Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
"on se vaan juttuja mitä haluatte nähdä"
Todellakin. Vittu jotain järkeä tähän ja niin että se näkyy muillekin jos jokunen edes heräisi. Tottakai se on mitä haluan.
Niin, aina pitäisi tarkkana, jos jokin "uutinen" aiheuttaa jonkinlaisen tunnereaktion - oli se vitutusta, katkeruutta, säälintunnetta tai muuta tahansa ylimääräistä mielenliikehdintää. Koska silloin se kuuluisa "oma ajattelu" lakkaa toimimasta.
Mikäs kohta toi oli siinä sun "aivopesulistassa"?

Mistä sä oot saanu päähäs, että ne on oikeita aineksia?
Kukaan ei ole kertonut? Ei edes äiti ole vaikuttanut?
Tottakai mun ajatuksiin on vaikutettu. Kaikiinhan on. Mutta olen tutkinut asioita monesta lähteestä ja pystynyt oman kokemuksen kautta päätymään ilmeisesti aika täydelliseen lopputulokseen. Maailma on sellainen että kyllä jokainen saa vaikutteita jostain mutta en mä muiden ajatuksia purskelematta niele. Eli jos media kirjoittaa jotain niin en ihan uskovaisena kuitenkaan sitä sieltä ota totuutena vaan kyllä mä vertailen sitä tietoa. En mä ruokaakaan purematta niele

Tottakai mun ajatuksiin on vaikutettu. Kaikiinhan on. Mutta olen tutkinut asioita monesta lähteestä ja pystynyt oman kokemuksen kautta päätymään ilmeisesti aika täydelliseen lopputulokseen. Maailma on sellainen että kyllä jokainen saa vaikutteita jostain mutta en mä muiden ajatuksia purskelematta niele. Eli jos media kirjoittaa jotain niin en ihan uskovaisena kuitenkaan sitä sieltä ota totuutena vaan kyllä mä vertailen sitä tietoa. En mä ruokaakaan purematta niele
Mitä jos oot väärässä?

Niin, aina pitäisi tarkkana, jos jokin "uutinen" aiheuttaa jonkinlaisen tunnereaktion - oli se vitutusta, katkeruutta, säälintunnetta tai muuta tahansa ylimääräistä mielenliikehdintää. Koska silloin se kuuluisa "oma ajattelu" lakkaa toimimasta.
Mikäs kohta toi oli siinä sun "aivopesulistassa"?
Logiikan etsiminen asioista ei ole tunnereaktio vaan tärkeä askel ennen päätöksiä tehdä asioita missä et alustavasti näe mitään järkeä. Kuten tässä.

Sä voit yrittää vääntää näitä asioita miten haluat, mutta joudut vain hyväksymään sen ettei ihmiset ole sokeita ja hyväksy purematta kaikkea.

Vaikuttaisi että noin 10% ihmisistä on joustavia ajattelijoita jotka kykenevät vaihtamaan mielipiteen tilanteen mukaan ja tarkastelemaan asioita eri kulmista/lähteistä. Noin 90% ihmisistä on sitten lukkiutuneita ajattelijoita joille auktoriteettien sana on se lopullinen, täysin erehtymätön totuus, olipa todellisuus ympärillä millainen hyvänsä.

Koville tuntuu ottavan hyväksyä tieteellisten kokeiden tulosta
Vaikka tiede todistaa että tupakka on hyvin vaarallista ihmiselle, silti ihmiset vapaaehtoisesti saavat sitä polttaa. Ihan sama mitä tiede sanoo, osa ei halua rokotetta ottaa. Ero on siinä, että tupakassa ketään ei kiinnosta toisten polttaminen, mutta rokottamattomat on kauhea päänvaiva liian monelle.

Vaikka tiede todistaa että tupakka on hyvin vaarallista ihmiselle, silti ihmiset vapaaehtoisesti saavat sitä polttaa. Ihan sama mitä tiede sanoo, osa ei halua rokotetta ottaa. Ero on siinä, että tupakassa ketään ei kiinnosta toisten polttaminen, mutta rokottamattomat on kauhea päänvaiva liian monelle.
Puhuin sosiaaĺisen mukautuvuuden kokeista kuten aiemmin.

Tieteen mukaan harvat lapset tarvitsee koronarokotteen,siltikin valtioilla halu rokottaa KAIKKI.
0-19v ikäluokassa, 0 kuollutta, sairaalassa on ollut lähes 0 viimeisen kahden vuoden aikana koronan takia. Tartuntoja varmasti vähintään 100k näissä ryhmissä.

Jostain syystä kuitenkin kaikki 12-19v on tuplarokotettu ja 5-11v rokottamista suunnitellaan.

THL:n kriteerit lasten rokottamiselle liittyvät kaikki lapsen omaan terveyteen eli kuolleisuuteen ja vakavaan sairastumiseen. Yksikään kriteeri ei täyty.

Eikä muuten kiinnosta edes tupakoitsijoiden aiheuttama terveydenhuollon kuormitus. Tupakoitsijat saavat kuormittaa terveydenhuoltoa, koronapotilaat ei.

0-19v ikäluokassa, 0 kuollutta, sairaalassa on ollut lähes 0 viimeisen kahden vuoden aikana koronan takia. Tartuntoja varmasti vähintään 100k näissä ryhmissä.

Jostain syystä kuitenkin kaikki 12-19v on tuplarokotettu ja 5-11v rokottamista suunnitellaan.

THL:n kriteerit lasten rokottamiselle liittyvät kaikki lapsen omaan terveyteen eli kuolleisuuteen ja vakavaan sairastumiseen. Yksikään kriteeri ei täyty.
Tämähän sen kansan auktoriteettiuskon selkeästi osoittaa. Viedään oma lapsi piikille vaikka mikään muu ei sitä puolla. Televisiossa ja lehdessä niin käsketään. Ja naapurikin vie. Sen on sillon pakko olla totta. Samalla tapaa ostoskoreista löytyy becel purkki. Kyllä kansa tottelee.

Eikä muuten kiinnosta edes tupakoitsijoiden aiheuttama terveydenhuollon kuormitus. Tupakoitsijat saavat kuormittaa terveydenhuoltoa, koronapotilaat ei.
Tossa on pikku jippo. Noin niinkuin taloudellisesti ajatellen, tupakoitisijat ovat loppujen lopuksi edullisia valtiolle. Ne maksaa veroja kymmeniä vuosia tupakasta ja kuolevat mukavasti eläkeiän paikkeilla pois jaloista pyörimistä. Tämän on sanonut ihan ministeri Vanhanen.

Eipä itseäkään. Toki jos kysyttäisiin vastaisin että joo eihän se hyvä ole kuten liikalihavuus jne. mutta missään tilanteessa en sulkisi ketään minkään hoidon tai yhteiskunnan ulkopuolelle.

Taas me mietitään tätä järkeillen vaikka ei tässä ole järkeä vaan narratiivi minkä mukaan ihmisten nyt pitää toimia.

Tossa on pikku jippo. Noin niinkuin taloudellisesti ajatellen, tupakoitisijat ovat loppujen lopuksi edullisia valtiolle. Ne maksaa veroja kymmeniä vuosia tupakasta ja kuolevat mukavasti eläkeiän paikkeilla pois jaloista pyörimistä. Tämän on sanonut ihan ministeri Vanhanen.
Tuo on muuten ihan totta. Loppujen lopuksi vaikutus kansantalouteen saattaa olla jopa positiivinen. Hyvä pointti.

Tämähän sen kansan auktoriteettiuskon selkeästi osoittaa. Viedään oma lapsi piikille vaikka mikään muu ei sitä puolla. Televisiossa ja lehdessä niin käsketään. Ja naapurikin vie. Sen on sillon pakko olla totta. Samalla tapaa ostoskoreista löytyy becel purkki. Kyllä kansa tottelee.
Mitä sanoo muksun kaverin vanhemmat jos meidän muksu ei oo fully vaxxed? Ei kehtaa viedä enää jotain viedään muksu piikille ettei muut ajattele meistä mitään...

Back
Ylös Bottom