Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kunpa pystyisi näkemään tulevaisuuteen pysyykö käppyrä tuollaisena suorana linjana vai lähteekö jossain vaiheessa taas jyrkkään nousuun. Jos rokotteista olisi pitkän ajan dataa niin viivaa olisi helppo pitää suorana, kun tiedettäisiin tarkemmin missä vaiheessa on otettava tehostepiikkiä. Olettaen tietysti ettei buustereista seuraa mitään uusia ikäviä sivuvaikutuksia.

Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä että osa suhtautuu hieman vastahakoisesti näihin rokotteisiin. Nämä rokotteet ovat kuin ostaisi jonkun teknisen vempaimen missä ei ole takuuta eikä käyttöohjeita. Käyttöohjetta sitten täydennetään sitä mukaan kun tuotetta testataan, tässä tapauksessa isolla osalla koko maailman väestöllä.
Jep. Mahdotontahan toi on nähdä. Onneks (ainakin) pitäis tulla vuoden vaihteessa novavax niminen rokote sekä gsk. Kumpikaan ei muuten ole mrna pohjanen rokote. Tai viimeistään 2022 ekalla neljänneksellä mikäli kaikki menee nappiin. Sanofi-GSK ja Novavax on tälläsiä proteiini-adjuvantillista rokotteita.

Päivän laatu-uutinen US 9.10 Hanna Nohynek
"Koronavirusta vastaan rokottamattomissa ihmisissä voi kehittyä koronamutaatio, joka saattaa asettaa rokotetutkin ihmiset vaaraan Suomessa."

Jep. Mahdotontahan toi on nähdä. Onneks (ainakin) pitäis tulla vuoden vaihteessa novavax niminen rokote sekä gsk. Kumpikaan ei muuten ole mrna pohjanen rokote. Tai viimeistään 2022 ekalla neljänneksellä mikäli kaikki menee nappiin. Sanofi-GSK ja Novavax on tälläsiä proteiini-adjuvantillista rokotteita.
Voi vitsi kun tulee lisää piikkejä :D Kuka malttaa odottaa enää sun paskapiikkejä oikeasti? Hienoja sanoja millä koitetaan luoda jotain kuvaa ammattimaisesta touhusta ja tuotteista. Kaikki vaan näkee mitä nämä ovat.
Mitäs olet tykännyt project veritaksen paljastuksissa missä nämä lääkefirmojen työntekijät itse tyrmäävät näitä rokotteita? Vedätkö silmät kiinni ja katsot muualle vai käytät jotain metodia millä ohitat nämä?

Päivän laatu-uutinen US 9.10 Hanna Nohynek
"Koronavirusta vastaan rokottamattomissa ihmisissä voi kehittyä koronamutaatio, joka saattaa asettaa rokotetutkin ihmiset vaaraan Suomessa."

Onkohan näillä joku vedonkäynti menossa, tyyliin: "kuka keksii hulluimman jutun joka menee tälle lammaskansalle läpi?!"

Miten vuonna 2021 80% noista kuolleista oli rokotettuja? Miksi rokotteesi ei toimi vitun kallu. Minkä takia sitä pumpataan jos se ei toimi ja saat vielä haittavaikutuksista bingon pyörimään bonuksena? Onko sinulla mitään järkevää selitystä tähän?

Sun käyrä todentaa vain testauskiimaa mikä ajettiin vuonna 2021 erityisen pahasti. Tuolla juurikin annettiin kuva pandemiasta kun testataan niin vitusti ja saadaan sitten "positiviisia" aivan vitusti
Mietitään sellaista hypoteettista tilannetta, että 100% väestöstä olisi rokotettu. Kuinka suuri olisi rokotettujen osuus kuolleista tuossa populaatiossa?

Sä joudut myöntämään paljon muutakin tulevaisuudessa. Kova paikka teille monelle.
Ei ole ollenkaan kova paikka minulle ainakaan. Muutan mielelläni mielipidettäni, jos uusi, luotettava informaatio tukee toisenlaista näkemystä. Se on mielestäni parempi tapa kuin olla sokeasti jotain mieltä ja sivuuttaa kaikki sellainen, joka ei tue omaa näkemystä.

Aika huono väistö oli. Myönnän kuitenkin, että rokote on alittanut odotukseni.

Mun taas täytyy myöntää, että Suomen tänhetkisen datan valossa rokote on heikosta tehosta huolimatta jopa hieman ylittänyt omat odotukset.

Jos kuitenkin myöhemmin paljastuu, että Suomessakin rokottamattomista sairaalapotilaista valtaosa onkin sairaalassa jonkun muun syyn takia (tapaturmat yms.) kuten briteissä ja jenkeissä uutisoitiin, niin sitten rokotteen teho on varmaankin linjassa odotusteni kanssa.

Jumalauta !😡 aivan uskomatonta touhua mitä näille ihmisille on tapahtunu https://demokraatti.fi/kansanedusta...cOa_zWgQbDBJlQlg-2nJBx7RDOx15zjHqZzB6RVheDynw
Tämä on jo oikeasti aivan järjetöntä. Sen voisin ymmärtää, että rokottamattomille tulisi jälkikäteen lasku sairaalahoidosta tai ainakin tehohoidosta, mikäli päätyvät koronan takia sairaalaan, mutta etukäteen sakottaminen on aivan käsittämätön ajatus. Tuollaista vastaan pitääkin nousta taistelemaan ja seison mielelläni rokottamattomien kanssaihmisten kanssa siinä asiassa näin tuplarokotettunakin.

Tämä on jo oikeasti aivan järjetöntä. Sen voisin ymmärtää, että rokottamattomille tulisi jälkikäteen lasku sairaalahoidosta tai ainakin tehohoidosta, mikäli päätyvät koronan takia sairaalaan, mutta etukäteen sakottaminen on aivan käsittämätön ajatus. Tuollaista vastaan pitääkin nousta taistelemaan ja seison mielelläni rokottamattomien kanssaihmisten kanssa siinä asiassa näin tuplarokotettunakin.

Miten suhtaudut pakkorokotuksiin? Mä kyllä mieluusti maksaisin tonnin lunnasvaatimuksen ennemmin kuin ottaisin rokotteen pakotettuna.

Mitä nyt hesarin kommenttiosiota luin, niin pakkorokotukset siellä kovassa huudossa nykyään.

Ei sulje tietenkään. Suurin osa ei huolehdi itsestään ja luulee että rokotteella voi korvata hyvät elämäntavat. Toki jos on hyvät elämäntavat niin miksi ottaa riski rokotteen kanssa.

Kannattaa ehkä perehtyä todennäköisyyslaskentaan. Oli hyvät elämäntavat tai ei riski saada koronasta paskaa on merkittävästi suurempi kuin rokotteesta.

Miten suhtaudut pakkorokotuksiin? Mä kyllä mieluusti maksaisin tonnin lunnasvaatimuksen ennemmin kuin ottaisin rokotteen pakotettuna.

Mitä nyt hesarin kommenttiosiota luin, niin pakkorokotukset siellä kovassa huudossa nykyään.
Ei mitään lunnaita, ei yhtään mitään. Ne vetää ketkä vetää ja ne jotka ei vedä ei tule vetämään.

En hyväksy pakkorokotuksia. Mielestäni ihmisillä kuuluu olla oikeus päättää omasta lääkityksestään (tässä en tietenkään huomioi psykoosipotilaita, mutta se nyt on varmaan sanomattakin selvää). Vapauteen kuuluu kuitenkin myös vastuu. Siksi mielestäni on tavallaan perusteltua laskuttaa jälkikäteen, mikäli yleisiä suosituksia vastaan tehdystä henkilökohtaisesta päätöksestä koituu kuluja yhteiskunnalle.
Tässä on tärkeä huomioida, että puhun nyt koronakontekstissa. Tähän ei voida alkaa sotke esim ylipainoa, se on erillinen keskustelu, jota ei voida rinnastaa tähän.

En hyväksy pakkorokotuksia. Mielestäni ihmisillä kuuluu olla oikeus päättää omasta lääkityksestään (tässä en tietenkään huomioi psykoosipotilaita, mutta se nyt on varmaan sanomattakin selvää). Vapauteen kuuluu kuitenkin myös vastuu. Siksi mielestäni on tavallaan perusteltua laskuttaa jälkikäteen, mikäli yleisiä suosituksia vastaan tehdystä henkilökohtaisesta päätöksestä koituu kuluja yhteiskunnalle.
Tässä on tärkeä huomioida, että puhun nyt koronakontekstissa. Tähän ei voida alkaa sotke esim ylipainoa, se on erillinen keskustelu, jota ei voida rinnastaa tähän.
Samaa mieltä, ja hyväksyisin jopa tuon että jälkikäteen laskutetaan koronahoidosta aiheutuneet kulut.

Itse asiassa ratkaisu tähän olis täysin yksityinen terveydenhuolto ja vakuutusyhtiö saa sitten päättää, nouseeko vakuutusmaksu 1 vai 2 senttiä vuodessa sen vuoksi, että koronarokotetta ei ole otettu. Kannattaisin tällaista mallia (vähän Sveitsin tyyliin).

Viimeistä lausettasi en allekirjoita, sillä korona ei voi olla poikkeus kaikkeen. Se on tosiaan erillinen keskustelu, jota ehkä tässä ketjussa käyty jo riittämin, joten ei siitä enempää nyt.

Kannattaa ehkä perehtyä todennäköisyyslaskentaan. Oli hyvät elämäntavat tai ei riski saada koronasta paskaa on merkittävästi suurempi kuin rokotteesta.
Ehkä. Mutta ajatteleppa näin. Mä oon viimeksi ollut kipeä joskus lapsena. Aikuisiällä en ole sairastunut mihinkään ja olen matkustellut mm. Aasiassa ja Afrikassa reppureissuja. En ole ottanut suositeltuja rokotteita sinne. Miksi ottaisin rokotteen nyt? Varsinkin kun ainoa tietämäni koronatapaus on duunikaverilla joka selvisi ilman mitään häikkää. Enkä saanut tartuntaa häneltäkään vaikka altistuin hänen seurassaan.
Kuitenkin mulle käytäntö on paras tiedonlähde. Tai ainakin parempi kuin loputtomat spekulaatiot.

Back
Ylös Bottom