Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei yhtään mitenkään. Tuli vaan mieleen tuosta maanmiesten puolien pitämisestä.
Niin...eikö maanmiesten puolia voi muuten pitää? Esim. Juuri tällä hetkellähän mä puolustan ihmisoikeuksia Suomessa. Mä jätin armeijan käymättä koska tajusin jo silloin että Suomi ei ole enää itsenäinen vaan sitä johdetaan Euroopasta. Samoin olen nähnyt miten tämä maa kohtelee niitä jotka aikanaan laittoi henkensä likoon tän maan puolesta. Jos Suomi eroaa EU:sta niin meen armeijaan heti vaikka olisin jo liian vanha.

Ei yhtään mitenkään. Tuli vaan mieleen tuosta maanmiesten puolien pitämisestä.
Se on valinta käydä se intti. Taas näitä valintoja minkä jokainen tekee ja saa tehdä itse.
Esim. jos vertaa sinuun joka on ilmeisesti käynyt intin en ottaisi sinua poteroon viereeni vaan hänet.

Se on valinta käydä se intti. Taas näitä valintoja minkä jokainen tekee ja saa tehdä itse.
Esim. jos vertaa sinuun joka on ilmeisesti käynyt intin en ottaisi sinua poteroon viereeni vaan hänet.
Joo, valinta on. Ja puolia voi pitää muutenkin. Kysyin vaan, kun tuli mieleen. Et olis ehkä säkään mun ykkösvalinta poteroon.

Heh, tuosta näkee ihan suoraan miten fiksua on rokottaa muksuja. En mä nyt omasta ikäryhmästänikään erityisen huolestunut oo.
Joo eipä tuossa alaikäisten tökkimisessä liiemmin järkeä ole. Ois vaikka suositeltu niiden lasten vanhempia harkihtemaan jotka ovat paljon kontaktissa esim huonokuntoisten isovanhempiensa kanssa. (ainakaan tuo datan valossa, en sit tiedä mitä kaikkee muuta harmitusta covid voi nuorillekin aiheuttaa).

Joo, valinta on. Ja puolia voi pitää muutenkin. Kysyin vaan, kun tuli mieleen. Et olis ehkä säkään mun ykkösvalinta poteroon.
Minä valitsisin Roopelin. Meuhkattas poterossa takalinjassa miten ne muut on niin lampaita että juoksevat siihen suuntaan mihin auktoriteetti käskee, eivätkä käytä omia aivojaan. Näkeehän siinä tyhmempikin, että eteenpäin juoksemalla tulee lyijyä vastaan. Sit paettas yhessä Ruotsiin ja tultas pakkikselle keskustelemaan avoimesti. Sanottas että ei otettu hanuriin vaikka virallinen narratiivi siihen meinasikin ohjata.

Minä valitsisin Roopelin. Meuhkattas poterossa takalinjassa miten ne muut on niin lampaita että juoksevat siihen suuntaan mihin auktoriteetti käskee, eivätkä käytä omia aivojaan. Näkeehän siinä tyhmempikin, että eteenpäin juoksemalla tulee lyijyä vastaan. Sit paettas yhessä Ruotsiin ja tultas pakkikselle keskustelemaan avoimesti. Sanottas että ei otettu hanuriin vaikka virallinen narratiivi siihen meinasikin ohjata.
Oikeasti tehän olette jo nyt sodassa flunssaa vastaan ja komennatte lammasmassaa kohti suurta taistoa eli tokmannia kohti mistä saa muoviämpärin ja 5. jabi piikin. Osa selviää osa ei mutta lopullinen voitto eli zero-maailma on silti totuus! Kukaan ei kuole lopussa. Niin kauan taistelemme kun kukaan ei enää kuole vaikka se tarkoittaisi että kaikki kuolee matkalla.

Passi- ja naamiomiehet vois kurkata Liettuan suuntaan kuinka siellä on onni koittanut näiden työkalujen kanssa. Niin ja piikkiä on siellä pistetty kuten Suomessa.

View: https://mobile.twitter.com/ianmSC/status/1448651660943761415

Kannattaisi katsoa kokonaisuutta laajemmiin. Monimutkaisissa asioissa yksittäiseen yksityiskohtaan ei kannata liian paljon tuijotella. Nämä yksittäisen maan lukuihin pohjautuvat öyhötykset ovat aika väsyneitä. Yksittäisiä esimerkkejä löytyy kyllä suuntaan ja toiseen ihan vain sen mukaan, mitä narratiivia twiittaaja haluaa yrittää pönkittää. Esimerkiksi lähes poikkeuksetta Etelä-Amerikan maissa tartunnat tippuivat todella hyvin kuin taikaiskusta rokotus myötä. Kun tiedät nyt tuon, niin pidätkö rokotuksia tartunnat tehokkaasti estävänä ihmelääkkeenä?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008335496.html

Hus: Vain hyvin vähäinen määrä potilaita hakeutunut hoitoon rokotusreaktioiden vuoksi​

Ai että kun herättää luottamusta tuo hyvin vähäinen määrä. Onko se alle 10? Jos on, eikö se kannattaisi suoraan kertoa? Alle 100? Vieläkin kannattaisi kertoa. Yli 100? No sitten se on vain #hyvinvähäinenmäärä...
Valemedia taas vauhdissa.
Perustaktiikka eli "uutisoidaan" eli kukaan ei voi sanoa ettei media tekisi "työtään" mutta kertovat jättäen asioita pois, lisäten asioita tai sitten vääntävät asiaa.

Back
Ylös Bottom