikä
  • hänen mahdolliset muut sairautensa
  • rokotuksesta kulunut aika
  • aiempi kosketus tautiin
  • miten rokote annetaan
  • rokote.
Esimerkiksi rokote tuhkarokkoa, sikotautia ja vihurirokkoa vastaan (MMR) on erittäin tehokas tautien ehkäisyssä. Se antaa tavallisesti elinikäisen suojan. Sen teho on noin 97–99 % terveillä lapsilla, jotka saavat kaksi annosta.

Joissakin olosuhteissa henkilö voi silti saada taudin jopa saatuaan suositellut annokset rokotetta sitä vastaan. Tämä johtuu siitä, että henkilölle ei ole kehittynyt riittävää suojaa tautia vastaan tai että immuunisuoja vähenee ajan kuluessa. Näissä tapauksissa kuitenkin henkilön oireet ovat usein lievemmät kuin ne olisivat olleet ilman rokotusta. On myös epätodennäköisempää, että he tartuttavat muita."
Miten se on epätodennäköisempää etteivät tartuta muita? Sekä lievemmillä oireilla liikkuvat enemmän ja tartuttavat enemmän. Ihan sun omalla logiikalla vai etkö edes itse mieti mitä copy/pasteat tänne?

Älä nyt hiljene taas jos yrität keskustella asioista.

Tehohoitoon joutumisen todennäköisyys on omalla kohdallani siis 0.04 promillea. Elän vaarallisesti, kuolemaa halveksuen.
Katoin tuosta huvikseni yleisimpiä kuolinsyitä ja esim. kaatumiseen kuolemisen todennäköisyys näyttäisi olevan 0.25 promillea. Tuskin kukaan kuitenkaan ulkona tai sisällä liikkuessaan kauheasti pelkää kaatumista, ja sen takia kävelee esim. kypärä ja muut suojavarusteet päällä, vaikka kuolemanriski on kymmenkertainen vs. korona?

Tämä vaan esimerkkinä, jotta miksi koronan on nyt ainoa riski, josta ihmiset murehtivat, kun on paljon isompiakin riskejä, joista kukaan ei murehdi.

Katoin tuosta huvikseni yleisimpiä kuolinsyitä ja esim. kaatumiseen kuolemisen todennäköisyys näyttäisi olevan 0.25 promillea. Tuskin kukaan kuitenkaan ulkona tai sisällä liikkuessaan kauheasti pelkää kaatumista, ja sen takia kävelee esim. kypärä ja muut suojavarusteet päällä, vaikka kuolemanriski on kymmenkertainen vs. korona?

Tämä vaan esimerkkinä, jotta miksi koronan on nyt ainoa riski, josta ihmiset murehtivat, kun on paljon isompiakin riskejä, joista kukaan ei murehdi.
Noista kuolemista tuli mieleen eräs kaverini, jonka isä tukehtui pannukakkuun. Ei ole iso todennäköisyys sillekään. Sori offtopikista.....

No miksi te sitten pelkäätte rokotteita, joissa riskit on vielä pienemmät kuin kummassakaan mainitsemassasi esimerkissä?

No miksi te sitten pelkäätte rokotteita, joissa riskit on vielä pienemmät kuin kummassakaan mainitsemassasi esimerkissä?
Hetkinen, ketkä me? Olen ottanut varmasti kymmenkunta rokotetta elämäni aikana. Kaikki influnessarokotteet olen jättänyt väliin, ml. koronarokote, koska en tarvitse sitä. Pelko ei liity mitenkään asiaan.

Noista kuolemista tuli mieleen eräs kaverini, jonka isä tukehtui pannukakkuun. Ei ole iso todennäköisyys sillekään. Sori offtopikista.....
Mut mietipä sitä riskiä kun ajat autolla. Varsinkin Helsingissä saa koko ajan olla varuillaan ettei tuu ketään kylkeen. Tai kuin tuossa muutama viikko sitten eräs valopää kiilasi motarilla oikealta pientareen kautta mun eteen(olin ohittamassa hitaampaa) ja iski liinat kiinni. Ei oo koronan riskit mitään liikenteeseen verrattuna.

Mut mietipä sitä riskiä kun ajat autolla. Varsinkin Helsingissä saa koko ajan olla varuillaan ettei tuu ketään kylkeen. Tai kuin tuossa muutama viikko sitten eräs valopää kiilasi motarilla oikealta pientareen kautta mun eteen(olin ohittamassa hitaampaa) ja iski liinat kiinni. Ei oo koronan riskit mitään liikenteeseen verrattuna.
Totta. Vaaratilanteita tulee melkein päivittäin liikenteessä

Näyttäisi olevan yli 200-kertainen riski vs. korona nopeasti googlattuna. Tuskin monikaan silti pelkää lähteä autolla liikenteeseen.

Tehohoitoon joutumisen todennäköisyys on omalla kohdallani siis 0.04 promillea. Elän vaarallisesti, kuolemaa halveksuen.
Mulla se on vain 0.02 promillea. Sinuna kyllä menisin oitis hankkimaan erinomaisen suojan! Onhan sulla tuplasti korkeampi todennäköisyys menehtyä. Toisaalta on virkistävää elää hitusen vaarallisesti. Pitkään ollut kovin tylsää!

Mulla se on vain 0.02 promillea. Sinuna kyllä menisin oitis hankkimaan erinomaisen suojan! Onhan sulla tuplasti korkeampi todennäköisyys menehtyä. Toisaalta on virkistävää elää hitusen vaarallisesti. Pitkään ollut kovin tylsää!
Katoppa vaan, en ottanut omalla kohdallanikaan huomioon ikää. Ollaan samoissa luvuissa suurin piirtein. Voin siis huokaista helpotuksesta.

Eilen viimeksi laitoin linkin kirjoitukseen, missä oli hyvin esitelty kausiluonteisuus ja se että piikitys ei sitä isossa kuvassa mihinkään muuta.

Kyllä ne keissit nousee kohta myös Ruotsissa, mutta ei siellä mitään plandemiaa tule kuitenkaan.
Tuollaiset kirjoitukset eivät vain selitä yhtään mitään. Jos kirjoittaja olisi valinnut vaikka Suomen, Ruotsin, Israelin ja Etelä-Amerikan maat, niin tarina olisi saanut täysin toisen juonen.

PS. Ylipäätään kyllästyttää tuo hyvin yleinen tapa selittää monimutkaista asiaa jollakin yksinkertaisilla osatotuudella. Tuijotetaan vain jotain yhtä nurkkaa ja suljetaan silmät kokonaisuudelta. Tuollainen on pelkkää oman narratiivin epätoivoista pönkittämistä.

Viimeksi muokattu:
Nyt äkkiä herra x selittämään (taas) kuinka yksittäinen "expert opinion" ei merkkaa mitään. Paitsi Nohynekin,Rämetin, Järvinen & co lausumat :ROFLMAO:
Näillä meidän THL:n keulakuvilla ei haittaa pikku paycheckit Pfizerin suunnalta tai istuminen ties missä komissioissa, eturistiriitoja ei voi meneillään olevassa agendassa ollakaan.
Eihän ne voi toisaalta olla väärässä, niillä kun on God mode ilmeisesti päällä.
Omasta näkökulmasta näyttää siltä, että lumipallo efekti on sen verran kovassa vauhdissa, että virheitä korjaillaan sit joskus.

"Huvittavinta" muuten tuossakin uutisessa, että ovat kehittäneet rokotteen influenssaan, joka voi toimiessaan antaa elinikäisen immuniteetin. Elinikäisen.
Mutta kyseistä rokotetta ei kiirehditä vaan kehitystyö viedään ilmeisesti perinteistä reittiä pitkin. Miksi ihmeessä ei tuotakin kehitetä zuperduper vauhtia, kun kiire ei kerran aiheuta ongelmia kliinisissä testeissä ja tuolla rokotteella pelastettais oikeasti niitä lapsia isot määrät?

The Great Barrington Declaration:​

We know that vulnerability to death from COVID-19 is more than a thousand-fold higher in the old and infirm than the young. Indeed, for children, COVID-19 is less dangerous than many other harms, including influenza.

E237628D-D1AF-4605-9BEA-693937352E0D.webp

Mä kaipaisin kovasti oikeaa vastuuta näille teoistaan.

Ei mitään poliitikkojen suojaa mitkä säätäneet itselleen vaan oikeasti vastuuseen. Pitäisi nämä kusettajat poissa koko hommasta, koska tietäisivät että huonosti voi myös käydä.
Nämä tuhlaavat miljardeja MEIDÄN rahoja sekä vähän välittävät MEISTÄ. Ei edes siitä joka tekee kaiken kuten nämä haluavat.

Elämme kyllä täysin mielenvikaisessa dystopiassa, miten helvetissä 80-90% kansasta voi ostaa tämän paskan?

Petri Rautio:
Eli sairaalaan joutuminen ei ole enää merkki vakavasta taudista vaan kertoo rokotuskattavuuden noususta ja rokotteen erinomaisesta suojatehosta?
Onko tämä vähän sama juttu kun niillä kuolleilla rokotetuilla joiden kohtalo olisi ollut paljon kauheampi ilman rokotetta?
"Asiantuntijat" ovat huutaneet kurkku suorana median säestyksellä viime kuukaudet rokottamattomien pandemiaa ja syyllistäneet piikittämättömiä sairaanhoidon kuormittamisesta. Nyt kun ollaankin tilanteessa että sairaalaan päätyy koko ajan kasvava määrä kaksi tai kolme kertaa rokotettuja jotka ovat sairaalahoidossa itse asiassa jo enemmistö niin ääntä ei lähde ja syyttävä sormikaan ei enää toimi.
No mutta tärkeintä toki ettei kaksi tai kolme kertaa rokotettujen rajusti lisääntyvä sairaalahoidon tarve kerro edelleenkään piikitettävän aineen huonoudesta vaan itse asiassa sen lisääntyvästä suojatehosta.

248581183_10208928721412492_7923395742337461120_n.jpg

Elämme kyllä täysin mielenvikaisessa dystopiassa, miten helvetissä 80-90% kansasta voi ostaa tämän paskan?

Petri Rautio:
Eli sairaalaan joutuminen ei ole enää merkki vakavasta taudista vaan kertoo rokotuskattavuuden noususta ja rokotteen erinomaisesta suojatehosta?
Onko tämä vähän sama juttu kun niillä kuolleilla rokotetuilla joiden kohtalo olisi ollut paljon kauheampi ilman rokotetta?
"Asiantuntijat" ovat huutaneet kurkku suorana median säestyksellä viime kuukaudet rokottamattomien pandemiaa ja syyllistäneet piikittämättömiä sairaanhoidon kuormittamisesta. Nyt kun ollaankin tilanteessa että sairaalaan päätyy koko ajan kasvava määrä kaksi tai kolme kertaa rokotettuja jotka ovat sairaalahoidossa itse asiassa jo enemmistö niin ääntä ei lähde ja syyttävä sormikaan ei enää toimi.
No mutta tärkeintä toki ettei kaksi tai kolme kertaa rokotettujen rajusti lisääntyvä sairaalahoidon tarve kerro edelleenkään piikitettävän aineen huonoudesta vaan itse asiassa sen lisääntyvästä suojatehosta.

248581183_10208928721412492_7923395742337461120_n.jpg
Jos tämä Petri Rautio viittaa tuohon valtioneuvoston julkaisuun, niin hän ei selkeästi ymmärrä lukemaansa.

Back
Ylös Bottom