Kuulostaa kyllä tyypilliseltä covid fanbasen jäseneltä. Kiekuu ja kaakattaa tuohtuneena mantorojaan iltalehdestä ilman mitään järkeä omissakin toimissa ja sitten lehahtaa paikalta pois uusiin covid seikkailuihin toisaalle.Mä(ja ymmärtääkseni monet muut jotka tätä vertausta ovat käyttäneet) puhuin nimenomaan siitä yhteen kansanosaan kohdistuvasta kuumottamisesta ja kiusaamisesta yms yms. Varmaan pystyt myöntämään että nykymeiningissä on nähtävissä samoja piirteitä? Ei lähellekään yhtä vahvana, mutta ihan samat patternit siellä toistuu maasta riippuen toisaalla vahvempina(Italia, Ranska, Israel) ja toisaalla lievempinä(Suomi).
Asiasta toiseen: Tulipa ihan suoraan koettua miten pitkälle pelottelu on joillain mennyt. Kävin salilla juuri ja siellä nyt tähän aikaan on aikalailla samat eläkeläiset, ja ilmeisesti yksi näistä pelkää sitten vähän keskimääräistä enemmän(tai sitten on riskiryhmää pahemmin tjsp, mistä noita tietää). Ei siinä mitään, mutta logiikka loksautti multa leuan auki. Oli ihan fine pyöriä ympäri salia ja lähelläkin muita, samassa tilassa kuitenkin sen vajaan tunnin. Mutta vähän jo aloin ihmettelemään kun tää alkoi jauhamaan kovaan ääneen toisen kanssa miten hän on huolissaan ku nuoremmat ei ota rokotuksia ja hilluu baareissa ja sit lapset saa taudin koulusta ja kaikkea. Siis niin että sali raikui. Homma eskaloitui siihen että olin tekemässä siinä scottipenkin vieressä ~1.5m päässä ristitaljan toisesta päädystä, mihin tää alkoi virittelee ojentajatankoa ja samaan aikaan alkoi huutelee toiselle eläkeläiselle kuinka nää ihmiset tulee liian lähelle eikä ole mitään tilannetajua. Ennenkuin ehdin sarjaa lopettelee niin tää parkaisee että ei kun ei tajua niin hän häipyy nyt ja about juoksi pukuhuoneeseen. Koko tän ajan siis tein sitä omaa sarjaa ja silloin en tasan tarkkaan oo siirtymässä muualle(kuulen kyllä mitä ympärillä tapahtuu), ja voi mulle ihan hyvin sen jälkeen tulla sanoo, tai sitten voi myös viritellä sen ojentajatankonsa sinne toiselle ristitaljan toiselle puolelle pari metriä kauemmas. Whatever floats your boat, I guess.