Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ihan kuin rokottamattomien sakotus ei yksinään olisi typerä idea, niin typerä on myöskin perustelu - "kulujen kattamiseksi".
”1000 euron sakolla voisimme kerätä ainakin osan näiden ihmisten mahdollisista hoitokuluista takaisin. On nimittäin selvää että jos rokotetta ei oteta, tullaan korona sairastamaan jossakin vaiheessa ja taudinkuva on tuolloin vakava.”

Jaa et corolla muuttuikin yhtäkkiä AINA vakavaksi taudiksi, that escalated quickly.

”1000 euron sakolla voisimme kerätä ainakin osan näiden ihmisten mahdollisista hoitokuluista takaisin. On nimittäin selvää että jos rokotetta ei oteta, tullaan korona sairastamaan jossakin vaiheessa ja taudinkuva on tuolloin vakava.”

Jaa et corolla muuttuikin yhtäkkiä AINA vakavaksi taudiksi, that escalated quickly.
Joo. Aika ihmeellistä. Entä jos sairastaa koronan kotonaan niinkuin mun työkaveri. Ei tainnut hirveesti kuormittaa terveydenhuoltoa. Onko siis näistä suomen yhteensä n. 145 000 tapuksesta kaikki joutunut sairaalaan vai? Miettikää nyt että alle neljäsosa Helsingin väkimäärästä on saanut koronan koko Suomessa. Aivan hirvee pandemia

Viimeksi muokattu:
Mä voisin kyllä vaikka maksaa tuon tonnin, jos sillä saisi vapauden. Siis saisi matkustaa ja tehdä kaikkea normaalisti ilman rokotetta.

Tuo tonni on pikkuraha, jos mitataan vuosittaista veronmaksua, jonka valtaosa rokottamattomista kuitenkin tekee.
Mäkin maksaisin tonnin jos sitten kukaan ei mussuta enää. Oon miettinyt nyt muutenkin että en kyllä haluis maksaa Suomeen enää yhtään veroja. Tekisi mieli heittäytyä vain yhteiskunnan kulueräksi. Jos tän verran arvostetaan sitä että oon pyrkinyt elämään todella tervettä elämää ja pitämään itseni huippukunnossa.

Mäkin maksaisin tonnin jos sitten kukaan ei mussuta enää. Oon miettinyt nyt muutenkin että en kyllä haluis maksaa Suomeen enää yhtään veroja. Tekisi mieli heittäytyä vain yhteiskunnan kulueräksi. Jos tän verran arvostetaan sitä että oon pyrkinyt elämään todella tervettä elämää ja pitämään itseni huippukunnossa.

Sama käynyt mielessä.

En tykkää yhtään lesoilla omalla työllä tai palkalla, mutta kun jatkuvasti tulee keppiä, niin pakko mainita, että oon ollut koko aikuisikäni aina töissä tai opiskelijana. Lisäksi opiskeluaikanakin kesä/pätkätöissä. Reilun 15 vuoden ajalta olen maksanut pelkästään tuloveroja lähes 400k euroa. Siis melkein puoli miljoonaa euroa. Tuloveroja. Tähän sitten kaikki kulutusverot ym. sakkoverot päälle.

Nykyään saan lukea päivittäin lehdistä, kuinka olen ihmispaska, joka on kuluerä yhteiskunnalle. Jee.

Sama käynyt mielessä.

En tykkää yhtään lesoilla omalla työllä tai palkalla, mutta kun jatkuvasti tulee keppiä, niin pakko mainita, että oon ollut koko aikuisikäni aina töissä tai opiskelijana. Lisäksi opiskeluaikanakin kesä/pätkätöissä. Reilun 15 vuoden ajalta olen maksanut pelkästään tuloveroja lähes 400k euroa. Siis melkein puoli miljoonaa euroa. Tuloveroja. Tähän sitten kaikki kulutusverot ym. sakkoverot päälle.

Nykyään saan lukea päivittäin lehdistä, kuinka olen ihmispaska, joka on kuluerä yhteiskunnalle. Jee.
No me ollaan aika samassa veneessä sitten. Ja oon aina pitänyt itseni kunnossa. Itseasiassa toimin vielä vapaa-ajalla juniorityössä ihan ilmaiseksi. Oon pyrkinyt kantamaan korteni tälle yhteiskunnalle

No me ollaan aika samassa veneessä sitten. Ja oon aina pitänyt itseni kunnossa. Itseasiassa toimin vielä vapaa-ajalla juniorityössä ihan ilmaiseksi. Oon pyrkinyt kantamaan korteni tälle yhteiskunnalle
Liityn porukkaan. Ikää 40+. Aina töissä. Sairaalassa käynyt vaan syntymässä. Hampaissa 0 reikää, ei hammaslääkärissä käyntiä aikuisiällä.

Nyt olen yhteiskunnalle taakka.

THL on tehnyt juurikin tutkimuksen, jossa todetaan että koronan sairastaneen vasta-aineet säilyvät ainakin vuoden.
Melko merkittävä uutinen, silti mediassa ei mitään, enkä ainakaan itse löytänyt ko. tutkimusta edes THL:n omilta sivuilta...

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/eji.202149535
Myös mm. ruotsin moderna päätös(ilmeisesti suomen kanssa) perustu vielä julkasemattomaan tutkimukseen.

Ajatelkaa että terve ihminen joka ei hae rokotetta ja ei sairastu. Hänet siis jätetään mieluusti yhteiskunnan ulkopuolelle. Mutta ihminen joka on sairastanut taudin mutta ei ota rokotetta on sitten paremassa asemassa. Siis häh? sairastumisesta palkitaan...ei voi käsittää tätä koronapaskaa kyllä yhtään.

THL on tehnyt juurikin tutkimuksen, jossa todetaan että koronan sairastaneen vasta-aineet säilyvät ainakin vuoden.
Melko merkittävä uutinen, silti mediassa ei mitään, enkä ainakaan itse löytänyt ko. tutkimusta edes THL:n omilta sivuilta...

Tässä ketjussa moneen kertaan lytätty Nohynek on ollut tutkimuksessa mukana :)
Odotellaan toki, että tutkimus pääsee julkaisuun asti, ennenkuin aletaan ketään lyttäämään.

Ainakin Kaleva on uutisoinut vastaavasta THL:n tutkimuksesta jo heinäkuussa.

Back
Ylös Bottom