Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
no tuo maikkarin uutinen on nimenomaan vaalien siirron aikaan..
THL:n terveysturvallisuusosaston johtaja Mika Salminen kertoo MTV Uutisille, että laskelmissa esitetty luku jopa 11 000 päivittäisestä tartunnasta on pelkkä laskuharjoitus kaikkein huonoimmasta vaihtoehdosta.
– Sitä ei ole tarkoitettukaan minkäänlaiseksi mallinnukseksi. Niiden tarkoituksena on vain osoittaa se, että tällaisessa tilanteessa on hyvin mahdollista, että tapausmäärät kasvavat nopeasti.
Salmisen mukaan muistiossa on monta muuta asiaa, jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin kyseinen "laskuharjoitus" itsessään.
– Meillä on uusi virusmuunnos Suomessa, joka selvästi tarttuu helpommin ja joka on levinnyt ainakin Etelä-Suomessa selvästi aika laajalle. Tiedämme, että emme ole voineet rokottaa vaalien alkuperäisenä päivänä kaikkia riskiryhmiä ja meillä on ollut kolmen viikon ajan selvästi nousevat numerot. Tässä on ihan oikeasti riski siitä, että vaalipäivänä on aika huono tilanne, Salminen perustelee.

Toki jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.

Minä veikkaan, että tätä väittelyä ani harva jaksaa ottaa tosissaan, vaikka joskus avaa ja lukeekin missä mennään.

Omille silmille tämä ketju on vaan loputonta vänkäystä ja muiden haukkumista josta itselle kertyy viihdearvoa. Onhan se huvittavaa, kun pyydetään keskustelemaan ja itse vängätään kuukaudesta toiseen toisia haukkuen. Hauskaa seurattavaa, ainakin itselle.
No kukas tätä "pandemiaa" ylläpitää. Mieti sitä ja mieti kauan keskustelu tästä jatkuu jos tätä korttitaloa ei pidettäisi pystyssä keinotekoisesti.

Toki jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.

Minä veikkaan, että tätä väittelyä ani harva jaksaa ottaa tosissaan, vaikka joskus avaa ja lukeekin missä mennään.

Omille silmille tämä ketju on vaan loputonta vänkäystä ja muiden haukkumista.
On kyllä omiinkin silmiin. Yleensä riitely tilanteessa ego ottaa vallan. Silloin kukaan ei voi myöntää olevansa väärässä. Tässä on kyllä pieni erotus se että monet koronarokote/passikriittiset toivovat olevansa väärässä tässä asiassa ja aivan varmasti haluaisivat tilanteen missä voisi todeta että voihan v. oltiin väärässä onneksi. Tosiasia vaan sattuu olemaan se että nämä "foliohattujen" ennustukset järjestäen toteutuu. Se aiheuttaa sen että ne jotka on näitä foliohattuja haukkuneet joutuvat tilanteeseen missä ovat olleet väärässä. Ja kun ego estää näitä sitä myöntämästä niin silloin tulee tuollaista epätoivoista piikittelyä. Sit taas nämä "foliohatut" taas huomaavat olleensa oikeassa ja silloin ego rupeaa paukuttaamaan henkseleitä ja silloin on vaikea suhtautua näihin kritisoiviin enää tosissaan

Kaikki on ihan jees. :) Ei mulla oikeestaa oo mitään syytä provosoitua ja hyvä et pääsee vääntää. Tää on ihan kivaa hommaa. :D
Ihan oikea asenne. Täällä on aika paljon turhautuneita kavereita, jotka aggressiivisesti kommentoivat kaikkea, mikä vähänkin poikkeaa heidän omasta käsityksestään. Kannattaa muistaa vanha sanonta: "Ei kukaan yksinään riitele".

THL:n terveysturvallisuusosaston johtaja Mika Salminen kertoo MTV Uutisille, että laskelmissa esitetty luku jopa 11 000 päivittäisestä tartunnasta on pelkkä laskuharjoitus kaikkein huonoimmasta vaihtoehdosta.
– Sitä ei ole tarkoitettukaan minkäänlaiseksi mallinnukseksi. Niiden tarkoituksena on vain osoittaa se, että tällaisessa tilanteessa on hyvin mahdollista, että tapausmäärät kasvavat nopeasti.
Salmisen mukaan muistiossa on monta muuta asiaa, jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin kyseinen "laskuharjoitus" itsessään.
– Meillä on uusi virusmuunnos Suomessa, joka selvästi tarttuu helpommin ja joka on levinnyt ainakin Etelä-Suomessa selvästi aika laajalle. Tiedämme, että emme ole voineet rokottaa vaalien alkuperäisenä päivänä kaikkia riskiryhmiä ja meillä on ollut kolmen viikon ajan selvästi nousevat numerot. Tässä on ihan oikeasti riski siitä, että vaalipäivänä on aika huono tilanne, Salminen perustelee.
melkoinen laskuharjoitus kun oikeusministerin mukaan vaaleja siirretään mm sen perusteella :rolleyes:

koronaan "liittyviä" ja epäiltyjä kuolemia tilastoitu tuon verran

todellisuus voi tässäkin olla jotain muuta..
Suora tai sekundäärinen syy.

Voishan sitä tietenkin saivarrella että kukaan ei kuole koronaan, vaan esimerkiksi koronan aiheuttaa veritulppaa tai keuhkokuumeetta. Kuolemansyy ois veritulppa tai keuhkokuume. Tää ois IMO vähän pöhlöä
melkoinen laskuharjoitus kun oikeusministerin mukaan vaaleja siirretään mm sen perusteella :rolleyes:
NO, edelleen sillä kannalla, että toi ei menny thl:än piiikkiin. THL varmaan kiittelee kun sai asiantuntijuus väärästä syystä osumaa.

Ihan jo valmiiks etukäteen, älkää laittako sitä mdpi;n ''rokote piikki alentaa vastuskykyä ja dna:n solujen korjaamista '' vaikka referoijja onkin ihan yliopistossa opiskeleva. Tai jos laitatte niin referoikaa edes oikein. Se ei ollut rokotteen piikki vaan viruksen piikki. Ja sekin lyhytaikasesti.

Kiitos.:cool:

EI mul muut..

Voishan sitä tietenkin saivarrella että kukaan ei kuole koronaan, vaan esimerkiksi koronan aiheuttaa veritulppaa tai keuhkokuumeetta. Kuolemansyy ois veritulppa tai keuhkokuume. Tää ois IMO vähän pöhlöä

NO, edelleen sillä kannalla, että toi ei menny thl:än piiikkiin. THL varmaan kiittelee kun sai asiantuntijuus väärästä syystä osumaa.
suora, sekundäärinen, epäilty tai koronapositiivinen..

ja laita vaan THL:n piikkiin, tuskin kovin moni poliitikko uskaltaa vastaa sanoa..?
https://thl.fi/documents/10531/6344...d-dd19-28e9-fea7-f22fb95358d4?t=1615043489509
Tähän arvioon on lisätty oikeusministeri Henrikssonin ja oikeusministeriön puoluesihteereille
5.3.2021 järjestetyssä kokouksessa klo 14-15.30 pyydety arvio vaalien terveysturvallisesta
järjestämisestä. Kokoukseen osallistuivat THL:n edustajat asiantuntijoina.
Erityisesti Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin sekä Varsinais-Suomen
sairaanhoitopiirin alueillasekä Ahvenanmaan maakunnan alueella tapausmäärät ja
ilmaantuvuus ovat nouseet eksponentiaalista vauhtia ja näillä alueilla epidemian kiihtyminen
on selkeästi nopeampaa kuin muualla Suomessa.

Mehän tehdäänkin. Me ollaan äänessä ja käydään mielenosoituksissa. Me koitetaan tässä avata silmiä että teidän rakastama media ei ole rehellinen. Mitä sä teet? Katsot vaan sivusta. Sä oot varmaan niitä ihmisiä jotka katsoo vaan sivusta jotain pahoinpitelyjä ja raiskauksiakin.

Vittu mä tiiän ettei mediaan ole luottamista. Hyvä jos käyt mielenosoituksessa etkä pelkästään länkytä täällä. Ja niin, mä oon istunut pienen kakun kun oon puolustanut heikoimpaa vähä turhan kovakouraisesti että se siitä.

Vittu mä tiiän ettei mediaan ole luottamista. Hyvä jos käyt mielenosoituksessa etkä pelkästään länkytä täällä. Ja niin, mä oon istunut pienen kakun kun oon puolustanut heikoimpaa vähä turhan kovakouraisesti että se siitä.
Koitas kova jäbä nyt olla ihan rauhassa. Ei väkivaltafantasioiden esiintuominen anna mitään lisäarvoa sinulle.

Ok no otetaan kanta et korona edesauttanut noiden lasten kuolemassa. Sitte tullaan siihen, oliko ne kuinka sairaita ennestään esim? Tai jenkeissä on ihan vitusti sairaan lihavia lapsia. Eikös lasten rokotukset ole täälläki porukalle ok jos sattuu olemaan elinsiirtopotilas tms? Ja näiden takiako kaikki terveet mukulat saa piikin.. Voi vittu

Sä voit kysellä lisää foorumin omistajalta, jos keskustelualueella oleva keskustelu on sinusta väärin.

Hän varmaan opastaa sinua kädestä pitäen.

Ei ole väärin. Jatkakaa! Mä todella toivon että päästäisiin noista passeista sun muusta paskasta.. mutta tää ei oo mun taistelu mulla ei vaan aika riitä ja on paljon muuta tässä

Mä fantasioin ihan muista jutuista. Tuossahan haukuttiin että katon sivusta kun jotain raiskataan. Melkoista paskaa
Okei no se on asiatonta.
Silti avoin keskustelu on parasta mitä tämä aihe voi saada aikaan ja tottakai se kärjistyy välillä reilusti. Kyse on kuitenkin jo perusoikeuksien polkemisesta ja suorasta vainosta ihmisryhmää vastaan joten itse näen ainakin oman tuohtumuksen täysin oikeutettuna. En vastaavaa järjettömyyttä olisi uskonut koskaan todistavani.

Ok no otetaan kanta et korona edesauttanut noiden lasten kuolemassa. Sitte tullaan siihen, oliko ne kuinka sairaita ennestään esim? Tai jenkeissä on ihan vitusti sairaan lihavia lapsia. Eikös lasten rokotukset ole täälläki porukalle ok jos sattuu olemaan elinsiirtopotilas tms? Ja näiden takiako kaikki terveet mukulat saa piikin.. Voi vittu
Eiks niissä dioissa ollu ne sairaudetkin eriteltynä? Prosentteina. Tsekkaappa ne. :whistle:

Mutta pää asiassa sun mielestä globaali eliitti meidän päättäjät niiden mukana yrittää pelastaa meidät vakavalta wuhanin torilta peräisin olevalta taudilta joka on paisunut pandemiaksi?

Se on mielestäni edelleen järkevin selitys ja joka suhteessa loogisempi verrattuna vaihtoehtoihin. Tai eihän sellaista vaihtoehtoista kokonaisselitystä täältäkään edes irronnut, vain sekalaista räksytystä että sokean Reetankin pitäisi ymmärtää että the truth is out there.

Enkä ole todellakaan sanomassa, etteikö tässä olisi tehty paljon virhearviointeja sekä vääriä, huonoja ja kyseenalaisia päätöksiä, mutta se on taas asia erikseen.

Ei ole väärin. Jatkakaa! Mä todella toivon että päästäisiin noista passeista sun muusta paskasta.. mutta tää ei oo mun taistelu mulla ei vaan aika riitä ja on paljon muuta tässä
Mä en haukkunut. Mä esitin sulle väittämän. Ja kunnioitettavaa jos todella olet puolustanut heikompaa. Sun viesti mihin reagoin taas tuntui syyllistävän meitä jotka tätä taistelua nyt käy. Keskustelun luominen on yksi taistelu muoto. Mutta kyllä pitää ihan konkreettisia asioita tehdä myös eikä vain huudella netissä. Olet siinä oikeassa

Okei no se on asiatonta.
Silti avoin keskustelu on parasta mitä tämä aihe voi saada aikaan ja tottakai se kärjistyy välillä reilusti. Kyse on kuitenkin jo perusoikeuksien polkemisesta ja suorasta vainosta ihmisryhmää vastaan joten itse näen ainakin oman tuohtumuksen täysin oikeutettuna. En vastaavaa järjettömyyttä olisi uskonut koskaan todistavani.

no näin, onhan tässä itekki hermo kireällä ku korona uutisia tulee joka tuutista ja piikkiä pakotetaan. Menny niin helvetin kummalliseksi touhu nykyään..

Back
Ylös Bottom