Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Jos täällä yleensä huudellaan miten on "kansalaiset psykooseissa" ja hölmöjä ja perus lampaaks haukkumista...
Se ei hyökkää ketään vastaan henkilökohtaisesti jos sanoo, että kansalaiset on esim sekaisin. Koita nyt ymmärtää.

Mä en hyökkää ketään henkilöä vastaan, toisin kun täällä sinä ja muut kokoajan panettelemassa muita. Vai loukkaannutko nyt muiden puolesta, älä edes aloita, ole hiljaa kiitos ja pysy aiheessa.
Kerkisit muokata näköjään. En mä loukkaannu.
Se ei hyökkää ketään vastaan henkilökohtaisesti jos sanoo, että kansalaiset on esim sekaisin. Koita nyt ymmärtää.
Ahaa. Kun täällä keskustellaan mielipiteistä ja mielipiteiden pohjalta niin se että arvostelee toisen mielipidettä ei ole hyökkäys.
Niinku mä en ota tota "koita ny ymmärtää" lausetta hyökkäykseksi vaikka joku sen siksi voi tulkita.

Mut ei siinä. Tee niinku Mulligsille, niin helpottaa eikä tartte enää ottaantua mun kirjotuksista.

Tee niinku Mulligsille, niin helpottaa eikä tartte enää ottaantua mun kirjotuksista.
Mä pyysin Mullingsia lopettamaan monta kertaa, näit itse miten siinä sitten kävi. Ei sun kanssa tarvi mennä samaan, niin pysytään vaan aiheessa. Se on oikeasti vain reilu pyyntö, ettei keskenään tapeltais, vaan aiheesta.

Näin, mutta onko tässä parin vuoden aikana edes yritetty nostaa tehohoidon kapasiteettia? Tuntuu, että pikemminkin kapasiteetti on pienentynyt. Viime vuonna koronapotilaita oli pahimmillaan teholla samanaikaisesti 80-90kpl yhteensä koko maassa. Nyt tehohoito on kuulemma veitsenterällä on 30 potilaan kanssa.
Niinpä. Tälle asialle pitäis tehdä jotain. Hoitajia lähteny järkyttävät määrät muille aloille.. Jo ennen koronaa ollut paha pula hoitajista... Ei ihme et koht jo ilman koronaakin kaatuu koko hoitokapasiteetti..

Koita nyt esittää asia jotenkin järkevästi.
Sä tartut taas kohtaan missä on vain osa kuluista arviolta. Se piikki ei kulje perseeseesi sillä, että maksat siitä pelkästä piikistä fyysisen hinnan mihin tartuit. Kuten sanottu on moni vaiheita mitkä maksavat tässä vielä per piikki ja näitä kautta kokonaiskulu pelkästä piikityksestä nousee +miljardiin helposti. Mahdoton laskea kaikkia kuluja mutta arviolta voi heittää noin.

Vaikuttaa että koronapiikityksestä sai vielä isompaa palkkaa kuin normaalisti joten tuossakin isoja kuluja ja piikkiä löyty nyt pitkän aikaa.
Testauksen kulut tosiaan vielä mutta mahdoton taas maallikkona sanoa. Ei voi tietää mitä siellä oikeasti liikkuu rahoissa mutta paljon.
Aikamoisia vekkuleita nämä faktantarkastajat. Siellä taidetaan silmä kovana etsiä detaileja mihin tarttua ja derailata keskustelua. Mutta eikait siinä, tuleepahan faktat tarkistettua. Minulle oli ainakin yllätys noiden piikkien myyntihinta. Ehkäpä se kokonaishinta per injektoitu piikki voisi tosiaan olla 5-10 x piikin hinta.

Aikamoisia vekkuleita nämä faktantarkastajat. Siellä taidetaan silmä kovana etsiä detaileja mihin tarttua ja derailata keskustelua. Mutta eikait siinä, tuleepahan faktat tarkistettua. Minulle oli ainakin yllätys noiden piikkien myyntihinta. Ehkäpä se kokonaishinta per injektoitu piikki voisi tosiaan olla 5-10 x piikin hinta.
Joo ja ihan hatusta lisäilin sopivia arvoja mitä piikille tulisi. En edes laskenutkaan tuolla 12.5e per piikki kun maksaa varmasti enemmän kun tajusin katsoa muiden piikkien hintoja ja siitä jotain keskiarvoa ja isompaa lukua, mutta kun ei tiedä millä "diileillä" suomikin taas saanut.

Mut aivan sama. Rahaa palaa taas :D ja palaa jatkossakin näillä näkymin.

Mä pyysin Mullingsia lopettamaan monta kertaa, näit itse miten siinä sitten kävi. Ei sun kanssa tarvi mennä samaan, niin pysytään vaan aiheessa. Se on oikeasti vain reilu pyyntö, ettei keskenään tapeltais, vaan aiheesta.
On kyl totta, että mulla lähtee joposta ketjut välillä.
Esim. ku joku väittää, että tieteen kuvalehti on fiktiota niin kyllä se kieltämättä saa aikaan semmosen primitiivisen "haista ny vittu" reaktion.

Talous kuitenkin on nousussa vaikka täällä maalaillaan dystopiaa?

Mites ne velat

Kivahan se on että talous elpyy mutta ilmaisia lounaita ei taaskaan ollut tarjolla
1634916621124.png

edit. Elokuussa 2021 Suomen valtion velka oli 129,8 mrd €

Ja sä oisit kuollu paksusuolen syöpään ku söisit liikaa lihaa vai?
En tiin miten tupakka nyt yhtäkkiä tänne tuli?
Lihan demonisointia. Uskotko tonkin paskan. Joo liha aiheuttaa ei mikään muu. No lääkärit mainosti tupakkaa Terveystuotteena ja tiede oli silloinkin takana. Rahalla ei ollut mitään tekemistä

On kyl totta, että mulla lähtee joposta ketjut välillä.
Esim. ku joku väittää, että tieteen kuvalehti on fiktiota niin kyllä se kieltämättä saa aikaan semmosen primitiivisen "haista ny vittu" reaktion.
Sori jos loukkaa. Valitettavasti sana tiede on nykyään kärsinyt inflaation. Mutta jos tiedelehti su mielestä on hyvä ja luo turvaa niin ei siinä mitään. Tiedän monia jotka ovat joskus uskoneet siihen kunnes ymmärsivät että Aku Ankka on parempi

Mallia venezuela ja kohta kreikka. No ehkä me ollaan kohta eussa saamapuolella kun annetaan nykyisen hallituksen hääriä vähän aikaa.
Mulle kelpaa 4 päiväinen työviikko ja eläkeiän aikaistus sekä super lapsilisä

Lihan demonisointia. Uskotko tonkin paskan. Joo liha aiheuttaa ei mikään muu. No lääkärit mainosti tupakkaa Terveystuotteena ja tiede oli silloinkin takana. Rahalla ei ollut mitään tekemistä
Tupakka on kyllä ollu päihde ja nautintoaine suurimmanosan olemassaolostaan.
Sori jos loukkaa. Valitettavasti sana tiede on nykyään kärsinyt inflaation. Mutta jos tiedelehti su mielestä on hyvä ja luo turvaa niin ei siinä mitään. Tiedän monia jotka ovat joskus uskoneet siihen kunnes ymmärsivät että Aku Ankka on parempi
Vaikkakin Aku Ankka lehti on palkittu loistavasta suomenkielen käytöstä joskus ja siinäkin tarinat paikoitellen läheltä tositapahtumia menee niin aika hölmö vertaus.

Mutta lue sä Aku Ankkaa. Mä jatkan noita tiedejulkasujen pläräämistä.

Näin, mutta onko tässä parin vuoden aikana edes yritetty nostaa tehohoidon kapasiteettia? Tuntuu, että pikemminkin kapasiteetti on pienentynyt. Viime vuonna koronapotilaita oli pahimmillaan teholla samanaikaisesti 80-90kpl yhteensä koko maassa. Nyt tehohoito on kuulemma veitsenterällä on 30 potilaan kanssa.
Käsittääkseni ei ole tehohoidon kapasiteettia nostettu, tai edes yritetty. Kapasiteetti 250 hlö muistaakseni edelleen. Onhan tuo kriittinen raja aika pienen tuntuinen. Jos tuo määrä (30) koronapotilaita riittää siihen, että muusta hoidosta pitää tinkiä, niin ehkä pitäisi tehdä jotain, resursseja tällä hetkellä luulisi löytyvän. Jostain jäi mieleeni, että ylläpitokustannukset/vuosi olisivat 1 m€/tehohoitopaikka, perustamiskustannuksista en tiedä.

Vaikkakin Aku Ankka lehti on palkittu loistavasta suomenkielen käytöstä joskus ja siinäkin tarinat paikoitellen läheltä tositapahtumia menee niin aika hölmö vertaus.

En itse lue. Kysytään näin. Luotatko Google mapsiin?

Mutta jatka sä lääkäriin luottamista. Mulle on lääkärit puhunut niin monta kertaa paskaa että en luota enää

Liitteet

• doctor-nurse-smoking-ads.webp
    doctor-nurse-smoking-ads.webp
    55,7 KB · Katsottu: 88
  • vintage-cigarette-ads-doctor.webp
    vintage-cigarette-ads-doctor.webp
    57,9 KB · Katsottu: 79
  • cigarette-adscamelsstanford.webp
    cigarette-adscamelsstanford.webp
    54,5 KB · Katsottu: 82
Back
Ylös Bottom