Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Todennäköisyys saada korona tavalla tai toisella on lähes 100%. Ellei sit muuta metsään asumaan. Kyse on siitä ottaako sen vastaan rokotteiden tarjoaman suojan kanssa vai ei.

Tiesittekö muuten, että jos rokotteesta tulee vaikka kuume, ni se kertoo siitä että se toimii?
Kohta 2 vuotta ilman koronaa, mutta osalla jo 3 piikkiä, laske siitä kumpi on todennäköisempää. Ja vaikka korona osuisi, mitä sitten, on noita flunssia ennenkin kärsitty.

tuolla on mainittu monta pointtia miksi ko tutkimus ei ole validi mutta jos jotain johtopäätöksiä haluaa ottaa niin sekä rokotteen ottaminen että taudin sairastaminen voi lisätä riskiä erilaisille sairauksille, kannattaa ottaa huomioon myös väestöryhmä (general Jewish, Arab, or ultra-Orthodox Jewish; mihin näistä lasket itsesi :), ikä ja aikaisemmat krooniset sairaudet
Eikö flunssa toimi samalla tavalla oli sitten juutalainen tai ei. Tai muut rokotteet toimii samalla tavalla kansallisuuteen katsomatta.

Että vaikka tuo tutkimus ei ole nyt sen takia ns. validi kun tutkimus tutkii rokotetun ja sairastetun eroja, niin ei tutkimustietoa voi mitätöidä?
Vai siis mä en ymmärrä mikä sun pointti oli tässä? Että ei voi vetää mitään johtopäätöksiä tutkimuksesta, vai että se ei kelpaa vai mikä?

Todennäköisyys saada korona tavalla tai toisella on lähes 100%. Ellei sit muuta metsään asumaan. Kyse on siitä ottaako sen vastaan rokotteiden tarjoaman suojan kanssa vai ei.

Tiesittekö muuten, että jos rokotteesta tulee vaikka kuume, ni se kertoo siitä että se toimii?
Eikö sulle ole jo selvää se valinta? Miksi hoet sitten kokoajan tuota turhaa piikitystä, jos tiedät ettei esim. hän sitä tule ottamaan.
Se että flunssia tulee ja menee on ihan normaalia ollut jo vuosituhannet.

Narratiivi luoda tästä flunssasta joku mörkö.

Edelleen tullaan tähän samaan. Olet vanha/sairas/lihava = ota piikki niin pienennät mahdollisuutta. Oot alle 50, terve jne niin ei tarvi ottaa piikkiä ja saat paremman suojan ja pidempikestosen ku 2 piikistä eikä tarvi pelata rulettia rokotehaittojen puolesta. Passi tekee ongelman et terveetki menee piikille tai jo sairastaneet. Onko sun mielestä ok et käytännössä uhrataan nuoria, vanhojen ja sairaiden takia?

Edelleen tullaan tähän samaan. Olet vanha/sairas/lihava = ota piikki niin pienennät mahdollisuutta. Oot alle 50, terve jne niin ei tarvi ottaa piikkiä ja saat paremman suojan ja pidempikestosen ku 2 piikistä eikä tarvi pelata rulettia rokotehaittojen puolesta. Passi tekee ongelman et terveetki menee piikille tai jo sairastaneet. Onko sun mielestä ok et käytännössä uhrataan nuoria, vanhojen ja sairaiden takia?
En mä usko että raja menee edes 50v jos ei terveydessä mitään isompaa häikkää. Oma mutsikin lähempänä 70v ilman mitään sairauksia ja ei ole ottamassa kuten ei pidäkään. Tänään meni kuntosalille taas ohjelmansa mukaan ja välipäivinä käy kävelemässä.

En mä usko että raja menee edes 50v jos ei terveydessä mitään isompaa häikkää. Oma mutsikin lähempänä 70v ilman mitään sairauksia ja ei ole ottamassa kuten ei pidäkään. Tänään meni kuntosalille taas ohjelmansa mukaan ja välipäivinä käy kävelemässä.

No mä nyt laitoin tollasen suht inhimillisen ikärajan missä ei ainekaan kannata huolestua. Esim jos mä oisin jollain tavalla sairas ja korona ois riski niin mä en antas samassa taloudessa olevien lasten ottaa piikkiä sen takia et ne ”suojelis” mua. Mä ottasin piikit jos ottasin ja sillä siisti. Mä en ois asian kanssa ikinään sinut jos kävis jotain

No mä nyt laitoin tollasen suht inhimillisen ikärajan missä ei ainekaan kannata huolestua. Esim jos mä oisin jollain tavalla sairas ja korona ois riski niin mä en antas samassa taloudessa olevien lasten ottaa piikkiä sen takia et ne ”suojelis” mua. Mä ottasin piikit jos ottasin ja sillä siisti. Mä en ois asian kanssa ikinään sinut jos kävis jotain
Juu ja kuten sanottu jokaisen pitää saada itse päättää mikä on itselle ne rajat mitä tehdä tai jättää tekemättä. Se on se lähtökohta oltava.

Vajaa kaksi vuotta on ollut rajoitukset päällä. Enää niitä ei ole eikä tule (koska rokotteet), ja korona kiertää luonnollista tahtia väestöä läpi.
Mitä sitten? On noita flunssia muutama tullut kärsittyä elämän aikana eikä nyt huoleta seuraava joka tappaa yli keski-iän olevia monisairaita.

Saksan tekstitv kerrotaan että rokote suojaa sars cov2 virusta vastaan mutta suoja muita viruksia vastaan heikentyy. Eiku lisää piikkejä kaikkee mahdolliseen

Eikö flunssa toimi samalla tavalla oli sitten juutalainen tai ei. Tai muut rokotteet toimii samalla tavalla kansallisuuteen katsomatta.

Että vaikka tuo tutkimus ei ole nyt sen takia ns. validi kun tutkimus tutkii rokotetun ja sairastetun eroja, niin ei tutkimustietoa voi mitätöidä?
Vai siis mä en ymmärrä mikä sun pointti oli tässä? Että ei voi vetää mitään johtopäätöksiä tutkimuksesta, vai että se ei kelpaa vai mikä?
pointtini on että sinun kannattaa lukea koko tutkimus eikä yksittäistä kuvaajaa jos otat sen perusteluihin ottaa tai olla ottamatta rokotus.

nytkin tutkitaan mikä geeni aiheuttaa että jotkut sairastuvat vakavasti koronasta, joten geeniperimällä uskoisin olevan suuri vaikutus tällaisessakin tutkimuksessa. Lisäksi tarkemmin kun katseli tutkittavia henkilöitä, ylipainoa ja kaikenlaista kroonista sairautta oli paljon mukana

en tietenkään sano ettet saisi ottaa tuotakin tutkimusta huomioon, enkä myöskään suosittele rokotuksen suhteen mitään mutta kannattaa miettiä onko ylipainoisilla israelilaisella tehty tutkimus kuinka validi itsesi suhteen, varsinkin kun tutkimuksessa itsessään myönnetään sen puutteet ja vertailukelvottomuus..

No ei.. Montako piikkiä ajattelit verorahoilla ottaa ennen kuin ymmärrät virheesi
Jos yhteiskunnan auki pysyminen on piikeistä kiinni, niin otan tasan niin monta kuin se vaatii. Ota huomioon, että jos suurin osa ottaa piikkin, niin sun ei tarvitse. Itse olet tässä vapaamatkustaja ja kiität muita vittuilemalla.

Tuolla oli varmaankin aika osuvasti kuvattu miten salaliittoihin haksahtaminen tapahtuu joillakin:

"It is exactly why people are prone to conspiracy theories. A good conspiracy theory turns the believer into a hero, a warrior with secret knowledge that none of the other ignorant “sheeple” know, against powerful forces arrayed against him. A good conspiracy theory almost always has a part at the end in which the “people” (in this case, the people believing the conspiracy theory) “wake up” and see what is being “suppressed” by the powerful forces seeking to keep them ignorant. Conspiracy theories like this both make the believer feel special and brave for having secret knowledge and fighting to make it public, but also provide an explanation for bad things happening in the world."

Tuolla oli varmaankin aika osuvasti kuvattu miten salaliittoihin haksahtaminen tapahtuu joillakin:

"It is exactly why people are prone to conspiracy theories. A good conspiracy theory turns the believer into a hero, a warrior with secret knowledge that none of the other ignorant “sheeple” know, against powerful forces arrayed against him. A good conspiracy theory almost always has a part at the end in which the “people” (in this case, the people believing the conspiracy theory) “wake up” and see what is being “suppressed” by the powerful forces seeking to keep them ignorant. Conspiracy theories like this both make the believer feel special and brave for having secret knowledge and fighting to make it public, but also provide an explanation for bad things happening in the world."
Onko itsemääräämisoikeus nykyään supervoima "herolle"
Looginen järki superpower?

Huomioitavaa miten covid fanbase itse meitä huutelee leijoniksi, alfa-miehiksi, koviksi jätkiksi jne.
Me vaan sanottiin ettei oteta mitään flunssapiikkiä. Kukas se nyt olikaan siinä alamaismoodissa?

Käy kuuntelemassa haastattelu äläkä taas yritä hyökätä henkilöä vastaan.

Kaikki noista agendaa vastaan olevista on leimattu folioiksi🤔. Myös gert van den Bossche, mike yeadon, Robert Malone yms.

Kas kun et laittanut lääkeyhtiöiden osittain rahoittamia factcheck sivua
Sittenhän toi on helppo kumota. :)

pointtini on että sinun kannattaa lukea koko tutkimus eikä yksittäistä kuvaajaa jos otat sen perusteluihin ottaa tai olla ottamatta rokotus.

nytkin tutkitaan mikä geeni aiheuttaa että jotkut sairastuvat vakavasti koronasta, joten geeniperimällä uskoisin olevan suuri vaikutus tällaisessakin tutkimuksessa. Lisäksi tarkemmin kun katseli tutkittavia henkilöitä, ylipainoa ja kaikenlaista kroonista sairautta oli paljon mukana

en tietenkään sano ettet saisi ottaa tuotakin tutkimusta huomioon, enkä myöskään suosittele rokotuksen suhteen mitään mutta kannattaa miettiä onko ylipainoisilla israelilaisella tehty tutkimus kuinka validi itsesi suhteen, varsinkin kun tutkimuksessa itsessään myönnetään sen puutteet ja vertailukelvottomuus..
Kaikissa tutkimuksissa on se vika, että niitä ei voi tehdä ihmisyksilöihin yksilöityinä.
Jos itse ymmärsin oikein niin oli siellä myös yksi syöpää sairastava esim.
Että sinänsä pidän ihan validina tehdä itse johtopäätöksiä siitä miten vaarallinen rokote on.
Ja luin siis suomalaisen tiivistelmän jossa oli useampi taulukko ja näkökulmaa tuohon.
Plus luin nyt tuon läpi.

Verrattuna (ei voi taas suoraan verrata) siihen minkä kuvan instasta tai facebookista tai twitteristä saattaa saada kun algoritmit näyttää vain yksipuolista kantaa katsojalleen, niin kyllä mä esim. tuota tutkimusta itseeni ennemmin sovellan kuin yhtäkään somen tarinaa.

Tässä kahtiajaottelussa ja vastakkainasettelussa unohtuu se, että kaikki rokottamattomat taudin sairastavat myös auttavat laumaimmuniteetin saavuttamisessa / Koronan muuttumisessa lievemmäksi normi flunssan kaltaiseksi. Se miten aikasemmin ihmiskunnan historiassa on pandemioita hoidettu on suojella riskiryhmät. On omituista miten lähdettiin suoraan tälle suljetaan kaikki ja rokotetaan kaikki linjalle pää pöntössä silmät suljettuina. Vaihtoehto olisi voinut olla esim. se että rokotetaan riskiryhmät, opastetaan normi kansaa elämään terveellisemmin ja huolehtimaan kunnostansa ja panostetaan rahallisesti testauksen jne sijaan terveydenhuollon riittävyyteen ja työntekijöiden jaksamiseen. Vieläkään ei olisi liian myöhäistä lopettaa vastakkainasettelua ja tunnustaa myös rokottamattomien(varsinkin ei riskiryhmiin kuuluvien) hyöty taudin taltuttamisessa koko väestön osalta. Ois hienoo luoda sitä henkeä että yhdessä tässä ollaan ja lähentää kansaa keskenään. Semmoinenkin otollinen mahdollisuus tässä olisi. Miksi ihmeessä sitä ei ole media ja päättäjät ymmärtäneet ? Niin hullua on kun vähänkään asiaa ajattelee, että väkisinkin tuntuu tässä olevan jotain sellaista takana mistä ei kukaan valtaa pitävä ääneen puhu. Vai onko oikeasti vain omat aivot sammutettu ministereiden kesken ja lähdetty imussa pelkomankeliin paniikkia lietsomaan. Just se mitä kansan johtajien ei pitäis tehdä.

Ps. Kuinka moni muistaa vuosituhannen alussa kuinka Yhdysvaltojen hallinto lietsoi pelkoa ”War on terror” mantralla ja kaikissa toimissa esim. Irakin sodassa oli takana ”weapons of mass destruction” ja vaikka esim. YK tarkkailijat totes että ei niitä nyt näytä Saddamilla vaan olevan niin käytiin pistään paskaksi koko kansa ja sitten itsekin myönnettiin perästä ettei niitä joukkotuhoaseita sitten oikeasti ollutkaan. 😂Miten tää korona homma näyttää ihan samalta keikalta monessa mielessä ainakin mitä tulee pandemian hoitoon pelko perseessä.

Back
Ylös Bottom