Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Sattui sopivasti aiheeseen liittyvä kirjoitus. Ruotsissa on tehty hyvä tutkimus, joka on nyt pre-print vaiheessa. Liki 2 miljoonaa ihmistä mukana. Ei näytä hyvältä rokotteen suhteen. Voi olla, että tämä tutkimus ei saa näkyvyyttä ennen kuin on pakko.

Miksi ei saisi näkyvyyttä sen enempää tai vähempää kuin joku muu tutkimus?
Selkeä tutkimus ja selkeä lopputulos.
Rokotteen teho siis laskee ajan myötä. Ei mun mielestä nyt rokotetta näytä huonossa valossa vaan enneminkin kertoo, että boostereita tarvittanee varsinkin riskiryhmille vähän tiheämmin.
Mutta tutkimuksessa kuitenkin lähtökohta oli, että rokote toimii. Nyt oli kyse vain siitä, kuinka pitkään?

Ei taas tiedä, et mitä pitäis ajatella..

Aiemmin Sanna Marin puhui, että kun saavutetaan 80% kattavuus niin rajoitukset poistuvat. Kappas kummaa nyt sen prosentin täytyy olla 90% ja kolmatta piikkiä täytys ottaa. Mikään mitä he sanovat ei päde, paitsi että rokotus toimii ja rajoitukset ovat välttämättömiä..

Henkilökohtaisesti olin aluksi sitä mieltä, että en ota. Matkustaminen ja sosiaalinen elämä on kuitenkin iso osa minua, joten olin lammas ja kävin ottamassa reilu pari viikkoa sitten ekan piikin. Seuraavaa käyntiä odotellessa.

Hyvin huomaa työpaikallakin ja lähipiirissä, että kahtiajako on tapahtunut: rokotetut vs rokottamattomat.

Ei taas tiedä, et mitä pitäis ajatella..

Aiemmin Sanna Marin puhui, että kun saavutetaan 80% kattavuus niin rajoitukset poistuvat. Kappas kummaa nyt sen prosentin täytyy olla 90% ja kolmatta piikkiä täytys ottaa. Mikään mitä he sanovat ei päde, paitsi että rokotus toimii ja rajoitukset ovat välttämättömiä..

Henkilökohtaisesti olin aluksi sitä mieltä, että en ota. Matkustaminen ja sosiaalinen elämä on kuitenkin iso osa minua, joten olin lammas ja kävin ottamassa reilu pari viikkoa sitten ekan piikin. Seuraavaa käyntiä odotellessa.

Hyvin huomaa työpaikallakin ja lähipiirissä, että kahtiajako on tapahtunut: rokotetut vs rokottamattomat.
Mä ymmärsin ennen kesää, että se 80% ois pitäny olla aiemmin. Koska nythän osalla jotka siinä 80% ovat mukana niin on siitä kakkosrokotuksestakin jo puolisenvuotta. Ja nykytutkimukset näyttänee, että kun teho laantuu niin onko se niin että ei voi sano, että 80% on täysin rokotettu vai tarviiko aikasimmat ottajat jo boosterin jotta oltais siinä 80%.

Eli sekasinhan siinä menee niin ilmoittaja kuin kuulijakin.

Rokotteen teho siis laskee ajan myötä. Ei mun mielestä nyt rokotetta näytä huonossa valossa vaan enneminkin kertoo, että boostereita tarvittanee varsinkin riskiryhmille vähän tiheämmin.
Mutta tutkimuksessa kuitenkin lähtökohta oli, että rokote toimii. Nyt oli kyse vain siitä, kuinka pitkään?
Luin hyvinkin hutkimalla enkä jaksanut lääketieteen termistöä alkaa suomentelemaan itselleni, mutta oliko tuossa viitteitä siinä, että mix and match tyyppinen rokotteiden sekoittaminen tuottaisi pidempään kestävän suojan kuin kaksi samaa rokotetta? Ja vissiin niinkuin muissakin tutkimuksissa moderna antaa vähän pidemmän suojan kuin pfizer? Itse otin 1. pfizer ja 2. moderna, niin ties vaikka aika optimi kombo.

Luin hyvinkin hutkimalla enkä jaksanut lääketieteen termistöä alkaa suomentelemaan itselleni, mutta oliko tuossa viitteitä siinä, että mix and match tyyppinen rokotteiden sekoittaminen tuottaisi pidempään kestävän suojan kuin kaksi samaa rokotetta? Ja vissiin niinkuin muissakin tutkimuksissa moderna antaa vähän pidemmän suojan kuin pfizer? Itse otin 1. pfizer ja 2. moderna, niin ties vaikka aika optimi kombo.
Mä muistelen jo aiemmin nähneeni tuon väitteen että 2 eriä tuottaa paremman suojan.

STM:n Kirsi Varhila HS:lle: Koronapassista todennäköisesti vapaaehtoinen​

ARNO RYDMAN | 27.10.2021 | 16:28- päivitetty 27.10.2021 | 21:03
Passin käytön laajentaminen yritetään saada eduskuntaan pian, jotta asia käsiteltäisiin ennen joulutaukoa.

Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) tarkastelee koronapassin käytön jatkamista vuodenvaihteen yli sekä mahdollista käytön laajentamista.
– Molemmat muutokset vaativat lausunnon perustuslaki¬valiokunnalta. Muutoksissa pitää huomioida välttämättömyys¬perusteet ja toimien oikeasuhtaisuus, sanoo STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila Helsingin Sanomille.
Koronapassin mahdollinen laajentaminen voisi tarkoittaa sitä, että se voitaisiin ottaa käyttöön tilanteissa, joissa ei ole voimassa rajoituksia. Passi voitaisiin myös ottaa käyttöön ravintoloiden ohella esimerkiksi tapahtumissa.
Yle kertoi STM:n arvioinnista eilen.
Varhilan mukaan koronapassista tulisi todennäköisesti toiminnanharjoittajille vapaaehtoinen ja oma-aloitteinen.
Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä on esittänyt valtioneuvostolle koronapassin käytön jatkamista vuodenvaihteen jälkeen. Koordinaatioryhmä haluaa myös laajentaa koronapassin käyttöä.
Varhilan mukaan passin käytön laajentaminen yritetään saada eduskuntaan noin kuukauden sisällä, jotta asia ehdittäisiin käsitellä ennen eduskunnan joulutauolle jäämistä. Myöskään passin käytön jatkaminen ei ole vielä varmaa.
Vapaaröehtoisuudella käyttöön ja siitä sitten maantapa. Lisäksi uhkailut suluilla pakottaa yritykset ottamaan tämän vapaaehtoisen passin käyttöön.
Minä olen pitkään olettanut molempia ketjuja seuranneena, että jermus = oskari puntti. Siksi en ole vinkannut samaa 😁
En ole tutustunut ketjuun mutta aion sen tehdä kun pääsisi tästä korona hulluudesta. Nämä on aina hauskoja kun sanotaan että olen täällä 2dlla nickillä. En ole Oskarin tekstejä niin tarkkaa lukenut että voisin ottaa kantaa olisiko mahdollista että alter ego kirjoittelee.
No totta sanoen en seuraa ”tilannetta” kovinkaan aktiivisesti koska elän ihan normaalia elämää pelkäämättä sen enempää tautia, rokotetta, passia kuin kanssaihmisiäkään.

Se, että väität minua epäneutraaliksi ”tilanteen” suhteen kertoo jo, että et joko halua tai osaa ymmärtää postauksieni sisältöä.

Ja kaikki nämä ”tunnen xx kaveria ja kaikilla piikistä lähti melkein henki, olen jutellut sen ja tän kanssa” on minulle ihan tuubaa. Perheeseeni kuuluu sairaanhoitaja ja viittä vaille valmis lääkäri ja uskon heidän kokemuksiaan hoitoalan tilanteesta aina enemmän kuin esim sinua, koska he voivat antaa kokemusperäisiä todisteita.

Katson kyllä ton video kun kerkeän. Ja teem johtopäätökseni uskottavuuden ja todistettavuuden perusteella.
Meiltä usein vaaditaan listoja siitä kuka on vastaan koronaa. Harvoin nähdään listoja siitä kuka oikeasti omalla nimellään allekirjoittaa tämän pandemian. Kuitenkin tiedetään että valtaosa ihmisistä menee joukon mukana koska ei halua tehdä poikkeusta. Sama koskee lääkäreitä. Ja varsinkin silloin kun riskinä on julkinen lokakampanja ja työpaikan menetys. Tätä tulee paljon vastaan esim tuolla kilpirauhasongelmien kanssa. Nähdään että homma toimii toisella lääkkeellä mutta ei toisella mutta koska tulee kenkää perseeseen niin toimivaa hoitoa et voi antaa. Ja tämän jälkeen lääkäriin pitäisi luottaa.

Noniin taas löydettiin hyvä syy määrätä masennuslääkettä. Tuotakin noi paskiaiset yrittää määrätä kaikkeen mahdolliseen ja ylleensä väittäen että mitään pysyviä ongelmia ei tule..

Mulla on tehokkaampi tapa. ALkoon vaatimus rokotus. :) Tää ois paras metodi. :D
Mulle käy että passi vaaditaan. Tupakin ostoon, alkoholin ostoon ja heseen, mcdonaldsiin, Burger Kingiin ja muihin paskaruokapaikkoihin. Eli terveyttä vaarantava passi käyttöön terveyttä vaarantaviin paikkoihin. Pasilla olet todistat että olet halukas elämään vaarallisesti ja haluat ottaa tietoisia riskejä, joilla voi olla kohtakokkaita seurauksia loppuelämäksi. Ei se Paskaruoka tapa heti vaan hitaasti samoin alkoholi.

Oli penskan(13v) luokalla eilen toisien piikkien päivä. Aika moni oli jättänyt nyt homman yhteen piikkiin. Niistä ketkä meni piikille, niin puolet oli tänään poissa koulusta. Toivotaan, ettei tule pahempia…
Oliko iso luokka ja kuinka suuri osa suunnilleen jätti yhteen?
Sattui sopivasti aiheeseen liittyvä kirjoitus. Ruotsissa on tehty hyvä tutkimus, joka on nyt pre-print vaiheessa. Liki 2 miljoonaa ihmistä mukana. Ei näytä hyvältä rokotteen suhteen. Voi olla, että tämä tutkimus ei saa näkyvyyttä ennen kuin on pakko.

Tässäkin vois piikin puolustaja kertoa että tuntuuko yhtään kusetetulta?
Ainakin ne ehkä kuuluisimmat Salem witch trials jenkeissä lähti ihan vain siitä, että jonkun perheen lapset olivat suurin piirtein nähneet pahaa unta heidän lastenhoitajana toimineesta muorista ja väittäneet tätä sitte noidaksi. Samaan aikaan oli kylässä kärsitty huonosta sadosta, sairauksista jne. niin lähti massapsykoosit tulille, että kaikki tämähän täytyy olla näiden "noitien" syytä ja lopulta taidettiin reilut parikymmentä naista sitten polttaa elävältä, hukuttaa jne. Eipä siinä kyllä nykyäänkin jos esim. tästä ketjusta kerättäisiin fanaattisimmat rokotteiden vastustajat ja "pro covid fanbasen" edustajat elämään keskenään johonkin keskelle metsää ilman yhteyttä ulkomaailmaan niin äkkiä olisi psykoosit tulilla.
Niin niin hullulta kun tämä kuulostaa niin pakko se on uskoa. Se kun koet itse sen raivon ja näet vihan toisen silmissä kun kerrot ettei sulla ole rokotetta. Ja tällä toisella on ne 2 annosta. Voi hyvin kuvitella, että jos nyt sattuisi hänen perheestään joku sairastumaan rokotuksista huolimatta niin minua tultaisiin syyttämään vaikka mitään oireita ei ole ollut. Ja en pidä pois suljettuna täyttä väkivaltaakaan.
IMG_20211027_231529_261.webp

Mitä jos rokote toimii vähän samalla tavalla kuin se että virittäisit sun auton moottoriin lisää tehoa 100hv. Kaikki näyttää hyvältä. Kiihtyvyys kasvoi ja motarilla pääsee muista ohi. Hetken päästä huomaat ettei se laatikko kestänyt lisää tehoa ja jarrut suli alle. Pistätkö lisää boosteria...

No tulipa katottua osa ja siinä vaiheessa kun oltiin liitetty Suomi EU:hun perustuslain vastaisesti, niin lopetin.
Hyvä, että sai kenkää ps:stä.
Kannattaa ehkä kuunnella lakimiehen jutut siitä liittymisestä. Esittää myös todisteet että laiton.

Mutta olen samaa mieltä hyvä että sai kenkää persuista. Toivottavasti puolue tukehtuu omaan paskaansa. Kun äänestäjiä riittävästi kusettaa niin eiköhän me lähde. Kokoomukselle ihan sama joko ne saa persuista apurin tai sit se kaatuu ei haittaa

Oli penskan(13v) luokalla eilen toisien piikkien päivä. Aika moni oli jättänyt nyt homman yhteen piikkiin. Niistä ketkä meni piikille, niin puolet oli tänään poissa koulusta. Toivotaan, ettei tule pahempia…
Voi olla, että itse synnyit vasta 18-vuotiaana, mutta keskimääräinen 13-16v teini käyttää jokaisen "luvallisen" mahdollisuuden lintsata koulusta.

Mitä jos rokote toimii vähän samalla tavalla kuin se että virittäisit sun auton moottoriin lisää tehoa 100hv. Kaikki näyttää hyvältä. Kiihtyvyys kasvoi ja motarilla pääsee muista ohi. Hetken päästä huomaat ettei se laatikko kestänyt lisää tehoa ja jarrut suli alle. Pistätkö lisää boosteria...
Mutta kun se ei toimi samalla tavalla.
Kannattaa ehkä kuunnella lakimiehen jutut siitä liittymisestä. Esittää myös todisteet että laiton.

Mutta olen samaa mieltä hyvä että sai kenkää persuista. Toivottavasti puolue tukehtuu omaan paskaansa. Kun äänestäjiä riittävästi kusettaa niin eiköhän me lähde. Kokoomukselle ihan sama joko ne saa persuista apurin tai sit se kaatuu ei haittaa
Kansanäänestys ja eduskunnan päätös liittyä 1995 oli enemmistön päätös.
Asiaa tuskin kannattaa alkaa 2021 vatvomaan, ellei halua tehdä itsestään epäuskottavaa. Kukaanhan ei jaksaisi Anoa kujnnella, siitä noi "resting bitch face" katseet. Mutta pakkohan sen on antaa puhua - demokratiassa kun ollaan.

drop-the-mic-obama-mic-drop.gif

Mutta kun se ei toimi samalla tavalla.

Kansanäänestys ja eduskunnan päätös liittyä 1995 oli enemmistön päätös.
Asiaa tuskin kannattaa alkaa 2021 vatvomaan, ellei halua tehdä itsestään epäuskottavaa. Kukaanhan ei jaksaisi Anoa kujnnella, siitä noi "resting bitch face" katseet. Mutta pakkohan sen on antaa puhua - demokratiassa kun ollaan.
Joo tuo on hyvä perustelu. Mitä jos sekin on kusetettu. Mitä luulet pääsetkö tarkistamaan äänet tai mitä jos annettiin väärää tietoa.

Ja mitä tulee ei kukaan... Puolue taisi kerätä kannattaja äänensä alle vuorokaudessa ja vaikka kyseessä oli sähköinen keräys se ei muuta sitä tosiasiaa että vaadittu äänimäärä tuli alle 24h. Joten sen suhteen olisin hyvin hiljaa

View: https://m.youtube.com/watch?v=uLDpZ8daIVM&feature=youtu.be

Siitä kuunteluun jos auttaisi heräämään psykoosista.

Joku puhui Netflix sarjasta niin tuolla sellainenkin sarja kuin kohtalokas kultti colonia dignidad.

Sekin voi olla herättävä. Kannatta miettiä myös kumpi puoli kohdistaa väkivaltaisia uhkauksia kun muuten ei saa tahtoaan läpi 🤔🤔

Ja sieltä lukemaan ei kusetus tutkintapyyntö. Voi itse arvioida onko kaikki mennyt oikein

Back
Ylös Bottom