Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kommunistihallitus on ajanut yrittäjät todella kusiseen paikkaan tuo passinsa kanssa. Jos yrittäjiä boikotoidaan ja kritisoidaan kommaripassin käytön takia niin ainakin ne eskaloisivat sen paskan julkisuuteen hyvin äänekkäästi. Ehkä se voisi vaikuttaa kommaripassin poistamiseen käytöstä kokonaan mutta todennäköisesti ei.

Mutta kuten sanottu, yrittäjiä on pidetty turhaan kusessa jo 1½ vuotta hallituksen toimesta ja nyt "helpotuksena" tarjottiin poliittinen syrjivä väline, joka vie yrittäjät vain vähän erilaiseen kuseen mutta kusessa ovat edelleen.

Sympatiat on kyllä yrittäjien puolella tässä. Ei käy kateeksi.
Mun mielestä toi logiikka vaan ontuu vähän, koska veikkaan, että suurin osa ihmisistä ei ajattele passia kovinkaan syvällisesti (=jatkavat elämäänsä normaalisti passi taskussa) ja suurinta osaa yrittäjistä kiinnostaa enemmän esim syöminen ja omien laskujen maksaminen kuin äänekkyys. Lisäksi jos hallituksen agenda aidosti on kommunistinen niin heitä ei kiinnosta pätkääkään äänekkäät yrittäjät. Siitä olen samaa mieltä, että yrittäjiä on rankaistu turhaan ja että on hyvin kyseenalaista markkinoida passia hyvänä asiana yrittäjillä, kun sen avulla "voivat" pitää ovet auki.

Tuo on totta. Mitä enemmän pelkoa netissä levitetään, niin sitä enemmän rokotetta pelätään.
Myös jos se maailmankuva on niin vääristynyt että jopa luetun ymmärtäminen kääntyy. Ihan on tuntemaani porukkaa saanut oireita piikistä, ei ole tarvinnut sitä etsiä netistä ja tästä tuntemieni oireiden syystä en aio piikkejä ottaa. Ottaen huomioon muutenkin sen että joka rokotteesta olen saanut ihmeellisiä oireita. Toiset ottaa niistä ja toiset ei.

Miksi sut sit pidetään elossa?

Jos nyt leikitään että mä meen rokotettuna ja ilosena viipottaen ja teen kuten käsketään.

Niin kyllä loogisesti ajateltuna sulta pistetään jossain vaiheessa nirri pois, eikö?
Siis ihan näin teoria tasolla ajateltuna.
Meidän elämä tullaan tekemään sietämättömäksi kyllä. Olen sen hinnan valmis maksamaan omien lasten paremman tulevaisuuden puolesta.

Onhan poliitikkojen suusta kuultu niin Suomessa kuin ulkomailla meidän eristämistä leireille, lasten huostaanottoa ja uudelleen koulutusta.

Sitten jos mennään folio osastolle niin osa väittää että rokotetut ovat ne joista halutaan eroon jolloin jäljelle jäisi vain älykkäämpi osa. Jos miettii tätä matemaatikan kannalta niin ei varmaankaan voida väittää että 80% ihmisistä olisi älykkäämpiä kuin jäljelle jäävä 20%? Tämä tietenkin tapahtuisi hitaasti niin, että rokotetut saisivat Jatkossa vähemmän ja vähemmän lapsia tai sairaita lapsia. Tätä väitettä tulee matematiikan lisäksi joidenkin eliittiin kuuluvien kirjoitukset. Sitten voisi tietysti kysyä että miksi haluttaisiin jättää henkiin ne vastarannan kiiskit? No ryhmä olisi joka tapauksessa pienempi ja näin ollen helpompi hallita kun taas tämä rokotteen ottanut ryhmä olisi helposti oikealla viestinnällä käännettävissä vaikkapa hallitsijaa vastaan.

Varmaan suurin syy on se että hallitus valitsi juuri yritykset pelinappuloiksi tekemään sen likaisen työn tietäen että se on heille ei win tilanne. Eli turha syyttää ihmisiä siitä. Itse en boikotoi mitään tosin ilman passia en tietenkään pääse näihin yrityksiin sisään. Sinällään en ole muutenkaan ravintoloiden suurinta asiakaskuntaa. Omaan elämään vaikutuksia alkaa tulla kun kauppakeskuksiin aletaan vaatia passia tai en saa esim ruokaostosten yhteydessä ostettua ei välttämättömiä tuotteita kuten sukkia. Näin on jossain säännöt tehty.
Oikea tapa niin ihmisille kuin yrityksille olisi perustaa yhtenäinen rintama hallituksen ajamaa tyraniaa vastaan. Sehän ei tietenkään onnistu niin pitkään kun asiat ovat hyvin valtaosalla ihmisistä.
Itse kuulun tähän onnelliseen ryhmään vaikka olenkin kohta kaksi vuotta asian puolesta tapellut tuulimyllyjä vastaan.

Keinot käy vähiin ja suunnitelmia rinnakkaisyhteiskunnasta on jo tekeillä mutta eihän tuota ilman väkivaltaisuuksia anneta tapahtua. Pitää toivoa vain että Suomesta löytyy riittävästi mm. Maatilayrittäjiä joilla ei enää löydy kärsivällisyyttä näille eun tempuille. Varmaan myös turvetuottajia ja metsänomistajia saattaa olla. Harva perustuslakia kunnioittava haluaa Suomesta pois lähteä päinvastoin. Suomi takaisin suomalaisille
Kuulostaa omaan korvaan pitkälti siltä, miten Marx ehdotteli, että kommunistinen vallankumous toimisi. Väkivaltaa suositteli myös. Pienenä disclaimerina, niin siitä on pitkä aika, kun olen Marxia lukenut, kun ei tuntunut oikein minun ideologialtani. En kyllä ole mikään suuri ideologioiden ystävä muutenkaan, itseasiassa en pidä niistä ollenkaan.

Mun mielestä toi logiikka vaan ontuu vähän, koska veikkaan, että suurin osa ihmisistä ei ajattele passia kovinkaan syvällisesti (=jatkavat elämäänsä normaalisti passi taskussa) ja suurinta osaa yrittäjistä kiinnostaa enemmän esim syöminen ja omien laskujen maksaminen kuin äänekkyys. Lisäksi jos hallituksen agenda aidosti on kommunistinen niin heitä ei kiinnosta pätkääkään äänekkäät yrittäjät. Siitä olen samaa mieltä, että yrittäjiä on rankaistu turhaan ja että on hyvin kyseenalaista markkinoida passia hyvänä asiana yrittäjillä, kun sen avulla "voivat" pitää ovet auki.
Aivan joo, hyviä pointteja. En oikein osaa sanoa muuta kuin että paskan möivät.

En kannata pakkoa, mutta pidän sitä typeränä sekä yksilön, että yhteisön näkökulmasta.
Lasten kohdalla en ole varma.
Perustele että miksi mun pitäis ottaa rokote, en meinaan ole vielä keksinyt yhtään järkevää perustetta sille. Eikä meidän rokottamattomien tarvitse perustella miksei me oteta rokotetta. Teidän muiden pitää perustella itsellenne miksi otatte.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa omaan korvaan pitkälti siltä, miten Marx ehdotteli, että kommunistinen vallankumous toimisi. Väkivaltaa suositteli myös. Pienenä disclaimerina, niin siitä on pitkä aika, kun olen Marxia lukenut, kun ei tuntunut oikein minun ideologialtani. En kyllä ole mikään suuri ideologioiden ystävä muutenkaan, itseasiassa en pidä niistä ollenkaan.
Väkivaltaa ei tarvita jos kukin osaisi ajatella 5 vuotta eteenpäin. Käytännössä voisi ajatella näin että esim. Kauppa ravintola päättäisi unohtaa passit. Ihmiset tukisivat yritystä. Jos se suljetaan niin sitten pihanyyttäriä tai talkoo ruokintaa kolehtilippaalla ja yritys pysyy pystyssä pahimman yli. Aina on keinoja mutta mikään niistä ei ole helppo.
Jo tästä pitäisi ymmärtää ettei kukaan yritys varmasti halua lisää kontrollia ja ulkopuoliselle valtaa päättää siitä kuka saa siellä asioida. Nyt kuitenkin on käymässä niin ja mitä pidemmälle homman ahtaa mennä sitä huonompia keinoja on ratkaista patti tilanne.

Kommunistihallitus on ajanut yrittäjät todella kusiseen paikkaan tuo passinsa kanssa. Jos yrittäjiä boikotoidaan ja kritisoidaan kommaripassin käytön takia niin ainakin ne eskaloisivat sen paskan julkisuuteen hyvin äänekkäästi. Ehkä se voisi vaikuttaa kommaripassin poistamiseen käytöstä kokonaan mutta todennäköisesti ei.
Tässähän se logiikka on. Lisäksi syrjintää ei tule suvaita missään muodossa. Oli se sitten laillista tai ei.

Ei sillä et mä liian usein baareissa muutenkaan kävisin. Lähinnä jos toi tulee muuallekin, ja sehän vaikuttaa todenäköiseltä.

Mitä tossa ton Antti Launosen juttua kuuntelin niin passia tosiaan oltas jatkamassa 2022 loppuun muualla euroopassa tällä hetkellä, esim Hollanti. Samoiten siellä ollaan työntämässä samaan passiin myös influenssa rokotetta. Piikkejä on tulossa enemmän ku ne 3 ja kaikki tulee passiin. Passista ois lähdössä vaihtoehto pois, että korona on sairastettu? En nyt ihan ymmärtäny mitä selitti asiaan liittyen ku eiks tähän mennessä muutenki sairastetusta koronasta 6kk ni on ns piikkipakko. Myöskin lääkäreitä ja hoitajia laittaa sille viestiä ku 27-vuotiaalta huuhdellaan aivoveritulppaa tai vastaanotolle tulee 15-vuotias sydämen rytmihäiriöiden takia rokotteen jälkeen. Mut kukaan ei avaa suutaan, koska pelätään duunin puolesta. Ja täällä joku viittii sanoa ettei Suomi tule perässä? Kyllä tulee 8-12vk jäljessä
Eli Hollanti on siis ottamassa käyttöön koronapassia, jossa edellytetään myös kausi-influenssarokotetta? Missä vaiheessa lakiuudistuksen valmistelu on?

Väkivaltaa ei tarvita jos kukin osaisi ajatella 5 vuotta eteenpäin. Käytännössä voisi ajatella näin että esim. Kauppa ravintola päättäisi unohtaa passit. Ihmiset tukisivat yritystä. Jos se suljetaan niin sitten pihanyyttäriä tai talkoo ruokintaa kolehtilippaalla ja yritys pysyy pystyssä pahimman yli. Aina on keinoja mutta mikään niistä ei ole helppo.
Jo tästä pitäisi ymmärtää ettei kukaan yritys varmasti halua lisää kontrollia ja ulkopuoliselle valtaa päättää siitä kuka saa siellä asioida. Nyt kuitenkin on käymässä niin ja mitä pidemmälle homman ahtaa mennä sitä huonompia keinoja on ratkaista patti tilanne.
Ravintola voi tälläkin hetkellä unohtaa passit. Oletko jo osallistunut kolehtiin tällaisten yritysten tukemiseksi?

Koronarokotteita kiivaasti puolustavat kertovat mielellään kuinka he seuraavat ja luottavat tieteeseen, tutkimuksiin ja dataan. Kerta toisensa jälkeen tämä osoittautuu kuitenkin valheeksi. Uusimpana osoituksena tästä, noin viikko sitten julkaistu tutkimusdataan perustuva tutkimus, jossa oli tiedot 68 maasta ja lisäksi 2947 USA:n piirikunnasta, ja se osoitti kiistattomasti, että rokotekattavuuden nousu EI vähennä tartuntojen määrää. Tämä varsin kovan luokan uutinen on ignoorattu aivan täysin, niin täällä, kuin muuallakin (hyödyllisten idioottien keskuudessa), ja rokotelobbaus jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ketähän tässä oikeasti on niitä foliohattuja ja salaliittoteoreetikkoja. Olen laittanut tuon tutkimuksen jo useamman kerran (enkä ole ainoa), joten laitetaan tällä kertaa suomennettu versio, kun semmoinenkin on tullut.

EPIDEMIOLOGINEN TUTKIMUS: Rokotekattavuus ei korreloi COVID- 19 tapausten lukumäärään​

Ravintola voi tälläkin hetkellä unohtaa passit. Oletko jo osallistunut kolehtiin tällaisten yritysten tukemiseksi?
Itse käytän aina paikallisia yrityksiä kuin mahdollista.

Jomehdilla tarkoitin että jos vaikka ravintolalta viedään luvat harjoittaa toimintaa niin voidaan järjestää nyyttärit tai talkoot ja samalla maksaa pieni järjestelypalkkio yrittäjän pihan siivoamisesta tms. Joku mikä mahdollista ilman että se on liiketoimintaa.

Mutta maksan paikalliselle mm. Lihasta paljon enemmän kuin se maksaa kaupassa ja tällä tavalla tuen yritystä

Eli Hollanti on siis ottamassa käyttöön koronapassia, jossa edellytetään myös kausi-influenssarokotetta? Missä vaiheessa lakiuudistuksen valmistelu on?

Ei siinä sen enempää asiasta ollu. Joku hänen seuraaja joka asuu siellä oli sanonut, että tuohon menossa + että se sairastettu korona häviää huisin nevadaa sieltä

Uutisissa sanottiin että nyt aletaan tykittämään yli 60 vuotiaita koska vanhoilla ihmisillä rokotteen teho hiipuu nopeasti.
Minkä ihmeen takia paljon nuoremmat hoitohenkilökunta ihmiset on jo ehditty tuikkimaan kolmatta kertaa?
En sano etteikö ole hyödyllistä enkä että olisi haitallista mutta onhan tossa selkeä ristiriita.

Uutisissa sanottiin että nyt aletaan tykittämään yli 60 vuotiaita koska vanhoilla ihmisillä rokotteen teho hiipuu nopeasti.
Minkä ihmeen takia paljon nuoremmat hoitohenkilökunta ihmiset on jo ehditty tuikkimaan kolmatta kertaa?
En sano etteikö ole hyödyllistä enkä että olisi haitallista mutta onhan tossa selkeä ristiriita.

Ihan sama mitä sanotaan. Kattoo Tanskaa ja Israelia ni ihan sama käytäntö tulee olemaan muuallaki, että tervetuloo kaikki yli 12-vuotiaat kolmannelle piikille ku 2kk jälkee vaste lähtee luikkimaan. Enää ei puutu ku lupa piikittää 5-11v

Mä voin vähän tätä sun fantasiaa parannella;
Kun nyt teillä siellä on sitä eliittiä, niin eikö olisi järkevämpää että eliitti hankkis sit maailmanlopun varalle noi kaatuneet yritykset ja möis teille idi...oho sori siis valituille sieltä niitä palveluja/tavaroita?

Ihan sama mitä sanotaan. Kattoo Tanskaa ja Israelia ni ihan sama käytäntö tulee olemaan muuallaki, että tervetuloo kaikki yli 12-vuotiaat kolmannelle piikille ku 2kk jälkee vaste lähtee luikkimaan. Enää ei puuhu ku lupa piikittää 5-11v
Tuota 5-11 ajetaan kans kovaa. Oliko se vuoden alussa kun olisi noille paikka alkaa tunkea.

Jälleen sain uuden tiedon. Veljen vaimon tuttavapariskunnan mies kärsinyt huonosta olosta ja huimauksesta 2 viikkoa. Ei tee haittailmoitusta koska ei voi johtua rokotteista vaikka alkoi rokotteen jälkeen. Tuossakin voi olla kyse harmittomasta asiasta tai kohta voi olla jo kiire hoitoon. Tähän liittyen suomalainen mies ei edes kovin helposti hakeudu lääkäriin valittamaan turhia. Joten uskon että haittavaikutuksia on paljon enemmän kuin tilastoissa on.

Back
Ylös Bottom