Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ennenvanhaan armeijassa oli hikipiikki silsaa ja sukkamehun hajua vastaan. Se laitettiin millisellä neulalla ukkovarpaan kynnen alle, jos oli kova rusto eikä mennyt ykkösellä niin lääkintäkapteeni käski seisomaan naama seinäänpäin ja potkaisi täysillä kantapäähän että meni kunnolla. Sitä piikkiä vähän saikin pelätä.

Te olette kyllä sekaisin. Sinä taisit olla ihan virallisestikin mitä kerroit.

Paskapuheella ei ole tässä ketjussa mitään rajaa. Vai että ei saa olla koneellista ilmanvaihtoa. Paskapuhetta.

Ilmeisesti sitten oli ihan pelkkää paskapuhetta. Ei ole vielä asunut kuin vuoden siellä. Tiettävästi kantoneissa aika vaihtelevat säännöt/lait, mutta jos parempaa tietoa niin sitten siellä on koneelliset ilmanvaihdot.

Pitää muistaa sanoa kun ensikerran käy Suomessa, että käskee firmaa purkaa ne passiiviset härpättimet pois ja laittaa kunnon ilmanvaihto ja ilmastointi.

Oliko tämä jo täällä? Levoton puon reikä!

En tahtois sairastaa koronaa :D
Tokiolainen lääkäri Takeshi Kitano on kehittänyt tuohon jo hoidon; 15 tuumainen strapon ilman lubrikaattia ja sumopainija laittaa niin vaiha hoituu yhdellä hoitokerralla

Miten tämä vastakkainasettelu ei itselle oikein aukene? Miksi ihmiset vetää toisten mielipiteistä ja päätöksiä niin suuria agroja?

Ne jotka haluaa ottaa rokotteen, ne jotka ei halua sitä ottaa, ei ota.
Täähän olis se ideaali. Kuten ennen influenssapiikissä.
Silti meitä covid piikin väliinjättäviä kuitenkin koitetaan kiristää ottamaan se sekä koronapassit ja muut eivät ole hyvää kehitystä.

Se katsos kun ei ole mielipide että meitä todellakin koitetaan pakottaa ottamaan nykyiset piikit ja tulevat.

Oliko tämä jo täällä? Levoton puon reikä!

En tahtois sairastaa koronaa :D

Höhö.

Täähän olis se ideaali. Kuten ennen influenssapiikissä.
Silti meitä covid piikin väliinjättäviä kuitenkin koitetaan kiristää ottamaan se sekä koronapassit ja muut eivät ole hyvää kehitystä.

Se katsos kun ei ole mielipide että meitä todellakin koitetaan pakottaa ottamaan nykyiset piikit ja tulevat.

En koe, että kukaan pakottaisi minua ottamaan rokotteen, enkä ole kokenut, että olisi ollut maskipakkoa.

En koe, että kukaan pakottaisi minua ottamaan rokotteen, enkä ole kokenut, että olisi ollut maskipakkoa.

Ihan asiallinen kysymys, johon toivoisin asiallista vastausta:

Miten näet tällä hetkellä useassa länsimaassa tapahtuvat rokottamattomien irtisanomiset työpaikoilta sekä yhteiskunnan ulkopuolelle jättämisen passin avulla? Onko se niin, että ei koske suomalaisia eikä tule tulevaisuudessakaan koskemaan?

Jaa. Hallitus on erimieltä piikin ottamisesta vai onko koronapassit ja muut rajoitteet sitten tasavertaista?

Koronapassi ei mielestäni pakota ottamaan rokotetta.

Se asettaa ihmisiä epätasa-arvoiseen asemaan. Jos se alkaa rajoittamaan tekemisiä. Toivon ja uskon, että tuota ei oteta Suomessa käyttöön.

Mistä muista rajoitteista puhut?

Ilmeisesti sitten oli ihan pelkkää paskapuhetta. Ei ole vielä asunut kuin vuoden siellä. Tiettävästi kantoneissa aika vaihtelevat säännöt/lait, mutta jos parempaa tietoa niin sitten siellä on koneelliset ilmanvaihdot.

Pitää muistaa sanoa kun ensikerran käy Suomessa, että käskee firmaa purkaa ne passiiviset härpättimet pois ja laittaa kunnon ilmanvaihto ja ilmastointi.
No joo, paskapuhe oli liian jyrkkä ilmaisu. Enemmänkin varmaan väärinkäsitys.

Ei tietenkään jokaisessa vanhassa talossa ole koneellista ilmanvaihtoa kuten ei ole Suomessakaan, mutta ei niitä mitenkään kielletty ole. Lisää infoa oli siinä mun alkuperäisen viestin linkin takana, laitan linkin tähän uusiksi. Kääntämisen saa jokainen hoitaa itse. Netistä toki infoa vaikka ja kuinka paljon.

Toi BAG on siis Bundesamt für Gesundheit on siis liittovaltion kansanterveysvirasto.

https://www.bag.admin.ch/bag/de/hom...ndheit/wohngifte/gesundes-bauen/Lueftung.html

Koronapassi ei mielestäni pakota ottamaan rokotetta.

Se asettaa ihmisiä epätasa-arvoiseen asemaan. Jos se alkaa rajoittamaan tekemisiä. Toivon ja uskon, että tuota ei oteta Suomessa käyttöön.

Mistä muista rajoitteista puhut?
Täh? Se passihan estää juurikin.
Mites tää matkustus?
Osa firmoista vaatii passia.
Tätä ajetaan kovaa sisään.
"mut ei tota vie oo voimas ni ei oo mitään oikeesti"

Onko taas esitetään tyhmää?

SE MITÄ TAPAHTUU MUUALLA KOVEMPAA ON SUORA PEILI MITÄ TÄNNEKIN KOITETAAN SAADA
sokea shill

Ihan asiallinen kysymys, johon toivoisin asiallista vastausta:

Miten näet tällä hetkellä useassa länsimaassa tapahtuvat rokottamattomien irtisanomiset työpaikoilta sekä yhteiskunnan ulkopuolelle jättämisen passin avulla? Onko se niin, että ei koske suomalaisia eikä tule tulevaisuudessakaan koskemaan?

Se on mielestäni väärin monella tapaa.

Tällä hetkellä meillä ei ole Suomessa koronapassia, enkä itse ainakaan usko, että samassa mittakaavassa tulisi Suomessa käyttöön kuin esim. Ranskassa on käytössä.

Se on mielestäni väärin monella tapaa.

Tällä hetkellä meillä ei ole Suomessa koronapassia, enkä itse ainakaan usko, että samassa mittakaavassa tulisi Suomessa käyttöön kuin esim. Ranskassa on käytössä.
Älä viitsi. Te vitun ääliöt aina kuvittelette ettei mitään pahaa tapahdu, MUTTA silti pitää aina ujuttaa se uusi laki tai käytäntö silti sisään mikä mahdollistaa paskat toimet.

"öhöhöh ei tätä varmasti käytetä väärin koska ollaa suomesa öhöhöh ei varmasti kukaan tätä käytä meille kuten esim. ranskassa"

No joo, paskapuhe oli liian jyrkkä ilmaisu. Enemmänkin varmaan väärinkäsitys.

Ei tietenkään jokaisessa vanhassa talossa ole koneellista ilmanvaihtoa kuten ei ole Suomessakaan, mutta ei niitä mitenkään kielletty ole. Lisää infoa oli siinä mun alkuperäisen viestin linkin takana, laitan linkin tähän uusiksi. Kääntämisen saa jokainen hoitaa itse. Netistä toki infoa vaikka ja kuinka paljon.

Toi BAG on siis Bundesamt für Gesundheit on siis liittovaltion kansanterveysvirasto.

https://www.bag.admin.ch/bag/de/hom...ndheit/wohngifte/gesundes-bauen/Lueftung.html

Talot ainakin alueella missä kaveri asuu on vanhoja 100-200 v. Ja heidän asunto on taas ihan uusi (olikohan 2019) ja siinä todella heikko ilmanvaihto, vaikka muuten ihan top of the line kaikki.

Mutta en osaa itse tarkemmin sanoa. Kaupat joka tapauksessa siellä Suomeen verrattuna pieniä ja ahtaita.

Ja epäili, että se olisi voinut olla yksi syy miksi korona levisi niin paljon siellä.

Tämä vain hänen kertomaa.

Älä viitsi. Te vitun ääliöt aina kuvittelette ettei mitään pahaa tapahdu, MUTTA silti pitää aina ujuttaa se uusi laki tai käytäntö silti sisään mikä mahdollistaa paskat toimet.

"öhöhöh ei tätä varmasti käytetä väärin koska ollaa suomesa öhöhöh ei varmasti kukaan tätä käytä meille kuten esim. ranskassa"

En pysty tulevaa tietämään, mutta kuten kirjoitin itse uskon, että samassa mittakaavassa ne ei tule käyttöön.

Millä tapaa olet pyrkinyt vaikuttamaan siihen, että koronapassi laki ei menisi eteenpäin? Oletko käynyt mielenosoituksissa? Oletko kirjoittanut päättäjille tai lehteen avointa kirjoitusta asiasta? Mennyt syömälakkoon?

En pysty tulevaa tietämään, mutta kuten kirjoitin itse uskon, että samassa mittakaavassa ne ei tule käyttöön.

Millä tapaa olet pyrkinyt vaikuttamaan siihen, että koronapassi laki ei menisi eteenpäin? Oletko käynyt mielenosoituksissa? Oletko kirjoittanut päättäjille tai lehteen avointa kirjoitusta asiasta? Mennyt syömälakkoon?
Puhunut avoimesti asioista sekä äänestänyt oikeita tahoja. Ei tuo taktiikka toimi mitä koitat.... Huomaatko miten koitat heti lytätä toista, kun hän ei ole samaa mieltä ja näkee tämä paskan läpi?
"et tee riittävästi jne." Minä teen kaikkeni lain puitteissa ja kansalaisena. Syytön minä siihen olen jos vallassa olevat ovat nyt korruptoituneita paskoja. Minä en heitä ole äänestänyt.

Taisi vähän kimahtaa hattuun kun kerroin mitä oikeasti teet ja kuinka olet merkittävä osa tätä nykyajan korruptiota.

Noista ilmastointivehkeistä tuli mieleeni, ettei ole mitenkään ennenkuulumatonta maailmalla, että niiden käyttöä olisi rajoitettu tai jopa kielletty, jos sähköverkon kapasiteetin kanssa on haasteita.

Back
Ylös Bottom