Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Näittekö iltalehden etusivulööpin tänään. Näin tunnistat veritulpan ensioireet. Aikamoista kun juuri noita veritulppia on nyt sanottu rokotehaitoiksi. Eli ensin piikitetään hirveellä kiireellä ja nyt varoitetaan veritulpista muttei edellenkään himmata piikitystä. Ihan uskomaton teatteri ja show vaan jatkuu

Pikku kevennys;

Kary Mullis muuten (kuulemma pcr testin keksijä) on sitä mieltä ja nähny(kijrotti omassa elämänkerrassaan) että hiv ei aiheuta aidsia, ja on nähnyt pimeessä hohtavan pesukarhun joka oli hänen sanojensa mukaan avaruusolento. Usko muuten myös astrologiaan.

Uskokaa pois, Mä en keksi tätä.:ROFLMAO:

Tämmönen nippelitieto vain. ;)
No nyt on kunnon denialisti. Ansiolistaa: AIDS-denialisti, joka liittoutui HIV-skeptikon kanssa…

Nyt ymmärrän paremmin näitä lukuisia korona-denialisteja, jotka itse eivät ymmärrä asiasta yhtään mitään, mutta ottavat tuon kaverin horinat Oikeana Totuutena, jota tietenkin MV, Ano ja muut vajaaälyiset fakenews-tuutit parhaansa mukaan rummuttavat.

Kirsi Kautiainen:
Erään fiksun Facebook-kaverini seinältä lainattua:
"
‼
UUTTA TIETOA:
Rokottamattomiksi sairaalapotilaiksi lasketaan sellaiset, joiden ensimmäisestä piikistä on kulunut VÄHINTÄÄN 21 vuorokautta. Eli tämä aikajakso on nyt pidennetty kolmeen viikkoon!
Kaksi rokoteannosta saaneiksi lasketaan sairaalapotilaat, jotka ovat saaneet 2. annoksen VÄHINTÄÄN 7 vuorokautta sitten.
Mietin pitkään, miksi THL käyttää vuorokausien kohdalla sanaa "vähintään". Edit. Vastaus tähän löytyi: Mikäli henkilön k-OIREET alkavat 1. piikin jälkeen 7 vrk:n sisällä, sinut lasketaan rokottamattomaksi (vaikka joutuisitkin sairaalahoitoon vasta 21 vrk:n jälkeen). Todella järjettömäksi on tehty tämä kaikki!
Missä ajassa rokotehaittaoireet yleensä ilmenee? Todennäköisesti melko pian piikityksen jälkeen. Jos sinulle siis tulee viikon sisällä 1. piikityksestä rokotehaittaoireita (jotka usein samoja kuin k-oireet), ja joudutkin sairaalaan vaikka vasta viiden viikon kuluttua, niin lasketaanko sinut tilastoissa ja uutisissa rokottamattomaksi?
Jos näin on, niin tämä on uskomatonta tilastokikkailua, millä saadaan uutisoitua, että rokottamattomat täyttävät sairaalat, ja vihapuhe heitä kohtaan saadaan aikaan."
HUS:sta oli aikaisemmin jo vahvistettu, että piikittämättömäksi katsotaan ne, joilla piikityksestä on alle 7vrk. Tämä siis ilmeisesti ainoastaan niillä, jotka ovat saaneet piikin siellä sairaalassa tai heti piikityksen jälkeen joutuvat sairaalaan. Kikkailun avulla piikittämättömiksi pystytään ilmeisesti luokittelemaan muitakin
🤔

Eli kuka uskoo, että pääosa siellä sairaalassa olevista todella on piikittämättömiä?

246071405_10228693057302381_1191046264889150728_n.jpg
  • Suojatehon kehittyminen ensimmäisen annoksen jälkeen kestää mRNA-rokotteilla vajaat kaksi viikkoa, ja adenovirusvektorirokotteilla noin kolme viikkoa.
  • Toisen annoksen jälkeen suoja tehostuu nopeammin, noin viikossa.

Tätäkään ei kukaan halua ymmärtää, halutaan vaan huutaa tilastokikkailusta jatkuvasti?

Ihmettelin että mikäs helv hulabaloo on lähi äs-marketin pihassa. Sisäänkäynnin eteen oli ajettu paikallisliikenteen bussi ja se rumpsutti tyhjäkäyntiä siinä. Bussiin oli kymmenien metrien jono naamarisakkia. Noh, siellähän oli piikkibileet. 3. piikin sai jos edellisestä oli 3kk aikaa. Kaikenlaista nekrua ja märmättiä oli jonossa pääosin. Vissiin nyt ollut riittävän pienellä kynnyksellä tulla lähi vuokrataloista siihen..
Ai nytkö sen saa jo 3kk edellisestä piikistä? Eilen oli vielä 6kk. 😅

Luitko sä ollenkaan sitä tutkimusta joka oli tossa mun edellisessä viestissä? Tuntuu vähän turhalta yrittää selittää sulle, jos luet puolet viesteistä ja nekin ymmärrät väärin.
Lue sinä vain rauhassa tutkimuksia, mulle on sulle ikävä uutinen. Influenssaa myöten joka taudissa on ikäviä jälkitauteja. En mä niiden takia ota rokotetta. Sain yskän jälkitautina hinkuyskän 2011, oli aika kamala tauti. En mennyt sairaalaan vaikka tuntui että siihen kuolee. Mä en ole mistään pumpulista tehty, joten mua ei vittuakaan kiinnosta mikään korona, jos se mut kaataa, niin sitten kaataa. Älä sinäkään huoli minusta, huoli omasta perseestäs vain. En ota rokotetta ja se teille rokotetuille on maailman isoin asia, pakotatte sitä kun saatanan jehovat vartiotornia. Ota sinä vaikka 10 piikkiä, en minä ole estämässä enkä sua soimaamassa siitä. Joten mikä hinku sulla on mulle tyrkyttää tota paskaa?

Pikku kevennys;

Kary Mullis muuten (kuulemma pcr testin keksijä) on sitä mieltä ja nähny(kijrotti omassa elämänkerrassaan) että hiv ei aiheuta aidsia, ja on nähnyt pimeessä hohtavan pesukarhun joka oli hänen sanojensa mukaan avaruusolento. Usko muuten myös astrologiaan.

Uskokaa pois, Mä en keksi tätä.:ROFLMAO:

Tämmönen nippelitieto vain. ;)
Niin HIV aikoihin kahvoissa hääräsi kaveri nimeltä Fauci.
  • Suojatehon kehittyminen ensimmäisen annoksen jälkeen kestää mRNA-rokotteilla vajaat kaksi viikkoa, ja adenovirusvektorirokotteilla noin kolme viikkoa.
  • Toisen annoksen jälkeen suoja tehostuu nopeammin, noin viikossa.

Tätäkään ei kukaan halua ymmärtää, halutaan vaan huutaa tilastokikkailusta jatkuvasti?
Vittu se ei tee henkilöstä rokottamatonta jos olet saanut piikin ja saat sivuoireet ne tulee isolla todennäköisyydellä piikistä tilastonkikkailua. Mietipä jos tuota tehtäisiin toiseen suuntaan.

No nyt on kunnon denialisti. Ansiolistaa: AIDS-denialisti, joka liittoutui HIV-skeptikon kanssa…

Nyt ymmärrän paremmin näitä lukuisia korona-denialisteja, jotka itse eivät ymmärrä asiasta yhtään mitään, mutta ottavat tuon kaverin horinat Oikeana Totuutena, jota tietenkin MV, Ano ja muut vajaaälyiset fakenews-tuutit parhaansa mukaan rummuttavat.
Siis häh? Tämä kaveri on keksinyt ton menetelmän jolla on nyt testattu koronaa. Sanoo ettei sovellu siihen. Ja ton testin lukuja on on sitten täällä Suomessa tuijotettu ja Hs, iltalehti ja muut fakenews tuutit parhaansa mukaan rummuttaa

Meillä oli firman intrassa maininta toisella paikkakunnalla sijaitsevan toimipisteen joulunalusjuhlien suhteen että työnantaja selvittää mahdollisuutta käyttää syrjintäpassia. Pikkuhiljaa sitä ollaan ajamassa työpaikoillekkin. Alkaa purkautua tämä pettymys rokotteeseen tätäkin kautta.

Niin HIV aikoihin kahvoissa hääräsi kaveri nimeltä Fauci.

Vittu se ei tee henkilöstä rokottamatonta jos olet saanut piikin ja saat sivuoireet ne tulee isolla todennäköisyydellä piikistä tilastonkikkailua. Mietipä jos tuota tehtäisiin toiseen suuntaan.
Sivuoiretapaukseen en ota kantaa, mutta se mitä täälläkin on jankattu, että joku hetki piikin saannin jälkeen koronan saaneista lasketaan piikittämättömäksi, on tuon perusteella aivan oikein.

Voihan se sulle olla pikku nuha tai jopa oiretoon mistä sitä tietää, mutta rokote aika pieni vaiva, jos voi vähentää todennäköisyyttä. Miksi sä muuten sitä piikkiä niin paljon pelkäät?
Miks sä tyrkyttää täällä rokotetta muille ja et hyväksy jos joku ei sitä halua?? Mitä se sulle kuuluu.. Ei mekään saarnata et lopetat paheesi, mistä voi sun henkes pahimmassa tapauksessa lähteä.

Meillä oli firman intrassa maininta toisella paikkakunnalla sijaitsevan toimipisteen joulunalusjuhlien suhteen että työnantaja selvittää mahdollisuutta käyttää syrjintäpassia. Pikkuhiljaa sitä ollaan ajamassa työpaikoillekkin. Alkaa purkautua tämä pettymys rokotteeseen tätäkin kautta.
Valitetteavasto toikin olis ihan laillista jos kun juhlat ei oo työajalla, yksityistilaisuuteen järjestäjä voi edellyttää osallistujilta ihan mitä vaan. Ei tossa oikeen voi muuta kun ilmaista ettei tuu juhliin koska passi. Ja toivoa et moni muu tekee saman. (Jos päättävät käyttää - ja toi kuulostaa siltä et nehän käyttää)

Itsehän jätän firman isot pippalot väliin juurikin tuosta syystä. Toimistoetkoillekin tarvis todistusta muka…

Lue sinä vain rauhassa tutkimuksia, mulle on sulle ikävä uutinen. Influenssaa myöten joka taudissa on ikäviä jälkitauteja. En mä niiden takia ota rokotetta. Sain yskän jälkitautina hinkuyskän 2011, oli aika kamala tauti. En mennyt sairaalaan vaikka tuntui että siihen kuolee. Mä en ole mistään pumpulista tehty, joten mua ei vittuakaan kiinnosta mikään korona, jos se mut kaataa, niin sitten kaataa. Älä sinäkään huoli minusta, huoli omasta perseestäs vain. En ota rokotetta ja se teille rokotetuille on maailman isoin asia, pakotatte sitä kun saatanan jehovat vartiotornia. Ota sinä vaikka 10 piikkiä, en minä ole estämässä enkä sua soimaamassa siitä. Joten mikä hinku sulla on mulle tyrkyttää tota paskaa?

Sähän itse kysyit miksi suosittelen :) Senkus kärsit marttyyrina taudit jos se tekee susta kovan jätkän.

Se toimii sittenkin:
Kyllä tämän täytyy olla nyt ratkaisu kun saadaan piikit sille osaa väestöä joka ei edes huomaa infektiota. Varmasti saadaan puuttuva 4%-yksikön tavoite kasaan ja päästään takaisin normaaliin elämään.

Back
Ylös Bottom