Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mietin kun nyt on sairaalassa ja teholla moninkertainen määrä jengiä koronan takia versus viime syksy, jolloin ei ollut maskeja eikä piikkejä. Nyt taas on molemmat.

Mistä tämä voi johtua, kun ymmärtääkseni tuo deltavarianttikin eroaa vain 0,3% alkuperäisestä koronaviruksesta, eikä näin ollen voi olla merkittävävästi "vaarallisempi"?

Lääkeyhtiöiden pahin painajainen on terveellisiä elämäntapoja noudattavat liikunnalliset ihmiset. Yksi syy sille, miksi tässä viimeisen 1½ vuoden aikana näiden merkitystä koronalta suojautumiseen ei ole mainittu kuin korkeintaan jossain sivulauseessa mutta mitään suosituksia ei ole tuotu näkyvästi esille hyvänä suojautumiskeinona. Ainoa oikea ja hyväksytty metodi suojautua koronalta on riittävä ja jatkuva lääkitys terveydentilaan katsomatta.
Tämä just. Tässä pandemiassa juuri ne kaikkein terveimmät koitetaan saada syyllisiksi. Juuri ne jotka pitää terveydestään huolta koko ajan. Sitten kuunnellaan kun läskit itkee ja huuta pakkorokotuksia, passia. Etteivät vaan joudu itse muuttamaan omaa elämäntapaa. Juuri nämä läskit laiminlyövät vastuutaan kun eivät pidä itseään kunnossa.

Tämä just. Tässä pandemiassa juuri ne kaikkein terveimmät koitetaan saada syyllisiksi. Juuri ne jotka pitää terveydestään huolta koko ajan. Sitten kuunnellaan kun läskit itkee ja huuta pakkorokotuksia, passia. Etteivät vaan joudu itse muuttamaan omaa elämäntapaa. Juuri nämä läskit laiminlyövät vastuutaan kun eivät pidä itseään kunnossa.
Näinpä. Jos päättäjät oikeasti välittäisivät ihmisistä, tämä koko tilanne olisi voitu hyvin helposti kääntää positiiviseksi isommassakin kuvassa.

Nyt kun koronalla on peloteltu 1½ vuotta niin jos tätä "pelkoa" olisi käytetty motivaattorina saada ihmiset liikkumaan ja elämään terveellisesti, vaikutukset olisivat heijastuneet koronan torjunnan lisäksi myös yleisesti kansanterveyteen. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Nyt pelkoa ja painostusta on käytetty ihmisten motivaattorina hommaamman kehoonsa kattavan lääkearsenaalin mutta ihan yhtä hyvin sitä pelkoa olisi voinut käyttää terveisiin elämäntapohin motivointiin.

Näinpä. Jos päättäjät oikeasti välittäisivät ihmisistä, tämä koko tilanne olisi voitu hyvin helposti kääntää positiiviseksi isommassakin kuvassa.

Nyt kun koronalla on peloteltu 1½ vuotta niin jos tätä "pelkoa" olisi käytetty motivaattorina saada ihmiset liikkumaan ja elämään terveellisesti, vaikutukset olisivat heijastuneet koronan torjunnan lisäksi myös yleisesti kansanterveyteen. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Nyt pelkoa ja painostusta on käytetty ihmisten motivaattorina hommaamman kehoonsa kattavan lääkearsenaalin mutta ihan yhtä hyvin sitä pelkoa olisi voinut käyttää terveisiin elämäntapohin motivointiin.
Joten silloin korona on vain savuverho muille toimille.

Ja kuten nyt monet pitää maskia edelleen vaikka ei tarttisi, olisi hyvällä tuurilla moni jäänyt terveisiin elämäntapoihin vaikka ei tarttisi enää koronan takia. Liikalihavuus ja huonot elämäntavat on ehkä ylenkatsotuin ongelma tässä yhteiskunnassa.

Jos olis ollut mediassa pakotuksena "Kuntoilu ja terve syöminen ylivoimaisesti paras ase koronaa vastaan", niin läskit olis istunut edelleen sohvalla. Ne vaikka kuolee ennenkuin heittään sipsit roskiin.
Juuri näin. Mulle siis pomo tuli esittelemään omaa koronamahaa (siis sen maha on ollut iso jo aiemmin) sanoi "Vähän koronakiloja" jätkällä on siis jo verenpainelääkitys. Ottanut kaksi rokotetta. Mä sanoin vaan että "Eikö ole vähän hölmöä esitellä koronakiloja kun ylipaino on selkeä riski jos saat koronan. Niin lähti sitten harmissaan pois

Rupesin miettimään, että missä tilanteessa passinvaatiminen ois hyödyllisin? Eihän rafloissa ole ihan kamalasti kumminkaan tartuntoja. Edelleenkin noin 60% kaikista tartunnosita tapahtuu kotona, eli siellä passilla ei tee yhtään mitään.

Loput 40% jakautuu
kotibileitten, harrastusten, työpaikan, koulussa jne edelleen kesken. AIka marginaalinen hyöty loppujen lopuks passilla sais. Tommosen naistenpäivän konsertin kaltaset kymmnien/sadan tartunnan jutut on hyvin harvinaisia. EHkä rajanylitykseen ois paras juttu mistä ois hyötyä passilla ja HYVIN harkitut työpaikat esim. asuntolat marjanpoimijoille, raksatyönkejijöille jne.

Sit jotkut kuntosalille vaaditut/tulevat passit on sellasia haistapaskahiustenhalkomishyviätekoja.

Vai tuleeko muille paikkoja mieleen jossa passille ois isompaa hyötyä?

edit. ja ehdottomasti johonkin takarajaan saakka sais olla VAIN käytössä. Esim vuoden loppuun.

Itseä kiinnostaa lähinnä se että millä kriteereillä tuota passia sitten alettaisiin soveltamaan. Katsotaanko siinä tehohoidon kapasiteettiä vai miten se määräytyy. Olemme kumminkin olleet kohta pari vuotta veitsenterällä ja loppu tulee ihan kohta.

Joku täällä jo ihmetteli miksei sille tehohoidon kapasiteetille ole tehty mitään. Ihmettelen ihan samaa itsekin. Oma kanta on edelleen se että riskiryhmät on hyvä suojata omalla vastuulla, mutta vastustan viimeiseen saakka esim. Kärnän pakkorokotusfantasioita ja sakotuksia niille jotka eivät halua sitä piikkiä ottaa.

Juuri näin. Mulle siis pomo tuli esittelemään omaa koronamahaa (siis sen maha on ollut iso jo aiemmin) sanoi "Vähän koronakiloja" jätkällä on siis jo verenpainelääkitys. Ottanut kaksi rokotetta. Mä sanoin vaan että "Eikö ole vähän hölmöä esitellä koronakiloja kun ylipaino on selkeä riski jos saat koronan. Niin lähti sitten harmissaan pois
Mä oikeasti miettinyt miten monella läskillä on verenpainelääkitys ihan oletuksena kaikilla. Sen saa kun vetää itsensä siihen kuntoon. Mä en käsitä miten tässä tilanteessa kun lekuri antaa sinulle VERENPAINELÄÄKITYKSEN sen takia että olet LIHOTTANUT itsesi ei syty punainen lamppu palamaan ja ala tekemään asialle jotain... mä en tätä ole voinut käsittää.

On sairauksia mitkä vaan tulee paskabingosta ihmisille, mutta nämä ovat täysin omasta toimesta tuossa ja voivat parantaa itsensä. Silti ei mitään vaan lääkettä suuhun.

Terveellisissä elämäntavoissa on se huono puoli, että tietyt tahot eivät tienaa niillä mitään. Kuten ei tienaa ivermektiinilläkään. Tämän takia niistä vaietaan eikä edes tutkita enempää.
Ivermektiiniä itseasiassa vielä haukutaan. Aika karua kun voitti nobelin vuonna 2015, mutta nyt se on matolääkettä elukoille T: media
Mitä se toki on mutta se on lääke myöskin ihmisille mistä omat versiot.

Joku täällä jo ihmetteli miksei sille tehohoidon kapasiteetille ole tehty mitään. Ihmettelen ihan samaa itsekin
Ei tietenkään, vaan laitetaan yli miljardi testaamiseen. Lasten sairaala Töölössä maksoi alle 200 miljoonaa, testauksen hinnalla olisi rakentanut 5 vastaavaa. Tosin niiden rakentaminen olis kestänyt pidempään kuin ihmiskunta on hengissä.

Miettikää, VITUN MILJARDI EUROA vain että saadaan tietää kellä on korona ja suurimmalla osalla testatuista ei ollut. Tolla rahalla olis tehnyt maan täyteen kuntokeitaita ja muita terveyttä edistäviä installointeja. Tää on niin saatanan järjetöntä.

Jos olis ollut mediassa pakotuksena "Kuntoilu ja terve syöminen ylivoimaisesti paras ase koronaa vastaan", niin läskit olis istunut edelleen sohvalla. Ne vaikka kuolee ennenkuin heittään sipsit roskiin.
Niin, huonokuntoisia läskejä olisi myös täysin tuomittavaa kehottaa skarppaamaan ja pudottamaan painoaan jos he eivät sitä itse halua tehdä. On kuitenkin täysin ok painostaa ja pakottaa ihmiset piikille, vaikka he eivät sitä itse halua.

Mä oikeasti miettinyt miten monella läskillä on verenpainelääkitys ihan oletuksena kaikilla. Sen saa kun vetää itsensä siihen kuntoon. Mä en käsitä miten tässä tilanteessa kun lekuri antaa sinulle VERENPAINELÄÄKITYKSEN sen takia että olet LIHOTTANUT itsesi ei syty punainen lamppu palamaan ja ala tekemään asialle jotain... mä en tätä ole voinut käsittää.

On sairauksia mitkä vaan tulee paskabingosta ihmisille, mutta nämä ovat täysin omasta toimesta tuossa ja voivat parantaa itsensä. Silti ei mitään vaan lääkettä suuhun.
Samaa ihmettelen itsekin. Sen takia ei ole näihin "terveydenalan ammattilaisiin" kun aina tarjotaan lääkettä mutta ei niitä toiminpiteitä miten pääsis siihen ettei tarvii lääkkeitä.

Niin, huonokuntoisia läskejä olisi myös täysin tuomittavaa kehottaa skarppaamaan ja pudottamaan painoaan jos he eivät sitä itse halua tehdä. On kuitenkin täysin ok painostaa ja pakottaa ihmiset piikille, vaikka he eivät sitä itse halua.
Ja on oikein myös estää niiden pääseminen jatkossa joka paikkaan. Mieti kun läskeille tulis terveyspassi ja se pitäis esittää donaldsin ovella. "Juu ei sulle yhtään purilaista, mee pullasorsa lenkille".

Nämä läskit pitäisi viedä tietysti läskikeskitysleirille. Eristetään ne yhteiskunnasta ettei ne ole täällä tartuttamassa tapojaan terveisiin ihmisiin

Ja on oikein myös estää niiden pääseminen jatkossa joka paikkaan. Mieti kun läskeille tulis terveyspassi ja se pitäis esittää donaldsin ovella.
Tämä pitäisi ehdottomasti tulla. Smalla kauppojen karkit lukkojen taakse ja ne saa sieltä vaan kun painoindeksi on tarpeeksi matala...tai rasvaprosentti

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom