Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
En hyväksy pakkorokotuksia. Mielestäni ihmisillä kuuluu olla oikeus päättää omasta lääkityksestään (tässä en tietenkään huomioi psykoosipotilaita, mutta se nyt on varmaan sanomattakin selvää). Vapauteen kuuluu kuitenkin myös vastuu. Siksi mielestäni on tavallaan perusteltua laskuttaa jälkikäteen, mikäli yleisiä suosituksia vastaan tehdystä henkilökohtaisesta päätöksestä koituu kuluja yhteiskunnalle.
Tässä on tärkeä huomioida, että puhun nyt koronakontekstissa. Tähän ei voida alkaa sotke esim ylipainoa, se on erillinen keskustelu, jota ei voida rinnastaa tähän.
Miksei ylipainoa,alkoholismia, seksitauteja yms. Itse aiheutettua sairautta ei voi rinnastaa tähän. Jokainen valitsee ja on vastuussa mitä laittaa suuhunsa.
Ja edelleen rokottamattomat ovat edelleen maksaneet niitä veroja siitä terveydehuollosta.

Samaa mieltä, ja hyväksyisin jopa tuon että jälkikäteen laskutetaan koronahoidosta aiheutuneet kulut.

Itse asiassa ratkaisu tähän olis täysin yksityinen terveydenhuolto ja vakuutusyhtiö saa sitten päättää, nouseeko vakuutusmaksu 1 vai 2 senttiä vuodessa sen vuoksi, että koronarokotetta ei ole otettu. Kannattaisin tällaista mallia (vähän Sveitsin tyyliin).

Viimeistä lausettasi en allekirjoita, sillä korona ei voi olla poikkeus kaikkeen. Se on tosiaan erillinen keskustelu, jota ehkä tässä ketjussa käyty jo riittämin, joten ei siitä enempää nyt.
En tarkoittanut, että korona olisi poikkeus kaikkeen. Tarkoitin vaan, että kun yritetään ratkoa jotain ongelmaa, se kannattaa rajata tarkasti ja keskittyä siihen. Whataboutismi ei vie keskustelua (ainakaan käsiteltävään aiheeseen liittyvää keskustelua) eteenpäin.

IMG_20211009_152936_222.webp

Näin tilastoja väännetään..

En tarkoittanut, että korona olisi poikkeus kaikkeen. Tarkoitin vaan, että kun yritetään ratkoa jotain ongelmaa, se kannattaa rajata tarkasti ja keskittyä siihen. Whataboutismi ei vie keskustelua (ainakaan käsiteltävään aiheeseen liittyvää keskustelua) eteenpäin.

En nyt ihan samaa mieltä ole tästä, sillä mielestäni kaikki päätökset tulisi miettiä siten, että ne ovat yhteensopivat myös muiden vastaavanlaisten tilanteiden kanssa. Muuten ollaan äkkiä siinä tilanteessa, että jokaista ongelmaa varten on laadittu oma lakinsa. Tämä johtaa sitten taas helposti eriarvoistaviin tilanteisiin. Jostain syystä ihmiset tykkää tällaisesta kyllä, ja se näkyy massiivisena sääntelyn lisääntymisenä viime vuosikymmeninä. Menee vähän turhan filosofiseksi tätä ketjua varten, mutta mun mielestä kaikessa lainsäädännössä ja yhteiskunnan sääntöjen laadinnassa tulisi pyrkiä mahdollisimman yleisesti sovellettaviin ohjeisiin.

Miksei ylipainoa,alkoholismia, seksitauteja yms. Itse aiheutettua sairautta ei voi rinnastaa tähän. Jokainen valitsee ja on vastuussa mitä laittaa suuhunsa.
Ja edelleen rokottamattomat ovat edelleen maksaneet niitä veroja siitä terveydehuollosta.
Katso tuo mun edellinen viesti. Ongelma on se, että tuollaisella logiikalla ei voida tehdä selkeää rajanvetoa, ja silloin meillä on vain toivomuslista asioista, jotka haluaisimme saada korjattua. Mitään järkevää suunnitelmaa ei voida luoda saatika toteuttaa noin laajalle ongelmaryppäälle. Mihin me vedetään raja? Mikä on itseaiheutettu sairaus? Kuinka suurilta osin se on itseaiheutettua? Pitäisikö huonoista geeneistä verottaa? Viimeiseen vastaus on: Ei tietenkään. Muihin en osaa vastata. Entäpä mainitsemasi seksitaudit. Mitä jos ne saadaan omalta puolisolta, joka on pettänyt? Tai raiskauksen seurauksena? Miten osoitat raiskauksen tai pettämisen? Onko kohtuullista vaatia sellaista uhrilta?

En hyväksy pakkorokotuksia. Mielestäni ihmisillä kuuluu olla oikeus päättää omasta lääkityksestään (tässä en tietenkään huomioi psykoosipotilaita, mutta se nyt on varmaan sanomattakin selvää). Vapauteen kuuluu kuitenkin myös vastuu. Siksi mielestäni on tavallaan perusteltua laskuttaa jälkikäteen, mikäli yleisiä suosituksia vastaan tehdystä henkilökohtaisesta päätöksestä koituu kuluja yhteiskunnalle.
Tässä on tärkeä huomioida, että puhun nyt koronakontekstissa. Tähän ei voida alkaa sotke esim ylipainoa, se on erillinen keskustelu, jota ei voida rinnastaa tähän.
Sä et tykkää rinnastaa ylipainoa tai muuta tähän yhteyteen koska tuhoaa narratiivisi tässä flunssassa.

Tuo ei onnistu.

Sanoisin että rokottamattoman "haitta" muutenkin mitätön edellämainittuihin kuluihin yhteensä.

Mutta kuten sanottu katsotaan sitten kaikki tai ei mitään. Ei ole mitään "mä valkkaan covid mutta ei ylipainoa, tai huumeita jne"
Ei onnistu.

Katso tuo mun edellinen viesti. Ongelma on se, että tuollaisella logiikalla ei voida tehdä selkeää rajanvetoa, ja silloin meillä on vain toivomuslista asioista, jotka haluaisimme saada korjattua. Mitään järkevää suunnitelmaa ei voida luoda saatika toteuttaa noin laajalle ongelmaryppäälle. Mihin me vedetään raja? Mikä on itseaiheutettu sairaus? Kuinka suurilta osin se on itseaiheutettua? Pitäisikö huonoista geeneistä verottaa? Viimeiseen vastaus on: Ei tietenkään. Muihin en osaa vastata. Entäpä mainitsemasi seksitaudit. Mitä jos ne saadaan omalta puolisolta, joka on pettänyt? Tai raiskauksen seurauksena? Miten osoitat raiskauksen tai pettämisen? Onko kohtuullista vaatia sellaista uhrilta?

Ja tästä päästään siihen ikiaikaiseen viisauteen, että annetaan ihmisille itselleen vapaus päättää ja neuvotella keskenään parhaat sopimukset. Sen sijaan, että joku keskusjohto ne päättää ja säätää lait mahdollisimman tarkkaan.

Ihan hyvässä hengessä kirjoitin tuon siis. Ihmisillä on tosin tästä asiasta niin suuret näkemyserot, että niitä ei varmaan kannatakaan yrittää selvittää tässä ketjussa.

Islanti määräsi täyskiellon Modernan mRNA-piikityksille – Perusteena lisääntyneet sydänongelmat​

https://*******.net/2021/10/09/isla...ksille-perusteena-lisaantyneet-sydanongelmat/

En nyt ihan samaa mieltä ole tästä, sillä mielestäni kaikki päätökset tulisi miettiä siten, että ne ovat yhteensopivat myös muiden vastaavanlaisten tilanteiden kanssa. Muuten ollaan äkkiä siinä tilanteessa, että jokaista ongelmaa varten on laadittu oma lakinsa. Tämä johtaa sitten taas helposti eriarvoistaviin tilanteisiin. Jostain syystä ihmiset tykkää tällaisesta kyllä, ja se näkyy massiivisena sääntelyn lisääntymisenä viime vuosikymmeninä. Menee vähän turhan filosofiseksi tätä ketjua varten, mutta mun mielestä kaikessa lainsäädännössä ja yhteiskunnan sääntöjen laadinnassa tulisi pyrkiä mahdollisimman yleisesti sovellettaviin ohjeisiin.
Menee nimenomaan kovin filosofiseksi. Tässähän olisi tärkeää rajata, puhutaanko tässä nyt puhtaasti lainsäädännön näkökulmasta vai esimerkiksi eettisestä (moraalifilosofisesta) näkökulmasta. En minä lakeja haluaisi olla säätämässä, mahtaa olla aika vittumaista ja puuhaa, josta ei paljoa kiitosta heru. Ihan yleisellä tasolla tykkään kyllä pohtia näitä, ja lähtökohtaisesti mielipiteeni on, että valtiolla tulisi olla mahdollisimman vähän valtaa. Tämä ei siis tarkoita, että kannattaisin anarkiaa, pakko tarkentaa, koska ollaan netissä.

Kovat jutut aina näillä "maksaa covid rokottamaton sitten itse kulunsa"
Sitten mietitään mitä rokottamaton edes tarkoittaa. Kohta se tarkoittaa että jos et ota 3.piikkiä olet rokottamaton. Mitä jos Mr. Täysii saisikin kovat oireet 3. piikistään ja uusien ottaminen on mahdotonta/liian riskiä. Mr. täysiä muistaa tässä kohtaa mitä ajoi sisään ja tajuaa ettei saa itsekään nyt hoitoa kuten muut. Mr täysiä tajuaa kuinka vaarallista politiikka ajoi sisään ja alkaa itkemään kun tajuaa mitä ajoi ja se kuten hänellä osuu omaan nilkkaan jatkossa.

Tämä oli vain tällainen skenaario missä teidän epälogiikka tulee hyvin esiin. Tuollaista ei toki saada läpi ellei vedetä koko laki uusiksi ihmisoikeuksineen täällä ja on jo vitusti ongelmia kaikessa. Tämä oli vain esimerkki.

No nohynek mainostaa vaikka ei ole piikkiä ottanut ettei moderna jää varastoon kun nyt negaa uutisissa
Tässä taas "foliohattuja" covid fanbasen mukaan eli se ammattilaistason maastopyöräilijä mistä useasti puhunut täällä covid piikin ongelmiin liittyen
lyhyesti
about 30v huippukuntoinen mies
ota covid piikki
parin viikon jälkeen vointi huononee ja sykkeet kasvavat huomattavasti, ajolenkeillä sykkeet jää 150 eikä meinaa laskea enää ollenkaan ja toki voimaton olo
lekurissa selviää että sydän turvoksissa ja nesteitä, tila on vakava
lepoa
myöhemmin selviää että hän kärsii POTS (Posturaalinen ortostaattinen takykardia-oireyhtymä) mikä aiheuttaa huimausta, sykkeen äkillistä kohoamista, näön sumentumista jos kävelet jne. kukaan ei tiedä kauan tämä kestää parantua. Aikaa annettu parantumiseen annettu 12-18kuukautta hänelle, mutta oikeasti kukaan tiedä. Päälle vielä jatkuvat nivelkivut ympäri kroppaa eli kroonista kipua, koska hänen immuunijärjestelmä käy jostain syystä ylikierroksilla ja aiheuttaa tätä. Monena aamuna ei kirjaimellisesti pääse sängystä ylös kun joka paikka niin kipeä/jumissa.

Vituttaa oikeasti kuinka hän on juuri näitä kuka ei tätä paskapiikkiä olisi tarvinnut alunperinkään ja nyt hän on tilassa ettei tiedä voiko harrastaa enää tätä lajia tai koska voi palata normaaliinsa. Kaikki vain tämän vitun paskapiikin takia.

View: https://youtu.be/aebtcTi7EaA?t=94

Hienoa. Saattoi mennä ura. Ehkä thl palkkaa sen tinderöimään rokotteiden puolesta
Päivän laatu-uutinen US 9.10 Hanna Nohynek
"Koronavirusta vastaan rokottamattomissa ihmisissä voi kehittyä koronamutaatio, joka saattaa asettaa rokotetutkin ihmiset vaaraan Suomessa."

Ja taas paskaa kun mm. Gert van den Bossche sanoo että juuri se että rokotettaan massoja aiheuttaa mutaatioita. Vrt sairaala bakteerit.
Kannattaa ehkä perehtyä todennäköisyyslaskentaan. Oli hyvät elämäntavat tai ei riski saada koronasta paskaa on merkittävästi suurempi kuin rokotteesta.
Ja sulla ei ole tähän mitään oikeaa tilastoa tueksi. Virus on valtaosalle alle 60v sama kuin influenssa. Pelkäsitkö joka vuosi sitä? Minä en

No nohynek mainostaa vaikka ei ole piikkiä ottanut ettei moderna jää varastoon kun nyt negaa uutisissa

Hienoa. Saattoi mennä ura. Ehkä thl palkkaa sen tinderöimään rokotteiden puolesta

Ja taas paskaa kun mm. Gert van den Bossche sanoo että juuri se että rokotettaan massoja aiheuttaa mutaatioita. Vrt sairaala bakteerit.

Ja sulla ei ole tähän mitään oikeaa tilastoa tueksi. Virus on valtaosalle alle 60v sama kuin influenssa. Pelkäsitkö joka vuosi sitä? Minä en
Mua harmittaa tosi paljon ton pyörälijä Kylen puolesta. Seurannut jo toista vuotta youtubesta videoita sen kisoista ja muusta tekniikasta ajoon. Sitten katoaa vain johonkin. Sitten päivitys että paskapiikin jälkeen sydän petti.
Toivotaan että joskus pääsee vielä ajamaan.

Sä et tykkää rinnastaa ylipainoa tai muuta tähän yhteyteen koska tuhoaa narratiivisi tässä flunssassa.

Tuo ei onnistu.
Selitin jo aika selvästi kantani asiassa. Tulkintasi on taas kerran täysin virheellinen.
Kovat jutut aina näillä "maksaa covid rokottamaton sitten itse kulunsa"
Sitten mietitään mitä rokottamaton edes tarkoittaa. Kohta se tarkoittaa että jos et ota 3. olet rokottamaton. Mitä jos Mr. Täysii saisikin kovat oireet 3. piikistään ja uusien ottaminen on mahdotonta/liian riskiä. Mr. täysiä muistaa tässä kohtaa mitä ajoi sisään ja tajuaa ettei saa itsekään nyt hoitoa kuten muut. Mr täysiä tajuaa kuinka vaarallista politiikka ajoi sisään ja alkaa itkemään kun tajuaa mitä ajoi ja se kuten hänellä osuu omaan nilkkaan jatkossa.
Enpä mä ole ajamassa mitään politiikkaa sisään eikä tapanani ole itkeä asioista. Sehän olisikin paskamainen homma, jos tuota tulkittaisiin noin, mutta tuollaiset asiat pitäisi tietenkin huomioida jo lakia säädettäessä. Sitä ei missään nimessä voida säätää niin, että se suo valtiolle rajattomat tulkintamahdollisuudet ja keinot kiristää kansalaisia.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään suuria pelkoja hoidosta, voisin hyvin maksaa tehohoitoni ihan omasta taskusta.

Selitin jo aika selvästi kantani asiassa. Tulkintasi on taas kerran täysin virheellinen.

Enpä mä ole ajamassa mitään politiikkaa sisään eikä tapanani ole itkeä asioista. Sehän olisikin paskamainen homma, jos tuota tulkittaisiin noin, mutta tuollaiset asiat pitäisi tietenkin huomioida jo lakia säädettäessä. Sitä ei missään nimessä voida säätää niin, että se suo valtiolle rajattomat tulkintamahdollisuudet ja keinot kiristää kansalaisia.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään suuria pelkoja hoidosta, voisin hyvin maksaa tehohoitoni ihan omasta taskusta.
Et varmasti maksaisi. Sinua ei tarvis kun joku Kake töötätä mersulla kylkeen niin alkaisit itkemään miksi valtio potkii päähän. Sinä olet mukana ajamassa hyvinvointiavaltiota alas näillä mielipiteillä.
Sun puhe on halpaa tässä vaiheessa. Todellisuudessa et maksaisi kulujasi.

Veikko Flink kehottaa tällä 9.10.2021 julkaistulla videolla kaikkia rokottamattomia tekemään rikosilmoituksia päättäjistä ja rokotepassista, joka rikkoo räikeästi kaikkia mahdollisia ihmisoikeuksia ja lasten oikeuksia.

https://*********.net/v/1105805127/Tehkää-rikosilmoituksia-päättäjistä-

Et varmasti maksaisi. Sinua ei tarvis kun joku Kake töötätä mersulla kylkeen niin alkaisit itkemään miksi valtio potkii päähän. Sinä olet mukana ajamassa hyvinvointiavaltiota alas näillä mielipiteillä.
Sun puhe on halpaa tässä vaiheessa. Todellisuudessa et maksaisi kulujasi.
En kyllä saa yhtään kiinni päättelyketjuistasi, mutta hyvää viikonloppua sinne. Mä lähden nyt koiran kanssa lenkille.

Veikko Flink kehottaa tällä 9.10.2021 julkaistulla videolla kaikkia rokottamattomia tekemään rikosilmoituksia päättäjistä ja rokotepassista, joka rikkoo räikeästi kaikkia mahdollisia ihmisoikeuksia ja lasten oikeuksia.

https://*********.net/v/1105805127/Tehkää-rikosilmoituksia-päättäjistä-
Tarvii kyllä alkaa tekemään jos yhtään kiristävät juttuja tai hulluus jatkuu. Joidenkin mamujen kohdalla olisi jo syyttäjät vetäneet kölin ali päättäjiä rasismista jne. ja iltapaska kirjoittanut lööpit punaisina "holokaustista"
Toki kun oma kansa nyt tässä niin vedetään vaan ruuvia kireämmälle.
On aika laittaa verorahat käyttöön myös omasta puolesta.

Back
Ylös Bottom