Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No kyllähän toi nyt on ihan hyvä vitsi. Toisin kun ne väkisin väännetyt meemit mitä täälläkin joku viljelee.

Mihin sä tuon perustat, että jos passiin vaadittas 3. rokote niin miksi asiakasmäärät ei pysyis?

P.s. tänään kyl oli uutisissa, että 3. rokote ei tällä hetkellä tule koko kansalle vaan ainoastaan tehosteena niille jotka sen tarvitsee.
Niinno... hoitohenkilöstö on jo piikitetty 3 kertaa.
En näe syytä miksei se tulisi kaikille?

Miksei tulisi kolmatta rokotetta kaikille?Rokotteen teho hiipuu ajanmyöden,ja lääkeyhtiöt tekevät bisnestä.
Tottakai se tulee. Kuten muuallakin.

Shillit täällä kuten mappa, tartsanit, jack, ehec jne. koittaa vaan esittää tyhmää tässä asiassa. Mikään ei ole heille totta ennenkuin se on ruisku on kädessä tai talo palaa. Toki nämä varmasti tietävät tämän hyvin.

No en ole paljon katsonut kuin mitä tänne postattuja linkkejä, mutta tuskin niin foliota on taas sielläkään jos kuitenkin pitää kaataa ja cancelloida koko paikka. Ei olisi mitään syytä jos pelkkää höpöä.
Juuri näin. Palveluntarjoajaa uhkailtu riittävästi ja joutuvat sulkemaan sen. Mutta sattumaa toki kaikki eikä mitään tekemistä sillä että alustalla oli youtubessa sensuroitujs videoita. No nyt sitten palvelu viedään muualle. Ilmeisesti kiina tai venäjä

Tää tieto on ollu täällä monta kertaa. Covid fanbase ohittaa tai totetaa ettei sama toimi suomessa vaan täällä se vaan on eri ja tarjotaan joku tilastokikkailu "tutkimus" copena.
On aika jännä miten Suomessa kaikki aina toimii eri tavalla kuin muualla maailmassa. Oli kyse sitten maahanmuutosta, alkoholipolitiikasta tai rokotteesta, niin Suomi on poikkeus joka sääntöön, kunnes ei enää olekaan.

No kyllähän toi nyt on ihan hyvä vitsi. Toisin kun ne väkisin väännetyt meemit mitä täälläkin joku viljelee.

Mihin sä tuon perustat, että jos passiin vaadittas 3. rokote niin miksi asiakasmäärät ei pysyis?

P.s. tänään kyl oli uutisissa, että 3. rokote ei tällä hetkellä tule koko kansalle vaan ainoastaan tehosteena niille jotka sen tarvitsee.
Perustan siihen, että monelta olen kuullut jättävänsä rokotteet kahteen. Vai väitätkö, että 80% kansasta hakee 3. piikin mukisematta?

On aika jännä miten Suomessa kaikki aina toimii eri tavalla kuin muualla maailmassa. Oli kyse sitten maahanmuutosta, alkoholipolitiikasta tai rokotteesta, niin Suomi on poikkeus joka sääntöön, kunnes ei enää olekaan.
Just näin kävi nyt maahanmuutolle josta nyt onkin tullut yhtäkkiä ongelma kun ne jengiytyy samanlailla kuin Ruotsissa.

Mä oon ruvennu miettimään mikä ois MUN MIELESTÄ paras skenaario joka sais varmasti rokotekattavuuden selkeesti vielä korkeemmalle: Esim alle 45vuotiaille perusterveille jossa lähestulkoon 100prosenttisen varmasti hyötyhaitta suhde on posi. Pelkästään 1 rokote esim. pfizeriä tai modernaa.

Laskis jo valmiiks pientä riskiä nuoremmilla vieläkin pienemmäks.
MIksi olen tätä mieltä:

''Suoja alkaa muodostua jo ensimmäisen rokotuksen jälkeen ja on hyvällä tasolla noin kahden viikon kuluttua rokottamisesta. Myyntilupa-anomusta varten tehdyssä satunnaistetussa kontrolloidussa tehotutkimuksessa rokotteen suojateho 15–21 vuorokauden kuluttua ensimmäisestä annoksesta oli jo 89 % kun laskuista jätetään pois ns. läpäisyinfektiot, joita nähdään ensimmäisten kahden viikon aikana.

Aikavälillä 22–28 vuorokautta ensimmäisestä annoksesta suojateho oli 92 %. Toinen annos tehostaa ja antaa pitkäaikaisempaa suojaa. Kahden annoksen rokotussarjan suojateho oli tehotutkimuksissa 94 %. Rokotteen teho on erittäin hyvä myös ikääntyneillä. ''
Thl.

Minkä takia muuten oikeesti nuorten tarvitsisi kahta? Ois ihan perkeleesti enempi rokotteen ottajia jos ei oltais puhumaan israelin jo neljansistä annoksista.. Vähän viranomaiset on mun mielestä mokannu viestinnässä.

Ps. en tule kolmatta ottamaan, se on ihan sataprosenttisen varma. Sitä tarvitseville varmasti on perusteet. Jos siirrytään influenssan kaltaseen 1x vuodessa, se on täysin ookoo mulle.

Niinno... hoitohenkilöstö on jo piikitetty 3 kertaa.
En näe syytä miksei se tulisi kaikille?
Tulisko se sitten sitä haluaville jossain vaiheessa.
Perustan siihen, että monelta olen kuullut jättävänsä rokotteet kahteen. Vai väitätkö, että 80% kansasta hakee 3. piikin mukisematta?
Niin siis sama täällä. Mutta tilanteet kehityy.
Ja kyllä useat käyttäytyy tilanteen mukaan.
Pitää muistaa että suurinosa on ottanut ns. mukisematta rokotteita.

Aivan uskomatonta näiden koronapassivastustajien käytös. Lähdetään yrittäjien päälle, maalitetaan, haukutaan somessa, tunkeudutaan kauppaan häiriköimään, uhkaillaan henkilökuntaa jne. Siis aivan sairasta, päästään sekaisin olevaa sakkia. Vielä kun yksittäisellä yrittäjällä ei juuri muuta mahdollisuutta välttämättä ole kuin vaatia sitä passia. Muussa tapauksessa tappiot voidaan laskea kymmenissä tuhansissa ja se on pienyrittäjälle paljon se. Mutta mahtuuuko näiden sekopäiden päähän tällainen - eipä tietenkään. Jos jotain ymmärrystä näille ns. kriitikoille on ollut, niin nyt loppui kyllä loputkin. Nää ei poikkea mistään uskonnollisesta hihhulilahkosta mitenkään. Haukkuvat vielä sekoboltisit toisia natseiksi ja fasisteiksi vaikka ovat itse sitä. Ketkä kristalliyönä kävi (juutalais)yrittäjien kimppuun - natsit.
Tässä olet tavallaan oikeassa vaikka sama toimii myös toisinpäin. Eli esim minun kimppuun on hyökätty passipiikkifanien toimesta.

Ja tässä hallitus ajaa kanssa kahtia jolloin oikea tapa olisi taistella vastaan sitä ei tosiaan vastaan. Yrittäjien olisi hyvä myös yhdistyä oikeasti ja tehdä yhteistyötä.

Jokainen voi varmasti nähdä mihin tämä on menossa sekä ymmärtää ettei passilla mitään muuta tarkoitusta ole kuin kontrolli. Jo nyt on julkisuudessa vihjailtu hiilijalanjälki maksikortista. Käytännössä voisi tarkoittaa että kun olet ostanut 400g jauhelihaa niin loppuviikosta ei sitten lihaa tai polttoainetta osteta tai jos ostetaan niin maksat vaikka 2x hinnan.

MIksi olen tätä mieltä:

''Suoja alkaa muodostua jo ensimmäisen rokotuksen jälkeen ja on hyvällä tasolla noin kahden viikon kuluttua rokottamisesta. Myyntilupa-anomusta varten tehdyssä satunnaistetussa kontrolloidussa tehotutkimuksessa rokotteen suojateho 15–21 vuorokauden kuluttua ensimmäisestä annoksesta oli jo 89 % kun laskuista jätetään pois ns. läpäisyinfektiot, joita nähdään ensimmäisten kahden viikon aikana.

Aikavälillä 22–28 vuorokautta ensimmäisestä annoksesta suojateho oli 92 %. Toinen annos tehostaa ja antaa pitkäaikaisempaa suojaa. Kahden annoksen rokotussarjan suojateho oli tehotutkimuksissa 94 %. Rokotteen teho on erittäin hyvä myös ikääntyneillä. ''
Thl.

Minkä takia muuten oikeesti nuorten tarvitsisi kahta? Ois ihan perkeleesti enempi rokotteen ottajia jos ei oltais puhumaan israelin jo neljansistä annoksista.. Vähän viranomaiset on mun mielestä mokannu viestinnässä.

Ps. en tule kolmatta ottamaan, se on ihan sataprosenttisen varma. Sitä tarvitseville varmasti on perusteet. Jos siirrytään influenssan kaltaseen 1x vuodessa, se on täysin ookoo mulle.
Mitä nyt uutisia seurannu, niin tällä hetkellä mä oon ymmärtäny että tuo että 2 rokotteen sarja jää sarjaksi ja tehosteena 3 rokote riskiryhmille ja vois päätellä että sen jälkeen se jäis haluaville.

Ite vähän samoilla linjoilla, että en nykyhetken tilanteessa ota 3.rokotetta. Mutta en pidä tätä ehdottamana. Ja onhan suihkeen mahdollisuus yms.

Äkkiä se ääni muuttuu kellossa kun passia pidetäänkin pidempään voimassa ja jengillä alkaakin 6kk eräpäivät lahoamaan. Ihan vaan mun arvaus. Siinä vaiheessa todennäköisesti osa alkaa tuntemaan kusetuksen makua => passit lahoaa ja asiakasmäärät tippuu.

MIksi olen tätä mieltä:

Thl.

Eli otat kolmannen sitten ps. lauseen mukaisesti ja neljännen jne. Miksi sanot ettet ota 3. piikkiä, kun heti perään kerrot taas ottavasi. Uusin THL-kampanja tälle roinalle?
Aikamoista taas

Ykskään rafla ei halua tuota passia, mutta jos tolla on mahdollista saada esim 20% lisää asiakkaita rajusti 1,5v kurimuksen jälkeen niin oikeutettakoon nyt sitten.
245505668_5086299731387062_4353552989328673451_n.png

''
Nonni rakkaat hupsukaiset ynnä muut mönkiäiset. Otetaas vielä kerran ja yritetään oikein kunnolla selittää tää juttu. Tuntuu että siellä on vielä muutama joille tää ei ole vielä oikein auennut.

1.) Me toimitaan palvelualalla, jossa on paitsi tarkoitus mahdollistaa ihmisille turvallinen paikka nauttia muutama tuopillinen tai napandeeri heidän niin halutessaan, myös tarjota tiskin takana työskenteleville ihmisille turvallinen työpaikka.

Ja niille teistä jotka ei tajua, tähän turvallisuuteen kuuluu myös sen työpaikan säilyttäminen.

2.) Tuon ykköskohdan puitteissa, me ei niinku mitenkään into piukeena olla käännyttämässä ketään ovelta siksi, että heillä ei ole valtiovallan vaatimaa koodia puhelimessaan. Meille oikeesti on aina ollut tervetulleita _kaikki_ (paitsi ne höpsöt jotka on muutenvaan käyttäytyneet huonosti) ikään, sukupuoleen tai yleiseen hömelyyteen katsomatta.

3.) Mekin toivotaan, että kaikenlaisista rajoituksista päästään eroon. Jos meistä pelkästään olis riippuvaista, niin muutama ennen koko pandemiaakin voimassa ollut rajoitus sais mennä siinä samalla. Mutku meillä ei juuri ole mahdollisuuksia vaikuttaa niihin sen enempää kuin teilläkään.

4.) Se, mikä on meitä kuitenkin hakannut tän reilut 1,5 vuotta taloudellisesti maanrakoon on se, että silloin kun me ollaan avoinna - niin me ei olla saatu ottaa 20 paikkaiseen keskiolutlinkoomme kuin 10 ihmistä kerrallaan. Ei tartte olla hirveän suuri matemaatikkonero, että kun tällaisen paikan varsinainen liikevaihto tehdään pääasiassa perjantai- ja lauantai-iltaisin, niin silloin otetaan takkiin ja ihan helvetisti, jos puolet istuinpaikoista on kiellettyjä.

5.) Me ymmärretään, että järjestelmä ei ole aukoton ja siinä tehdään virheitä. Ja myös sen, että jotkut teistä nyt katselee tätä mahdollisuutena taistella jotain kansainvälistä apteekkariliittoa tai Illuminatia vastaan. Meitä oikeasti ei kiinnosta pukeudutteko te foliohattuun 24/7/365 vai pelkäättekö vaan tosi paljon neuloja.

Meitä kiinnostaa tosi paljon se, että me voidaan tarjota ihmisille se turvallinen paikka nauttia hyvistä juomista, hyvästä musiikista ja yleisestä hauskanpidosta siten, että meidän, meidän työntekijöiden ja myös asiakkaiden tulevaisuuden eduksi tehdään kaikki lain mahdollistama ja vaatima mikä voidaan.

Jos siellä (ja tän kommenttiosastossa) on siis vielä joku, joiden mielestä tätä tehdään ihan vaan yleiseksi kiusaksi, että just SÄ et pääse baariin tämänhetkisten rajoitusten mukaan, niin harmin paikka. Ens viikonloppuna pidetään ovensuussa tuttipulloa, josta voit käydä naukkamassa ilmaiseksi kädenlämpöistä maitoa.''

(minun boldaus)
Hauskaa tässä on että lopputulos tulee olemaan se että kaikki nämä ravintolat on poissa vähän ajan kuluttua jos passi vaatimus pysyy. Kun passi vanhenee eikä enää haluta kuudetta piikkiä. Jokaisen piikkikierroksen jälkeen tippuu pois ihmisiä. Tämä yksi tuntemani nuori tyttö joka otti rokotteen päästäkseen baariin ja sai veritulpan jättää varmasti 3 piikin ottamatta. Ja näitä tulee koko ajan lisää. Ja ade vaikuttaa myös todelta joten ns luonnollinen poistuma vie entisestään asiakkaita.

Ja kun taas moni meistä jotka eivät käy piikillä eivät myöskään vietä aikaa bubeissa

No kyllä sinäkin vielä heräät. Tapsjtuu muualla maailmassa myös niiden kesken jotka ovat rokotteita ottaneet. Suomalaiset luottavat vain niin kovasti hallitukseen ja lehtiin ja sitä myös aina kerrotaan tutkimuksissa. Muualla maailmassa sitä ihmetellään.

View: https://mobile.twitter.com/efenigson/status/1449493624970956801

Ehkä se oivallus sulla tulee 3 piikin jälkeen tai kun ne sitten vuoden parin päästä vyöryttää uuden pandemian ehkä se on marburg ehkä joku muu

Ei tässä ollut kyse mistään heräämisistä tai siitä mihin kukakin uskoo, tai onko piikkejä vastaan vai puolesta. Kyse oli siitä, miten kommunikoidaan, mutta sä nyt et tietenkään sitäkään ymmärtänyt.

Back
Ylös Bottom