Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Aamulehden lukijatekstari:

”RAKASTAN kasvomaskeja, enkä luovu käytöstä ennen ensi kevättä. Olen säästynyt paitsi koronatartunnalta, myös influenssalta, norovirukselta sekä jokavuotiselta räkätaudilta jo puolentoista vuoden ajan. Pistää miettimään”

”RAKASTAN kasvomaskeja, enkä luovu käytöstä ennen ensi kevättä. Olen säästynyt paitsi koronatartunnalta, myös influenssalta, norovirukselta sekä jokavuotiselta räkätaudilta jo puolentoista vuoden ajan. Pistää miettimään”
En ole käyttänyt käsidesiä, en makseja, edelleen terveenä. Muut ottaa rokotteita ja menee maskit naamalla seiniä pitkin. Pistää miettimään.

Pistää miettimään mikä on vialla jos nuo kaikki joka vuosi sairastaa. En itsekkään muista milloin olisin sairastanut vaikka en maskeja ole pitänyt tai käsidesillä lätrännyt. Poika oli sairaana ja käytännössä välillä yski suoraan suuhun, vaan eihän tuosta mitään tullut. Lapset kyllä mukavia kun pitävät vastustuskyvyn hyvänä. Ei meillä kyllä lapsetkaan sairasta yleensä. Nyt vaan oli pojalla korva kipeä ja mentiin hölmöyksissään ottaan antibioottikuuri. Viikko siitä niin nosti kuumeen. On nuo antibiootit kyllä melkoista myrkkyä kun yksi kuuri romuttaa vastustuskyvyn melko hyvin. Huomasin saman jo ensimmäisen lapsen kanssa. Kannattaa kyllä ottaa vasta kun ei oikein muu auta.

Pistää miettimään mikä on vialla jos nuo kaikki joka vuosi sairastaa. En itsekkään muista milloin olisin sairastanut vaikka en maskeja ole pitänyt tai käsidesillä lätrännyt. Poika oli sairaana ja käytännössä välillä yski suoraan suuhun, vaan eihän tuosta mitään tullut. Lapset kyllä mukavia kun pitävät vastustuskyvyn hyvänä. Ei meillä kyllä lapsetkaan sairasta yleensä. Nyt vaan oli pojalla korva kipeä ja mentiin hölmöyksissään ottaan antibioottikuuri. Viikko siitä niin nosti kuumeen. On nuo antibiootit kyllä melkoista myrkkyä kun yksi kuuri romuttaa vastustuskyvyn melko hyvin. Huomasin saman jo ensimmäisen lapsen kanssa. Kannattaa kyllä ottaa vasta kun ei oikein muu auta.
Lieviin korvatulehduksiin antibiootti aika tarpeeton. Mutta ei yksittäinen antibioottikuuri mitään immuniteettiä terveeltä romuta. Nyt vaan on flunssaviruksia todella paljon liikenteessä ja lapsi vaan saanut uuden viruksen.

Jeez. Nythän sitä sitten asetettiin osa luokkaa karanteeniin. Tosiaan ko lapset ovat tällä hetkellä täysin terveitä. Nyt sitten viettävät ens viikon pois opetuksesta. Voi vitun vittu. Mun kuuluu laittaa hengityssuojain naamalle kun poistun kotoa…🤣

Mitä tästä voimme oppia. Älä nyt saatana vie lastasi ”varmuuden vuoksi” testiin!
Tähän päivitystä. Nyt olis sitten meidän penskan k positiivisen luokkatoverin sisar todettu positiiviseksi. Heidän perheellään sitten karanteenit jatkuu. Ei mennyt oppi perille.

Melko vakuuttunut että sama pöpö oli myös meillä. Olen itse elänyt täysin normaalisti. Syönyt tavalliseen tapaan lasten ruokien tähteet heidän lusikoillaan etc. Ei näy tauti millään tarttuvan…

Vapauden päivän jälkeisen lauantain tunnelmia. Maskien käyttö kaupoissa on jostain syystä jopa lisääntynyt entisestään. Lisäksi maskittomana saa edelleen muutamia kummallisia pelokkaita ja pöyristyneitä katseita. Kaikki halukkaat aikuiset on tuplarokotettu jo aikoja sitten. THL:n maskisuositus muuttunut ja omaa harkintaa saa käyttää. Kaupat THL:n mukaan hyvin vähäriskinen ympäristö. Milloin niistä maskeista luovutaan, jos ei nyt?

Olen kuullut, että muualla Suomessa on rennompaa. Muutto on käynyt mielessä jo aiemminkin, mutta päivä päivältä kiinnostaa enemmän. Ei siis pelkästään maskien vuoksi, vaan yleisesti sen takia, että nämä ympärillä olevat ihmiset eivät taida olla ihan tervejärkisiä. :unsure:

10v sitten ollut itse viimeeksi kipeänä. Aloin ottaa 50ug D-vitamiinia ja sinkkiä päivittäin niin loppui sairastelut. Nyt korona-aikana tuplasin D-vitamiinin varmuuden vuoksi. Myöskään influenssapiikkejä en ole koskaan ottanut.

Lieviin korvatulehduksiin antibiootti aika tarpeeton. Mutta ei yksittäinen antibioottikuuri mitään immuniteettiä terveeltä romuta. Nyt vaan on flunssaviruksia todella paljon liikenteessä ja lapsi vaan saanut uuden viruksen.

Tiedän että on monesti tarpeeton vaan kun se oli selvästi kipeä niin ajateltiin ottaa kuuri. Poika ei yleensä omia kipujaan valita vaan nyt näki että ei ole mukava olla. Kyllä se vaan tosi on että antibioottikuurin jälkeen iskee todella helposti joku muu pöpö. Kuten sanoin niin tämä on todettu aiemminkin. Päiväkodissa hoitajalle sanoin ja hän oli aivan samaa mieltä ja huomannut omilla lapsilla myös saman. Meidän penskat eivät tosiaan sairasta kuin hyvin harvoin niin helppo huomata tuollaiset. Sen voi jo ennustaa. Juuri sen takia en olisi kuuria mielellään ottanut että käy juuri näin niin kuin nyt kävi.

10v sitten ollut itse viimeeksi kipeänä. Aloin ottaa 50ug D-vitamiinia ja sinkkiä päivittäin niin loppui sairastelut. Nyt korona-aikana tuplasin D-vitamiinin varmuuden vuoksi. Myöskään influenssapiikkejä en ole koskaan ottanut.
Itse myös syönyt samat ja tosiaan sen jälkeen ei ole tullut juuri sairastettua. Pari kertaa ollut olo, että saattaa tulla sairaaksi vaan se on mennyt ohi nukkumalla. Jos yhtään rankempi jakso niin saatan lisätä d vitamiinia. Nyt pidin 10 päivän kesäloman ja kävin 8 päivänä metillä kävelemässä. Lopussa alkoi jo jalat oleen aivan tönköt ja olo melko väsynyt, mutta eipä tuolloinkaan mikään iskenyt. Myös kasviksia ja hedelmiä yrittänyt syödä enempi ja nukkua tarpeeksi.

Se heikentää immuniteettia koska tuhoaa vähän kaikkea muutakin kuin pahojabakteereja. Varsinkin vatsa on kovilla koska tuhoaa hyvät bakteerit ja sitä kautta ihminen on heikompi taudeille.

Aina välillä kukaan ei tunnu tietävän yhtäkään sairastunutta, mutta sitten aina sopivasti astuu esiin näitä, joiden ympärillä on kaikki sairaana naapurin Mustia myöten ja he kaikki ovat selvinneet tilanteesta jollain akvaarion puhdistusaineella :unsure:
Teitko ihan itse tutkimuksen käyttäen lähteinä is ja il sekä hs...

Influenssasta pitää ite myös sanoa. ETtä itellä oli lapsena ja teininä pari rajua influenssaa mutta sen jälkeen ei kertaakaan. Ja en ole koskaan ottanut siihen piikkiä

Back
Ylös Bottom