Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Oulussa ei enää stressata.

Screenshot_20211107-170149-163.webp

Eli ekana väitetään mun sanoneeni jotain joka saattaa vaarantaa (sun näkökulmasta toisen hengen) jota en ole sanonut. Sen jälkeen esitetään väite jotain mitä olen kirjottanut/postannu mutta ei löydy siitäkään katetta.

Kun mä pyydän esittämään väitteille katetta, luikitaan karkuun.

Sen minkä takia otan tästä lämpöä, on se että mun väitetään vähintään epäsuorasti että mä saatan jopa vaarantaa henkilön terveyden vaikka tällästä ei ole tapahtunut, vaan päinvastoin.

Olit ihan oikeassa, sun ei ehkä ois kannattanut ottaa aiheeseen kantaa.

Mutta lopettakaa nyt jumalauta väitteet jostakin mitä olen sanonut, tai ainakin postatkaa väitteisiin jotain katetta jos sellasia on.

Aivan vitun käsittämätöntä väitteitä kun kyse on ihmisterveydestä.

Otas nyt rauhallisesti. En mä halua yhtään pahaa mieltä sinne suuntaan, voit olla huoleti.

Oiotaan seuraavassa hieman väärinkäsityksiä:

Mä postasin yhden viestin, jossa lainasin sun tekstiä. Siinä on ainoastaan yksi suora väite sinun viesteistä: Kirjoitin "Sä ole postaillut tähän ketjuun paljon siitä, että ne sydänlihastulehdukset rokotteesta on harvinaisia." Niinhän sä oot tässä ketjussa tehnyt. Kaikki ok tän osalta? Kaikki muu tuossa viestissä on mun omaa pohdintaa aiheen ympärillä ja niin saa keskustelufoorumilla tehdä.

Kaikki ok tähän asti?

Sitten tämä mun toinen viesti: "Vähän ohi aiheesta, mutta varmaan puolet sun viesteistä tähän ketjuun on twitter-postauksia, joissa todetaan juuri tuohon sävyyn että ''ei kannata välittää, normaali reaktio eikä johdu rokotteesta''"

Joo, tuo oli sarkastinen heitto ja en tietenkään väitä, että puolet sun viesteistä ketjussa sanoo juuri noin. Siitä ollaan varmaan samaa mieltä, että onhan sun kanta tässä ketjussa ollut selvästi se, että haittoja liioitellaan ja rokotteesta ei aiheudu juurikaan pahoja sivuvaikutuksia. Pyydän kuitenkin anteeks, että provosoin tuolla heitollani vähän.

Eli yhteenvetona: en mä väitä tai ole väittänyt sun ainakaan vaarantavan kenenkään terveyttä (huhhuh sentään, kova syytös). Otetaas nyt rauhallisesti ja jatketaan päivää toivottavasti paremmin mielin. :)

EIks tämä sama logiikka päde myös ihan koronavirus tautiin tai longcovidiin? Millon oireet johtuu Kuvittelusta ja stressistä eikä nuhaan kuole. Samalla kun 200-250 henkeä on sairaalassa tälläkin hetkellä suomessa ja 5miljoonaa ihmistä kuollu? Tämäkö ei ole vähättelyä?

''vähättelyä pienemmistäkin oireista'' toiset opettelee kävelemään koronan vuoks ja 1000 ollu tehohoidossa. Kerro toinen nuha jossa samatilanne on ollu esim ruotsissa jossa 15k ihmistä kuollu ja 9000 ollu tehohoidossa?

''EI tuo ole kun nuha.''

Juu Ruotsissa kupsahti ennestään heikossa hapessa olevia reilulla kädellä ku ei ollu rajotuksia. Kyllä täällä perässä tullaan hiljalleen kuhan käy kaikki läpi niinku oletus on vaikka piikkejä lyödään kuinka monta. Ja tietääkseni sitä edellisee viestii lainasin kysyvaan tekstiä enkä sun? Vastasin yleisesti. Noita on meinaan paljon joiden mielestä vakavia rokotehaittoja ei tule ja pienemmät on ihan sama. Onhan se ku ei itelle osu

Viimeksi muokattu:
?? Justhan Lehtosen Lasse kirjoitti Twitteriin kuinka koronaepidemia on käynnissä varmaan seuraavat 4-5v vuotta. Ja olen itsekin kirjoittanut, että kun sinä ja minä se kohdataan, niin tärkeää olisi, että mahdollisimman suurella osalla vastustuskyky olisi kunnossa, johon rokote on ylivoimaisesti järkevin keino.

Niin siis onko viruksen kiertäminen väestössä nykyisillä ennätyslukemilla ongelma vai ei? Tuntuu että nyt ei ole.

Sitten toisena hetkenä on:

??? Miksi pahimmillaan tappavan viruksen kiertäminen väestössä ei olisi ongelma? Totta kai se on ongelma.

Mihin Lasse Lehtinen näkee viruksen pysähtyvän 4-5 vuoden päästä?

Aika jännä, että kaikki nämä valtavat massamiekkarit Ausseissa, Ranskassa, UK:ssa, Sveitsissä ja monissa muissa maissa menevät Suomen valtamedialta jatkuvasti ohitse tai ne eivät ylitä uutiskynnystä. Oikeastaan päinvastoin, ne julkaisevat juttuja, joiden mukaan koronapassi toimii loistavasti monissa maissa. Toinen puoli tarinasta unohtuu jostain syystä uutisoida.

Aika jännä, että kaikki nämä valtavat massamiekkarit Ausseissa, Ranskassa, UK:ssa, Sveitsissä ja monissa muissa maissa menevät Suomen valtamedialta jatkuvasti ohitse tai ne eivät ylitä uutiskynnystä. Oikeastaan päinvastoin, ne julkaisevat juttuja, joiden mukaan koronapassi toimii loistavasti monissa maissa. Toinen puoli tarinasta unohtuu jostain syystä uutisoida.
Mutta isot ilmasto miekkarit kyllä näkyvät uutisis :DDDDDDDDD

Eli et ymmärrä todennäköisyyksiä ja koska voit valita, niin valitset typerimmän. Ootko ajatellut, että ne ketkä eivät valitse samalla tavalla kuin sinä, eivät ole tahdottomia lampaita, vaan yksinkertaisesti fiksumpia kuin sinä?
Ei ne ole ja se todistaa heidän biased pakotuksen, koska ihminen ei voisi itse valita tai omaa oikeuksia. Tässä koitetaan FLUNSSASTA tehdä jotain uskomatonta mörköä. Viikoloppuna tein puuhommia ja siinä sahaillessa mietin naureskellen jotain läskivittu Kiurua selittämässä aivopaskaansa ja sinunkaltaisten hokevan sitten perässä mantroja mitkä käsikirjoitettu MÖRÖN pitämiseen voimissaan... Nauratti oikein kun siellä joku hermokimppu miettii seuraavia piikkejä niin itse teen töitä ja saan kuntoa kohisten sekä ai että makkaraa mukava paistaa sen jälkeen. Ei näy kommunismia minun metsässä eikä tule näkymään.

Ei voi kuin nauraa ellei tätä koitettaisi pakottaa ihmisille mikä taas lisänä todistaa, koko "pandemian" olevan kusetus. Mitään oikeaa pandemiaa ei tarvitse pakottaa. Oikea pandemia kyllä kertoo itse.

Aivan, joku foliohattu voisi luulla, että valtamedia uutisoi asioista jonkun ennalta määritellyn agendan perusteella.
Puhumattakaan siitä, että joku salaliittoihin hurahtanut hörhö kuvittelee, että voisi olla mahdollista, että lähes kaikkien maiden uutisyhtiöt noudattaa samaa agendaa. Joku sekopää on jopa väittänyt, että uutisten puhuvat päät käyttävät samoja virkkeitä ympäri maailman.

Niin siis onko viruksen kiertäminen väestössä nykyisillä ennätyslukemilla ongelma vai ei? Tuntuu että nyt ei ole.

Sitten toisena hetkenä on:

Mihin Lasse Lehtinen näkee viruksen pysähtyvän 4-5 vuoden päästä?

En tiedä. Kysy Lasselta. Syy viruksen kierron hiipumiseen ei ollut tässä se pointti, vaan osoittaa, että olet väärässä.

Miksi sinusta tuntuu, että ei ole? Onhan se ongelma. Samoin kuin vaikkapa syöpä, alzheimer ja influenssa. Tälläisten ikävien juttujen kanssa me eletään ja nyt koronan takia ihmiskunnan riemuna on yksi vitsaus enemmän. Ihan hyvin esim. minä saatan siihen joskus vuosikymmenten päästä kuolla (lukutaidottomille selvenyksenä, että en siis nyt). Entäs sitten? En voi linnoittautua tämän takia kotiini, koska silloin negatiiviset seuraukset olisivat vielä suuremmat. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Oletteko muuten huomanneet, että nykyään jos joku haluaa kertoa esim. saaneensa ikäviä sivareita rokotteista, niin tarina aloitetaan monesti ”En ole rokotevastainen mutta…”

Samalla tavalla kun on jo pitkään ollut tapana jonkun kertoessa negatiivisia kokemuksia esim. muslimimatuista niin tarina alkaa ”En ole rasisti mutta…”

Molemmat on saatu ajettua samalla tavalla ikään kuin tabuksi, joiden kritisointi ei ole sopivaa tai sallittua. Ja varmasti ihan tarkoituksella aikaan saatu ilmiö.

Sarkasmia. Mua vituttaa ku yleensä näitä pienempiä haittoja vähätellään vitusti, ohitetaan olankohautuksella. Jossei kuole tai vammaudu niin kaikki on ok.. 40 asteen kuumees romuna sängyn pohjallaki on ok. Porukan mielestä se rokote sillo toimii niinku pitää
Kunnon kuume voi olla kohtalokas huono kuntoiselle,on se ny vittumainen sivuvaikutus rokotteesta.

Kuinka monella prosentilla väestöstä on siru nahan alla nyt? Jos koronapassi tulisi siruun (ja pakolliseksi tottakai), niin käyttäjämäärä nousisi-80-90%:ttin.
Kun lähes koko väestö olisi sirutettu, niin houkutus sen väärinkäyttöön nousee valtavan suureksi. Tällä hetkellä siru onkin hauska muutaman prosentin trendijuttu, mutta silloin kun käytännössä koko väestö olisi sirutettu, niin ihmisten seuraaminen ja hallinta sen avulla olisi naurettavan helppoa "mutta eihän nyt suomessa" niih.... Australia ja kiina ovat esimerkkejä siitä, että ihmisiä halutaan ja ruvetaan vielä tarkemmin kontrolloimaan. Suomalaisia yrityksiä on myös ollut rakentamassa kiinaan ihmisten seurantajärjestelmää.

Sinä taisit myöskin olla niitä, jotka huutonauroivat koronapassille, tai lähinnä niille, jotka sanoivat sen tulevan tännekin.
Jos koronapaasi päätetään liittää siruun, niin siitä tulee yhtä vapaaehtoinen, kuin nykyisestäkin koronapassista.

Ihan yleisenä huomiona, niin on aika surullista, miten naiiveja (ja auktoriteettiuskovaisia) valtaosa suomalaisista vieläkin on.
No Ruotsissa on tällä hetkellä koronapassi sirussa, ja kolmisen tuhatta käyttäjää. Ymmärtääkseni ei ihan vielä olla 80-90 prosentissa Ruotsin väestöstä.

Ja en muuten tainnut.
Äkkigoogletuksella sensuuri hetkittäin pettää:

Yle uutisoi miekkareista Itävallassa, Briteissä ja Saksassa:

MTV miekkarista Ranskassa, Latviassa ja Saksassa:

Iltsikka ja Saksa:

Aamulehti ja Italia:

Talouselämä ja Australia:

....ja niin edelleen.

Ei ne ole ja se todistaa heidän biased pakotuksen, koska ihminen ei voisi itse valita tai omaa oikeuksia. Tässä koitetaan FLUNSSASTA tehdä jotain uskomatonta mörköä. Viikoloppuna tein puuhommia ja siinä sahaillessa mietin naureskellen jotain läskivittu Kiurua selittämässä aivopaskaansa ja sinunkaltaisten hokevan sitten perässä mantroja mitkä käsikirjoitettu MÖRÖN pitämiseen voimissaan... Nauratti oikein kun siellä joku hermokimppu miettii seuraavia piikkejä niin itse teen töitä ja saan kuntoa kohisten sekä ai että makkaraa mukava paistaa sen jälkeen. Ei näy kommunismia minun metsässä eikä tule näkymään.

Ei voi kuin nauraa ellei tätä koitettaisi pakottaa ihmisille mikä taas lisänä todistaa, koko "pandemian" olevan kusetus. Mitään oikeaa pandemiaa ei tarvitse pakottaa. Oikea pandemia kyllä kertoo itse.
Heh, aika samoissa hommissa on oltu. Mukavaa puuhaa. Ei muuten käynyt mikään koronaan liittyvä mielessäkään. Usko tai älä, suurin osa ei kauheasti näistä stressaa. Mutta varmaan joku mietti piikkejä silläkin hetkellä, ja joku Kiurua.

Back
Ylös Bottom