Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämänkin foliot ennustivat kun paska alkoi kun rokoteuskossa olevat kuvittelivat piikin hoitavan kaiken.
Käsidesiä ei tulisi käyttää muualla kuin sairaaloissa. Kädet voi pestä ennen ruokailua ja vessasta tullessa. Näillä pärjää eikä tuhoa koko ajan hyvää bakteerikantaa. Mutta onhan tuossa ihmisiä jotka on saanut sekä itselleen että lapsilleen käsidesiä lutraamalla kroonisen tulehduksen käsiin
Tarvii myöntää että voisi itse pestä käsiä useamminkin. Toki vessakäynnin jälkeen aina, mutta ennen ruokailua jne kun tulee kaupasta niin itse harvoin sellaista muista tehdä. Tulee imettyä sormista lidlin hyllyjen koronaa kun tortillaa vetää naamaan. Toki lihat kerätään lattian kautta suuhun jos tippuu olohuoneessa. Koirat kanssa tuo mukavasti multaa sänkyyn asti niin saa sieltäkin mineraaleja hyvin.

Itse en ole juurikaan muuttanut tapoja. Pesen kädet aina kotiin tullessa ja kun menen kylään. Samaa opetettu lapsille vuosia. Eli meillä mikään ei muuttunut. Olen myös kehottanut lapsia välttämään käsidesejä mutta en tekemään siitä isoa asiaa. Kaikki nämä vauhkoajat ovat olleet kipeitä pariinkin otteeseen korona aikana. Itselläni ja perheellä ei mitään minkä takia olisi voinut jäädä kotiin

Screenshot_20211008-231103.webp

Ei kauaa tarvinnu swaippailla! Oletko saanut jo kahdesti :D

Valtaosa suomalaisista vetää rätit naamalla pitäen sitä ihan normaalina, vaikka se ei sitä ole, kuten Ville Virtanen havainnollistaa, kun tuli tänne maasta, missä ihmiset vielä käyttäytyvät normaalisti.

"Ruotsissa asuva ja Suomessa viime vuonna paljon aikaa viettänyt Virtanen huomasi korona-aikana arjessaan muutamia selkeitä eroja naapurimaiden välillä.

– Pidän siitä, miten Ruotsissa on tiedotettu asiasta. Siellä ei ole luotu pelkoa ja hysteriaa asian ympärille. Se ei ole näkynyt katukuvassa samalla tavalla, yhteiskunta on pidetty siellä enemmän auki.

Näyttelijä muistaa eräänkin hetken, jolloin olo tuntui lähes dystooppiselta.

– Kyllä minun on ollut pikkuisen helpompi hengittää siellä Ruotsissa suhteessa siihen, kun olen ollut täällä käymässä. Jos siellä oli 10-30 prosentilla maskit päällä, täällä kun kävi vaikka Pietarsaaressa, kaikilla oli maski.

– Jos oli ilman maskia, ne katseet mitä sai: ”Ja tuo tulee vielä Tukholmasta ilman maskia.” Oli vähän ruttoinen olo täällä, Virtanen jatkaa naurahtaen."

Tää minä minä ajatus on just rokotteiden hakijoilla. Minä syön paskaa enkä huolehdi itsestäni. Minä hain rokotteen. Minä pidän muista huolta. Ihan kuin joku vois tartuttaa tai olla tartuttamatta muhun jotain. Minä olen vastuussa omasta terveydestäni.
Ei ihminen saa mitään syöpääkään vahingossa vaan se tulee omista valinnoista. Jos syö paljon sokeria niin kyllä sitä syövän saa. Syöpä viihtyy nimenomaan sokerissa ja glutamiinissa

Miten itsestään huolehtiminen ja rokote poissulkee toisensa?

Itse en ole juurikaan muuttanut tapoja. Pesen kädet aina kotiin tullessa ja kun menen kylään. Samaa opetettu lapsille vuosia. Eli meillä mikään ei muuttunut. Olen myös kehottanut lapsia välttämään käsidesejä mutta en tekemään siitä isoa asiaa. Kaikki nämä vauhkoajat ovat olleet kipeitä pariinkin otteeseen korona aikana. Itselläni ja perheellä ei mitään minkä takia olisi voinut jäädä kotiin

Sama. Kädet pesen kaupasta tullessa tai kun käy vessassa. Töissä on viinaliinoja yms suihkepulloja millä voi hangata halutessaan. Eipä siellä ole ku muutama noita käyttänyt. 6 tartuntaa ollu eikä kukaa muu ole sairastunut. Kaikki siis tullu työpaikan ulkopuolelta

Uskon, että ne jotka ei oo piikillä vielä käynyt, niin tää pakottaminen työntää ne vaan kauemmas. Suht epätoivoisia on osa näistä THL:n tavoista saada ihmisiä ottaa rokote.
Se on just näin. Kesällä vielä harkitsin. En enää. Mielenkiintoista nähdä moniko jättää kolmannen väliin. Mitä somen kommenttikenttiä seurannut niin niitä voi olla paljon.

Se on just näin. Kesällä vielä harkitsin. En enää. Mielenkiintoista nähdä moniko jättää kolmannen väliin. Mitä somen kommenttikenttiä seurannut niin niitä voi olla paljon.

Mitä enemmän tätä touhua on seurannu ja mitä yleisemmältä nää kaikki ”harvinaiset” sivuvaikutukset tokan piikin jälkee tuntuu olevan niin sitä enemmän on sitä mieltä ettei noita työnnetä yhtään kappaletta omaan nahkaan. Tähän vielä lisää, että molemmat vanhemmat otti ja sai tokasta piikistä oireilua ja ne ketkä tiedän koronan sairastaneen niin perus lenssu. Nyt avokin äidillä vähän kovempi lenssu mut ei mitää edes 39 kuumeita tms

Back
Ylös Bottom