Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No justhan se oli pari päivää sitten uutisissa, että tähän mennessä Suomessa on mennyt 20 miljardia koronatoimiin. Ja tällä rahalla on säästetty 2000 ihmishenkeä. Oli tosin Ylen uutisissa tämä tieto, joten uskokaa tai älkää.
Epäuskottavasta lähteestä huolimatta luku kuulostaa uskottavalta. Minkähän muun taudin varjolla olisi hyväksytty tällaiset kustannukset per säästetty ihmishenki...

No jaa, onhan yleislääketiedekin erikoistumisala, ei ihan hirveä kapea. Siihen on ihan vissi syy miksi erikoistutaan kapeisiinkin aloihin. Erikoista vaan, että nostat juuri lääkäriopinnot esille esimerkkinä opiskeluista, joissa ei opita mitään käytännön asioita, kun se on aivan varma, että ei juurikaan muita korkeakouluopintoja ole, joissa olisi niin paljon käytännön harjoittelua. Jotain muita esimerkkejä olisi ollut mukava kuulla, jotta ymmärtäisin tämän "oppivat vain teoriaa" lausuman tarkoituksen.

Poikasi tapaus kuulostaa niin uskomattomalta virheeltä, että toivottavasti veit asian eteenpäin? En siltikään leimaisi yhden henkilön perusteella kokonaista alaa. Olen minäkin tavannut (lähinnä vain) todella surkeita käsityöalojen edustajia (putkari, sähkäri, mut hei, tuntiliksan kyllä veloittivat silti :giggle:) enkä silti leimaa kaikkia heidän alojensa edustajia.

edit: komppaan kappalaista, mukavaa kun joku tässäkin ketjussa keskutelee ihan asiallisesti. Vaikka tätä keskustelua tuskin kantsii tässä ketjussa jatkaa, kun menee jo niin ohi aiheen.
Mä en nostanut lääkäriopiskelijoita esimerkiksi kuin se on tässä mun tapauksessa huonoin esimerkki. Mutta vastasin kun mulle otettiin esiin tämä. Mun pointti alunperin oli se että opiskelu on erittäin hyvä homma mutta ei tee autuaaksi. Älykkyyttä on niin monenmuotoista. Jotkut matemaattiset nerot voi olla sosiaalisesti aivan kömpelöitä tai ei välttämättä osaa huolehtia terveydestä. Sama pätee vaikka lääkäreihin ja hoitajiin. Ollaan opiskeltu mutta omassa elämässä voi olla paljon puutteita. Esim. olen nähnyt pullukoita lääkäreitä ja hoitajia. Jos ei osaa huolehtia itsestään niin osaako silloin muista? Itselle ainakaan pullukka lääkäri tai hoitaja ei herätä luottamusta

Epäuskottavasta lähteestä huolimatta luku kuulostaa uskottavalta. Minkähän muun taudin varjolla olisi hyväksytty tällaiset kustannukset per säästetty ihmishenki...

Ja rahassa ei voida mitata sitä kenelle nuorelle tän takia on osunu paska tuulettimeen piikkien osalta mitkä on ollu heille turhia

Puhut kuin rokote toimisi vaikka sen tehon on kerrottu hiipuvan nopeasti kuukausissa.
Hiipuuhan se, mutta niin hiipuu tartunnan seurauksena saatu immuniteettikin.

Eli looppi elämää piikistä toiseen toivoen tai sitten eletään ja otetaan vahva luontainen immuniteetti.
Looppielämää olen havainnut lähinnä tämän ketjun yhteydessä, mutta enpä ainakaan kuvittele enää olevani kaksikymppinen, jolla olisi sokea luottamus omaan luontaiseen immuniteettinsa. Se kortti on jo katsottu.

Tai sitten ei. Mistä satukirjasta sä revit näitä juttuja.

Kun rokotetta testattiin, niin luonnollisesti oli vertailuryhmää. Plasebo tutkimus osoitti kiistatta, että rokote tehoaa.
Ei kai tossa mitään kummallista ole.
Ei ole satukirjasta. Mutta en kaiva linkkiä. Ihan haastattelu oli missä tämä kävi ilmi. Taisi olla radiossa liittyen siihen että saako nekin passin jotka ovat saaneet plasebon. Lisäksi ryhmä suomalaisia testasi mitä pulloissa oli ja kävi ilmi että osassa pelkkää suolaa

Ei minkään. Ja veronmaksajat maksaa. Kiitos kaikki pakottajat myös täällä, teidän ja valtion vika.

No justhan se oli pari päivää sitten uutisissa, että tähän mennessä Suomessa on mennyt 20 miljardia koronatoimiin. Ja tällä rahalla on säästetty 2000 ihmishenkeä. Oli tosin Ylen uutisissa tämä tieto, joten uskokaa tai älkää.
Budjetti kaikkiin koronatoimiin joka sisältää siis hoitajat yms. Jne. Oli jotain reilu miljardi 2021?

Mä en nostanut lääkäriopiskelijoita esimerkiksi kuin se on tässä mun tapauksessa huonoin esimerkki. Mutta vastasin kun mulle otettiin esiin tämä. Mun pointti alunperin oli se että opiskelu on erittäin hyvä homma mutta ei tee autuaaksi. Älykkyyttä on niin monenmuotoista. Jotkut matemaattiset nerot voi olla sosiaalisesti aivan kömpelöitä tai ei välttämättä osaa huolehtia terveydestä. Sama pätee vaikka lääkäreihin ja hoitajiin. Ollaan opiskeltu mutta omassa elämässä voi olla paljon puutteita. Esim. olen nähnyt pullukoita lääkäreitä ja hoitajia. Jos ei osaa huolehtia itsestään niin osaako silloin muista? Itselle ainakaan pullukka lääkäri tai hoitaja ei herätä luottamusta
Kiitos, nyt ymmärrän pointtisi. Kyse ei siis ollut niinkään teoria vs. käytännön ammattitaidot vaan opittu teoria ja osaaminen sen teorian käyttämiseen sekä lukeneisuus vs. yleinen älykkyys.

Itse uskon, että pullukkakin lääkäri osaa kyllä antaa oikean diagnoosin jne., hän ei vaan itse noudata oppejaan. Mutta se tästä aiheesta.

Oho, tuo oli uutta. Koskahan tupakkayhtiöt keksivät alkavat mainostaa röökiä koronasuojana.
Ei yllättäisi mainostihan sitä aikanaan lääkärit terveellisenä. Jos elettäisiin sitä aikaa niin the pappa huutaisi kuinka me ei luoteta tieteeseen ja tupakka oo mitää vaarallista koska ei kuole viikossa 😁😁.
Milläs ajalla ne vaikutukset tulee

Mun mielestä tämä yleinen lääketiede homma on harhautunut siinä määrin että kun tulee tauti/sairaus niin ollaan aina antamassa heti jotain lääkkeitä eikä perehdytä siihen juuri syyhyn. Eli pullukalle verenpainelääkkeet ei edes neuvota ravinnossa tai liikunnassa. Vilkkaat lapset todetaan AD/HD tapauksiksi ja lääkkeitä vaan. Tämä korona tapaus vasta onkin hyvä esimerkki. Puhutaan flunssasta niin ei muuta kun piikkiä piikin perään. Pitäsikö puhua enemmän siitä nukkumisesta ja ravinnosta. Olisiko rajoitusten pitänytkin koskea karkkihyllyjä, pikaruokaravintoita, alkoholin myyntiä yms. Salit ja uimahallit ois voinut olla auki. Olisiko voitu eristää pelkät riskiryhmät koteihinsa.

IMG_20211022_153830_272.webp

Plasebo tutkimus osoitti kiistatta, että rokote tehoaa.
Se että vaihdan autoon kannentiivisteen, ja virta- avaimesta väännettyäni auto käynnistyy, ei tarkoita sitä että auto toimii. Ei edes kierros korttelin ympäri vielä kerro paljon mitään, jos seuraavana päivänä pitäisi ajaa Lappiin.

Mun mielestä tämä yleinen lääketiede homma on harhautunut siinä määrin että kun tulee tauti/sairaus niin ollaan aina antamassa heti jotain lääkkeitä eikä perehdytä siihen juuri syyhyn. Eli pullukalle verenpainelääkkeet ei edes neuvota ravinnossa tai liikunnassa. Vilkkaat lapset todetaan AD/HD tapauksiksi ja lääkkeitä vaan. Tämä korona tapaus vasta onkin hyvä esimerkki. Puhutaan flunssasta niin ei muuta kun piikkiä piikin perään. Pitäsikö puhua enemmän siitä nukkumisesta ja ravinnosta. Olisiko rajoitusten pitänytkin koskea karkkihyllyjä, pikaruokaravintoita, alkoholin myyntiä yms. Salit ja uimahallit ois voinut olla auki. Olisiko voitu eristää pelkät riskiryhmät koteihinsa.

Riskiryhmä Ahvenanmaalle ja mäkkäri sekä hese säppii. Voi vittu mikä poru

Pelkästään testaamiseen on käytetty miljardi.
Myönnän olleeni väärässä jos näin tosiaan on.
En löydä tietoa vaan nyt mistään.
Korona tukien määrähän vaihtelee sen mukaan mitä siihen kukin laskee mukaan.
Jos yritystuista lähtien on kaikki mukana niin sittenhän summa nousee.

Ei ole satukirjasta. Mutta en kaiva linkkiä. Ihan haastattelu oli missä tämä kävi ilmi. Taisi olla radiossa liittyen siihen että saako nekin passin jotka ovat saaneet plasebon. Lisäksi ryhmä suomalaisia testasi mitä pulloissa oli ja kävi ilmi että osassa pelkkää suolaa

Mulle kelpaa tuo rokote heti

Back
Ylös Bottom